Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

erikzwart

elektriciteit

Recommended Posts

kan iemand mij vertellen, hoe ik het makkelijkste mijn stroomverbruik bereken en de daarbij behorende prijs. hoeveel stroom kan je gebruiken in het gemiddelde huis?

 

Groet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het forum beetje doorspit zul je er veel over tegen komen staat een topic over

 

tip gebruik de zoekfunctie

Share this post


Link to post
Share on other sites

600 watt groei ongeveer 1,75 euro per etmaal per lamp

 

600 watt bloei ongeveer 1,15 euro per etmaal per lamp

 

voor 400 watt bedragen maal 2/3.

 

afzuiger van 500 watt 1,95 euro per etmaal

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, heb es uitgerekend hoeveel het kost om een 400w lamp 12 u per dag een maand lang te laten branden en kwam uit op 40 euro,

je moet de kostprijs per Kw/h X 0,4 Kw doen om te weten hoeveel het kost per uur, maar de verbruikprijs is tijdens het opstarten wel eventjes het hardst, maar 40 euro is zowat de prijs, anders kan je zo'n energieverbruikmeter kopen, kan je zelfs al kopen in de gamma vo 10 euro mja... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij klopt dat niet, als je namelijk een amperemeter op de unit zet zie je dat de opstartpiek ongeveer 8 minuten duurt. dit kan je dan weer omrekenen naar wattage.

ik weet wel dat de goedkoopste vsa's de hoogste en onregelmatigste opstartpiek hebben.

 

kan je me jou berekening eens voorleggen ik ga altijd uit van een kwh prijs van 0,16 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk even voor de tarieven bij je leverancier , kan ook best verschillen.

Als je zelf even aan het rekenen gaat dan is de som vrij simpel - tel het aantal brand uren en dan maal je wattage - dus bij een lamp van 600 w in de bloei is het 600 × 12 = 7200 watt uur , dat is 7,2 kilo watt uur ..voor één lampie ..

Ik neem aan dat dit het makkelijkste voor je is , kan je zelf de uitkomst uitrekenen.

 

En gezin , zoals de onze gebruikt per jaar ongeveer 3500 kwu - kijk anders ff op je jaarafrekening , daar staat het namelijk op.

 

johnno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor als je niet wilt rekenen :D

 

125319_LB_02_FB.EPS.jpg

 

productomschrijving:

 

Als u wilt weten hoeveel stroom uw diepvrieskist of een andere apparaat daadwerkelijk verbruikt, hoeft u de Energy Check 3000 alleen maar in het stopcontact te plaatsen. Naast het werkelijke verbruik geeft hij bovendien de kosten per uur aan, het energieverbruik in kWh en de inschakel- en opnameduur van het onderzochte apparaat. Ook het verbruik tijdens de stand-by tijd van televisies e.d. isvoortaan geen geheim meer!

Technische spec.: Werkelijke vermogen 1,5 - 3000 W, resolutie 0,1 W, nauwkeurigheid ± 1% ± 1 digit · Energieverbruikbereik 1 Wh tot 9999 kWh · Registratietijd max. 99 dagen · Eigen vermogensopname ca. 1,8 W.

 

Er zijn nog uitgebreidere te krijgen die ook het hoogste vermogen registreren enz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...