Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
HoneyBee

Honeywell CZ502 of HotBox Sirocco

Recommended Posts

Kan iemand mij adviseren. Ik wil mijn hok in de schuur bijverwarmen, de actieve inlaat blaast behoorlijk koude lucht naar binnen.

Momenteel gebruik ik een olieradiator, maar daarbij krijg ik het met een buitentemperatuur van 7 graden binnen niet warmer dan 14 graden. Vorig jaar met de winter was het een ramp.

Daarom wou ik een goede blaasverwarming kopen, en het liefst zo veilig mogelijk.

 

Hok in schuur is ongeveer 3 x 3 x 2 m = 18m3 spc dimmer 2500 m3 afzuigen, 1500 inblaas.

 

Ik dacht zelf;

 

Of de Honeywell Ventilatorkachel CZ502 2000 Watt (nu bij Bol €44,99)

Of de Hotbox Sirocco (of Lavant ik snap het verschil niet echt) 1800 Watt (meeste growshops ± € 220)

 

Er word gezegd dat de Hotbox professioneel gebruikt wordt en 24 uur per dag kan draaien. Maar heeft hij ook een overhittingsbeveiliging?

 

Kan iemand mij adviseren?

 

Hartelijk dank

 

HB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey HB!

 

ik heb zelf een kleine rode kachel met thermostaat van de gamma in gebruik .

deze heeft een thermostaat en een schakelaar voor 1000 of 2000 watt.

hij is klein , 230*230*230 volgens mij. erg klein ding .

koste ergens rond de 34 euro .

 

enne met wat voor een diameter zuig je nu in ?

 

groet UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik zo even ga zoeken op die honny ding dan kom ik het meest tegen tot 24 m² dat lijkt me wat licht om een schuur te verwarmen

ik denk ook dat daar het verschil in zit je hebt de hobby vorm en de zware "industrie" vorm die tot 450m3/uur. kan rammen.

 

Daar zit denk ik ook het enorme prijs verschil in :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
enne met wat voor een diameter zuig je nu in ?

 

20 cm

 

 

ik vind die rode dingen zoals van de gamma een beetje riskant.. heb al vaker problemen met vergelijkbare gehad. Geef liever iets meer uit zodat het echt goed is en vooral veilig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hotbox scirocco is om je hok op temp. te houden uiteraard met beveiliging.

ikzelf zou een remco kachel nemen en indien je de kachel op een buis aansluit zou ik de dry fast dfe 20 t nemen

deze zijn bij alle growshops te bestellen .

veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
als ik zo even ga zoeken op die honny ding dan kom ik het meest tegen tot 24 m² dat lijkt me wat licht om een schuur te verwarmen

ik denk ook dat daar het verschil in zit je hebt de hobby vorm en de zware "industrie" vorm die tot 450m3/uur. kan rammen.

 

Daar zit denk ik ook het enorme prijs verschil in :spliff:

 

ik had juist het idee dat de honeywell wat meer vermogen heeft met 2000 watt t.o. 1800. Bovendien kan hij een ruimte tot 60 m3 verwarmen, mijn hok is slechts 18 m3

 

Wat is er nou beter aan die hotbox dan? Die honeywell staat ook te koop bij meerder online growshops zoals hier http://www.eugrowshop.eu/nl/klimaatbeheers...eywell-cz-502e/

 

ik vind het nogal een prijsverschil

 

 

hotbox scirocco is om je hok op temp. te houden uiteraard met beveiliging.

 

Dat is toch juist de bedoeling? Ik wil als de lampen uit zijn de temperatuur mooi contant houden op ±18-20 graden.

Maar ik ga die remko kachels wel eens checken. maar ik kan me niet voorstellen dat die meer verwarmen met hetzelfde vermogen dan die hotbox of honeywell. Het is toch allemaal verwarming?

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik had juist het idee dat de honeywell wat meer vermogen heeft met 2000 watt t.o. 1800. Bovendien kan hij een ruimte tot 60 m3 verwarmen, mijn hok is slechts 18 m3

 

Ik heb het idee dat dat wattage niet veel te maken heeft met de partij warme lucht die hij in een hok kan blazen daar zit het grootste verschil in denk ik.

Kijk als je met 2000W bv ik noem maar wat 100m3 per uur doet en je neemt een 1800W die 500m3 per uur kan doen zit er wel verschil in

 

Ook denk ik dat de tijd dat een goedkopere kachel kan blijven rammen niet zo lang is als een duurdere ik denk dat die duurdere er iets beter voor gemaakt zijn.

 

Let wel ik kan moeilijk zeggen wat nou het beste is he ik bedoel hoe duurdere hoe beter gaat niet altijd op maar ik zelf denk dat daar het grootste verschil in zit.

 

Als je een klein hokje hebt die je perfect kan verwarmen met een huis tuin en keuken kacheltje zonder dat je daarmee risico loopt dat zo'n ding na 4 weken in de hens staat (lijkt me toch niet ook niet voor de goedkopere ) dan is dat een goeie optie toch :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de remco kachel geeft meer warmte dit komt omdat de spiraal anders gevormd is hij is ook erg veilig hitteschild aan de buitenkant ! remco tx 2500 raad ik aan .

indien je goedkoper wilt is trotec een alternatief trotec tds 20 voor ongeveer 80 euries.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de remco kachel geeft meer warmte dit komt omdat de spiraal anders gevormd is hij is ook erg veilig hitteschild aan de buitenkant ! remco tx 2500 raad ik aan .

indien je goedkoper wilt is trotec een alternatief trotec tds 20 voor ongeveer 80 euries.

