Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BigGreenBag

BigGreenBag's inloopkast 1x600W + 1x400W

Recommended Posts

gallery_32738_13173_2256182.jpg

 

Welkom bij mijn kweekverslag van mijn eerste binnenkweek.

Allereerst wil ik hier net als in de wie ben ik topic, iedereen van het forum hartelijk danken voor alle info

en kweekverslagen die ik hier heb kunnen lezen, echt onwijs leerzaam, interessant maar bovenal ook een gezellige boel hier,

nagenoeg alles wat ik weten wou, heb ik hier terug kunnen vinden. :D

 

Het begon voor mij 2 en halve maand terug ofzo, ik had nog een ouwe lamp liggen van het ooit is binnen afbloeien van

een buitenplant, en dacht die hang ik in mijn inloopkast paar potjes met aarde eronder en hoppa gaan met die banaan.

Na een avondje lezen op internet, kwam ik er al achter dat dat hem niet ging worden. ;)

Een maand intensief lezen later, over opbouw, elektra en het hoe of wat je nou eigenlijk wil gaan doen, mijn hele setje op

papier samengesteld, bijna besteld bij kweekshop.eu , net voor betalen site uit de lucht, ik was misschien wel de eerste die niet bestellen kon, :)

en das opzich al heel raar, want normaal zou ik de laatste zijn die betaald alvorens ze ermee kappen, maarja dit geheel terzijde.

Ik weet niet of de bestellers bij kweekshop hun spulletjes nog hebben gekregen.

 

 

In het kort de weg naar nu en de setup.

Op dit moment ben ik ruim 3 weken onderweg vanaf start zaadjes ontkiemen, zal met een paar fotoos mijn hokkie showen,

en het hoe en waarom proberen uit te leggen, waarom ik het op deze manier heb opgebouwd.

Hok is 180 lang en 150 breed en start op 230 hoog voor 30 cm en loopt dan af naar een meter,

en de deur gaat naar binnen toe open.

Rondom zijn de wanden van gipsplaat behalve de kant waar de deur zit dat is van een plaatje hout van ik schat hooguit een halve

centimeter dik, waar ik het zware filter en afzuiging echt niet aan op durfde te hangen,

en ik wil totaal geen geluid in de woonkamer, wat mij heeft doen besluiten, in de overstaande hoek van de deur

een kast te bouwen met de aan en afzuiging erin, met noppenschuim aan de binnekant. (en het werkt)

Zo hou ik een veldje over van 90 bij 75 en een van 120 bij 75 met genoeg hoogte en eentje hang ik dus een 400W en het grotere

veldje een 600 watter.

 

gallery_32738_13173_1651431.jpg

 

gallery_32738_13173_437670.jpg

 

gallery_32738_13173_187662.jpg

 

Nu op het moment brandt er in de 400W vitting een 400W master son-t agro plus voor de groei, met 15 stuks 4 liter potten met

3 verschillende soortjes erin, zoals gezegd mijn eerste kweek en er is geen wiet voor mij nostalgischer dan White Widow dus

daar staan er 5 van, en voor de rest is het een bijna onmogelijke keus uit alle sites die zaad aanbieden, maar heb uiteindelijk

bij nonameseeds besteld, of ze de beste zijn weet ik niet, maar hij weet ze wel goed aan te prijzen, ziet er echt top uit.

Mijn keus is gevallen op Madly Blu (ind/sat 50-50) en Fairy Tale (ind/sat 60-40) dus alledrie niet mega de hoogte in

als ik het goed begrepen heb

 

gallery_32738_13173_346572.jpg

 

gallery_32738_13173_2301626.jpg

 

gallery_32738_13173_1764648.jpg

 

gallery_32738_13173_2281305.jpg

 

 

Als mijn meisjes een stukje groter zijn heb ik 19 liter smart potjes voor ze waar ze in mogen verblijven en dit allemaal onder

begeleiding van de totale gold label voedingslijn en gold label special mix aarde, en om ongewenste bezoekers een stappie voor te zijn

een spuitfles en geconcentreerde editie cannacure.

Om de dames helemaal op hun wenken te bedienen en het water lekker te laten smaken ook maar twee metertjes gekocht.

