Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Behind_Our_Eyes

Bouw nieuw kastje

Recommended Posts

Aangezien ik me tentje een beetje te klein vind heb ik besloten om een computer kast te verbouwen. De hoogte is zo goed als gelijk met de tent (118 cm i.p.v. 120 cm) maar de oppervlakte is een stuk groter. Vanmorgen heb ik de kast op gehaald en alvast in elkaar gezet. Een aantal dingen zoals de achterkant en de planken in de kast heb ik er niet in gemaakt want die zijn niet nodig :tu .

 

De grootte (binnenkant) van de kast is:

H=118

B=79

D=49,5

 

Verder is het de bedoeling om de binnenkant van de kast wit te schilderen, de kast verstevigen met een 8mm MDF plaat aan de achterkant, balkjes plaatsen om de reflector op te hangen + filter, kast lichtdicht maken, lucht inlaat zagen en nog een heleboel kleine dingen. Een aantal dingen kan ik nu nog niet plaatsen omdat me huidige kweekje nog bezig is. In ieder geval genoeg tijd om een goed begin te maken dacht ik zelf!

 

Ook veranderd de inhoud niet zo heel erg met me tentje. Het grootste verschil word de reflector. Zelf zit ik nog te twijfelen tussen een Lumatek reflector of een Gavita 250 watt IR. Iemand met een goed argument om de een of de ander te nemen :specool ? Heb van allebei namelijk veel goeds gehoord. ;)

 

Setup wat er in komt:

-250m3 stalen iso box

-255m3 Phat/Rino filter

-Variac voor de afzuiging

-Davin DV12

-Lumatek EVSA

-Reflector nog onbekend

 

gallery_23970_11438_689903.jpg

Dit is de kast.

 

gallery_23970_11438_882360.jpg

En de binnenkant.

 

Ik heb niet heel veel tijd om de kast te verbouwen maar ik heb nog zo'n 2 maanden de tijd dus dat moet wel op tijd afkomen hoop ik :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kastje ;)

Een 250 watt Ir lamp van gavita lijkt mij hier wel mooi in :tu

zo kast hebben wij ook nog staan maar gaan er nog niet aan knutselen doen we net na de winter:P

ik ga je zeker volgen:P

 

 

Groetjes,

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

@taiga_2

Ja het is ee mooi stevig kastje :tu

Mijn voorkeur gaat ook naar de Gavita IR omdat (denk ik) de warmte beter weg kan.

 

@dj

Ja klopt het is ook een beetje daarvan afgekeken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behind Our Eyes,

 

Die 250 watt IR is erg gemaakt om te breed stralen dus dat komt mooi uit bij jou kastje ;)

Wij hebben ook nog zo kastje staan allen zijn er nog niet over uit om daar in te gaan kweken :lol: Dus dit word ons overtuigings kweekje/bouwverslag:P

Ik weet allen zelf niet tot hoe groot oppervlakte de 250 Watt kan belichten:(

Maar ik heb al een aantal kweekjes gelezen over de 250 400 en de 600 Watt IR en er zijn weinig klachten over te vinden :tu

 

 

Ik verheug me nu al ;)

Bouwze!!

 

 

Groetjes,

Taiga

 

Test kweekje van Donnie :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kast heeft een oppervlakte van net iets minder dan 0,4m2. Een 250 watt lampje past hier heel erg mooi in :lol:

Klachten heb ik over de 250 watt IR ook nog niet gevonden nee. En hij ziet er erg mooi uit ook :tu

En dat test kweekje van Donnie had ik al gelezen. Mooi verslag!

Een overtuigings kweekje/bouwverslag? ;) Dan ga ik me best doen om er wat moois van te maken :specool

 

@Topic

Zaterdag ga ik naar de bouwmarkt om de plaat voor de achterkant te halen en een aantal latten. Hoe groot de latten worden weet ik nog niet precies maar ik denk iets van 3x2 cm om de kast goed stevig te maken en om alles aan op te hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behind Our Eyes,

 

Die 250 Watt IR zou ik nemen ;)

Succes en tot zaterdag

 

 

 

Groetjes,

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen naar de bouwmarkt geweest om hout te halen voor de kast.

