Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ja mensen, begrijp me niet verkeerd hoor. Blumats zijn fantastische dingen, maar je moet wel opletten. Zo heb ik wel eens de boel onder laten lopen en de boel op laten drogen. Allemaal mijn eigen schuld, en niet van de blumat. Het lijkt me dat ik deze fouten met dit systeem niet kan maken en daarom lijkt het me ideaal.

 

Zal bij het maken van de aardebak wat foto's maken en ook later nog even mijn ervaringen delen. (Als ik het vergeet, trek me dan even aan mijn mouw ;-) )

 

Ga mijn nieuwe kastje over 2 weken starten, dus dan zullen er ook wat foto's zijn.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik trek je wel aan je jasje ben erg nieuwschierig naar dat systeem ik zit ook hard te denken om de automatische bewatering te gaan gebruiken in mijn nieuwe kast maar ben er nog niet uit welk systeem haha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Whazzup, klopt wat je zegt, door 1xper week van boven in de groei water en in de bloei de bac bio bloei mee te geven kan je dit probleem wellicht oplossen, ook heb ik gekeken naar de GHE Bio Sevia, die bioponic is, dit zou eventueel wel kunnen, ik heb dit ook doorgespeeld naar ze en krijg hierover nog antwoord ;)

 

Hier nog het antwoord op de 2e e-mail

 

 

 

 

 

Beste ..........,

 

vooraf excuses voor onze late reactie, wij hebben echter uw e-mailberichten intern besproken.

 

Tevens bedankt voor het doorgeven van de desbetreffende voedingslijn. Wij gaan dit zeker bekijken !

 

Echter na intern overleg gaan wij ook zelf zoeken naar een adequate oplossing voor het gebruik van organische meststoffen i.c.m. onze systemen.

 

Een andere oplossing is wellicht ons AQUAbox recht model in combinatie met zogenaamde growbags voorzien organische meststoffen in de aarde zelf. Hier ziet u hoedit werkt http://www.youtube.com/watch?v=iysG-qXla0g De AQUAbox wordt geplaatst in een tray welke via het meegeleverde capillaire lint de growbag voorziet van water, het principe is hetzelfde. Zodra het substraat via het capillaire lint het water heeft opgenomen via de AQUAbox tray zal de AQUAvalve wederom openen en de bewateringscyclus herhalen.

 

Tevens is het AQUAbox Spyder systeem inzetbaar. Bekijk eens de foto’s op onze website, daar ziet u hoe efficiënt deze AQUAboxen werken in volle grond. Wij gebruiken deze systemen al jaren

 

bij onze wereldwijde schoolprojecten waardoor ze hun werking al meermaals hebben bewezen.

 

Houdt u er wel rekening mee dat dit systeem niet geschikt is voor alle soorten planten, voor grotere planten zoals o.a. tomaten en komkommers adviseren wij onze Easy2Grow en 1Pot systemen.

 

Volgend jaar komen wij tevens met een upgrade voor alle bestaande Easy2Grow en 1Pot systemen. Dit is een module die ervoor zorgt dat deze systemen kunnenworden gebruikt als een aeroponic systeem, echter een organische voedingslijn voor dit systeem zal dan een erg lastig verhaal worden.

Wij willen u vriendelijk verzoeken zich aan te melden voor onze nieuwsbrief om zo op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen.

 

Mocht u verder nog vragen hebben dan horen wij deze graag van u.

 

Email Support Desk AutoPot Benelux

 

 

 

Toch wel leuk om te zien dat ze met de vragen aan de slag zijn gegaan :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er komt btw binnenkort ook een 1pot systeem uit met 25ltr potten, dan wordt het weer wat interessanter :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wat inlezen, voornamelijk op de engelse fora, begin ik stiekem te geloven en misschien wel verliefd te worden op dit systeem :D

Positieve gebruikerservaringen, mooie kweekreports, valkuilen die voorkomen zijn in het design van autopot :spliff:

 

Natuurlijk zijn er genoeg alternatieve kweeksystemen maar dit systeem sluit wel het beste aan op mijn eisen.

 

- automatische "noob-proof" bewatering (voorkomt zowel onder als over bewatering)

- flexibel qua plaatsen / aantallen / configuratie opstelling (voorkomt ruimte/plaatsing problemen)

- lek / storing / onderhoud vrij (of iig zo min mogelijk)

 

En zoals ik al eerder beschreef overtreft het de meeste gangbare alternatieven in gebruiksgemak en designfouten.

 

- het systeem is beschermd tegen kokos/aarde resten die meespoelen

- je hoeft niks af te stellen maar het kan wel (flow level)

- je wortels gaan niet rotten want ze komen regelmatig droog te staan

- geen pompjes of andere elektra benodigd

- reservoir kan naar eigen inzicht geplaatst/gekozen worden

 

En daar komt nu dus bij dat het systeem eventueel bioponic proof is... jaja deze spuit 11 wordt wakker

 

Nu ben ik een leuk test setupje aan het bedenken voor in een Dr90 tentje.

Het worden 4x 1pots met wat sweet seeds genetica erin.