 

gallery_32738_13173_1022657.jpg

 

Voor de lucht in en uit heb ik 750m3 en 1300m3 ruck-buisventilators,die worden aangestuurd door een twincontroller en de lucht gaat er uit

door een 800m3 phresh filter.

Om de lampen aan en uit zetten een davin dv-14 gehaald, en voor als we straks gaan bloeien heb ik een 400W en 600W master son-t pia plus.

2 ventilatoren, maar eentje aan is al genoeg, heb het hele zooitje al dagen proef laten draaien met alles aan, en die twin-controller hield het mooi

op temperatuur kwam niet boven de 28 graden, en dat op lage toeren.

De temperatuur eerste 3 weken tussen de 18.5 en 28 graden, luchtvochtigheid tussen 50 & 65%. Ph waarde tussen 6.2 en 6.6 ze hebben alleen nog GL Roots

en af en toe GL Enzyme meegegeven en toen ze 2 weken stonden een keer minuscuul A&B Soil

Eerste dagen lamp op 60 cm toen naar 50 cm maar toen ik hem om precies te zijn op 42 cm van het hoogste plantje had hangen, dat vonden ze echt niet fijn,

met als resultaat een plantje aardig verschrompeld, maar die is al weer aardig op weg.

 

gallery_32738_13173_810534.jpg

 

gallery_32738_13173_1579672.jpg

 

gallery_32738_13173_423822.jpg

 

Een keer bij paar planten wat signalen gezien van overbewatering, maarja dat houd je scherp, voel nu de potten hun gewicht wat er in resulteerde dat ze op 3 na,

4 dagen droog hebben gestaan.

Randjes van blad staat bij 4 planten bij sommig blad omhoog, waar dat van komt weet ik niet, waaien doet t nagenoeg niet, blad hangt gewoon stil!?

Heel licht gele puntjes bij jong blad, ze zijn nu net overgepoot, dus voeding krijgen ze nu 2 weken niet tot zichtbare bloei.

Dat zijn dus al 4 fouten in 3 weken, enige positieve is dat ik ze door het vele lezen, wel snel herkende.

 

gallery_32738_13173_2051643.jpg

 

Opmerkelijke dingen: tenminste voor mij, 11 dagen na start ontkiemen al een echte zoete wietgeur!? Had ik niet verwacht.

en 13 en een halve dag na start ontkiemen, komt het eerste worteltje onderuit de 4 liter pot groeien!? Had ik ook niet verwacht.

 

Doel van mijn eerste kweek is anders dan mijn naam doet vermoeden,maar om natuurlijk zoveel mogelijk op te steken, fouten maken liever niet maar het mag, maar onder de begeleiding van de pro's die ik hier

aan het werk zie, zou ik toch een eind moeten kunnen komen. BVD

Streven is roken te hebben tot tweede kweek klaar is.

Zoals ikzelf al aangaf dit was alles even in het kort, zoals gemerkt ben namelijk vrij kort van stof, dus als er nog vragen zijn hoor ik ze graag.

Opmerkingen, aanmerking, klachten omtrent veiligheid ik hoor ze maar wat graag.

Ik zal de meningen van de kenners zeker boven die van mezelf stellen, en als er zijn die mee willen denken, helemaal te gek. Wederom BVD

Nou ik hoop jullie hier af en toe voorbij te zien komen, kan nu ook "eindelijk" bij jullie reageren, wachten duurt lang wil al 9 dagen meedoen.

Paar fotoos van nu 3 weken en 1 dag na start ontkiemen, inmiddels overgepot en onder 2 lampen, Agro 400W laat ik nog effe zitten.

Grootste plant nu 20cm en heeft al 6 etages zijtakken, onderste zijtak bijna gelijk in hoogte als de top.

Een dezer dagen gaat klok om, wil ze niet al te groot laten worden.

