Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rakker

Vraagjes

Recommended Posts

Ola luitjes!

 

Ik hoop hier weer even wat opheldering te verkrijgen.

Ik zat posts te lezen mbt koolstoffilters, en kwam in meerdere posts tegen dat een filter het beste

werkt op maximale capaciteit. o.a. op:

 

http://www.wietforum.nl/Editorial-Op-De-Ba...ers-t43248.html

 

Nu gebruiken een hoop mensen controllers om afzuigers te dimmen, ivm beperking geluid, temp etc.

Wat natuurlijk betekend dat het filter ook niet (altijd) maximaal benut wordt.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

 

Wat heb ik nodig wil ik mijn uitstoot compleet geurvrij maken?

Kan ik dit maximale capaciteit verhaal met een korrel zout nemen, en gewoon een beetje overkill aan zowel filter als afzuiger

nemen en afzuiger terug dimmen? Of luistert dit nauw?

 

Ik kwam wel stelregels tegen mbt verhouding afzuiger/filter en lamp;

(Ga uit van de filtercapaciteit die je nodig hebt en neem daarbij een fan die 20% meer capaciteit heeft)

(+/- 500 m3 afzuiger per 600 watt)

Maar kon nergens terugvinden hoeveel filtercapaciteit ik nodig heb om een compleet geur vrij hokje te hebben?

 

Ik begin hier in mijn tijdelijke woning bijna aan mijn eerste draai met 1 x 600 watt, moet enkelt nog afzuiger/filter kopen.

En ga als ik verhuisd ben 1 x 400 watt hokje timmeren.

 

Ik ben erg benieuwd welk merk filter jullie uit praktijk ervaring erg over te spreken zijn?

En zou graag willen weten wat jullie mij aanraden aan afzuigcapaciteit en filter grootte voor zowel een 400 watt hokje als een 600 watt hokje, die compleet/ zoveel mogelijk geurvrij is, wat voor stinkerds ik ook moge kweken?

 

Maakt me niet zo gek veel uit hoeveel het kost, wil gewoon een zo stil en geurvrij mogelijk zelfvoorzieningstuintje hebben.

Ook lijkt het me erg vervelend als ik tijdens een kweek er pas achter kom dat mijn filter niet voldoende/slecht blijkt te zijn, dus vandaar dat ik hier toch nog maar even hulp en bevestiging zoek ;)

 

Ik hoop dat jullie me weer wat verder kunnen helpen!

 

 

Groetjes!

 

Rakker

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een 500 cub afzuiger kan je makkelijk de 600 watter onder controlle houden en alles geurvrij houden.. ;)

En carboriginal filters zijn de beste/kleinste/lichtste/best vochtbestendige filters die ik ken, ik ga nu voor het eerst over op phresh filters... (moeten net zo goed zijn)

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je snelle reactie Sticky

 

Nog een tweetal vraagjes:

1. Met deze Carboriginal filter zou ik in principe dus geen enkele geur problemen moeten ondervinden, zowel in de bloei en met drogen/knippen in het hokje?

2. Zou je in het geval van een 500 cub afzuiger gaan voor 250 m3 of 500 m3 filter?

 

Ook las ik in meerdere posts dat niet iedereen even tevreden was over light filters in het algemeen? Maar jou ervaringen zijn dus enkelt positief met dit merk light filters?

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes

 

Rakker

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gebruiken het beste koolstof dat er is, dus dat zit wel goed..!

En ik zou voor de 500 cub gaan, je hebt dan 0% last van de geur.

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer bedankt voor de reactie, je komt maar niet van me af haha. ;)

 

Ik lees net op de website van carboriginal dat ze wel erg ongelukkige flensmaten hebben:

70351 125/500 mm 14,5 cm 500 m3 / 2,9 kg

 

Ik ben zelf nog nergens een softbox tegen gekomen met zulke kleine flensmaat.

Ik ben zelfs nog geen buisventilatoren tegen gekomen met 500 kuub vermogen met die flensmaat, meeste vermogen die ik vinden kon op 125 mm flens is 420 kuub buisvent van G-tools.

 

Pas vanaf 1000m3 carboriginal filter zijn het flensmaten waar ik een softbox ( of uberhaupt een adequate buisvent met voldoende afzuiging) voor kan vinden, en dit lijkt me wel heel erg overkill voor mijn setup.