Ook heb ik daar balkjes gekocht van 18 x 27mm.

De kast vordert gestaag en is zeer stevig geworden ;)

Ik heb vanmiddag de plaat aan de achterkant vast geschroefd/gekit en een gedeelte van de balkjes.

En toen was het alweer bijna 4 uur en dan verdwijnt de zon uit de berging en is het te donker om verder te werken.

Morgen of anders volgende week ga ik er weer mee verder :D

Alleen kwam ik achter tijdens het foto's maken dan de ruimte net te klein is om goede foto's te maken van de kast :spliff:

Toch nog 2 foto's ervan gemaakt ;)

 

gallery_23970_11438_126970.jpg

De deuren heb ik er even uitgehaald om er makkelijker aan te werken.

 

gallery_23970_11438_106157.jpg

En een foto van de bodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit :spliff:

Foto's zijn toch mooi?

als je het er niet bij had verteld had ik het nooit geweten of gevraagt:P

Succes morgen en ik volg je nog steeds!

 

 

 

Groetjes,

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een erg mooi kastje met veel potentie, ik denk dat je hier inderdaad met een 250W IR echt een hele mooie scrog (of normale kweek) kan maken.

Veel succes met de bouw nog :spliff:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag was ik onverwachts vrij dus weer even naar de bouwmarkt geweest en wat spullen gehaald voor de kast.

Een opbouw flens voor aan de muur hadden ze niet dus daar moet ik even verder voor kijken.

Wat ik wel gehaald heb:

- Ventilatie rooster's

- Deurmagneetjes

- Kwast + roller en verf

- Plamuur middel om de gaten op te vullen

 

Net 2 gaten gezaagd voor de lucht inlaat. De 3e wou ik ook zagen maar toen was de accu leeg van me decopeerzaag :spliff:. Die komt morgen dus.

Ook alvast een aantal gaten gedicht met plamuur en een 3tal latjes om het scrogrekje op te leggen.

 

Moet ook zeggen dat het meer opschiet dan ik dacht :D

Als het zo door gaat is de kast met 2/3 weken wel af.

Dan maar even bedenken of ik de plantjes er alvast inzet of me tentje blijf houden tot ze klaar zijn :lol:

 

@taiga

Zondag heb ik er niks aan gedaan.

Het probleem is ook niet de foto's mar de afstand van de kast tot de muur. Die is net te klein om hem in 1x helemaal op de foto te zetten ;)

Leuk om te horen dat er toch mensen me topic volgen ;)

 

@MarkZ

Het is inderdaad de bedoeling om een scrog erin te maken.

Misschien ook wel een normale kweek maar gezien de hoogte verwacht ik het niet veel te doen :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de foto's van de kast.

De accu van me decoupeerzaag was weer opgeladen dus het 3e gat is ook gezaagd.

 

gallery_23970_11438_155284.jpg

De boden nu.

 

gallery_23970_11438_507723.jpg

De rechterkant met de balkjes voor het scrogrekje en wat plamuur :spliff:

 

gallery_23970_11438_720363.jpg

Gat gezaagd voor de afzuiging.

 

gallery_23970_11438_1249936.jpg

En de roosters die er voor komen.

 

Tips of opmerkingen hoor ik graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hey,

 

Ik vind die IR lampen zo mooi en zo !!

Vandaar:P en heb zelf ook zo kastje staan dus wie weet word die na 4 weken ook wel gebruikt :spliff:

vele succes en het gaat idd erg lekker:P

 

 

spreekje

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoef pas in de middag te werken en ik was vanmorgen vroeg wakker dus alle tijd om weer verder te knutselen aan de kast :D

Ik had gisteravond nog de naden gekit en nog wat geschuurd.