Temperatuur met 2 lampen tussen 19.5 en 30.4 graden

 

gallery_32738_13173_947133.jpg

 

gallery_32738_13173_775565.jpg

 

gallery_32738_13173_135414.jpg

 

gallery_32738_13173_2347913.jpg

 

gallery_32738_13173_1014110.jpg

 

Ik zit nog vol met vragen, maar die zal ik los van dit introotje stellen,

Mvg BigGreenBag

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan de voeding gaat het niet liggen :D

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoals gemerkt ben namelijk vrij kort van stof

 

lol, zou ik zo nog niet zeggen. leuk te zien dat je zo goed voorbereid bent. zal je al een hele hoop ellende besparen.

khoop dat je zo verder gaat met het verslag, zal aangenaam leesvoer worden.

veel suc6 met de kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, allereerst heel veel succes, wat mij gelijk opviel is op foto 3, die draaden die boven je vsa's gaan en vast geplakt met ducktape, die vsa's worden best heet en die tape zal uitdrogen waardoor het los zal komen, misschien kun je de bedrading onderlangs of met zadeltjes vastzetten :D

 

groetjes

gallery_20709_13170_7729.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste WF-ers,

 

hier mijn eerste update,

allereerst hartelijk dank voor het warme welkom hier en op de wie ben ik pagina, woorden schieten tekort.

na ze 23 dagen gegeven te hebben vanaf start ontkiemen, staan ze nu voor de vijfde dag 12/12.

Bijna niet thuis geweest van de week, en voor het eerst geen problemen met de dames deze week, kweken is net het echte leven. :D

2 van de eens zo compacte planten gaan al aardig de lucht in en zijn nu 35cm hier heb ik dan ook het topje uitgeknipt, de rest tussen de 20 en 30cm,

ik hoop dat de plantjes zo een 75cm worden, maar we gaan het zien.

Temperatuur tussen 18.5 en 30 graden LV tussen 45 en 60%, tijdens het overpotten heb ik de onderste laag nog water gegeven

met Roots en Enzyme, en nu krijgen ze 2 weken alleen afgezuurd water is mijn plan.

 

2e dag bloei

gallery_32738_13173_2064817.jpg

 

gallery_32738_13173_1310522.jpg

 

3e dag bloei

gallery_32738_13173_2042524.jpg

 

gallery_32738_13173_723247.jpg

 

In het voedingsschema staat dat Ultra MG gegeven mag worden vanaf begin bloei, geldt dat ook voor mij? Nu ze pas een week op

verse aarde staat? (van 4 naar 20 liter)

Wanneer zal ik de 400W Master son T Agro, vervangen door de Master son T Pia plus?

Op de foto als het licht uit is onder de 600W bloei lamp zie je dat de bovenste laag van de plant een andere kleur blad heeft als daaronder,

komt dat door het andere licht? Of heeft dit een andere oorzaak?

Iemand een idee van de uiteindelijke lengte van de planten? (start bloei waren ze tussen 15 en 25cm)

 

5e dag bloei (vandaag)

gallery_32738_13173_649105.jpg

 

gallery_32738_13173_2155449.jpg

 

gallery_32738_13173_461862.jpg

 

@weeds dank je, en vooral dat je zo scherp meekijkt. Kwam inderdaad al los na paar dagen, maar zag het op tijd.

Was sowieso onzin om daar tape te doen, want het draad loopt al door oogjes en ook onbegrijpelijk

dat ik het niet gelijk onderlangs heb gedaan. Zal ik na deze kweek veranderen.

gallery_32738_13173_1587467.jpg

 

@Tippie Leuk dat je meekijkt, na een valse start hoop ik dagelijks een update te plaatsen, had het ff druk.

 

@MRT Dank je, zou erg sonde zijn door zoiets simpels opbrengst te missen he, is al lastig zat voor de rest,

heb trouwens wel erg lang getwijfeld tussen GL en Ferro.

 

@raggam Ook bedankt, ga mijn best doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg je wel dat je temperatuurmeter ter hoogte van de bovenkant van je plant hangt? Een meting lager dan dit punt geeft een veel koelere temperatuur, en is dus onjuist. Aan de bladeren van je eerste foto's te zien lijken ze het ook warm te hebben!

 

Je moet zelf weten of je karton over je tempmeter doet, ik doe het nooit omdat de bladeren van mijn planten ook niet in de schaduw staan en ik hun temp wil meten, temperatuurmeters zijn vaak ook wit dus weerkaatsen veel lichtenergie waardoor er weinig warmte door opgenomen wordt. Ook moet je de temperatuurmeter centraal plaatsen, dus niet in de hoek maar een beetje recht onder de lamp ergens (het is hier warmer!).

