Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pacman83

hoeveel kan er in een droognet

Recommended Posts

Beste wf'ers

 

Ik ben bezig met knippen en mijn droognet is vol maar heb nog zon 40% te knippen , kan ik in een droognet opstappelen , top op top ?

of ga ik zo schimmel/rot krijgen?

groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyy pacmann

 

ik zou gwn nog ff droognetje erbij halen... en als dat vandaag niet meer lukt knip dan morgen de rest of leg het op kranten. steljevoor dat er rot in een topje zit wat je neit gezien hebt dan zou der dus meer topjes kunnen gaan rotten. dus beter is gwn nog ff netje erbij..

 

groetjes dretjuhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

cm of 4 dik leggen en af en toe husselen. Over een dag of wat ligt het dan op maat.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad een luxe probleem :tu volgende ronde zal ik een groter net halen , het zit namelijk in een droogtent een 2e zelfde voormaat zou er niet bij in kunnen

Ik ga voor het advies van racker , bedankt voor de tip ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis hier 23% lv bij 20 graden...dus je hebt erg weinig kans op narigheid..... ;)

idd wel husselen :tu

 

 

als ik wat te drogen had...had ik de lv verhoogd... :specool ...te snel drogen is ook niet goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 tot 22 cel

40 tot 45% lv

Heb gehutseld en het gaat mooi zo , vandaag het laatste beetje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste lezers ,

 

Nu dat het wiet droogt is er genoeg ruimte :spliff: Maar nu het volgende probleem

 

De wiet is erg snel droog , takjes knakken nog niet maar het wiet is wel krokant en vind dat het toch wel erg snel gaat zo een beetje te snel zelfs

Kan ik al me wiet in sealbags doen zodat de lv word verdeelt onder alle toppen ? en zo ja voor hoelang 24 uur? moet dan de lucht uit de bags of juist lucht erin laten ?

 

wat kan ik het beste doen om de wiet tot een goed eindproduct te laten komen?

Hoor heel graag van jullie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pac er zijn veel verschillende methodes van drogen en verwerken.

Search & you'll find.. ;)

Een lage LV, geen licht, een zo constant mogelijke temp en een beetje frisse lucht zijn wel voorwaarden.

Gemiddeld duurt het drogen bij mij een dag of zeven van de kleine topjes tot aan dik twee weken voor fikse toppen.

Zelf stop ik ze dan in een weckpot die ik regelmatig een uurtje open zet.

Tot het droog genoeg is, dan zet ik de weckpot donker en koel weg en pak er af en toe een pluk uit voor gebruik. :D

Ik rook nu nog steeds 2010 oogst die eigenlijk alleen maar zachter van smaak wordt naar mate de tijd verstrijkt.

Wel heb ik het idee dat de echte power er nu na ruim een jaar een beetje vanaf gaat.

Matige wiet is vaak na een half jaartje in de pot veel lekkerder dan vers.

Sommige wiet zuurt mooi op in de pot :nerd

Desalniettemin is een vers wietje ook heerlijk. ;)

 

Tetrahydrocannabinol heeft een geheel eigen methode, ook wel interessant om te lezen.

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii nesta

 

Bedankt voor je advies en tips . maar mijn wietje vind ik te snel drogen en ik heb niet genoeg weckpotten om dit te curen

Ik wil het graag in sealbags doen zodat de lv onderling verdeelt word en ik straks niet te droge wiet krijg

ik ben bang dat mijn wiet strak uit elkaar valt als je het op pakt . Maar moet ik dan uit de sealbags alle lucht er uithalen of juist erin laten zitten ? zodat de kleinere toppen ook weer wat vochtiger worden

 

droogtent + net lv iets bijgesteld 50tot60% 18cel tot 22cel

 

snap je mijn vraag of ben ik te onduidelijk :spliff: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De buitenkant is krokant en het takje breekt niet?

 

Dan moet je ff alles uitzetten (kachel ventilator) Het vocht trekt dan uit het takje in de wiet. Alles in een plastic zak of tas gooien en ff laten staan helpt ook wel eens.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi racker

 

ik heb alles in sealbags gedaan en weer in de tent gelegd , de mini fan had ik gisteren al uitgezet en de warmte komt van de lv ontvochtiger

de dikke toppen en kleintjes heb ik om en om gedaan in de zak , zodat de lv wat gespreid is lijkt mij , weet niet als het wat uit maakt

 

bedankt voor het advies :spliff: over8 uurtjes ga ik weer ff kijken ;)

 

linkjes heb ik gelezen nesta mooie info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een gebrek aan weckpotten kan je ook andere glazen potten pakken waar bijvoorbeeld groente in heeft gezeten.

Als ze niet goed genoeg sluiten, doe je een dunne doek ertussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de zakken afgesloten en aardig vol gestopt?

 

dan zou ik wat eerder dan 8u later gaan kijken en husselen, verbazingwekkend hoeveel vocht er alsnog in blijkt te zitten :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, ik zou de zak zelfs niet eens dichtdoen........

Share this post


Link to post
Share on other sites

de zakken zitten inderdaad aardig vol , en gesloten ik zal ze vanaf nu open doen :spliff:

 

racker ja de wiet aan de buitenkant krokant en takje vochtig

Share this post


Link to post
Share on other sites

1736 tijd

De wiet is weer vochtig / klam :D en ligt weer in de droognetten is maar goed dat ik de zakken inderdaad heb open gelaten bedankt voor de tips

zal hier bij houden hoe het verder afloopt

groeten pac , bedankt jongens :spliff:

 

 

2139 tijd

De wiet is weer krokant van buiten en zacht van binnen , als ik de lv uitzet schiet hij naar 80% en dat moet ik ook niet hebben

de grote toppen heb ik kleiner geknipt zodat alle wiet hopelijk gelijkmatig droogt ( toch beetje bang voor schimmel/rot) , morgen weer alles in sealbags ( open ) en dan als het weer klam is leg ik het weer in de droognet

dit proces zal ik herhalen tot dat het allemaal droog is .

is dat een goed idee ? mij lijkt namelijk dat op deze manier de vocht gelijkmatig zal verdwijnen en de wiet toch "goed"droogt

 

800 tijd

Alles krokant en weer de sealbags in (open)

12:15

nog steeds krokant en steeltje nog vochtig ff gehutseld

1530

Wiet ietsjes zachter en heb in 1 grote top die ik nog niet had kleiner geknipt schimmel ontdekt, gelijk verwijderd en alles weer in de droognet gelegd

800

kurkdroog , steeltjes zij nu ook droog ;) volgende droogronde zal ik wat moeten verzinnen zodat het niet te snel droogt

Case closed with a happy pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...