Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
s3ppe

Verschillende bulpen

Recommended Posts

Ik dacht binnenkort een kweekje te starten, en dus een setje te bestellen. Nu vroeg ik me af wat het beste is te pakken als bulp. Ik dacht eerst aan de gewone Phillips son-t plus... Maar nu twijfel ik wat.

 

Hierbij staat bevoorbeeld dat het een ideale all-round lamp is. dus groei en bloei.

Hier staat dan weer dat de lichtopbrengst hoger is dan de son-t

En bij de gewone son-t staat niets.

 

Ik had gewoon graag het beste gehad voor bloei maar ook groei. Als dat 2 aparte bulpen moeten zijn dan is dat maar zo.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht er helemaal aan wat je precies wilt;

Ga je gelijk op 12/12 dan is een son-t+ of vergelijkbaar prima( beste is naar mijn weten de greenpower)

Wil je eerst voorgroeien en vooral je plantjes korte internode afstanden laten aanmaken kun je voor de voorgroei een HPI bulp-je pakken...

Wel is HPI bijna niet in 600 watt verkrijgbaar, dus voor het gemak zul je dan een dimbare e-vsa moeten gebruiken, of een extra 400 watt vsa; dit betekent wel dat je van zowel vsa als van bulp moet wisselen...

 

Leuk zo`n verhaaltje, maar ik heb nog altijd de beste resultaten gehad met gewoone son-t+/greenpower bulpen alleen!

Voorgroei kort houden (max. 7 dagen) en dan naar het 12/12 regime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

stekken of zaad?

 

houzgroen

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou voor greenpowers gaan. Stekken slaan beter/eerder aan, de plant is beter vertakt, ideaal om te scroggen als dat je doel is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken zijn genetisch ouder en vinden son-t+ met groei niet erg.

Een zaadje moet nog o.a. geslachtsrijp worden en is starten met agro/ witlicht beter.

Ik denk dat macerror daar op doelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben vooral van plan om met zaad te werken in het begin. tenzij er binnenkort een klein hokje bijkomt. Dus de agro of geenpower is dan het beste ? en zijn ze in bloei dan nog steeds even voordelig als de son-t ?

 

Bedankt voor de reactie trouwens :spliff:!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Son-t Agro/Greenpower - Goed voor Groei.

Son-t plus - Goed voor bloei. Ook voor de groei bij stekken.

 

Kijk dus of je groei of bloeilampen hebt.

 

Bloeilamp; (geld dus niet voor stekken)

Deze lamp kan absoluut niet gebruikt worden om groeiende planten mee te belichten, de lamp bezit te weinig kleur in het blauwe spectrum hiervoor. Groeiende planten hebben de kleuren in het blauwe spectrum nodig om voldoende bladweefsel te kunnen aanmaken, en bloeiende planten hebben licht in het rode spectrum nodig om voldoende bloemen te kunnen aanmaken. Dit fenomeen met de kleuren licht is vanuit de natuur nagebootst door de mens en toegepast in de tuinbouw om zodoende buiten de reguliere seizoenen om te kunnen kweken. In de zomer staat de zon namelijk recht boven ons, hierdoor straalt de zon haar licht direct naar ons toe, mensen, dieren en planten ervaren dit dan als een zeer sterk gebundeld licht dat zeer veel blauw bevat, doordat wij mensen dit blauw niet kunnen herkennen zien wij dus alleen een zeer fel licht. Een plant daarentegen meet dit specifieke blauwe licht en maakt daardoor voldoende bladweefsel aan om te kunnen groeien. In de herfst staat de zon niet meer recht boven ons, daardoor spreiden de lichtdelen zich verder uit elkaar waardoor de kleuren in het rode spectrum overheersen, wij mensen kunnen dit fenomeen wel zien, denk daarbij aan de mooie rood gekleurde herfstzon. Planten worden door dit rode spectrum dan gestimuleerd om bloemen aan te maken, de plant krijgt in feite de opdracht om te gaan zorgen voor nageslacht omdat haar levenseinde naderen zal. Men dient voor de groeifase dan ook een groeilamp te gebruiken.(geld dus niet voor stekken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...