 

Kijk even hoe je temperatuur nu uitkomt, probeer niet hoger te zitten dan 28 - 28,5 (ideaal), een keertje 30+ is niet erg maar liever niet constant. Ook proberen boven de 20 graden te blijven gedurende de donkerperiode ;)

 

Nog een kleine tip: Maak met flits foto's in de donkerperiode, doe dit een paar minuten voor de lamp aan gaat of als de lamp net uit is, je krijgt gegarandeerd betere foto's waarop ook kleur te zien is.

 

Succes met je ronde, ik ga je volgen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi BigGreenBag, aangezien je de moeite hebt genomen mijn topics door te nemen, heb ik je met gelijke munt terugbetaald ;)

Leuke opzet, White Widow behoefd geen verdere introductie, prima plant.

 

De GL voedingslijn is tevens een hele mooie, let wel, dat deze vrij sterk is en zelfs Doc, de man hier van GL zegt rustig aan te doen, ik zou echt uitgaan vande laagste dosering aangegeven, ik heb zelf ook wat componenten van de lijn en hou ook deze lage doseringen aan. :D

 

Naar je planten kijkend zag ik idd wat Tw!tchy ook zag, dat ze het wat te warm hebben gehad, ook heeft de aarde te droog gestaan, nu in de smartpotten moet je erg goed de grondvochtigheid in de gaten houden, aangezien je geen tensiometers hebt zal je ze moeten optillen, het gewicht voor je watergift en na je watergift onthouden, het gemiddelde hiervan is ideaal.

 

Verder zien ze er mooi gedrongen uit, nu ze op 12/12 staan gaan ze de lucht in, mocht je bang zijn dat het te hard gaat, adviseer ik je de planten wat te buigen, dmv een touwtje van de te buigen tak, naar de smartpot, vastgezet met een veiligheidsspeld, ook knakken is een manier om de groei te remmen, dit moet je durven, en ik zou het als laatste redmiddel gebruiken na bv het buigen.

 

Heel veel succes, ik kom zo nu en dan ff bij je posten, greetzz Krasi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste WF-ers,

 

@ Tw!tchy en Krasi leuk jullie hier te zien, heb de temperatuur gemeten rond de toppen, karamba he, een ruime 34 graden,

had daar tijdens 2 dagen nonstop proefdraaien geen last van, nou had ik later bij begin lucht inlaat en aan het einde van uitlaat,

een stuk vaatdoek gelijmd om de beestjes buiten te houden, maar naar wat nu blijkt hield dat heelveel lucht tegen, na dat weggeknipt te

hebben, zakte de temperatuur naar 29 graden net boven de toppen, moet nog een beetje met de knoppen van mijn twincontroller leren

spelen, maar dan is dit probleem opgelost denk ik, alleen fluit mijn rooster van inlaat nu, maarja groter gat groter rooster en dan is dat wel opgelost denk.

 

Wat voor stof zou ik voor de inlaat kunnen doen die beestjes buiten houdt, en toch de lucht erdoor laat?

 

Plan is echt om heel rustig aan te doen met voeding ja, misschien wel op de helft gaan zitten van de aanbevolen hoeveelheid en bij zichtbare tekorten pas bij gaan voeden.

 

 

6e dag bloei

Na dus gister nog de aanpassingen te hebben gedaan, heb ik zelf het idee dat ze er vandaag al beter uitzien, temperatuur tussen 20 en 29 graden, lv ben ik door de temperatuur perikelen even vergeten maar staat nu op 52%.

 

 

gallery_32738_13173_1312086.jpg

 

gallery_32738_13173_1203940.jpg

 

gallery_32738_13173_1300004.jpg

 

De verloren gewaande White Widow, steekt ook de kop op!

 

gallery_32738_13173_368775.jpg

 

Nou las ik in andere kweekverslagen weleens dat een plant met 11 vingerig blad zegt het naar zijn zin te hebben, nou zal het hier zeker wel aan het soortje liggen,

want kan me niet voorstellen na alles wat ik ze heb aangedaan (te veel water, te veel ventilatie, te veel voeding en bovenal de temperatuur natuurlijk),

dat de meiden intens gelukkig zijn, en zeker de helft van de planten heeft 11 vingerig blad.

