Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sologreen

Weet iemand wat dit is/ hoe dit komt?

Recommended Posts

Ik heb een aantal plantjes met een afwijkende top opbouw. Ik heb dit bij eerdere oogsten ook weleens gehad en ik meen me te herinneren dat die planten toen vooral erg fluffy waren. Zo ziet het er nu ook weer uit....

Ik kweek vanuit zaad, temp zijn in orde.

 

Foto van de afwijkende plantjes:

gallery_29076_13080_2432926.jpg

gallery_29076_13080_494006.jpg

 

ter vergelijkingen:

gallery_29076_13080_817120.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkeerd geslacht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zaad weet je nooit of de een beter is dan de ander het ene zaadje geeft een supermooie plant de ander dikke bagger.Dat is het nadeel van zaad het is hetzelfde soort maar er zit zoveel verschil in onderling daarom is zaad bij grotere aantallen een nadeel omdat er zo veel verschil in zit.De 1 wordt lang en heeft een vette opbrengst de ander kort en geeft bijna niks.Trek het je niet aan en neem het voor lief.

 

MVG,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dit deze zomer in mijn buitenplanten gezien, had er 3 staan, 2 begonnen zo en werden later ook redelijk fluffy en nummer 3 had een mooie topopbouw.

 

het verschil tussen de 3 planten, licht, de buurman had de buitenverlichting laat in de avond en s'nachts aan en planten stonden lekker te reveggen, plant nummer 3 stond achteraf tussen bomen uit het licht.

 

mogelijke oorzaken binnen in een hok of tent:)

 

je tijdklok geeft meer als 14 uur licht (of heeft dit gegeven in de eerste bloeiweken), tijdklok werkt niet goed en gaat soms niet uit, regelmatig kijken in je hok in de nachtperiode of een lichtlek in je hok/tent van buiten naar binnen.

 

Kan het fout hebben, maar lijkt op reveggen en daarna weer doorbloeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies wat MagicStrain zegt, dit is gewoon een ander phenotype, dat komt nou eenmaal voor bij zaad. Wil je alleen maar dezelfde plantjes, neem dan stekken (ik vind de variatie leuk, en ja, soms zit er een minder plantje tussen, als je genoeg voorgroeit kan je die gewoon laten verdwijnen tussen de rest :huh: )

 

Voor dit soort vragen hebben we trouwens twee andere subgedeeltes: Indoor vragen en Indoor beginners vragen, jij moet bij die eerste zijn met dit topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yes i

 

ik ken dit verschijnsel, dat is als ze in de war zijn met de uren. (tussen groei en bloei)

dat zie je aan 1 vingerig blad en blad aande bovenkant van de een gevorderde bloeiende top :huh:

kijk wel uit met licht inval op de donkere uren moeten ze wel donker staan, ofde tijdschakelaar defect

of een fout met te veel groeivoeding in de bloei, temp problemen, te hoge waardes, etc

maar ik gok op dat ze in de war tussen groei en bloei zijn :)

 

gr igrade farmer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met zaad weet je nooit of de een beter is dan de ander het ene zaadje geeft een supermooie plant de ander dikke bagger.Dat is het nadeel van zaad het is hetzelfde soort maar er zit zoveel verschil in onderling daarom is zaad bij grotere aantallen een nadeel omdat er zo veel verschil in zit.De 1 wordt lang en heeft een vette opbrengst de ander kort en geeft bijna niks.Trek het je niet aan en neem het voor lief.

 

MVG,

 

MagicStrain

 

Dit zou de mooiste verklaring zijn omdat er dan geen sprake is van fouten! Heeeeeel misschien volgende keer toch stekken dan..

 

Precies wat MagicStrain zegt, dit is gewoon een ander phenotype, dat komt nou eenmaal voor bij zaad. Wil je alleen maar dezelfde plantjes, neem dan stekken (ik vind de variatie leuk, en ja, soms zit er een minder plantje tussen, als je genoeg voorgroeit kan je die gewoon laten verdwijnen tussen de rest :P )

 

Voor dit soort vragen hebben we trouwens twee andere subgedeeltes: Indoor vragen en Indoor beginners vragen, jij moet bij die eerste zijn met dit topic.

