Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greenf1ngers

36 Amneesjes onder 2X600W | Secret Jardin 150

Recommended Posts

want je kan niet bijvoorbeeld nog 10 cm dichterbij zonder klimaat problemen..?

als dat wel kan zou ik dat doen, dan compenseer je het verlies van het licht dat wordt tegen gehouden door de topshield (wat natuurlijk het hele idee is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan wel denk ik mits ik een grotere ventilator pak. Ga ik even doen zo. Had nu nl wel last van stralingswarmte op 30cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ greenf1ngers

Ik zou ook deze opstelling afronden en het totaal afwachten.

Jij hebt de uitvoering zonder fan er op.

Nu heb ik topshield eerder horen vertellen dat je voldoende lucht onder de kappen moet spoelen.

 

Die kappen zijn echt enorm groot !!

2 x 600 w en dan ergens in een hoekje een goedkope kleine fan gaat denk ik geen wonderen verrichten.

Dat je de planten er bijna allemaal hetzelfde bij hebt staan is echt een kenmerk van de topshield.

Maak gebruik van een groot grondoppervlak onder deze kappen, vooral in de zomer maanden behaal je daar je voordeel mee. Het is een breedte straler dus zorg er voor dat het licht niet in de breedte de ruimte in verloren gaat.

Heb in mijn shop al wat mensen horen vragen en klagen dat het niet werkt, dan blijkt het probleem vaak te wijten aan slechte voorlichting.

 

Ik heb de kappen laten testen voor ik ze ging verkopen, ze werken heel anders dan ik gewend ben.

Je kan een 600 w dicht op de planten hangen en je toch met 1.5 tot 1.8 m2 goed kweken. Rechthoekig oppervlak dan wel.

Je kunt met de topshield vooral als onervaren kweker veiliger kweken met een behoorlijk goed resultaat.

 

Het is dan wel van belang dat je vertrouwen hebt in dit systeem en met je eigen kweek ervaring er voor zorgt dat de planten het volgens de basis regels naar hun zin hebben, anders ga je er geen voordeel uit halen.

Voor iedereen die begint met kweken, informeer of verzamel eerst voldoende informatie voor je begint.

 

@ Stikkie 2.0

 

precies ! Natuurlijk heb je door de topshield licht verlies, hoe kan ze anders de hotspot weg nemen.

Verlies wil ik het niet noemen, eigenlijk verplaats of verdeel je.

De topshield reflecteert de warmte en het licht naar de buitenkant wat resulteert in dikkere toppen aan de buiten kant, logisch toch. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil wel even kwijt dat ik dus niet zeg det de Topshields niet werken, ik ben zelf ook gecharmeerd van de kappen, maar idd of ze moeten er dichter op, of haal de shields eraf en zet de ventilatorrs erop, of is het nu de fan-loze :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu is alles ong hetzelfde met hier en daar een iets dikkere top.

Dus eigenlijk zeg je dat het zo perfect is, mooi uniform met een evenredige verdeling van toppen ipv een paar joekels onder je lapm en dan ook nog wat aan de buitenkant.

 

Waarom ga je het dan veranderen? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de uiterste kapjes van de wing idd al gebogen zodat niks verloren gaat. Het gaat ook wel lekker ik ben gewoon een ongeduldig mannetje :rofl. Topshield raadde me de kappen zonder fan aan deze waren volgens hem beter voor mijn setup.

Normaal heb ik altijd mooie dichte toppen en als ik deze toppen vergelijk met anderen in dezelfde week lijken ze wat ielig. Ze drinken niet meer dan 160 liter per week. Mss dat daar een oorzaak ligt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ook een beetje de opbouw van Amnesia, ook sterker aanwezig bij stekken dan vanuit zaad :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of minder stuks in grotere potten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zit ook wel in de opbouw maar ben ze iets beter gewend. Volgende ronde sowieso 18 liters denk 25 stuks. Zou er nog een 600 watt bij kunnen in deze tent met 1500 afzuiger en filtet? Of zal dat een overkill worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met plasmas wil ik nog even wachten totdat deze goed door ontwikkeld zijn. Nu moet je nog vaak infrarood lampen erbij hangen in de bloei omdat het spectrum iets mist. Dit dan vanaf de middag van je "zoncyclus". Denk dat over eeen jaar of 2/3 de led lampen hps gaan vervangen wat tenslotte maar uit de kluiten gewassen gloeilampen zijn die heel veel energie verliezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heeft doc wel mooie vierkanten smarttpots voor je.. Iets dieper dan de 18literz..?

Ik denk dat je platgaat op je klimaat met een bulp erbij...maar wie weet..

Alle energie wordt duurder en schaartster.. Over 5_10 jr kweekt bijna niemand meer onder hps.. (denk ik :rofl )

 

Hoelang ze moeten moet je aan de experts vragen.. Ik $chat18 dagen..

Hoe gaan ze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik ook bang voor mrt zeker in de warmere maanden. Misschien maar een oldskool zelfbouwhok maken dan met 4 x 600. Eens overwegen...

 

Ze gaan wel lekker hoor op t moment denk dat ik morgen wel wat nieuwe plaatjes kan schieten. Ben alleen de oplader van mn canon eos kwijt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ greeng1ngers

 

Rond deze ronde af, misschien gaat de opbrengst / kwaliteit uiteindelijk wel mee vallen.