 

gallery_32738_13173_53595.jpg

 

En dan nu vers van de pers, licht net uit.

Ja jullie lezen het goed, ook met lichttijden heb ik het mezelf niet makkelijk gemaakt, en had veel beter een ander lichtschema kunnen kiezen, maar goede leer voor de volgende keer.

In huize BigGreenBag brandt nu ook snacht de kachel in de woonkamer om de dames op temperatuur te houden.

Is een donkerstraler warmtelamp wat om planten snachts beetje op te warmen?

 

gallery_32738_13173_1712757.jpg

 

gallery_32738_13173_740952.jpg

 

Mvg BGB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BGB,

 

34 graden is echt te hoog, maar is ook maar een momentopname (ik neem aan een max temp.), wie weet is het de grootste deel van de tijd wel lekker en dus een 11-vingerig blad, zijn deze meer in een bepaalde hoek van de kweekkamer aanwezig? Temperatuur is natuurlijk ook erg afhankelijk van de plek in de kamer.

 

Meet ook eens op andere plekken in het hok: meerdere meters kan erg handig zijn, minimaal twee is naar mijn mening een must aangezien ze soms wel eens kapot gaan en verkeerde waardes aangeven.

 

Leuk dat je actief bent, dit wordt lekker om te volgen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BGB, nu je de temperatuur goed onder controle hebt gaat het steeds beter, je voeding en je waterhuishouding zijn de volgende stap, dan wordt het een mooie ronde, voor ongedierte hoef je niet echt bang te zijn indoor, en vanuit zaden, gewoon zorgen dat je schoon werkt en niet gelijk vanuit de tuin je ruimte betreden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een drukke week en een Sinterklaasfeest ;) .... , waar ik een paar dagen de naweeen van heb gehad,

hier weer een update mijnerzijds.

 

Vreemd genoeg lijkt alles zich hier probleemloos te voltrekken.

 

Dag 7 t/m 12 bloei. Temperatuur tussen 19.5 en 29,5 graden luchtvochtigheid tussen 42 en 58%.

Om de 3 dagen een halve liter water, met 1 keer halve aanbevolen hoeveelheid Roots, 1 keer halve hoeveelheid

Enzyme en 1 keer halve hoeveelheid MG meegegeven over de laatste 3 keer, water afgezuurd op 6.0 Ph.

 

gallery_32738_13173_969009.jpg

 

gallery_32738_13173_2082750.jpg

 

gallery_32738_13173_238870.jpg

 

gallery_32738_13173_189043.jpg

 

gallery_32738_13173_1482406.jpg

 

gallery_32738_13173_1439184.jpg

 

Dag 13 bloei en ze blijven nog steeds lekker compact, grootste plant nu 50cm.

 

gallery_32738_13173_817804.jpg

 

gallery_32738_13173_43058.jpg

 

gallery_32738_13173_2033807.jpg

 

@ Twitchy en Krasi met de temperatuur op orde zien ze er een stuk beter uit en het wordt een lekkere volle tuin.

en dat 11 vingerig blad zit echt overal op alle soortjes, de White Widows hebben nu zelfs allemaal 13 vingerig blad.

 

gallery_32738_13173_903567.jpg

 

Mvg BGB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel goed BGB, zou je de volgende keer foto`s willen schieten zonder lampen aan, dus net voor ze aangaan, of net nadat ze uit zijn gegaan, dat geeft een veel mooiere foto en we kunnen dan beter zien of de plant het met je eens is :tu

Voor de rest gaat het volgens mij goed, 11 en 13 vingerige bladeren bevestigen dit.

Het zijn 19ltr smartpots toch, zo ja lusten ze wel wat meer water denk ik, 500ml om de dag is geen slecht begin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga ik doen Krasi, de wekker is al gezet wil zelf ook wel is zien hoe ze er bij staan na hun nachtrust, de foto's zie je morgen,

en zal ook als licht uit gaat morgen foto's maken om het verschil te zien.

Bij het overpotten 2 weken terug van 4 liter pot naar deze inderdaad 19 liter smarts, had ik onderste laag al een liter water

gegeven met enzyme en roots en bovenste laag een halve liter, en sindsdien dus om de 3 dagen een halve liter.