 

Ok! ben redelijk nieuw hier vandaar! Volgende keer zal ik het daar posten..

 

yes i

 

ik ken dit verschijnsel, dat is als ze in de war zijn met de uren. (tussen groei en bloei)

dat zie je aan 1 vingerig blad en blad aande bovenkant van de een gevorderde bloeiende top :huh:

kijk wel uit met licht inval op de donkere uren moeten ze wel donker staan, ofde tijdschakelaar defect

of een fout met te veel groeivoeding in de bloei, temp problemen, te hoge waardes, etc

maar ik gok op dat ze in de war tussen groei en bloei zijn :)

 

gr igrade farmer

 

Misschien is de plant in de war..maar ik zie daar geen aanleiding voor; de tijdklok staat goed afgesteld. De tent is inderdaad vorige week 1 keer open geweest, voor slechts 20 seconden. Te veel voeding kan niet, wel is er een aardige hoeveelheid wormenmest door de aarde gemengd waar ik geen invloed op kan uitoefenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan stekken nemen, hou allen rekening met beesjes en ziektes die je in 95% van de gevallen gratis en voor niks erbij krijgt.

 

Zaad is sterker en geeft hogere opbrengsten al heb je niet altijd stabiele kruisingen en veel variatie, en je moet meer zaaien met regulier zaad om de mannen eruit te halen of duur fem zaad gebruiken.

koop een stabiele soort en pak het mooiste mannetje en vrouwtje en je heb zaad in overvloed. en als je schoon werkt, geen beesjes,schimmels en andere vervelende kwalen die je moet bestrijden.

 

just my thoughts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je moederplanten opkweekt vanaf zaad, dan kan je zelf stekken maken, zonder dat je afhankelijk bent van een ander die stekken heeft en voorkom je dat je dat. Zo kan je bijvoorbeeld van een vrouwelijke moederplant 4 stekjes snijden, zo krijg je 5 plantjes. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 stekjes? een moeder geeft snel 100 :huh: Rico een zaadplant hoeft echt niet altijd meer opbrengst te geven, ze zijn wel een stukje ziekte bestendiger en het is minder gekloot met je LV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Ik heb helaas niet de ruimte om zelf een moeder te selecteren.

 

On topic: zelf denk ik aan stikstof te veel, phenotype, te veel stralingswarmte. Ik heb geen idee of dit klopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als iemand 5 zaadjes zet in een tent heeft dat vaak als reden dat ze dat niet meer planten willen, kunnen of durfen, een tweede setupe voor een moederplant en stekkenbakken is dan niet aan de orde, hoe wel je je moeder overhouden als je stekken in de bloei gaan?

 

Zaadplanten hoefen idd niet garant te staan voor een hogere opbrengst, maar je kans is groter dit te krijgen. plant is gewoon sterker, en ja met de huidige zaadhandel is het lastig stabiele soorten te kopen zonder grote pheno verschillen. Zelf de gewenste phenos doorkruizen daarentegen en soms terugkruizen geeft wel een mooie stabiele pheno, maar dat kost tijd en daar word niet veel aan verdiend:)

je heb gekken die dat leuk vinden:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Oh ja..? Ken jij die toevallig want daar zou ik ook weleens mee willen kennis maken dan..! :huh:

Tot nu toe vind ik het best lastig om STABIEL fem zaad te vinden. Als ik je ruimte had zou ik ECHT een moeder achter de hand houden t.b.v. mooie stekken!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sologreen maak geen quotes voor het bericht boven jezelf..

 

FEMzaad is overigens nooit stabiel (daarom maak je hier ook geen stekken van), dus laten we daar maar niet over beginnen. Is het niet een idee om voor een stabiel regulier soortje te gaan? Er zijn er genoeg die vaak met eigen soort doorgekruist zijn ter stabiliteit, als je alleen ervaring hebt met femzaad heb je een verkeerd beeld daarover.

