Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
maeva

Heel even misselijk na een trek ?

Recommended Posts

Hoi ik had een vraagje

Soms heb ik voor dat als ik trek aan men joint ik misselijk word en dat na een tijd weer voorbijgaat. Dat gebeurt altijd bij men eerste trek.

Ik heb ook al eens meteen moeten overgeven na een heel kleine eerste trek van een joint. Na het overgeven kon ik hem gerust oproken.

Ik heb gehoord dat veel mensen dat hebben en dat kan ook plots halverwege de joint komen, alsook bij cigaretten. Ze zeiden me "dat gebeurt eens, weet ook niet waarom dat is"

bij sigaretten heb ik dat véél minder voor.

Weten jullie wat dit is of erkennen jullie dit ?

ik zelf ben geen roker en word altijd wat suf na een sigaret te roken dat is altijd zo geweest maar neem ik erbij.

nu heb ik als test verleden keer voor dat ik aan de joint begon dezelfde tabak (die ook in de joint zat) gerold voor een gewone sigaret en daar eens van getrokken kwestie van de smaak van de tabak gewend te geraken. Dan heb ik pas men joint opgestoken en het ging beter.

 

Ik gok dat het aan de tabak ligt het is nochtans heel lichte maar misshien is die slecht, te droog, als niet roker ben ik er gevoeliger voor ?

Dank bij voorbaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dat altijd op het einde van men J...

 

ook al eens van moeten overgeven... ligt gewoon aan het feit dat ik tegen het tipje alleen tabak rol (verspilling anders) en ik heb echt een afkeer ervan!!

(rest van de J zit 75/25 wiet/tabak)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is nu 's iets wat ik geregeld tegenkom...zowel bij sigaretten als bij joints

Een medische verklaring kan zijn: door slikken(nee geen pillen, gewoon speeksel) kunnen de nicotine en teerdeeltjes die in je mond als het ware neergeslaan zijn, oplossen in je speeksel. Als deze stoffen in je maag terechtkomen, kunnen ze misselijkheid, braken en heel soms krampen opwekken.

The key is dus om eerst zeker iets te eten, dat je maag gevuld is. Vergeet ook niet om af en toe iets te drinken tussen het smoren. (Het beste hiervoor is cola, omdat dit zowieso al goed werkt tegen braakneigingen en braken).Zo komen die stoffen ook in je maag, maar je gaat er zeker geen last van hebben, zeker niet als je al iets gegeten hebt.

 

 

 

nog veel blowplezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb dat heel af en toe met zawre rol tabak.

dat komt volgens mij ewoon omdat je de rook inslikt naar je mag (net zoals je een boer zou laten)

in plaats van naar je longen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik dien dus te eten ervoor wel ik doe dat bewust niet want hoe leger je maag des te rapper je higher word. Als ik blow na het eten heb ik meer nodig om hetzelfde te bereiken dus duurder en verspilling.

Nu ja goed er zal geen andere keus zijn zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest AsinuS
Vergeet ook niet om af en toe iets te drinken tussen het smoren. (Het beste hiervoor is cola, omdat dit zowieso al goed werkt tegen braakneigingen en braken).Zo komen die stoffen ook in je maag, maar je gaat er zeker geen last van hebben, zeker niet als je al iets gegeten hebt.

mja maar in cola zit veel suiker en suiker vindt het leuk zich te binden met je thc, dus bijgevolg minder stoned :D

 

on topic: ja ook wel al eens slecht geweest van een jointje, was ook wel omdat ik er bij gedronken had, nu is het echt wel al lang geleden

positief is wel, eens je een gekotst hebt ben je veel beter en kan je er weer tegenaan :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier heb ik ook last van (bij sigaretten , nog nooit voorgehad bij een joint). Maar aangezien ik een redelijk sterke maag heb is het nog nooit tot kotsen gekomen, enkel tot kokhalzen/krampen.

 

Een verklaring hiervoor vindt ik niet (Ik adem het gewoon in, slik het niet in ofzo)

En er is geen verschil als dit op volle of lege maag is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een pure joint of als de joint heel scherp is dan heb ik weleens heel effetjes een braakneiging maar verder niet, tegenwoordig ook bijna niet meer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het eens getest met een pak minder tabak en het was weer van dat.

K'heb gans men mcdonalds moeten overgeven dat ik at drie uur voor het blowen zelf. Ik heb het altijd voor bij dezelfde maat in dezelfde locatie.

Bij anderen heb ik het niet voor.

Is het misshien niet psychologisch omdat ik de eerste keer moest overgeven bij die locatie dat ik dat sindsdien link met slecht gaan.

Ooit (1 keer) had ik het eens elders voor maar dat is ook alles dat ik me kan herinneren.

Misshien men houding (liggend ipv zittend), hetgeen ik at enz

alleszins ik moet nog verder op zoektocht :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is het misshien niet psychologisch omdat ik de eerste keer moest overgeven bij die locatie dat ik dat sindsdien link met slecht gaan.

Ooit (1 keer) had ik het eens elders voor maar dat is ook alles dat ik me kan herinneren.

Misshien men houding (liggend ipv zittend), hetgeen ik at enz

alleszins ik moet nog verder op zoektocht :D

Dat kan goed zijn dat het idee dat je misselijk word gewoon nog in je hoofd zit omdat dat al eens eerder gebeurt is, heb ik ook soms met sommige dingen.