Het is een nieuw product dat nog in de kinderschoenen staat.

De resultaten liegen er niet om, er zijn duidelijk verschillen te zien.

Door het onbekende schrikt het de kweker vaak af en gaat twijfelen of de kosten van de topshield wel terug is te verdienen.

 

De planten gedragen zich anders, wat niet zozeer in je nadeel hoeft te zijn.

Alleen met een goed afgerond onderzoek zal blijken of je aan de juiste touwtjes hebt getrokken.

Heb vertrouwen in wat je doet !

 

Ondanks jouw ervaring heb je toch bij onbekende technieken de tijd nodig om er mee te leren omgaan.

Ik ben er van overtuigt dat ervaren kwekers van uit verschillende topshield configuraties er voordelen mee behalen.

Die 20 % werd om gelachen, nou ik heb hier mensen aan de balie gehad die over de 20 % heen gingen.

Toeval ? ik geloof er geen reed van.

Die figuren die er over lopen te klagen, vertellen de mooiste verhalen waarbij ik dan vriendelijk luister, adviezen geven laat ik dan maar, ze willen graag meepraten, ondertussen heb ik al drie koppen koffie gehad.

 

De volgende ronde kun je met deze ervaring veel efficiënter handelen.

Topshield is in het verleden vaak uitgelachen om zijn uitleg en de mogelijkheden.

Nu blijkt het dat die mensen die het wel aandurfden de topshield te gebruiken alleen maar klagen over de kosten.

Nu, als ze dan eens de moeite nemen om de opbouw kosten van een kweek te koppelen aan de uiteindelijke verdiensten.

Wellicht komen ze tot de conclusie dat de opzet van de kweek toch bedoeld is er een kwalitatieve en belonende ronde van te maken.

Waarom zou je er anders aan beginnen.

5 planten onder kunstlicht mag zins half 2011 ook al niet meer !!!!!!

Als je het doet, doe het dan goed.

 

Succes kerel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga hem zeker mooi afronden en wie weet verbaast het resultaat me wel. Merk wel dat de toppen kei en kei hard zijn. Ook onderin doordat de amnezen uiteraard niet zo bossig zijn als een commercieel soortje.

Ik geloof ook zeker in t topshield concept anders had ik ze niet gekocht. Maar ik wil wel kritisch blijven. In een ronde kan ik geen goede mening baseren hier zijn (voor mijzelf) meedere rondes nodig hetzelfde soortje. Uiteraard is een test nooit 100% maar als ik 24 gram meer draai heb ik mijn topshield kappen eruit:). Verder vind ik t prachtig dat de lampen zo laag kunnen. Heb wel last gehad van stralingswarmte maar dit werd mede veroorzaakt door te weinig ventilatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 7 dag 2! Het gaat lekker nu. Toppen ontwikkelen mooi en t klimaat zit goed, wel nog last van stralingswarmte op de geknakte planten maar ik ben er nog niet aan toe gekomen om de ventilator te pakken en op te hangen. Of denkt iemand aan een andere oorzaak van de dicht geklapte bladeren.. Overvoeding is het zeker niet. Want hier ben ik heel zuinig mee. Warmst gemeten temp is 31 graden. Lampen uit is het zon 22 graden. Wel is de lv wat aan de hoge kant. Rond de 55 á 60 procent.

 

 

Check it out! Met de groeten aan Holleeder...

 

gallery_2973_13181_942810.jpg

 

gallery_2973_13181_1488997.jpg

 

gallery_2973_13181_687429.jpg

 

gallery_2973_13181_381186.jpg

 

gallery_2973_13181_24399.jpg

 

gallery_2973_13181_1184788.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd klimaatje kan beter... Voor de rest ziet het het lekker uit ouwe!!

Keep it steddy..

 

Kan nog best eens fijn wordwn, die weegschaal van jou..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi kweekverslag :rofl

 

lekker volle toppen!! :wacko:

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal best goed uit,

 

heb zelf ook amneesjes staan,

 

heb ze sinds maandag staan, heb de klok vandaag over gezet op 12 12 omdat ze anders veel te hoog worden,

 

ik heb er 50 staan

en mijn temperatuur ligt met lamp aan op 22,5

en lamp uit op 19,5 dus me klimaat zit opzig best goed,

vochtgehalte ligt bij mij rond de 40%

 

 

ga zo door en dit word een goede oogst!:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx pabloooo!

 

Die temp met lampen aan is te laag man laat ze lekke verdampen gooi die temp op 28 graden en knallen! Heb je er 1 lamp boven hangen ofzo dat je temp zo laag is of afzuiger uit n vliegtuig??

 

 

Waar is topshield gebleven??? Ik ga morgen wel eens vragen of hij nog leeft :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er goed uit.

 

Die zwarte slang is dat de lucht inlaat op de bodem of de afzuigbuis van het filter ?

 

Anders gezegd.

 

Laat het liefst de inlaatlucht op de bovenkant van de reflector de ruimte in stromen.

Kan koel je de kap en verdeel je de inlaatlucht goed.

Ook komt dan de blad temp beter overeen met de aarde temp.

Kan goed zijn dat daar de krul van het blad meede de oorzaak van is.

 

Die ventilator die er nog niet hangt, jah ? !!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben toch nog doorgebouwd, je dames....en Amnesia budz wegen meer :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...