Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

Kronocaine looking in the mirror

Recommended Posts

Beste kweekgenoten.

 

na de nodige aanpassingen aan mijn hokje, zie hier de verbouwing staan er weer wat kleine spruiten in het hok.

 

in het kort zijn er spiegels geplaatst op de wanden, is de inblaas verbeterd en heb ik een andere schakelkast in een nieuwe kast gebouwd. Nu ook voorzien van een Grässlin tijdklokje IPV een normale tijklok.

 

en op 16 December moesten er wat zaadjes ter ontkieming gereed gelegd worden.

 

gallery_19177_13280_933459.jpg

 

het zijn de Kronocaines geworden. Mede om het hoge inlslaapgehalte, en de vele positieve ervaringen die zo her en der langs komen.

 

na ongeveer 1 dag heb ik de kiempjes in een mengsel van

 

gallery_19177_13280_1109366.jpg

 

gallery_19177_13280_13357.jpg

 

en een handje normale potgrond gestopt en met als resultaat 100% opgekomen plantjes, op 21 Dec.

 

gallery_19177_13280_165495.jpg

 

Ook piepten de worteltjes al snel onder de potjes uit bij verschillende plantjes.

 

gallery_19177_13280_168015.jpg

 

Vandaag stonden ze er zo bij.

 

gallery_19177_13280_1098025.jpg

 

gallery_19177_13280_1579324.jpg

 

op de laatste foto is het beetje hoogteverschil wel duidelijk, maar dat wordt wel opgelost met overpotten.

 

Verder staan ze voorlopig nog even met een dakje boven het hoofd, omdat ze denk ik toch nog wat meer LV nodig hebben, als ze zo klein zijn.

Verder zijn ze een beetje gestrekt, maar niet ernstig. dat is gebeurd onder de T8 buisjes. ze blijven wat stabieler sinds ze gisteren onder de T5 constant 865 staan.

 

gallery_19177_13280_233264.jpg

 

Ook staat de inblaas met een rustig zuchtje tegen de propegator te blazen. Deze staat een beetje open zodat er ook wat wind binnen de sauna kan komen, en tevens staan de luchtschuifjes open aan de bovenkant.

 

De Temp in de prop is 26 á 27 graden zo, en de LV 55%.

 

hier nog wat plaatjes van de verschillende plantjes, volgens mij zijn er nu al wat verschillen, sativa of indica overheersend te zien. Maar of dat zo snel al gaat zien we met de tijd wel.

 

gallery_19177_13280_810300.jpg

 

gallery_19177_13280_248545.jpg

 

gallery_19177_13280_947982.jpg

 

gallery_19177_13280_1284793.jpg

 

voorlopig even laten groeien, en later eens proberen op ik met stekjes de sexe kan bepalen. Ik wil er maximaal 5 over houden, dus ik gok op 50% dames en heren.

Maar mocht dat niet lukken, kan er nog altijd een stekje bij, of nog wat extra kiemen.

 

de bedoeling is om met buffertabs te werken, in lichtmix, die ik nog wel even snel moet halen. Want volgens mij zijn ze best vlot aan een iets grotere behuizing toe. Morgen maar even kijken of dat lukt.

 

eens kijken wat deze ronde allemaal gaat brengen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DJ,

 

Ik ga je volgen en ik wens je veel succes toe!

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey djbroertje

 

mooie kast , mooi soortje kan niet mis gaan :huh:

ik ben benieuwt , en neem bij deze een stoeltje op de eerste rij .

en nu knallen maar! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi soortje, zoete phenos met amnesia phenos afgewisseld, overheerlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah djbroertje help me de winter door met een verslag.

Succes met je gepimpte kast.

 

Ik ga zeker volgen als het mag.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bouwtopic was al vermakelijk interessant, je hebt een mooi hok, mooi soortje, dit wordt vast een mooie run, succes :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grandioos DJ :huh:

Mooi dat je van start bent in je gepimpte kast.Veel succes en ik kijk met je mee.

Mooi foto,s ook :)

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi nieuw onderkomen :huh:

knallen maar :)

 

succes ,ik volg je

 

grtz Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat lijkt me nou een uitgelezen topic voor de donkere winteravonden :).

 

Zet hem op!