 

Die zier er goed uit. Misschien moet ik daar maar voor gaan. De prijs is prima.

even een vraag nog, weet je of deze spiraal gaat gloeien? Op google afbeeldingen zie ik die dingen rood licht stralen, dat lijkt me toch niet handig voor dames in de bloei (ik werk met zaden)

en verder zijn deze wel gebouwd voor continue gebruik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hok in schuur is ongeveer 3 x 3 x 2 m = 18m3 spc dimmer 2500 m3 afzuigen, 1500 inblaas.

 

Een hokje met een inhoud van 18 m3

en dan een afzuiger van 2500 kuub en een inblazer van 1500 kuub, weliswaar gedimt,

maar niet echt gek dat jij een temperatuur probleempje hebt!

afzuigen doe je voor te hoge temperaturen!

los de kern van je probleem op voordat je met een kacheltje begint! (helpt je niet veel)

 

met vriendelijke groet

 

Henk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een hokje met een inhoud van 18 m3

en dan een afzuiger van 2500 kuub en een inblazer van 1500 kuub, weliswaar gedimt,

maar niet echt gek dat jij een temperatuur probleempje hebt!

afzuigen doe je voor te hoge temperaturen!

los de kern van je probleem op voordat je met een kacheltje begint! (helpt je niet veel)

 

met vriendelijke groet

 

Henk

 

Dank je Henkie. Je hebt wel een punt, maar in de zomer is het perfect. Als de 4 lampen aanstaan is de temp. wel redelijk goed.

Maar jij zou dus voor in de winter minder capaciteit gaan. Bijv. die 1500 m3 inblaas als afzuiger gaan gebruiken en dan nog een 1000 m3 inblaas erbij kopen? of kan ik nog een extra dimmer voor die spc zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"knip " had even te snel gekeken en verkeerd antwoord kon de delete knop niet vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste honeybee.

 

je kweekt in een schuur,

je kan dus geen warme lucht vanuit je huis aanzuigen, da's jammer.

zorg dat je minimaal afzuigt, behoud je onderdruk in je hok,

voor de luchtverversing in je hok zijn 3 kastwissels per uur voldoende (co2)

je blaast actief in,waarom? passief gaat ook prima onder deze omstandigheden!

let op het dag en nachtklimaat!

 

ik kan je situatie vanaf hier niet beoordelen, denk zelf na over je klimaat!

 

succes

 

Henk

Share this post


Link to post
Share on other sites
zorg dat je minimaal afzuigt, behoud je onderdruk in je hok,

voor de luchtverversing in je hok zijn 3 kastwissels per uur voldoende (co2)

je blaast actief in,waarom? passief gaat ook prima onder deze omstandigheden!

let op het dag en nachtklimaat!

 

Henk

 

Beste Henk,

 

Ik denk dat je me net op tijd een hele hoge elektriciteitsrekening hebt weten te voorkomen. Waarom ben ik jou al niet veel eerder tegengekomen? Waarschijnlijk om dat ik te weinig op dit forum kom en te eigenwijs ben :-)

Tis wel duidelijk dat jij nog meer hersencellen over hebt dan ik.

 

Ik ga idd eerst maar eens proberen om in de winter die 1500m3 box (gedimt) als afzuiger te gebruiken ipv die 2500 (kan toch wel gewoon door 2500m3 filter?) en inlaat passief met airsock.. denk je dat dat wat is?

 

Verder, wat bedoel je precies met "let op het dag nacht klimaat"?

 

 

Dank, de hulp wordt zeer gewaardeerd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, overgaan op passieve inlaat lost al een deel van je probleem op. Of actief tijd geschakeld. Half uurtje aan en dan 3 uur uit. Ik zeg maar wat.

 

En wat verwarming betreft kan je het zo duur maken als je zelf wil. Ik gebruik in mijn gehuurde motorknutselgarage zo'n electrisch ventilatorkacheltje van 1600 watt. Ook wel eens verkrijgbaar bij de aldi of lidl. Warmt de ruimte in een uur op en houd het dan op temperatuur met een marge van zo'n 7 graden. Schakelt niet eens zo heel vaak aan maar die ruimte is ook niet zo optimaal geventileert. Die dingen zijn ook beveiligd tegen oververhitting. Anders mogen ze niet eens verkocht worden. Die van mij gaat zelf uit als die onvalt.

 

Arnold63

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inderdaad, overgaan op passieve inlaat lost al een deel van je probleem op. Of actief tijd geschakeld. Half uurtje aan en dan 3 uur uit. Ik zeg maar wat.

 

En wat verwarming betreft kan je het zo duur maken als je zelf wil. Ik gebruik in mijn gehuurde motorknutselgarage zo'n electrisch ventilatorkacheltje van 1600 watt. Ook wel eens verkrijgbaar bij de aldi of lidl. Warmt de ruimte in een uur op en houd het dan op temperatuur met een marge van zo'n 7 graden. Schakelt niet eens zo heel vaak aan maar die ruimte is ook niet zo optimaal geventileert. Die dingen zijn ook beveiligd tegen oververhitting. Anders mogen ze niet eens verkocht worden. Die van mij gaat zelf uit als die onvalt.

 

Arnold63

 

 

Verwarmingsmat Biogreen :huh: werkt top

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...