In de zadenwereld wordt stabiliteit vaak met een F weergegeven met de generatie daarachter. Zo is de Sannie's jack een erg stabiel soortje (F7).

http://www.sanniesshop.com/sannies-jack-cannabis-zaad.html

 

Hoe stabiel een soort is licht vaak aan de hoeveelste generatie en het aantal verschillende phenotypes die mogelijk zijn binnen een soort. Meestal wordt een soort vanaf F5 erg stabiel bevonden, en zullen de planten uit dit zaad dus weinig van elkaar verschillen in de selectie eigenschappen (in onze taal betekent dit vaak kleur, opbrengst, bloem/topvorming, geur, compactheid, etc).

 

Het probleem dat je hebt is trouwens een phenotypeverschil, tenzij jij kunt aantonen hoe een stikstofoverschot of stralingswarmteprobleem er voor kan zorgen dat ik deze verschijnselen zelfs bij een ongevoede micro(TL) kweek ook terug kan zien.. Kort gezegd lijken me de twee laatstgenoemde situaties niet de oorzaak voor dit fenomeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tw!chy Thnx voor je informatie; dit klinkt goed onderbouwd. Over het reg zaad: ik denk ook dat ik de volgende ronde daarmee aan de slag ga. Enig nadeel wat ik nu wel zie (tips?) is dat ik gebruik maak van 3x 90 liter bak en ik dus niet kan schuiven met potten nadat ik de mannen verwijderd heb. Ik ben bang voor open plekken in het gewas.

 

Over de afwijkende pheno's: het is niet meer dan een "gok"omdat er door de (grote) hoeveelheid wormenmest er een oncontroleerbare hoeveelheid stikstof is en stralingswarmte: juist onder de 400 Wattert de verschijnselen zijn opgetreden. Overigens is het door jou nu goed weerlegt.

MAAR... juist deze plant is sindsdien een centimeter of 10 gegroeid, had jij dat ook? Toch reveggen??? zoals ik al eerder heb geschreven: een phenotype verschil klinkt mij prettig in de oren omdat er dan geen fout gemaakt is. De overige planten laten ook geen tekorten/ overschotten zien. Het klimaat is ook in orde (nacht temp 18 C maar dit wordt gecompenseerd door een constante bodem temp van 21 C door verwarmingskabel; is zie geen enkel paars steeltje. Kortweg lijken de planten het goed te doen. Overigens is het wel zo dat de bloeitijd zeker langer zal zijn dan door de Rokerij is opgegeven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is natuurlijk een idee om je planten in 6,5 liter bakjes voor te laten groeien tot ze hun geslacht tonen voordat je ze in een aardebak ingraaft, of je kan scroggen waardoor je de toppen toch wel op hun plek kan krijgen, daarvoor hoeft onder het scrognet niet een mooie verdeling van planten te zijn hoor ;)

 

Kan me niet voorstellen dat hij nog gaat reveggen, dan zou hij nu nog als een speer gaan groeien komende weken.

 

Dat je een veel langere bloeitijd krijgt dan de maker opgeeft, betekent dat je te zwaar voedt. Doordat er veel voeding in de bodem zit houdt de plant zichzelf langer vitaal, de plant gaat afbloeien (klaarmaken voor vruchten en zaden afwerpen voor de volgende generatie/seizoen) zodra er weinig voeding meer uit de bodem opgenomen kan worden. Mijn tip aan jou: Eerder stoppen met voeding en overgaan op wateren (met eventueel wat enzymen). Doe je dat niet, dan kan je langer bloeien met mogelijk een hogere opbrengst, maar je loopt ook kans op een slechtere wiet (bij Indicaan was de smaak en geur helemaal niet lekker meer bij zijn Shackzilla's) en natuurlijk toprot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stabiel zaad is er wel te vinden hoor, alleen nu er als een bezetende allerlei exotische seedbanks bijkomen zie je ook de klachten stijgen, herma's hier en herma's daar, die kan vroeger op wf toch veel minder vaak aan de orde dan nu het geval is.

 

Wel leuk al die nieuwe, onbekende, exotische soortjes... maar goede, zuivere genetica is ook belangrijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...