 

:huh:

 

Een beetje luchtbeweging maakt de kleine plantjes wel weel sterker, je kunt best ontkiemen met heel veel licht. Nog een tip: witte velletjes over je potjes, blijven ze ook compacter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm dacht dat ik stoelen genoeg maar nu weet ik het even niet meer. :) maar jullie zijn allemaal welkom hoor.

Nou moet ik nog meer mijn best gaan doen, maar zoveel positieve aandacht moet ook zeker helpen. :huh:

 

De plantjes heben de eerste nacht op de wind gestaan, en daarmee droogde de grond ook iets te snel uit vond ik, en er waren redelijk veel hangende blaadjes. Mede daarom vanacht weer achter de ramen.

 

Maar met overpotten wordt de grond afgedekt, en zullen ze het in de wind moeten doen. Even kijken wat voor maat potjes er nog staan, na geslachtsbepaling mogen ze naar hun echte onderkomen.

En met de nieuwe luchtinblaas is er misschien ook wel weer ruimte voor de 18 literpoten.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff voorgroeien kan ook geen kwaad, direct op 12/12 leverde kleinere planten op dan ik in de planning had :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 kan normaal makkelijk met dit soort genetica, maar dan is het wel belangerijk om gelijk in het eind medium (grote pot) te starten en er voor te zorgen dat de groei ''vlekkenloos'' verloopt... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook in de tussentijd even aan het lezen over de groeipotentie.

 

Normaal gesproken groei ik een weekje of 2 á 3 voor, want ik wil wel het hokje vol hebben met 5 dames. En dan met voldoende grote poten, en met voldoende tijd om de wortelgroei lekker te laten verlopen.

 

eerst maar kijken hoe snel de plantjes zich gaan ontwikkelen. En zien of het vlekkeloos gaat verlopen. :huh:

Daarna het tijdstip van 12/12 maar bepalen. Er passen geen 10 x 11 of 18 literpotten in het hokje denk ik, dus wil wel graag eerst weten wat de meisjes zijn.

 

@ masterstoner,

ook welkom hier, en we zullen zien wat de spiegels voor een meerwaarde hebben.

 

Grtz,

Dj.

 

Ps.

Zakkie grond is niet gelukt, dus maar na de kerstdagen op pad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met veel licht kun je ze heel compact houden DJbroetje: hier een kiekje van een verdwaalde zaailing onder een plasmalampje. Zelfs in 90 liter aarde blijft ze mooi compact.

post-5211-1324747705_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo John,

 

yep nog steeds met de Badboy, en weer met de Osram constant buisjes erin.

werkt goed, en zolang ik blijf horen, "dat kan niet zulke toppen onder TL" blijf ik het erg leuk vinden. :)

 

@ Whazzup,

 

lief klein plantje zo, ;) maar komt dat dan door de licht aan de onderzijde van de bladeren?

Ik heb het wel eens eerder gezien, maar toen met reflectiefolie op de potten.

 

maar er moet straks ook nog ruimte tussen de internodes zijn om te toppen (denk ik?) . Al moet ik daar nog even over nadenken, ook wel een keer mooi om de plant te zien zoals deze hoort te groeien. Ach we zien wel.

 

Ik heb in elk geval nu een poging gedaan om wit papier op de potjes te leggen, eens kijken wat het gaat doen.

En voor de vervolgpotten maar even wat wit plastic op maat knippen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou alles staat en leeft nog, wel een beetje slapper na het plaatsen van de aardeafdekking maar dat zal vast wel snel wegtrekken.

 

Ook heb ik de laatste 4 uur 2 extra buisjes aangezet. de temp is nu op plant(jes) hoogte 28,1 graden, en de LV is 36%, met de lamp aan.

De Variac heb ik nu ook op 85 Volt gezet, en het lijkt hiermee heel mooi onder controle te blijven.

Van de week als alle lampen aanstaan, maar een hele 24 uurs cyclus de logger plaatsen, om te zien of het echt goed gaat.

 

gallery_19177_13280_313179.jpg

 

gallery_19177_13280_779038.jpg

 

gallery_19177_13280_293720.jpg

 

gallery_19177_13280_339211.jpg

 

gallery_19177_13280_385331.jpg

 

verder heb ik toch even gepast of er 10 potten passen, als ik toch besluit om de klok om te gooien, en niet eerst geslachtsbepaling te doen.