 

Zijn er evt. nog andere merken die je/jullie mij aanraden kunnen?

De kleinere versies van de light filters lijken allemaal georienteerd te zijn op gebruik icm buisvent, en kan geen geschikte buisvent vinden met voldoende afzuigvermogen op 125 mm flens.

 

Of ik zoek verkeerd/Mis iets , of er is niet echt na gedacht over die kleinere filters icm. afzuig.

Verkies een softbox boven een buisvent, denk dat ik dan toch uitkom in de zware filters=groter filter= grotere flensmaat.

 

Kunnen jullie mij hier een goed merk voor aanraden? Of zeggen wat ik mis hier.. kan me haast niet voorstellen dat ze filters op de markt brengen waar geen adequate afzuiger voor is haha :D

Wil niet na paar weken bloei mijn huis uit stinken, wordt niet gewaardeerd door mijn buren ;)

 

Weer bedankt!

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan er een verloop op gooien voor een paar euro. en anders haal je gewoon een oude can original filter, is wat zwaarder en kan iets minder goed tegen vocht maar is verder niks mis mee..!

en nog wat goedkoper.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het niet erg is dat het iets extra's kost waarom neem je dan niet meteen een 1500 kuub filtertje?

dan weet je zeker dat het meer dan genoeg is voor nu en maybe wil je de volgende x uitbreiden met een extra lampje erbij.

 

en als de flensmaat ff te groot is heb je altijd verloopjes toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1500cub voor 1x 600 watt of 1x 400watt.. ;)

beetje overdreven denk je niet..?

 

met 500cub heb je al zat, en anders zou uiteraard 1000cub een stuk logischer zijn.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

@ Stikkie 2.0:

 

500m3 softbox 160mm flens -> 160mm naar 125mm flens verloopstuk -> 500m3 carboriginal filter met 125mm flens,

op elkaar aansluiten; heeft dus geen negatieve consequenties heeft voor zowel filter/afzuiger en luchtverplaatsing, en is prima combi voor zowel 400 als 600 w hokje?

 

@ daddy Koul:

 

Ik dacht zelf ook: ik ga gewoon voor een beetje overkill, maar tijdens het lezen van een interview van Lex van Can filters,

las ik dat een filter het beste werkt op maximale capaciteit. Hierna twijfelde of ik geuroverlast kon krijgen door een te groot filter te nemen die op verre van maximale capaciteit gebruikt wordt.

 

Deze vraag is nog niet beantwoord dus mocht iemand het toevallig weten, lijkt me wel leuk om te weten ;) .

Is het mogelijk een "te groot" filter te hebben en kan dat problemen opleveren?

 

Als iemand nog even kan bevestigen of ik inderdaad probleemloos met zo een verloopstuk werken kan, dan ben ik weer onwijs geholpen; en kan ik maandag mijn laatste spulletjes bij de growshop halen :D

 

Nogmaals dank ;)

 

 

Rakker

Share this post


Link to post
Share on other sites

dannnn nieeeeettt.. ;) :D

je hebt uiteraard wat verlies in capiciteit met eeen verloop maar daar moet je je niet zo op blind staren, je red het makkelijk met 500cub.

en als jij een 1000 neerhangt of 20% over je afzuiger heen gaat is dat geen enkel probleem voor de geur..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon 500cub ophangen is meer dan zat!!

 

verloopstukkie erop en gaan met die banaan..euh vrouwen ;) :D haha

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja alle antwoorden zijn al gegeven:P

 

suc6!

 

grtz Pablooo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook las ik in meerdere posts dat niet iedereen even tevreden was over light filters in het algemeen? Maar jou ervaringen zijn dus enkelt positief met dit merk light filters?

 

Rakker

 

 

dit gaat trouwens over de carbon active light filters..

niet de carboriginal filters, die zijn top..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola allemaal!

 

Vandaag mijn spulletjes gehaald!

Bedankt weer wietforum + members ;)

 

Nu enkelt nog wat zakken goldlabel, voeding en zaad (Extrema of K.O Kush van Sannie) en het avontuur kan beginnen!

Nu maar hopen dat ik er de eerste keer wat rookbaars vanaf haal haha.

 

 

Groetjes!

 

Rakker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...