 

wil ik wel echt de bio route nemen en de redenen daarvoor lijken me duidelijk:

 

- betere smaak / gezonder / ecologisch

- geen PH/EC aanpassen maar toch hydro EN bio (kan het echt?)

 

Het medium wordt Gold Label Custom Mix maar onder op de bodem van de potten (over het doek heen natuurlijk) komt eerst een laag perliet/kleiballen ter bevordering van de drainage.

 

Tentje opzetten, pots erin, eerste week handmatig wateren, en daarna gewoon reservoir op peil houden.... verder doen we gewoon helemaal nix meer ;) ja beetje pulken aan de dames ;) En mocht de test slagen gooien we de grotere 120x120 tent vol met 9x 1pots en S5, word vervolgd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok heb een compleet pakket samengesteld:

 

GHE bio sevia grow 0,5l

GHE bio sevia bloom 1,0l

GHE BM 100 gram

GHE BioRoots 30ml

GHE BioBloom 30ml

GHE BioProtect 30ml

GHE Diamond Nectar 0,5l

GHE PH Down (ben niet van plan het te gebruiken, maar voor de zekerheid :spliff: )

GHE Biofiltre

Waterbak rechthoekig 90 liter

300 watt vatverwarming

4x 1pot uitbreidingsset

2x 16/6 kruiskoppeling

2x 16mm kraantje

1x 16mm filter

1x 16mm afdichtingsring

2x Gold Label Custom Mix

1x zak perliet

1x 5 liter GroRox (voor op de bodem)

 

Water + voeding (voeding is precies genoeg voor een 1 ronde) gaat dus in een rechthoekige bak van 90 liter met daarin hangend de GHE BioFiltre en een 300 watt vatverwarming. Deze bak staat dan aangesloten op 4x 1pot sets... wel via 16mm slang want wil eventueel uitbreiden naar 9 pots extra voor de andere tent.

 

In totaal gaat het geintje dan ongeveer 350 euro kosten, met +/- 35 euro extra kosten per uitbreiding (inclusief extra voeding/water/medium meegerekend).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Haxxorz, mooie plannen man, de Bio Sevia en BM van GHE zijn bioponic en goed te gebruiken op dit systeem, zelfs de producent van Autopot was enthousiast naar de producten, alleen weet ik niet of General Organics lijn dat ook is, dus de Bio roots

Bio Bloom, Bio Protect en de Diamond nectar, icm de biofilter zou het wellicht kunnen, ik ga je zeker in de gaten houden, en wens je succes :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel erg veel bio he haha. misschien/waarschijnlijk wel te veel ;)

 

Ik zou wel bij iedere keer dat je het vat vult even de leidingen spoelen en de AQUAvalves checken ! !

 

Misschien ook kleine kraantjes voor elke tray dat je de toevoer kunt afsluiten naar iedere aquavalve en ze zo altijd eenvoudig kunt checken !!

 

 

Zo hebben we het eerst nog of bio wel gaat en ga jij een hele biolijn erin gooien hahaha :spliff:

 

Ben eens benieuwd .........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is de Organics lijn iets anders krasi, de producten heten ook anders.

In de organics lijn heb je Diamond Black ipv Diamond Nectar, je hebt BioRoot Plus ipv Bio Roots etc.

ook de flesjes zijn anders... In hun schema kiezen ze duidelijk niet voor de organics lijn.

 

maar voor de zekerheid en om verwarring te voorkomen ga ik ze nog even mailen en om advies vragen.

 

Ik volg hier dus gewoon precies het aangegeven schema: http://www.eurohydro.com/publications/publ...BIOSEVIA-NL.pdf

 

@vaporist420 Ja maar, ze zeggen dat het kan :spliff: , en op engelse fora lees ik ook veel positieve reacties/ervaringen, misschien is het een hype idd, maar zeker het testen waard ;) en die extra 6mm kraantjes ja, daar zat ik ook aan te denken, ga ik nog wel doen denk ik ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk Haxxorz, zeer vergelijkbare namen allemaal :spliff:

Welk schema ga ge volgen Bioponie-Hydro of Terra, ik zou denken Terra, misschien kan je dat ook nog even vragen, omdat je met vat en leidingen werkt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat met die bac van bovenaf 1x per week bijgeven gaat denk ik niet werken,

tenminste bij mij icm met blumats die alleen kraantjeswater gaven werkte het niet.

 

Als ik mijn planten met de hand ELKE dag 10 ml bac bloei geef op ongeveer 10 liter water dan vinden ze dat fijn,

geef ik echter 3x in de week 20 a 25ml dan krijg ik verbrande bladpuntjes.

 

Met 1x in de week 70ml gaan die bladeren echt de fik in, en minder gaat je op het einde grammen kosten.

je geeft gewoon teveel :spliff:. Ik doe het al jaren zo, noot problemen mee. Een of twee keer per week voeding is zat, zeker met buffertabs.

 

Ook bij mijn wat grotere bomen géén probleem. Wel een beetje potten eronder he, op 6 liter moet je dat niet doen.

gallery_5211_7175_82739.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag mijn spulletjes binnen gekregen van autopot. In mijn geval een autobox recht een autobox recht uitbreiding. Snel, goed verpakt, een stapel folders en flyers .... maar .... helaas niet compleet. Er zat bij elke box maar 1 capilair lint van 40 cm.

