Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Leipeloetje

Nieuwe ronde, nieuwe........

Recommended Posts

Als je als de manier zoals sannie kweekt en je bent klaar hoe zorg je dan dat je weer verder kan ?

 

-Boven laag aarde vernieuwen (met nieuwe schimmeltjes)

- Nieuwe buffertabs

- inwateren met Bacto

- Eventueel wortelstim van BAC??

 

Is dit voldoende om weer verder te gaan? hoef je geen BAC groei te gebruiken?, kan je weer gewoon met BAC bloei na een tijdje beginnen ??

En als je niet afzuurt hoef je geen kal te gebruiken, maar hoeft dit nooit?? dus ook niet na meerdere oogsten?

 

Oja wat is nou precies verschil tussen light mix met perliet en de custom ??

De ene is biologisch en de ander niet? of ook in de opbrengst?? want ik moet hem steeds bestellen en de light mix is gewoon aanwezig

 

Hoop vragen maar dit is me nog niet 100% duidelijk

Dank je wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

De buffertabs bevatten ook kalk, ikzelf doe een lepel maerl door de nieuwe bovenlaag, geen groeivoeding nodig idd, omdat je de buffertabs hebt voor groei, een beetje wortelstimulator volstaat, de lightmix costum bevat cocos door de aarde, wat perfect is voor organisch kweken en het houdt goed vocht vast, dus dan is perliet overbodig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
cocos houdt goed vocht vast, dus dan is perliet overbodig ;)

Cocos heeft een "goede lucht/vocht verhouding" en ook "perlietkorrels maken de grond luchtiger", aldus de growguide.

 

Bij mij gaat de grond na een ronde een paar dagen in de diepvrieskist, met dank aan Pieter van Canna. Dan zet weer uit wat ingeklonken was, en wordt 'ie alleen maar beter en beter. Niet doen als je wormen je liief zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dazz nieuw voor mij, exentriek, dat wel, maar als het werkt, mooie info ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel voor de antwoorden.

Ik weet dat die custom coco's bevat, alleen vraag ik mezelf af of het met de light mix net zo "goed" gaat.

Dit omdat ik veel makkelijker aan light mix kom dan die custom.

Dus als het enige verschil is dat die ene niet biologisch is en de andere wel dan neem ik gewoon light mix.

Maar als er wel degelijk verschil in zit kwa kweken haal ik wel de custom.

 

Snappie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan allebei hoor, alleen heeft de custom mix een beter vochthuishouding :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...