Vanmorgen is de eerste laag verf erop gegaan. :nerd

Aangezien ik nog niet erover uit ben wat voor reflectie ik op de wanden wil worden de wanden eerst gewoon wit geschilderd.

Spiegelfolie wat ik in me vorige kastje had wil ik niet meer omdat ik het er niet goed op kreeg.

Spiegels of spiegelplaten zijn dan wel erg mooi maar ook wat aan de dure kant. ;)

 

gallery_23970_11438_1389105.jpg

De eerste laag verf

 

gallery_23970_11438_1091257.jpg

Bovenkant met de balkjes voor de lamp + filter

 

gallery_23970_11438_516387.jpg

En de bodem

 

@taiga

Dan hoop ik dat dit je overtuigt ;)

Het werk wat er aan gebeuren moet valt nogal mee.

Het meeste werk is het zagen van de balkjes.

Ik zou zeggen gewoon doen! :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

best verslavend zo een beetje knutselen. :spliff: gaat lekker.

 

wat betreft de folie, ik heb de vorige ronde deze geplakt met behanglijm, en dat is goed blijven zitten, al was het dan inderdaad niet helemaal strak.

En spiegels en spiegelplaat is best een stuk duurder dan folie, maar als je meerdere rondes wilt draaien met je hokje, geeft dat wellicht weer een voordeel.

 

Komt er ook nog iets van filter of gaas achter je roosters?

Denk er ook nog even aan dat de gleufjes in je rosters uiteindelijk de maat van je inlaat bepalen. dat is dus een behoorlijk stuk minder dan de gezaagde gaten.

 

Succes verder.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt het is erg leuk om ze een beetje te knutselen :spliff:

 

Bij het spiegelfolie wat ik de vorige keer had zat er een lijmlaag op de achterkant. Als het op het hout zat kreeg je het er ook bijna niet meer vanaf zonder het te scheuren. Ik vond het niet echt een groot succes toen ;)

Ik wil inderdaad meerdere rondes doen met dit hokje. Ik wil ook wel erg graag spiegelplaten of spiegels op de muren maar het geld is er op dit moment niet naar deze maand dus het zou hoe dan ook nog een maand of 1/2 moeten wachten. Ik moet ook nog de lamp e.d. voor de kast aanschaffen en dat gaat voor...

 

Ja klopt achter de roosters komt van dat vliegengaas en dan aan de andere kant van het gat komt nog een rooster.

Daar het in nog niet aan gedacht dat die gleufjes de uiteindelijke maat bepalen. Hoop dat het genoeg is. Zo niet dan komt er een 2e rooster boven het grote rooster te zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voor mijn hokje laatste dit gekocht.

 

Kan je mijn ervaringen nog niet delen over aanbrengen en effect, maar heb er een goed gevoel bij. Reflecteert als een spiegel, reflecteert ook warmte en in tegenstelling tot gewone spiegels geen absorberende glaslaag. Aanbrengen gaat d.m.v. dubbelzijdig tape (zit er bij).

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behind,

 

Wij hebben van dat folie voor onder het lamminaat gebruikt met dubbel zeidig tape en werkt aardig goed:P

Als je de zeikanten van je kast ook dicht maakt anders komt en lucht/vocht onder en laat het los.

 

 

SPreekje

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren heb ik de kast voor de 2e keer geschilderd. De verf dekt nu op de meeste plekken goed maar moet nog wel een 3e keer.

Daarna de deuren er weer terug in hangen en de kast lichtdicht maken.

Aankomende dinsdag ga ik langs bij Puk Support om de Gavita 250 watt IR op te halen.

Ook haal in dan direct wat adereindhulzen (lijken wel onvindbaar in de omgeving waar ik woon) en de flenzen die ik hier ook nergens kan vinden :huh:

 

@EmTee

Aan radiatorfolie heb ik nog niet gedacht.

Bedankt voor de tip :)

 

@taiga 2

Ik weet wel welk folie je bedoelt ja.

