Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

StoneTwisted

Medische wietolie

Recommended Posts

Hoi Forumers,

 

Ik heb gisteren Wietolie gemaakt met de Honey Bee Extractor en moet zeggen dat dit prima is gegaan.

De Olie is O.A voor mijn moeder die last heeft van Chronische zenuwpijn aan haar enkels

(vooral S`avonds) Nu stelde ik voor dat ze de olie (die ik nog ga verdunnen met hennepzaadolie) s`avonds voor het naar bed gaan onder haar tong moet druppelen.

Maar liever wil ze het eerst drinken en nu dacht ik de wietolie te laten oplossen in een beker warme (volle)melk.

 

Op deze manier wil ze kijken wat ze er van merkt en dan kan ze het later als nog onder de tong oplossen

inplaats van in de melk te doen.

 

Is deze manier net zo werkzaam als de onder de tong manier ?

alvast bedankt voor je Reply. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij zenuwpijn aan de enkels zou ik eerst proberen het pijnlijke gebied in te masseren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste medicinale toepassingen worden gedaan met met alcohol geextraheerde olie en niet zozeer met BHO.

Met BHO komen er ook wat minder werkzame stoffen mee,als bij een (lange) alcholextractie en het stoned/high effect zal een stuk sterker zijn.

Tevens is het wat stroperiger(taaier) en daardoor wat minder makkelijk oraal inneembaar.

Of het verdunbaar is met olijfolie,betwijfel ik een beetje,misschien als je het warm doet,maar kan weleens erg moeilijk worden helaas.

Onverdund plakt het ieg behoorlijk aan je tanden,denk chipsaanslag x100. :D

Verdunnen met warme melk oid,lijkt(!) mij hetzelfde effect als onder de tong te hebben,omdat ik vermoed dat BHO ook minder makkelijk rechtstreeks onder de tong in je bloed kan komen en het meerendeel toch via de maag(en gemetaboliseerd door de lever) zal 'binnenkomen'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De gebruiker Torsti, heeft hier veel ervaring mee! Weet niet of hij het op prijs stelt dat ik hier zijn naam zeg, maar over het algemeen is het een aardige man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het effect zal hetzelfde zijn.

Echter bij druppel onder je tong werkt het bijna direct en als je het gaat mengen en innemen met andere drank, duurt t wat langer voor je het desbetreffende effect bereikt.

 

Ik prefereer druppel onder tong, voor de snelle werking. Maar ben dan ook wel wat gewent. Je moeder zal moeten wennen aan deze nieuwe medicatie voor haar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo snel mogelijk inpluggen op het pijn gebied,

daar is in dit geval wat voor te zeggen.

in dat geval een compres maken.

 

au bain marie verwarmen, kun je het mengen met olijfolie

of cacaoboter

 

via de tong /mond ingenomen werkt sneller,

maar ik vind ook minder stoned/loom als met inslikken via de maag

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het feit dat het met Gas is gedaan (Unilite) is enkel en alleen omdat ik maar niet aan ethylalcohol kan komen,

Brouwland die verzend niet naar Holland. Misschien zelf eens even over de grens schieten.

 

Denk dat ik het haar laat insmeren op de enkels en een druppel onder de tong tegelijkertijd,.. langzaam opbouwen.

 

Ik verdun (Au bain marie) het met deze olie

 

gallery_15034_4311_150459.jpg

 

en dan gaat het in flesjes met een pipet dopje.

 

 

 

Is die ethyl alcohol nu echt niet ergens anders te krijgen in Holland ? (regio west brabant)

want ik wil natuurlijk wel de krachtigste olie die ik kan maken en dan straks met een goed medicinaal indica soortje.

 

Thanks for reply`s :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe,....morgen even naar Kalmthout (Bels) naar de Coltruy,...daar schijnen ze alcohol 96% gewoon te verkopen.

Zal inderdaad beter werken aangezien ze van de BHO met Hennepolie alleen wat rustiger wordt.

 

Denk dat er met alcohol inderdaad veel meer werkzame stoffen achter blijven dan met butaan extractie.

Flessen verwarmer heb ik al om de alcohol terug te winnen.

 

Verders gaat het oplossen (verdunnen) met de hennep olie perfect,...het wordt een mooie heldere wietolie die perfect te doseren is d.m.v.

een flesje met pipet.

 

 

Greetz, ST. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alcohol 94% (Surfin) is bij de meeste supermarkten in Belgie gewoon te koop.

Gemiddeld kost een halve liter E14,-

Voor de 96,3% moet je in Belgie zover ik weet naar de apotheek.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_9442_11774.jpg

Vandaag 32 euro betaald voor een liter net over de grens ;)

Eindelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super bedankt Blowsterke,

Ik neem aan dat je deze dus bij de Coltruy heb gehaald. :specool

 

@Nesta, Ga ik het morgen eerst proberen in de apotheek,

legitimeren enzo,.....en mocht het onverhoopt daar toch niet lukken, duik ik de supermarkt in. :tu

 

Thanks for the support ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

In de Colruyt is het ook 96%, kost je rond de €25.99 voor een liter.

