Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
loadrunner

champignonsoep

Recommended Posts

1 pakje champignons aanbakken in minimaal boter ( dat de pan net een beetje vet is). samen met een gesnipperd uitje. Champignons hebben bijna geen vet nodig om te bakken, anders zuigen die zich helemaal vol en worden snot ) dit als de champignons verkleurs en gekrompen zijn met kooksap enal in een apart bakje doen

 

nu in de zelfde pan, 3 volle eetlepels boter, theelepel zout , eetlepel sambal oelek en een halve theelepel peper. dit laten bruisen tot de grote belletjes vocht uit de boter zijn. dan één of twee eetlepels bloem toevoegen

 

maar nu een halve liter koude melk klaar zeten, en een klopper.

 

haal pannetje van het vuur als het lekker ruikt, een klein beetje nootachtig. en de roux er uitziet zoals op filmpje , voeg de koude melk toe. aan de warme roux en roer er goed door naast het vuur

tot alle klontjes weg zijn, als het dikker word de champignons erbij doen, een lepeltje wietboter en dan weer roeren. halve liter water erbij en dan aan de kook brengen

 

beetje extra water erbij als het te dik is. je kan er nu nog een boullionblokje erbij doen als je de soep meer pit wilt geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht eerst dat het paddo soep was ;)

ben zelf een favo van championen soep en als ik dit zo zie weet ik wat ik van het weekend ga maken :tu

Bedankt voor het delen;) groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

@loadrunner

Lekker receptje waar ik toch wat mee ga spelen.

Dank.

 

 

 

./zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dit is de basis. je kan er veel meer dingetjes in doen, ook hamblokjes en andere groenten, of rundvlees, dit dan samen met de chanmpignons bakken, en dan volgens recept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...