Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabizznis

opinie: 90% van cadeaus onder boom zijn met drugsgeld betaald

Recommended Posts

OPINIE: Veel cadeaus onder de boom zijn met drugsgeld betaald

[*]24 Dec 2011

[*]reageer

[*]bron: Peter Eberson

hennepplantage.jpg

 

Nederland is het Europese hennep-land bij uitstek. Met naar schatting 40.000 thuiskwekers staan we bovenaan de lijst, kopt De Telegraaf vandaag. Het zal niet verbazen dat Maastricht één groot wietparadijs is. Er zijn meer dan voldoende 'winkels' die het spul in grote hoeveelheden verkopen aan met name buitenlandse drugstoeristen en er zijn de leveranciers van de wiet. Zoals Albert Heijn dagelijks met grote vrachtwagens wordt bevoorraad, zo worden de coffeeshops in Maastricht beleverd door kleine thuiskwekers, of professionele illegale organisaties die zich bezig houden met grootschaligere wietteelt. Dat laatste gebeurt dan vooral buiten de stad of net over de grens in loodsen, stallen en andere onopvallende leegstaande bedrijfsgebouwen.

 

Heel veel Maastrichtenaren verdienen een centje - nou ja centje...het gaat om veel geld - met de kweek van hennep. Nee, er rijden geen vrachtwagens rond met de namen van coffeeshops die 's morgens voor elf uur zorgen dat de schappen vol liggen. Omdat in dit gekke landje het hennepkweken illegaal is en de 'winkels' officieel maar een kleine voorraad mogen hebben, gebeurt het bevoorraden onopvallend. Gehuurde bestelbusjes brengen wat frisdrank en koffie van de Sligro en stoppen er onopvallend wat wiet tussen. Personenauto's stoppen wat vaker op late tijdstippen voor de coffeeshop. De vuilnis wordt opgehaald door een wit, onopvallend busje terwijl de vuilnisman niet alleen haalt, maar ook brengt en zo zijn er nog wat 'onopvallende' leveranciers.

 

De wiet komt in veel gevallen van de kleine thuiskweker. Reken maar dat er voor de kerst volop is geoogst in thuiskweekland. Menig kerstcadeau onder de boom is gefinancierd met drugsgeld. De thuiskwekers kun je het bijna niet kwalijk nemen. Een beetje groen in huis om de drugstoerist te helpen kan toch geen kwaad? Zeker in deze barre, economische tijden. Bankiers of Floriade-directeuren graaien vrolijk verder, dus waarom mag een bijstandsmoeder geen extra zakcentje voor de kinderen verdienen?

 

Elke twee dagen wordt er in Zuid-Limburg een hennepplantage - groot of klein - opgerold. En u snapt dat de opgerolde plantages het topje van de hennepberg zijn. Het probleem is veel groter dan menigeen denkt, maar tegelijkertijd is de economische betekenis van hennepkweek zo gigantisch, dat het probleem niet meer oplosbaar is. Inmiddels zijn zo veel mensen betrokken bij de lucratieve handel dat er geen weg terug is. De thuiskweker waar vandaag 50 planten worden gevonden, is overmorgen weer opnieuw aan het werk. Zolang er handel is, blijft de illegale hennepkweek bestaan. "En ach", zo luidt een reactie bij het artikel op de Telegraafwebsitie. "Het geld dat met hennepkweek wordt verdiend komt tenminste niet bij de banken terecht!"

 

http://maastricht.dichtbij.nl/112/opinie-v...ugsgeld-betaald

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote: 90% van cadeaus onder boom zijn met drugsgeld betaald

 

 

Wat nou 90% ??? daar wordt nergens over gesproken. !!!

90% van de door jou geplaatste artikelen zijn met jouw domme fantasie en onwaarheden ge'edit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dat stukje ook niet gelezen moet ik zeggen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel = 90% en niet minder want dan is het bovengemiddeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
veel = 90% en niet minder want dan is het bovengemiddeld.

 

 

het stukkie gaat over Maastricht...maar tlijkt me sterk als 9 van de 10 betaaldzijn met druggeld....ook 3 van de 10 trouwens...

 

 

Peter Eberson...heeft een dikke duim imho :) ...of snuift zelf behoorlijk :o

 

hij zegt dat er 40.000 thuiskwekers zijn....dus met zeg 4.000.000 huis houdens...das dus 1 op 100....ong... ;) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) en zuigen is ook een apart vak van deze* journalist.. ;)

 

* peter eberson

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een kutartikel.. voegt NIETS toe aan wat elke Nederlander al weet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat nou als je NA de kerst oogst?

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

Misschien kloppen de details niet erg in zijn bericht maar er zijn wel effectief veel mensen bij gemoeid.. en iedereen profiteert mee

Mooi toch (als kind moest je toch ook braaf samen spelen :) )

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een bullshit, wat bij mij onder de kerstboom voor de kids lag hier in Mestreech, kwam van hard werken en heel wat overwerk bij mijn baas .

Dat wat ik onder mijn 150 w lampje vandaan haal is puur voor eigen gebruik. kap met die domme linkjes met nog dommere journalisten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij mij onder de boom is 100% met drugsgeld betaald

 

Onder welke boom ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon eventjes dit stuk overslaan en meteen The Union: The Bussiness Behind Getting High kijken.

 

En stop met het verdraaien van uitspraken/verzinnen van uitspraken bij nieuws/opinie-berichten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind dit ook wel een mooie reaktie van Chriet, over het nieuwsbericht topic met de titel: 90% van cadeaus onder boom zijn met drugsgeld betaald.

 

bij mij onder de boom is 100% met drugsgeld betaald

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...