Ik heb bewust langzaam de potten zo lichter laten worden, mijn motivatie was om zo de wortels goed door de pot heen te laten trekken!?

En zal morgen de potten nog even voelen, want die wogen niet veel vandaag en anders krijgen ze morgen nog wel een half litertje met voor de

laatste keer een beetje Roots erbij, kan dat flesje weggezet worden voor de volgende kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit ;)

alleen zag ik dat je een lasdoos nog onafgedekt hebt, deze zou ik wel afdekken, wel zo netjes, en komt er geen vocht bij.

 

mvg. Kierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moge,

 

zoals gezegd wekker gezet, hier de foto's van net voordat het licht aanging.

 

@ Kierewiet Dank je, leuk dat je zo scherp meekijkt, zal het klepje er zo opzetten!

 

gallery_32738_13173_1943241.jpg

 

gallery_32738_13173_2499106.jpg

 

gallery_32738_13173_186899.jpg

 

gallery_32738_13173_1089033.jpg

 

gallery_32738_13173_10421.jpg

 

gallery_32738_13173_1958087.jpg

 

BGB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo BGB,

Ziet er lekker uit zo hoor! Je plantjes zijn mooi donkergroen en het ziet er na uit of ze het egt goed hebben :tu

Mooi strak blad, donkergroen, al 11 en 13 vingers, mooie gedrongen dames, voor een 1e kweekje ben je egt perfect van start gegaan lijkt me tog!! ;) Leuk dat je met die smartpots werkt, ik ben ook van plan deze te gaan gebruiken :specool

Ik kom iedere week wel weer eens een kijkje nemen hoe je dames het maken, kdenk als je zo doorgaat dat je je geen zorgen hoeft te maken :lol:

 

Hou ze groen! Peace MJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Miss MJ eens, mooie gezonde groene kleur hebben je plantjes, de glans erover bevestigd dit, lekker korte internodes nog en er wordt veel blad aangemaakt, binnen nu en 10 dagen zullen de planten bloemetjes aanmaken, en nog ff de lucht ingaan, ziet er prima uit, klasse eerste binnenkweek tot nu toe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 14 &15 bloei.

 

Nog steeds blijft het louter genieten om de dames te volgen, geen probleem op te noemen. ;)

Temperatuur tussen 19.1 en 30.2 graden LV tussen 37 en 58%.

 

Dag 14 bloei

 

gallery_32738_13173_774183.jpg

 

gallery_32738_13173_1358705.jpg

 

gallery_32738_13173_1758789.jpg

 

gallery_32738_13173_1667032.jpg

 

@ Miss Mary Jane, Welkom in mijn inloopkast Mary, hartelijk dank voor de complimenten, laten we hopen dat het zo zorgeloos blijft, we gaan het meemaken,

ik hoop je hier nog vaker te zien!

 

@ Krasi, Ook bedankt voor de complimenten, maar nogmaals ik ben 0% ervaren, maar door zeker 100+ kweekverslagen van A tot Z gelezen ik bedoel bestudeerd te hebben

van onder andere jou, moet ik de credits echt hier bij het forum leggen, de kweekverslagen makers en de reageerders, anders had het echt niks geworden met mij, want dacht er

vooraf echt veel te makkelijk over.

En met de hoogte wat mijn grootste zorg was vooraf.

Nu bloei dag 15, grootste plant 55 en kleinste 39 cm, heb ik om het echt zorgeloos te houden bij beide lampen nog 35 cm over wat ik de hoogte in kan.

Dat zal toch geen probleem meer gaan vormen?

 

Bloei dag 15

 

gallery_32738_13173_898564.jpg

 

gallery_32738_13173_1817050.jpg

 

gallery_32738_13173_722482.jpg

 

gallery_32738_13173_1467269.jpg

 

gallery_32738_13173_1483562.jpg

 

Bloei dag 15 licht uit

 

gallery_32738_13173_1069078.jpg

 

gallery_32738_13173_294331.jpg

 

gallery_32738_13173_25580.jpg

 

gallery_32738_13173_249561.jpg

 

 

Niet dat ik steeds de overtreffende trap zoek ofzo, maar na 11 en 13 vingerig blad gevonden te hebben, maakt de White Widow bladeren aan, het lijken wel kroppen sla,

je ziet door de bladeren het blad niet meer! :specool

Vond ik vandaag op meerdere White Widows ook 15 klappers of mogen we dit 16 klappers noemen?? telt die ieniemienie vinger in de midden ook mee?