Volgens mij goedkoper dan in de apotheek ;-)

 

Namaste,

DailyLama

Share this post


Link to post
Share on other sites

apotheek is standaard 54eu/l vertelde de dame in de apotheek mij.

"Als je ethanol wil voor consumptie moetje die in de supermarkt halen , dat scheelt je in prijs. Maar in principe is het hetzelfde"

Colruyt was 27eu/l als ik me niet vergis , exact de helft van in de apotheek.

Voor ethanol uit de aptotheek hoef je trouwens niet te legitimeren (misschien om te zien ofje 18+ bent), zeg gewoon dat het voor likeur is : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan weet ik genoeg ,...dat wordt dus eerst naar de Coltruy

 

Allemaal vele dank,..jullie hebben mij een hoop op weg geholpen,..de flessenverwarremmer

heb ik al gehaald voor 10 euro en morgen de 96% alcohol,..ook heb ik al diverse potjes en flessen besteld via Plazza 33

en dan maar gaan experimenteren volgens de manier van Wernard B.

 

Ik heb mijn vak gemist op school,..scheikunde,..niets zo leuk als zelf experimenteren.

 

Gr, ST. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist in Kalmthout (België) bij de Colruyt 1ltr pure alcohol gekocht

voor maar 25,99 euro.

 

gallery_15034_4311_305115.jpg

 

gallery_15034_4311_76924.jpg

 

 

Hier gaat het zeker mee lukken.

 

Alle bedankt voor de info.

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is goedkoper als deze

 

gallery_6979_9442_334499.jpg

 

32 euro in de bierschuur.

 

Maar werkt perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BHO kan gewoon losgeschraapt worden van het glaswerk en dan rechtstreeks in je mond of onder je tong.

Onder je tong zal wat sneller werken omdat het dan sneller in de bloedbaan terecht komt (zelfde als bij snuiven zeg maar).

Het blijft wel plakken aan je tanden maar smelt vanzelf weg.

 

Je moet wel even wachten op het effect, maar na een tijdje val ik als een blok in slaap.

 

Imo de beste manier om te nemen als je niks wilt verspillen en de tijd hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gamez, niet goedkoper voor mij, dan wordt het benzineverbruik van mijn auto duurder. :spliff: voor mij maar 10 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan maakt het inderdaad niks uit , voor de Belgen onder ons is het wel voordeliger bij colruyt :spliff:.

er zijn trouwens ook enkele colruyts niet zo ver de grens over ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Blowsterke, Ach die 2% meer zal ook het verschil niet maken, voor mij is het ongeveer 45 min op en neer.

We hebben alle twee mazzel dat we zo dicht bij de grens wonen :spliff:

 

De alcohol en wiet staat nu te trekken,..2 dagen ...is wel genoeg toch ?

 

De BHO gebruik ik om hasj mee vochtig te maken zodat het goed kneedbaar is,...super stukkie hasj

is de uitkomst. De alcohol extractie wordt gebruikt in zalf en olie druppels voor in de thee of onder de tong.

 

Gr, ST.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het blijft wel plakken aan je tanden maar smelt vanzelf weg.

Alleen als je een warme bak koffie of thee er langs giet,anders duurt het behoorlijk lang voor onverdunde BHO van je tanden is...

 

@StoneTwisted

Twee dagen is zat! ;)

Dan moet je alles wat oplosbaar is,ook wel opgelost hebben,denk ik sterk. :spliff:

Ik ga binnenkort eens een keertje met een hele korte 'intrektijd' een alcoholextractie doen,kijken hoe helder ik het kan krijgen op die manier.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Aad, ;)

 

Nog even deze twijfel,

 

Je kunt ook dit tweede slangetje door een gaatje leiden dat je maakt in de plastic afsluit strip (onder de magneet afsluiting) van een ijskast. In de deur van de ijskast plaats je de derde fles. De alcohol damp condenseert in de derde fles en je kunt de alcohol zo eenvoudig terugwinnen en hergebruiken.

Wernard Bruining

 

 

Bedoelt hij hier ook daadwerkelijk een ijskast mee of koelkast, wat men ook wel eens ijskast noemt. ?

 

Ik vermoed daadwerkelijk onder nul temperaturen, aangezien de ijsemmer die wordt afgebeeld :spliff:

even zeker voor onzekere.

 

 

Gr, ST

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ aad: die ervaring heb ik niet, het is ook maar zo'n klein beetje wat er dan tegen je tand aan plakt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad wel zo,dat het bij mij gaat om BHO,die ik met mijn tanden ergens vanaf schraap. :spliff:

En dan plakt het in ieder geval best behoorlijk. :D

 

@StoneTwisted

Op de manier zoals in Wernard's topic,lijkt het inderdaad alsof het om een ijskast gaat.

Doordat het geen gesloten systeem is,lijkt(Wernard/Whazzup/Weetje ;) ?) het mij een kwestie van hoe kouder hoe meer alcohol je in kan dampen en daardoor terug zal winnen.

 

Grtz. Aad

Edited by Aad
Ontbrekende derde W toegevoegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...