Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
g.w

vraag over Sannie Bacto onder led

Recommended Posts

hallo

 

zo als de titel al zecht een vraagje over sannie bacto in een led opstelling. ik heb een tijdje terug een starters pakket gekocht en gebruik aleen de bacto als voeding

maar nou kwam ik vandaag bij de kweekotheek op een pagina over voeding bij ledverlichting

 

Algemene voedingsrichtlijn voor kweken onder LED of inductie:

 

Voeding: de gebruikelijke hoeveelheid verhogen met circa 25%.

Water: circa 60% minder dan gebruikelijk onder HPS lampen.

 

nou staat er op het potje bacto

 

1gram/m2 every 2 weeks

is het aan te raden om dit te verhogen naar 1,25/1,3 gram/m2 ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is bacto geen voeding en kun je daar niet mee overvoeden.

Maar b.a.c bloei wel voeding daar moet je wat voorzichtiger mee zijn.

Maar denk dat andere een beter antwoord hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

b.a.c bloei die bij het pakket zit ga ik later er bij gebruiken en ik weet al dat het sterk spul is dus ga er voorzichtig mee beginnen 5 tot 10 ml op 10 liter de eerste paar dagen daarna rustig opbouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bacto zorgt voor de fermentering van voedsel in de bodem, die de planten dan opnemen, gebruik je teveel krijg je overvoeding, niet van de bacto maar de voeding in de grond(weet ik alles van), dus door de bacto, gewoon de voorgeschreven dosis aanhouden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bacto's (en myco's) meet je in principe af aan de hoeveelheid grond. Niet water... Je wilt namelijk een hoeveelheid bacto's per m³ grond hebben. Sommige bacto's en myco's hebben een hoeveelheid water erop staan als dosis, maar dat is niet handig, en niet gebruikelijk. Dan moet je wel even een beetje gokken hoeveel je moet gebruiken, als je bijvoorbeeld 3 liter water gebruikt onder hps om een bepaalde hoeveelheid grond in te wateren, en je gebruikt iets minder water onder led, dan doe je dezelfde hoeveelheid bacto's in het water als dat je onder hps zou gebruiken.

Zo krijg je ook een goede hoeveelheid bacto's per m³ grond.

 

(er staat bij de dosis een hoeveelheid per m², maar moet dat niet per m³ zijn? je wilt immers een bepaalde hoeveelheid bacteriën in een bepaalde hoeveelheid grond, en dat is een inhoud, niet oppervlakte....bijvoorbeeld, 1 m² van 10 cm hoog is veel minder grond dan 40 cm hoog, en als je per m² afmeet, heb je bij verschillende hoeveelheden grond wel dezelfde hoeveelheid bacto's, en dus een andere verhouding aantal bacto/m³.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep dat snap ik en dan denk ik toch dat er in het labeltje van onze sannie een foutje zit

 

gallery_20980_13016_273102.jpg

 

(ik mag dan dyslexie hebben maar had die quote letter voor letter over genomen van het potje )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...