Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pacman83

Waardoor komt dit?

Recommended Posts

gallery_30483_12178_1641388.jpg

gallery_30483_12178_5565353.jpg

gallery_30483_12178_5526950.jpg

 

coir (bodem)

Green Label lightmix met perliet

Sannie schimmels (mycrhoza)

Perfect start

buffertabs

Water + yuca+ bacto

 

Soort SuperLemonHaze

Het blad is erg geel aan het worden en ook nieuwe blaadjes hebben er last van kleine gele puntjes

Ik weet niet wat ik fout doe , dit is de 1e x dit soortje voorgaande was suger punch en toen geen last van gehad

Wie o wie kan mij helpen ?

groeten pacman ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"coir" :)

 

welke kokos heb je?

 

Afdekken van potten met kokos is ook niet zo'n slim plan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lost child coir is samengeperste blokken van coco's die water je in en dan zet het uit , de coir zit onder in bovenlaag is lightmix

Share this post


Link to post
Share on other sites
coir (bodem)

Green Label lightmix met perliet

 

Ik schat in dat je probleem met 1 van de bovenstaande producten is.

 

Je zit nog aan het begin en je zou opnieuw kunnen beginnen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het de combinatie aarde en kokos, kokos is toch wat anders dan aarde.

Er bestaat niet voor niks voeding die speciaal voor kokos bedoeld is (andere zuurtegraad etc.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat anders is dan de vorrige ronde

Lightmix met perliet

Perfect start

Zaad van greenhouse

 

@ Kantklos Met coir zelf heb ik vorige ronde geen enkel probleem gehad (gebruikte toen stekgrond erbij)

 

@ rable ph probleem ik kweek bio en afzuren is dan niet nodig wederom vorige ronde ook niet gedaan en nergens last van

 

@ doc zou kunnen maar ik wil het nog een week aanzien zou erg zonde zijn als ik dit moet weg doen en wie zegt dat het met andere zaad niet weer zo gaat , erg lastig allemaal ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi pac,hopelijk trekt alles bij,ik heb ook zaden van greenhouse en heb ook wat kleine probleempjes gehad zoals je kon zien,maar of het daar aan ligt betwijfel ik,al eens de bodem ph eens gemeten?

 

Grts en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoii hazer

 

ik meet geen ph want kweek bio en heb die spullen ook niet voor meeting , ik besluit maandag / dinsdag wat ik ga doen doorzetten of overnieuw ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur goed?

Luchtvochtigheid hoog of laag?

Al een keer ingewaterd met voeding?

 

Te lage lv is voor zaad ook niet ideaal. Lamp er te dicht op ook niet...

Met coir, en light mix, omdat daar echt heel weinig/geen voeding in zit, moet je wat sneller met voeding beginnen dan met stekgrond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sta je niet veel te nat ivm de cocos die je er ook doorheen hebt in combinatie met het zijltje..

ik zou even je potten optillen en als die te zwaar zijn het zijltje er af halen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Water + yuca+ bacto

Is bacto geschikt om als "bladvoeding" te gebruiken?

 

*edit: of gebruik je yuca in je voedingswater?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ azgoth yucca en bacto in 2 liter kan yuca is voor betere uitvloeiing omdat de bovenlaag kurk droog is

 

@ Stikkie ik zal het vanavond optillen , te nat ja met wateren gebeurt erg lastig om de juiste hoeveel water te geven in begin

 

@Kweekfreek 17cel 29 cel lv nacht 50% dag 20% 30% wel erg droog dus lamp zit nu op 60cm + voorheen 50cm het gele blad was duidelijkste bij de middenste plant maar het is geen verbranding voeding zouden ze zo jong niet nodig hebben toch met bio kweek ? + heb buffertabs

 

Dit jaar bega ik geen moorden meer , ik wacht nog tot maandag en dan maak ik besluit als ik doorga (mist het beter gaat) of opnieuw begin

 

Heel erg bedankt voor de advies ;) ik laat nog weten hoe het afloopt

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...