 

en er passen toch best wel 10 x 11-liters in. Misschien is dat dan toch een optie ;)

 

gallery_19177_13280_89132.jpg

 

Maar ja, wat doe ik dan met de 6e of 7e dame, als er natuurlijk zoveel komen. En wat dan als er te weinig dames komen. :) keuzes keuzes.

Dan kan ik daarna altijd nog naar de 18-liters gaan, volgens mij heeft dat nog best wat nut, zo net voor de grote bloeiactie wat vers medium, en evt een extra buffertab erij.

Nou ja zover zijn we nog niet, dan maar er over nadenken wat te doen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je keuzes ook worden, hier ga ik ook ff mee genieten.

ik ben wel benieuwd wat de spiegels aan extra gaan opleveren.

ik ben weer eens lekker aan het witten geslagen :o

misschien ook een optie voor mij ?

ill stay in touch !

succes , en een voorspoedige grow in je gerebuilde kweekruimte ;)

 

grtn Erazer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na eindelijk alles afgerond te hebben met klussen, ook weer even tijd voor de mini's.

 

Nou niet echt omdat het zo goed gaat, maar ook omdat ik niet alles even goed snap.

eerst maar wat plaatjes. Ik heb ze net gesproeid, dus daarom de druppels.

 

gallery_19177_13280_1358706.jpg

 

gallery_19177_13280_1295986.jpg

 

gallery_19177_13280_281676.jpg

 

gallery_19177_13280_138503.jpg

 

gallery_19177_13280_444276.jpg

 

gallery_19177_13280_118024.jpg

 

even terug naar de dag van gisteren, toen ik het hokje open deed hingen ze echt bijna allemaal erg slap.

op de kleinste na met de smalste blaadjes. Ook waren de jongste blaadjes wat paarsig gekleurd, en was er niet echt nieuwe groei zichtbaar.

 

na wat puzzelen, zou het volgens mij door te veel warmte gekomen moeten zijn. En evetueel ook wat te veel water, de zaai en stekgrond hield wat lastig water vast, in mijn beleving dus iets van 0,25 liter water oplaten zuigen vanaf de bodem.

 

De Oorzaak zoek ik bij mezelf, omdat mijn idee om ook de buizen wat te koelen door de gepreforeerde buis moest gebeuren, even niet werkte.

Ik had namelijk de buis er nog niet opgeschoven, om zo minder te hoeven inblazen. En direct de verse lucht over de klentjes te laten blazen.

Tot nu toe heb ik geen teperaturen gemeten die hoger waren dan iets van 28 graden, maar wellicht is dat gewoon toch nog te hoog.

 

de worteltjes groeien wel nog gewoon door, en ik wilde ze vandaag eigenlijk overpotten.

 

Nou zit ik ernstig te overwegen om overnieuw te beginnen, want ik weet niet wat deze plantjes gaan doen verderop in de kweek.

Zoals ik het nu bekijk gaan ze het wel redden, maar wat voor kwaad kan dit allemaal?

 

door te veel babystress, misschen Herma? of slecht groeiende en misschien ook wel bloeiende planten straks, en wil ik dat wel allemaal afwachten?

 

In elk geval staan ze nu weer onder 4 buisjes 865 I.P.V de 6 buizen, met de kap er iets van een CM of 30 vanaf. De geperforeerde buis blaast deels tegen de TL's en een klein deel richting de kleintjes.

 

ik ga vandaag in elk geval nog afwachten, anders vanavond nieuwe zaadjes ter ontkieming legen. Daarna de nieuwe zaadjes direct in een 6 of 7 literpot stopen,met een toplaag zaai en stekgrond, en de rest lightmix.

 

Als deze ontwikkeling slecht kan zijn, is er nu nog niet veel verloren, en lijkt me een verse start het beste.

 

Gr

Djtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop niet dat je overnieuw moet beginnen maar mischien wel verstandig om het wel te doen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja,

 

dan maar even tijdelijk allebei doen, nieuw zaad, en de baby's blijven verzorgen.

 

In elk geval weet ik nu best zeker dat het te maken heeft/had met erg lage LV, en de combinatie met wat hogere temperaturen.

