Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hazer4

Reflector

Recommended Posts

Ben aan mijn eerste kweek bezig met een 400watt lamp en simpel spiegelkapje.Nu heb ik wel terecht een opmerking ivm de belichtingsoppervlakte van die spiegelkap.Als ik kijk naar de effectieve oppervlakte dat de kap belicht dan denk ik dat het een goede 70 cm is in de breedte,maw er zijn planten bij die eigenlijk een beetje schaduw hebben of iig minder licht krijgen.Gaat toch wel aan de opbrengst knagen denk ik daarom denk ik een andere en betere kap te kopen,hebben jullie ervaring met bepaalde kappen en zo ja wat kunnen jullie mij voorstellen?

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavita interne reflector lamp.

full17685198.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb hier alleen maar goede coments over gehad,maar klopt het dat ze niet zo snel verkrijgbaar zijn en niet overal te koop zijn.

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe kan je ze in elke shop bestellen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is daar eigenlijk ook een 400volt uitvoering van ?? , of zeg ik nou iets doms ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gavita interne reflector lamp.

full17685198.jpg

Zoals ze op de afbeelding staat,wordt ze zo geleverd? en hoe hang je zoiets op want dat is toch niet zo groot of vergis ik mij ;)

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zitten oogjes op de bovenkant voor de ophanging en ze zijn inderaad niet zo heel groot... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ben i dan zeker dat de oppervlakte beter verlicht is

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent bezig met je 1e kweek. als je geen 300 gram aantikt met die 400 watter, heeft het weinig zin de reflector te vervangen en denken dat je daar meer grammen mee scoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je bent bezig met je 1e kweek. als je geen 300 gram aantikt met die 400 watter, heeft het weinig zin de reflector te vervangen en denken dat je daar meer grammen mee scoort.

Dus als ik het goed begrijp kan men met de spiegelkap ook aardig scoren?,Maar er meoet toch wel verschil op zitten.Denk gewoon mijn eerste kweek met deze opstelling te draaien en dan wel zal zien wat er voor verbetering vatbaar is.

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het goedkoop doet doe dan hamerslag ipv spiegel.

 

en met een groter/efficienter belicht oppervlak heb je meer grammen

 

ik zou iig voor een adjust-a-wing kap gaan zonder spreader.

 

edit

de ir ken ik zelf niet maar zie/lees dr ook wel goede dingen over .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waardoor verschilt de interne reflector van andere?

 

de lamp en de kap zijn speciaal voor elkaar gemaakt, ze zitten een stuk dichter op elkaar waar door je minder verlies hebt..

en omdat de kap zo dicht op de lamp zit is hij ook een stuk kleiner waar door er minder warmte wordt vast gehouden..

 

het is een mooie lamp, alleen als je meer als 1.2 bij 1.2 wil belichten zou ik voor de tophield of adjust gaan..

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is daar eigenlijk ook een 400volt uitvoering van ?? , of zeg ik nou iets doms ;)

 

het antwoord heb ik binnenkort. ;)

Ja het is een snuggere vraag. :D

 

@hazer4

Het is nog het oude beschermkapje maar deze foto maakt het wel duidelijk.

De hoeveelheid warme lucht die er onder blijft hangen is klein in verhouding met een gewone reflector.

Je kan daarom eventueel dicht bij de planten komen met je lamp.

med_gallery_7203_656_1655325.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga toch eens kijken voor de gavita,moet straks naar growshop alien,eens kijken of hij ze heeft.

 

Grts

 

Anders wordt het de winger denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alien is een Gavita klant.

Hij heeft ze waarschijnlijk niet liggen maar kan ze wel heel makkelijk bestellen voor je. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je zeker geen spijt van hebben van zo'n ir lampje .

doet zeker wat je ervan verwacht ,

en idd tegenover een hamerslagkap , heb je veel minder warmte opbouw onder de lamp .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok jongens jullie hebben me overtuigd,het wordt de gavita IR 400watt,ga straks alien op de hoogte brengen.Tevens ben ik begonnen met een kweekverslag vandaag,moesten jullie tijd hebben en ja jullie hebben tijd, dan kan ik daar alle hulp op gebruiken.

 

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites
je bent bezig met je 1e kweek. als je geen 300 gram aantikt met die 400 watter, heeft het weinig zin de reflector te vervangen en denken dat je daar meer grammen mee scoort.

Dus als ik het goed begrijp kan men met de spiegelkap ook aardig scoren?,Maar er meoet toch wel verschil op zitten.Denk gewoon mijn eerste kweek met deze opstelling te draaien en dan wel zal zien wat er voor verbetering vatbaar is.

 

Grts

 

heb de 1 op 1 nog niet gehaald met een simpele spiegelkap. wel 550gram per lamp op 1 m2.. natuurlijk is die andere kap beter, geldt ook voor evsa tegenover vsa.. en zo nog tientallen dingen die je goedkoop of duur kunt aanschaffen. als alles op mekaar is afgestemd (incl jou kennis) dan kun je een vette oogst behalen. enkel een andere kap kopen.. zo simpel is het niet helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ga je zeker geen spijt van hebben van zo'n ir lampje .

doet zeker wat je ervan verwacht ,

en idd tegenover een hamerslagkap , heb je veel minder warmte opbouw onder de lamp .

Dan kan ik evengoed een 600 ir lamp kopen aangezien de warmte beperkt word,heb nu moeite om 24-25gr te halen met mijn 400 lamp.Btw klopt het dat deze lamp met kap ongeveer 100euro kost?.

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede lamp en hier hebben ze hem nog op voorraad (gister nog in handen gehad of het moet de 400W geweest zijn) en onder de €100.

Als je slim bent neem je een dimbare EVSA erbij, kun je alle kanten op nav temperaturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt ,denk dat ik voor de digistar 600watt ga,met de 600 ir lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie vergeten een groot voordeel, je kap wordt niet meer vuil en als je je lamp ooit vervangt vervang je meteen je kap ;) :D

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...