 

Dus gelijk maar even gebeld. Vriendelijk antwoord met excuses en dat ze het goed gingen maken. Ik krijg alsnog linten geleverd werd me beloofd. Gelijk doorgegeven dat ik nog een T stuk nodig had en die zou ik ook kado krijgen.

 

Volgt er net om 22 uur nog een mail met weer een aantal sterke punten:

1) ze hebben de voorraad gecontroleerd en de boxen recht klopten allemaal niet. Gingen ze aanpassen.

2) ze boden me een tijdelijke oplossing (gratis) van extra linten van 40 cm, mocht ik haast hebben. (heb ik niet)

3) krijg sowieso 2 linten van 120 cm zodra die volgende week binnen zijn

4) T stukje werd nogmaals vermeld

5) excuses werden nogmaals aangeboden

6) ook excuses voor een mail op dat tijdstip (22 uur dus)

7) kreeg een kortingscode voor 8% korting op mijn volgende bestelling

 

Een overkill aan service is nooit verkeerd. :spliff:

 

Dan het systeem zelf. Juist door de eenvoud heb ik hier veel vertrouwen in. Behalve door vervuiling (bezinksel in je vat wat in je leidingen komt) kan ik me geen andere reden voorstellen waarom dit systeem niet zou werken. Het ziet er niet uit als een goedkoop chinees product of zo. Degelijk, simpel, afgewerkt.

 

Ik kan niet wachten tot het loopt!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

spannend :spliff: ben benieuwd, mijn spulletjes komen volgende week pas....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wat overleg met GHE denk ik niet dat het gaat lukken idd, sommige van jullie hadden een goed voorgevoel :spliff: sterker nog, ze hebben het bij GHE zelf al getest met de autopot systemen.

 

Omdat deze systemen niet recirculerend zijn zouden de zware organische deeltjes snel naar de bodem zakken, zowel in de tank als het systeem zelf. Het zou dan bv wel kunnen met het wilma systeem...

 

Ik denk dat de enige andere mogelijkheid (net als met blumats) dan de buffertab / 1x per week voeding van bovenaf methode is... maar moet je geen drain hebben lijkt me anders komen er alsnog organische deeltjes onder in het reservoir? we kunnen toch wel een redelijke bio methode bedenken voor de 1pot? gelukkig heb ik nog een wilma 16 systeem staan moet ik anders daar volgende draai een biosevia/hydro test mee doen.

 

alle tips/hulp welkom ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de tank zou het op te lossen zijn met een pomp en in de systemen zelf met de Airdome misschien.

 

Recirculerende systemen geven mij te veel problemen/nadelen en hebben veel onderhoud nodig, daarom dat ik toen voor de easy2 grow gegaan ben.

 

Die buffertabs lijken mij een oplossing, misschien probeer ik het wel eens uit.

 

Of gewoon non bio gaan, ik was ook eerst bio freak maar na de eerste keer met deze systemen zie ik het voordeel er niet meer van in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, ga deze 1pot testronde dan ook met Advanced Nutrients doen (sensi).

Dus niet bio maar het wel proberen zonder bij te sturen (meten ter controle).

 

ga wel een bruissteen in de tank hangen... staan nu 3x BlackJack en 3x Psicodelicia klaar, en na het weekend komen de pots binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroegâh zetten we gewoon een pomp op een timer :huh:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biocanna Boost lijkt geen probleem voor het systeem, volgens de website van canna zou de bioboost ook veilig zijn voor druppelsystemen.

 

De volgende keer ga ik toch die Sannies buffertabs proberen icm bioboost, weet iemand hoe groot die tabs zijn en of je deze wellicht nog

zelf kleiner kunt maken om deze beter te verdelen ??

 

 

Deze plantjes zijn nu 4 weken oud (vanaf zaad) en ze groeien echt als een malle in het systeem, het zijn groenten en 4 autoflowers. De autoflowers worden echt

gigantisch volgens mij ;) Misschien is er interesse voor een verslagje ??

 

 

p1090002p.jpg

p1090007z.jpg

p1090014u.jpg

p1090016.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien is er interesse voor een verslagje ??

 

JA !@! ik ben zelf ook naar dat systeem aan het kijken dus ja eh ja !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

 

 

ow ik tel voor 2

 

+2 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal proberen een topic te starten en een verslagje bij te houden en eens per week te updaten.

Bij de planten ga ik 1x per week kijken en tot nu toe trekken ze dat makkelijk met een 50 Liter vat.

 

Voor nu even in het kort

 

Week 2 check die 3 tomaten rechtsonder

 

87238378.jpg

 

Week 3 die 3 tomaten misschien te veel voor 1 pot ?

 

79618011.jpg

 

Week 4 1 tomaat gekilled werden te groot, autoflowers gaan ook niet verkeerd ;)

 

13027945.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan inderdaad lekker!

 

Mooie kast trouwens. Lijkt goed voor elkaar. Schoon ook en daar hou ik van!

 

Ik zit je achterna.

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...