Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest elmanito

Iemand al ervaring met de Aptus Humic Blast

Recommended Posts

Guest elmanito

Fles_PC_HumicBlastBig_EN.jpg

 

Humic-Blast

 

Biologische bodem conditioner

Humic-Blast stimuleert het wortelstelsel en het bodemleven en verbetert tevens de opneembaarheid van meststoffen. Humic-Blast zorgt voor een betere bodemstructuur, neutraliseert zouten en zuren in het medium en verhoogt de water retentie capaciteit. Humic-Blast is zeer rijk aan koolstofcomponenten en kalium-humaten, aangevuld met natuurlijke planthormonen en micro-elementen.

 

Voordelen

Organische bodem conditioner

Zorgt voor een losse en luchtige structuur van het substraat

Stimuleert het bodemleven

Vermindert stress tijdens het aanplanten

Verbetert de voedingsopname capaciteit

 

Detoxificerende werking (t.a.v. zware metalen, chloorverbindingen en natrium)

 

Tips & Trucs

Voeg Humic-Blast toe aan de laatste twee tot drie waterbeurten. Indien dit niet

mogelijk is, spoel dan de laatste week met schoon water en Humic-Blast.

Hierdoor worden de voedingszouten in het medium weer opneembaar voor de

plant en krijgt het medium een losse en luchtige structuur. Dit reguleert de

EC in het medium zodat de jonge aanplant in de volgende ronde goed aanslaat.

 

Samenstelling

Humic-Blast bevat humuszuren uit de leonardite gecombineerd met groeistimulerende aminozuren en specifieke biomassa.

 

Toepassing en dosering

Voeg Humic-Blast toe aan de laatste twee tot drie waterbeurten.

Gebruik 30 ml Humic-Blast per 100 liter water (1:3333) en bij de laatste waterbeurt 60 ml per 100 liter water.

Schudden voor gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is heel moeilijk te zien aan je plant of dit een meerwaarde heeft. heb het een paar rondes gebruiken incl fulvic blast, opzich goede resultaten mee gehaald, plant ziet er tot het eind gezond uit. de afgelopen kweken uberhaupt zonder aptus gekweekt.. ga nu toch maar weer MET doen..

 

gebruikte het trouwens op mapito en op aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees

 

Want?

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Amnees

 

Want?

 

 

 

omdat ik elke ronde dingen aanpas om te "verbeteren" maar nu heb ik zoveel veranderd dat het mekaar tegenwerkt. dus ik ga weer de complete aptus lijn gebruiken en hoop verbetering te zien op de weegschaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

elmanito, dat lijkt me iets om te onthouden! ;)

Ga vast kijken waar ze dat verkopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het vergelijkbaar met de humbolt produkten: flavor-ful en hum-bolt??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

^^ Yep, zowel Humbolt Humic als Humbolt Flavorful bevatten huminezuur, maar minder geconcentreerd als Aptus Humic Blast.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

over die tips & trucs, dus 2 of 3 keer toevoegen aan het einde dat lijkt me wel een goede tip en 3x beter dan een simpel flesje enzym wat je bodemleven verneukt. (als je tenminste je aarde hergebruikt)

 

had met dat spul ook een flink wortelstelsel.. icm de startbooster en mychorizza

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Flavorful bevat Fulvine zover ik het zo zie.

Is bijna hetzelfde maar net niet.

De Humbolt is idd Humic.

 

Even op de Humboldt site gekeken en volgens mij zijn ze ongeveer even sterk.

Gebruik 1 tot 5 ml per Gallon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

^^ Flavorful is bijna hetzelfde, had het over het hoofd gezien dat er fulvinezuur inzat.Zowel Humbolt als Humic Blast zijn 1 van de geconcentreerde humuszuur preparaten die op dit moment op de markt zijn.Bij Aptus hebben ze nadrukkelijk over 3 ml per 10 liter, terwijl bij Humbolt kan je max 12.5 ml per 10 liter gebruiken, maar is altijd nog geconcentreerder dan AN.:D

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

fulvinezuur maakt de bodem zuurder

 

en aan het einde van de kweek is de ph al een stuk lager

 

 

is dat geen probleem?

 

of gebruik je t zo weinig dat t niet verzuurd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb geen pH problemen ondervonden met fulvic blast. wie zegt dat dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Je gebruikt zo 3ml per 10 liter, dus het lijkt me stug dat je water ernstig verzuurt.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is heel moeilijk te zien aan je plant of dit een meerwaarde heeft. heb het een paar rondes gebruiken incl fulvic blast, opzich goede resultaten mee gehaald, plant ziet er tot het eind gezond uit. de afgelopen kweken uberhaupt zonder aptus gekweekt.. ga nu toch maar weer MET doen..

 

gebruikte het trouwens op mapito en op aarde.

 

Gerbuik dan gewoon Advanced Nutrients H-2

 

h-2_bg.jpg

 

Ga je wel zien dat het werkt.Doe maar eens paar potten ermee aanmaken en een paar niet.Verse stekken erop en kijken welke het beste aanslaan.Vanaf dan koop jij alleen nog maar H-2 voor je stekjes :spliff:

 

Vooral samen met bacterien is H-2 uiterst behulpzaam in het grootbrengen van ons favoriete plantje.

 

Grtz twin

 

Als je H-2 interesseerd,kijk dan ook eens naar F-1

 

^^ Flavorful is bijna hetzelfde, had het over het hoofd gezien dat er fulvinezuur inzat.Zowel Humbolt als Humic Blast zijn 1 van de geconcentreerde humuszuur preparaten die op dit moment op de markt zijn.Bij Aptus hebben ze nadrukkelijk over 3 ml per 10 liter, terwijl bij Humbolt kan je max 12.5 ml per 10 liter gebruiken, maar is altijd nog geconcentreerder dan AN.;)

 

Namaste ;)

 

Bij AN hoef je het ook maar 1x per 2weken te gebruiken.Daar heb je je doseringverschil.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb geen pH problemen ondervonden met fulvic blast. wie zegt dat dan?

ik gebruik diamond nectar

is ook fulvinezuur

 

gaat van 7+ naar 6.3 ongeveer

 

het zuurt dus af

daarom me vraag over fulvic blast

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Bij AN hoef je het ook maar 1x per 2weken te gebruiken.Daar heb je je doseringverschil.

Grtz twin

Bij gebruik van een halve fles (2.5-5 ml / liter met een conc van 2.62%).:spliff:

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil nu ook Humic Blast gaan gebruiken aangezien ik mijn aarde wil hergebruiken.

 

Nu heb ik de volgende vragen:

 

- Geef ik uitsluitend Humic Blast mee in de laatste 3 waterbeurten? Zuur ik het water dan ook verder niet af?

- Ik geef van onderen water (drain in een grote aardebak). Maakt Humic Blast dan ook de aarde boven in de bak dan ook wel "schoon"?

- Wat is het verschil tussen Enzym + van Aptus (dat ik de hele kweek mee geef) en Humic Blast. Zo op het oog doen ze een beetje hetzelfde. Kan ik beide samen geven in de laatste 3 beurten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...