Ik zal er over gaan nadenken :P

 

@Vluggejapie

Dank je. Ik ben zelf ook benieuwd naar het eindresultaat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen weer even verder geknutseld aan de kast.

De deuren zitten er weer in en de roosters + vliegengaas erachter zijn geplaatst.

Ook zijn de deuren geschilderd aan de binnenkant en is de kast ook voor de 3e keer gedaan en het is nu mooi dekkend geworden :D

Verder heb ik alvast 2 fans gemonteerd voor een windje in de kast.

Een 3e komt er nog bij maar die word nog gebruikt op dit moment.

Morgen ga ik de lamp ophalen. :j

Eigenlijk hoop ik rond het weekend klaar te zijn met de kast zodat de huidige planten erin kunnen want het is een beetje te krap in het tentje :huh:

Mar zoals het er nu naar uitziet gaat dat wel lukken :P

 

gallery_23970_11438_1159758.jpg

 

gallery_23970_11438_465400.jpg

Er komt nog een 3e fan tussen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag me lampje opgehaald.

Ook direct de 2 flensen en 4 zakken Gold Label special mix custom opgehaald.

Kom je thuis bedenk je je ineens dat je de slang voor de afzuiging bent vergeten :huh:

Dan maar zo meteen even naar de bouwmarkt toe om daar een luchtslang te halen :)

 

gallery_23970_11438_65407.jpg

En de nieuwe flens zit erop.

 

gallery_23970_11438_118510.jpg

Nieuwe lamp :D

 

gallery_23970_11438_421388.jpg

En de andere flens :P

 

gallery_23970_11438_1213662.jpg

En nog 2 flesjes Bio Nova "The missing link" gekregen. Benieuwd wat gaat het gaat doen de volgende ronde :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes:P

Ziet er allemaal erg goed uit

Kan je als je de lamp heb aan gesloten na een tijdje voelen hoe warm die word?

De lamp zelf niet de kap er om heen :huh:

 

 

spreekje

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer even verder gegaan met het opbouwen van de kast.

Ook erachter gekomen dat de plek van de ventilators niet echt goed hangt.

Nu kan ik niet bij de achterste ketting om hem te verstellen :P

Vanmorgen ook de andere flens gemonteerd en de luchtslang eraan gehangen.

 

gallery_23970_11438_651125.jpg

De lamp kan nog 2 schakels hoger hangen.. Totale hoogte van de lamp tot de grond is dan net iets meer dan 1 meter :j

 

gallery_23970_11438_186346.jpg

De afzuigerd komt boven op de kast te staan. Dan kan de lamp weer bijna 30 cm hoger :)

 

@taiga

Dankje ben er ook erg blij mee dat het zo netjes geworden is :D

Ja hoor ik zal kijken hoe warm die word. Verwacht even warm als elke andere 250 watt hps.

De lamp heeft nog niet aangestaan. Dit gebeurd hoop ik zaterdag al ik alles over zet.

Veel meer kan ik op dit moment ook niet doen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de hele dag vrij onverwachts dus weer verder gewerkt in het kastje :)

Eerst begonnen met het overzetten van het filter, daarna de afzuigerd en toen de stroomkabel voor de lamp.

Daarna even aan gezet met afzuiging erbij en het werkt erg mooi :P

 

gallery_23970_11438_61591.jpg

Gavita heeft het mooi gemaakt. Zelfs een trek beveiliging erop gemonteerd :huh:

 

gallery_23970_11438_1333225.jpg

De afzuiging + variac boven op de kast gezet.

 

gallery_23970_11438_1457296.jpg

En de planten staan erin met de lamp erboven :D

 

Wat er nog moet gebeuren:

- De 3e fan moet er nog tussen gemonteerd worden + aangesloten.

- Iets van een lekbak o.i.d. maken in plaats van de borden die er nu instaan.

- Reflectie plaatsen op de wanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...