Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kierewiet100

THC vs. CBD

Recommended Posts

mooi .

weer een stapje dichterbij wereldwijde legalisatie

en vrijgave van deze plant

terug aan de mensen !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat niet over de industriele zaken, maar wel over thc tegenover cbd.

Thc is niet het enige leuke van de plant.

Tijd voor goede informatie.

 

Iemand al de high cbd strains gehad?

Zoals deze in het filmpje, de true blueberry x og kush (tot 12,7% cbd), of de harlequin met nog hogere cbd (tot 16%)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me iets af.

 

Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat in een ideale medicinale plant de thc en cbd verhouding in balans is.

Dat wordt in dit stuk bevestigd: 'It’s interesting to note that the composition of Sativex – the cannabis medicine – is 50/50 THC/CBD, a composition arrived at because it had the best effectivity with the minimum unplesant side efects.'

Logisch ook wel, balans en harmonie zijn altijd de beste basis voor succes.

 

Steve D'Angelo heeft het hierboven over True Blueberry x OG Kush (tot 12,7% cbd), of de Harlequin met nog hogere cbd (tot 16%).

Maar dat lees ik bijvoorbeeld op Stickyguide.com dat de Hindu Skunk (een soortje die ik aankomend outdoor seizoen ga zetten) een uitstekende medicinale soort is en de volgende verhouding heeft: THC: 13.5% - CBD: 0.24% - CBN: 0.13%.

En onlangs kwam ik dit tegen over de medicinale soort Bedroninol:

Bedrobinol is een kruising van Haze x Afghaan (meest sativa).

Het THC-gehalte van deze variëteit is ongeveer 12% (tot 14,8%), het CBD-gehalte is ongeveer 0,2%.

Dit product wordt op de markt gebracht onder de naam; Cannabis flos variëteit Bedrobinol.

 

Cbd waardes onder de 1% lijken me dan nauwelijks medicinaal?!

Sterker, dat staat mijlenver van die waardes waar Steve het over heeft af?!

Hoe is het grote verschil in cbd waardes binnen medicinale soorten te verklaren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn weinig strains bekend met zoveel cbd, en de effecten van cbd zijn nog niet zo uitgebreid onderzocht.

De true bb x og heeft ongeveer gelijke cbd/thc hoogtes, iets meer cbd.

Veel strains zijn in mijn ogen dan ook vaak gekweekt met hoge thc percentages voor recreative doeleinden, de "high".

Maar er zijn veel mensen die graag de effecten van cbd willen, zonder de high. Om een hoog cbd gehalte te krijgen, moest je vrij veel gebruiken, met het gevolg dat je dan ook de psychoactiviteit van hoge thc percentages krijgt.

 

Tegen pijnen, reuma, slapeloosheid, misselijkheid en weinig trek, etc., gebruiken de meeste de strains met "hoge" cbd.

Maar dat ging gepaard met hoge thc gehaltes, en de high. Dat hoeft met deze strains niet meer.

0,2%cbd is erg laag. Planten zoals night shade, de kushes, en LSD van barney's farm hebben (volgens barney's) 1,5-1,8% cbd, maar daar zit dan ook weer 22% of hoger thc bij. Met de bijbehorende high.

Nu kunnen veel mensen dus de helende/verdovende effecten van veel cbd gebruiken zonder high.

En in het filmpje, over lab studies, vertellen ze ook dat er met hoge cbd percentages in sommige gevallen zelfs een vermindering van kankercellen is, bij lab dieren (muizen/ratten meestal). Dat vond ik toch wel heel erg interessant.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar de studies naar cbd. Het is dan ook erg jammer dat cannabis in vrij veel landen nog illegaal is, anders konden er veel meer studies komen naar andere cannabinoiden, en niet alleen thc.

Cbd heeft een interessant effect, namelijk het versnelde afvoeren van stervende en dode cellen, voordat ze in kankercellen kunnen veranderen.

 

Ps, het filmpje komt uit april 2011. Misschien zal het ook te zien zijn in 1 van de volgende afleveringen van weed wars, wat nu op Discovery HD uitgezonden wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Kweekfreek.

Duidelijk verhaal.

Er is enorm veel over te lezen en te leren :) ik wil hier graag meer over weten maar ben nog een klein noobje :huh:

 

Al browsend stuitte ik op deze afbeelding waaruit blijkt dat in dit onderzoek een WLD Bio Indica Type het hoogst % thc (14,7%) heeft en het een na hoogste % cbd (11%).

De plant met het hoogste % Cbd (13,6%) is de Hemp Biotype Sativa die qua Thc % (11,5%) als derde uit de bus komt.

Bij beide kun je dus praten over een redelijk goede balans.

Er valt nog veel meer interessants uit dit plaatje te halen.

Als NLD voor Nederland staat (ik denk het wel ) dan is er in de NLD Indica Biotype 0,1% Cbd te zitten t/o 12,4% Thc en zit er in bermgras 4,6% Cbd t/o 0,3% Thc.

gallery_7512_11569_31473.jpg

Misschien kan iemand met wat meer kijk op de zaak hier nog wat over vertellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is echt niet hoog "LSD van barney's farm hebben (volgens barney's) 1,5-1,8% cbd,".

 

Ouder soorten hebben vaak een hoger CBD/CBN het zijn juist de door gefokte kruisingen die het vaak minder maakt.

 

 

Zijn soorten met een CBD van 11 % en eentje met +/- 15,5 CBD.

 

Door mensen zelf getest en niet door de breeders zelf.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat tijdens biologie, schei- en natuurkunde lessen altijd in de oefenruimte muziek te maken of in de soos jointjes rode libanon te roken :huh:

Dus zit naar dat plaatje te kijken alsof ik water zie branden :)

Elmanito leg eens uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik er ook even voor zitten en mee kijken.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik er zo eventjes naar kijk dan denk ik dat locus 0,A,B,C delen zijn van het "DNA" van de plant en iedere locus bepaald in welke mate er stofwisseling optreed (en dus vorming tot CBD,THC,THCV,...)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Was ff het topic kwijt & ben je bezig crash je computer weer :rofl

 

Bt/allele is verantwoordelijk voor THC synthese

Bd/allele is verantwoordelijk voor CBD synthese

B0/allele is alleen verantwoordelijk voor CBG synthese, maar vanuit CBG zal geen THC of CBD gevormd worden.

 

Je kan een genotype van Bt/Bt die alleen THC produceert of een genotype Bd/Bd die alleen CBD produceert of zoals een pheno van NDB of sommige landrassen Bt/Bd die zowel THC als CBD produceert.

 

Er zijn ook proefkruisingen gemaakt zoals onderstaand doc laat zien

 

Namaste :wacko:

The_Inheritance_of_Chemical_Phenotype_in_Cannabis_sativa_L..pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...