 

En misschien word je misselijk omdat je er teveel wiet in doet, of te snel op rookt?

 

En drinken bij je jointje hebben, das toch standaard? Ik blow nooit zonder iets te drinken bij me te hebben, anders word me mond erg droog en word ik ook misselijk ¬_¬

 

En nog even over de houdingen waarin je zou kunnen blowen, ik persoonlijk vind liggend 't beste, waarschijnlijk omdat de high dat helemaal intrekt, en als ik begin te lopen voelt 't alsof ik weer helemaal nuchter word.

 

Bovedien snap ik niet dat mensen kunnen blowen en lopen/fietsen tegelijk, als je mij ooit ziet blowen op de fiets... aan de kant want ik ben niet helemaal 100% :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

een maat van mij begint te hoesten van het moment dat hij nog maar een beetje getrokken heeft :s. Als hij een sigaret opsteekt heeft hij dit ook... Ikzelf noch andere vrienden hebben dit ooit gehad... Iemand hulp/tips???

Share this post


Link to post
Share on other sites

snap volgens mij iets niet....

hoesten of misselijk na eerste haal ?

waarom dan blowen, is toch niet echt relaxed gevoel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb een heeeeeeeeel zwakke maag , heb jaaaaaaaren (6) elke ochtend gekotst,

ik zeg u da is van tabak, stop is een week /2 weke met roken, ge gaat zien meer eetlust enzo minder misselijkheid, en da kotsgevoel als ge een joint rookt, da is van te diep/snel inhaleren, joints rookt ge op u eige tempo, mijn joints gaan na een tijd terug uit, steek ik ze gewoon weer op, is beter zo om langzaam goed stoned te worde :D

wilt ge snel stoned zijn ? rol dan eerst een pure "stickie", snel roke en rook lang inhoude, daarna rookt ge u normale joint, vind ik ook zalig

Share this post


Link to post
Share on other sites
een maat van mij begint te hoesten van het moment dat hij nog maar een beetje getrokken heeft :s. Als hij een sigaret opsteekt heeft hij dit ook... Ikzelf noch andere vrienden hebben dit ooit gehad... Iemand hulp/tips???

Misschien moet ie wat minder grotere hijsen nemen, ik hoest meestal ook als ik teveel rook inadem(das meestal bij de eerste hijs -.-)maar ik neem aan dat iedereen wel eens gehoest heeft onder het blowen, bovedien werkt hoesten erg goed met wiet(althans bij mij)zodra ik begin te hoesten word ik veel stoneder(das toch een woord? :wacko:)

 

_rl Geplaatst op Jan 28 2004, 09:37 PM]

  heb een heeeeeeeeel zwakke maag , heb jaaaaaaaren (6) elke ochtend gekotst,

ik zeg u da is van tabak, stop is een week /2 weke met roken, ge gaat zien meer eetlust enzo minder misselijkheid, en da kotsgevoel als ge een joint rookt, da is van te diep/snel inhaleren, joints rookt ge op u eige tempo, mijn joints gaan na een tijd terug uit, steek ik ze gewoon weer op, is beter zo om langzaam goed stoned te worde 

wilt ge snel stoned zijn ? rol dan eerst een pure "stickie", snel roke en rook lang inhoude, daarna rookt ge u normale joint, vind ik ook zalig 

 

Hmm, ik ben zelf ook al elke ochtend misselijk(en ik spuug ook bijna elke ochtend)en je zou wel eens gelijk kunnen hebben.. was laatst een paar maanden gestopt met blowen/roken en ik voelde me veel beter, nu ik weer begonnen ben(alleen met blowen, kan opeens niet meer tegen een sigaret =\)word ik steeds vaker misselijk.

 

Bovedien heb ik het gevoel alsof ik de heledag high ben terwijl ik niet geblow'd heb(wat opzich niet zo een probleem zou zijn, maar wel als 't draaien in je hoofd te erg word, en je kan niet eens even je ogen dicht doen omdat je dan helemaal draaierig word)

Maar ja, ik begin van 't onderwerp af te gaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg _RL, ik herken me nogal in dat 's ochtends misselijk zijn. :o Volgens mij heb ik dit pas gekregen vanaf dat ik zon beetje iedere dag rookte. Wat is denk je voor jou het minimum dat je kan roken zonder misselijk te worden (per week ofzo). En heb je nog andere tips buiten helemaal stoppen dan.

waarom denk je trouwens dat het de tabak is en niet de wiet. En komt het doordat je rook in je maag krijgt i.p.v. longen?

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat eetlust klopt wel ik blow nu niet echt veel 1x in de 2 weken of nog minder zelfs.

maar toen ik elke week wel paar keer blowde at ik vet veel nu niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet proberen je rook in te houden,

en uitblazen voordat je moet hoesten.

zo bouw je een beetje weerstand op

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zei het toch eten voordat je jointje opsteek

Hoeft niet hoor. Ik rook meestal al een stickie als ik net uit bed kom. Dan heb ik nog niet gedronken en gegeten en ik heb dan nergens last van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rook je? zo niet dan kan het door de tabak komen.. kan je je even duizelig/misselijk voelen of het komt omdat je een lege maag hebt...

Maar als je vaker blowt/rookt op een lege maag zul je er gewend aan raken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...