 

Gisteren wat nieuw zaad te kiemen gelegd, en vandaag het gekiemde zaad in de potten gestopt die eigenlijk bedoeld waren voor de kleintjes.

 

De Mindere plantjes trekken nu wel weer wat bij, welliswaar niet allemaal even goed, maar zo kan ik hopelijk straks een keuze maken uit vele dames. ;)

 

gallery_19177_13280_312904.jpg

 

gallery_19177_13280_1230304.jpg

 

gallery_19177_13280_1053807.jpg

 

vandaag, hebben ze onder de deksel van de propegator in de huiskamer gestaan, en dat hebben ze in elk geval niet erg gevonden.

 

gallery_19177_13280_582076.jpg

 

vanavond nou ja toen het te donker werd, alles weer in het hokje gezet, nu met al de lampen aan, en de kap op ca. 40 CM, van de nieuwe potten af.

Voor de LV ben ik nu niet meer bang, ze hebben voorlopig allemaal een doorschijnend dakje.

 

De temp bovenop de potten is nu 27,8 graden, en blijft stabiel. Wel nog een beetje stoeien met de in en uitblaas.

 

gallery_19177_13280_39168.jpg

 

gallery_19177_13280_1853555.jpg

 

en veel buisjes op een rij zo, :o

 

gallery_19177_13280_1005195.jpg

 

De nieuwe potten, 7 liters, zijn voorlopig gevuld met een mix van potgrond en cocpeat, alle shops waar ik eventueel lichtmix had kunnen krijgen zijn gesloten hier in de buurt.

 

Wel heb ik Mychorizza en een klein beetje mearl toegevoegd, en ingewaterd met bacto's. Straks als alles naar de definitieve potten gaan komt er wel de juiste grond, en dan naar de 18 Liters zo als het nu naar uitziet. Daar heb ik vast een aantal weken voor.

 

nu weer in de wachtstand, en zien of we nu gewoon weer verder kunnen, beetje jammer van veel zaad gebruiken zo, maar beter dat, dan achteraf denken had ik maar. :)

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het komt mooi op gang bij je DJ, wat me opviel op je foto`s is dat je de LVS met de gaatjes naar boven hebt, doe je dat expres zodat de koude lucht niet direct op de dames komt, nogmaals prachtig en verzorgde kast hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor het compliment, ik ben ook erg tevreden over het resultaat van het hokje.

 

Het begin is er in elk geval, al zijn er wat opstartproblemen, ;)

 

Dan over de LVS, ik heb nu de gaatjes naar boven om onder andere de lamp wat te koelen. en nu met de dakjes boven de plantjes heeft naar beneden waaien niet zoveel zin.

 

Verder heb ik een en ander gelezen dat koude lucht naar beneden zakt, en dat zou betekenen dat er toch verse lucht straks bij de planten kan komen. Op zich klinkt het best logisch dat koudere lucht zakt, maar zeker weten doe ik dat niet.

Verder als de planten straks groot genoeg zijn, ga ik er vanuit dat de lucht lekker door de bladeren heen alle kanten op waait.

En ook naar boven hoop ik, om op tophoogte voldoende koeling en luchverplaatsing te hebben.

 

We zullen zien wat het allemaal gaat brengen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de eerste afvaller verwijderd.

Dat is dan mischien het voordeel dat er nog zoveel (hopelijk ;) ) onderweg zijn. erg kieskeurig hoeft nu niet.

 

Het stond nog goed rechtop, maar echte blaadjes werden er nog niet aangemaakt, dus in de kliko.

 

gallery_19177_13280_181146.jpg

 

gallery_19177_13280_876867.jpg

 

En toen waren er nog maar 9.

 

gallery_19177_13280_504134.jpg

 

gallery_19177_13280_141673.jpg

 

gallery_19177_13280_947711.jpg

 

gallery_19177_13280_2020964.jpg

 

gallery_19177_13280_696266.jpg

 

ze hebben vandaag ook een beetje vocht met wortelstimulator gekregen, het was weer te droog geworden.

 

so far so good.

 

De zakken over de potten heb ik vandaag voorzien van een aantal gaten, anders wordt het te warm eronder.

Nog niets te zien van de nieuwe plopsels, maar dat zou ook best erg vlot zijn.

 

rtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...