 

gallery_32738_13173_1116833.jpg

 

gallery_32738_13173_33164.jpg

 

Mvg BGB

 

 

 

Update dag 14 &15 bloei.

 

Nog steeds blijft het louter genieten om de dames te volgen, geen probleem op te noemen. :tu

Temperatuur tussen 19.1 en 30.2 graden LV tussen 37 en 58%.

 

Dag 14 bloei

 

gallery_32738_13173_774183.jpg

 

gallery_32738_13173_1358705.jpg

 

gallery_32738_13173_1758789.jpg

 

gallery_32738_13173_1667032.jpg

 

@ Miss Mary Jane, Welkom in mijn inloopkast Mary, hartelijk dank voor de complimenten, laten we hopen dat het zo zorgeloos blijft, we gaan het meemaken,

ik hoop je hier nog vaker te zien!

 

@ Krasi, Ook bedankt voor de complimenten, maar nogmaals ik ben 0% ervaren, maar door zeker 100+ kweekverslagen van A tot Z gelezen ik bedoel bestudeerd te hebben

van onder andere jou, moet ik de credits echt hier bij het forum leggen, de kweekverslagen makers en de reageerders, anders had het echt niks geworden met mij, want dacht er

vooraf echt veel te makkelijk over.

En met de hoogte wat mijn grootste zorg was vooraf.

Nu bloei dag 15, grootste plant 55 en kleinste 39 cm, heb ik om het echt zorgeloos te houden bij beide lampen nog 35 cm over wat ik de hoogte in kan.

Dat zal toch geen probleem meer gaan vormen?

 

Bloei dag 15

 

gallery_32738_13173_898564.jpg

 

gallery_32738_13173_1817050.jpg

 

gallery_32738_13173_722482.jpg

 

gallery_32738_13173_1467269.jpg

 

gallery_32738_13173_1483562.jpg

 

Bloei dag 15 licht uit

 

gallery_32738_13173_1069078.jpg

 

gallery_32738_13173_294331.jpg

 

gallery_32738_13173_25580.jpg

 

gallery_32738_13173_249561.jpg

 

 

Niet dat ik steeds de overtreffende trap zoek ofzo, maar na 11 en 13 vingerig blad gevonden te hebben, maakt de White Widow bladeren aan, het lijken wel kroppen sla,

je ziet door de bladeren het blad niet meer! :lol:

Vond ik vandaag op meerdere White Widows ook 15 klappers of mogen we dit 16 klappers noemen?? telt die ieniemienie vinger in de midden ook mee?

 

gallery_32738_13173_1116833.jpg

 

gallery_32738_13173_33164.jpg

 

Mvg BGB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doelde op het blad dat niet ''normaal'' groeit.

normaal groeien er geen bladvingers onder/op elkaar of zo propperig op elkaar aan de onderkant van het blad.

 

(heb het wel vaker gezien, niks ergs ofzo) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, dank je wel Stikkie

Welkom hier trouwens, schrok echt een beetje dacht wat is dat nou weer! ;)

Maar euforie is terug! :tu

 

BGB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 16 & 17 bloei,

 

nogsteeds lijkt alles zich volgens plan te voltrekken.

De laatste dagen, dagelijks een halve liter water per plant, en heb niet het idee dat de potten zwaarder worden.

 

Dag 16 bloei,

 

gallery_32738_13173_2219369.jpg

 

gallery_32738_13173_2236790.jpg

 

gallery_32738_13173_1051342.jpg

 

gallery_32738_13173_1120388.jpg

 

Dag 17 bloei,

 

gallery_32738_13173_1957941.jpg

 

gallery_32738_13173_1852711.jpg

 

gallery_32738_13173_311748.jpg

 

gallery_32738_13173_215601.jpg

 

gallery_32738_13173_1473395.jpg

 

gallery_32738_13173_265422.jpg

 

gallery_32738_13173_1265569.jpg

 

gallery_32738_13173_417132.jpg

 

gallery_32738_13173_413100.jpg

 

Straks nog wat foto's als het licht uit is.

 

BGB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...