Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groninger

Filter vraag

Recommended Posts

Hallo

 

Ik heb een ruck ventilator aangeschaft en wil deze graag op half vermogen laten lopen dmv de 4 traps schakelaar op het ding

Nu zal hij dan ongeveer 200m3 doen en was mijn vraag wat voor soort filter ik er achter moet zetten om een maximale luchtstroom te krijgen ?

 

Moet bv het filter meer of minder m3 zijn dan je fan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey groninger,

 

ikzelf ben redelijk newbie maar ik dacht te hebben begrepen dat je best zorgt da je nie teveel tegendruk creeert met je filter dus iets groter m³ neemt dan wat je wegblaast. Voor alle zekerheid ff dit nog mee, stond op forum:

Lucht en ventilatie

 

hopelijk wat geholpen.

 

Groenten,

Herrertubbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hangt er ook vanaf hoe de buizen/slangen lopen van de afzuiging. Met veel bochten enz. heb je ook weer veel verlies, en is de 200 Kuub misschien ook nog niet de werkelijke capaciteit.

 

maar volgens mij is het filter altijd (iets?) kleiner, of gelijkwaardig aan de afzuiger.

 

houd er wel rekening mee dat als het warmer is in de zomer dat je mischien wel op meer vermogen wilt draaien, en dat dan een te klein flter niet goed kan werken.

 

Ik zou een zelfde capaciteit filter kopen als de afzuiger is denk ik.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf een filter dat belachelijk groot is voor mijn tentje, maar mijn idee hoe groter hoe beter voor een kleine ruimte gaan ze ook langer mee, kan je indd. op een laag vermogen afzuigen en het blijft geurvrij, ook volluit..

En ik blaas uit door mijn filter, dus genoeg plaats om hem te plaatsen, ik weet de precieze capaciteit van dat ding niet maar hij is ongeveer een meter hoog en heeft een diameter van 30 cm..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ja ik ben ook van plan uit te gaan blazen door het filter het enige waar ik mee zit is als de fan draait zeg maar en ik doe mijn hand voor de uitblaas dan gaat hij al harder lopen :huh:

dus ik moet even uitzoeken dat ik niet teveel tegendruk krijg want dan loopt hij niet stil genoeg

Maar ik ben ff in de war zorgt een groter filter nu voor makelijker uitstroom van lucht (in geval uitblazen in filter ) of moeilijker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Makkelijker, meer oppervlak en gaatjes in het filter wat de doorstroom vergemakkelijkt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andy wat dus wil zeggen hoe groter het filter erachter hoe minder tegendruk ? klinkt idd logisch

Dit doet niets af aan het weghalen van geur dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk niet, de actieve kool zorgt ervoor dat de stank verdwijnt, groter filter = meer kool..

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk info waar ik wat aan heb mijn dank is groot mensen ik zal eens ff gaan rondkijken voor een lekker groot filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kennis heeft een Rhino met 100mm flens, en daar is hij, en ben ik wel tevreden over. Lekker dik en toch een groot aanzuig gat. Laat geen enkel geurtje door.

Ik heb een hele goedkopere 125mm filter, maar die is bij het aanzuig gat nog smaller dan de 100 mm Rhino.

Als ik een nieuwe filter moet kopen haal ik ook een 125 mm Rhino.

 

edit: ik heb ook een 500m³ filter en ik zuig met minder dan 50m³ af. Mijn hokje is ook maar 0,7m³. Die kennis heeft een 400m³ filter en zuigt met minder dan 100m³ af in een 2m³ tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou der een phresh filtertje 500m3 opzetten .... zijn top en flens maat 125 !

 

Beetje over capaciteit komt alleen maar ten goede !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou der een phresh filtertje 500m3 opzetten .... zijn top en flens maat 125 !

 

Beetje over capaciteit komt alleen maar ten goede !

 

Er is ook een Phresh 300.

Lief klein filtertje voor de microkweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zou ik niet doen, als zijn afzuiger om welke reden dan ook een keer vol uit draait filtert hij de geur niet meer goed..! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij gaat die maar tot 335 ofzo dus dat zou dan wel kunnen toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja... :) door het drukverlies in de buizen etc...

ik dacht dat je 400 cub had omdat je zij ik gebruik de helft en dat is 200 :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat hangt er ook vanaf hoe de buizen/slangen lopen van de afzuiging. Met veel bochten enz. heb je ook weer veel verlies, en is de 200 Kuub misschien ook nog niet de werkelijke capaciteit.

 

maar volgens mij is het filter altijd (iets?) kleiner, of gelijkwaardig aan de afzuiger.

 

houd er wel rekening mee dat als het warmer is in de zomer dat je mischien wel op meer vermogen wilt draaien, en dat dan een te klein flter niet goed kan werken.

 

Ik zou een zelfde capaciteit filter kopen als de afzuiger is denk ik.

 

Grtz,

Dj.

overal op het forum zeggen ze het tegen overgestelde dj ( de bouwdoos topics )

 

ikzelf gebruik een 350 m3 prima clima afzuiger met een 400 m3 prima clima filter ( een van hun standaard pakketen

 

koop je filter trouwens naar de max van je afzuiger en niet naar de 50% omdat als je de temperatuur niet goed genoeg kan houden op stand 2 je mischien wel naar stand 3 zou moeten en dat zou dan niet kunnen vanwege je capaciteit van je filter

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep ik ga eens kijken naar een groter filter maar moet er wel bij zeggen dat temp in me kast geen enkel probleem is ik heb tneon en gebruik nu geen (echt waar hehe ) afzuiger met een temp op 28 constant voor 4 weken.

Ik gebruik 1 pc fan als aktief inblaas nu dus de afzuiger zal echt alleen gaan werken tegen de geur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan wel een groter filter nemen maar heb je ook voldoende afzuig capaciteit,om de filter op gang te krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

max 335 m3 is dat ding geloof ik maar ik zet hem op half meer niet nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...