Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hazer4

Hangende bladeren

Recommended Posts

Even een vraagje over mijn zaaielingen die nu een dag of 5 oud zijn,heb de zaaielingen vanuit spongepots direct in de bakken met atami bio grow mix gestoken en ze zijn al wat gegroeid maar zit nu met bepaalde plantjesdie hun blaadjes nogal laten hangen.Heb ze gisteren voor de eerste keer een borrel glaasje water gegeven,is het daarom(teveel water) of staan ze net iets te droog en hebben ze dorst?

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee niet echt,vondt het er vochtig genoeg uit.

 

Grts

 

nee niet echt,vondt het er vochtig genoeg uit zien.

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou ik er maar ns een litertje water opgooien, afhankelijk van hoe groot je potten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn 2 metselkuipen van 90liter met in elke bak 7 dames.

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kun je wel 5 liter per kuip erin gieten, geen voeding geven!!

De eerste keer eigenlijk zoveel water geven dat het onder eruit begint te druppen daarna hoef je als het goed is behoorlijk lang geen water meer te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zitten wel geen gaten in de bakken,is het dan niet beter wat minder te geven ?

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaten in maken, dan zou word het erg moeilijk wateren en kun je een ophoping van voedingsstoffen krijgen waar je later in de ronde spijt van kunt krijgen. Als je planten even weinig water opnemen door bijv. een lagere temp. moet dat weg kunnen vloeien anders krijg je wortelrot en verzilting onderin...

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan kun je wel 5 liter per kuip erin gieten, geen voeding geven!!

De eerste keer eigenlijk zoveel water geven dat het onder eruit begint te druppen daarna hoef je als het goed is behoorlijk lang geen water meer te geven.

 

5 Liter water voor zaailingen van 5 dagen oud???

Water geven tot je medium zeiknat is???

 

Doe effe normaal joh!!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn tensio meter staat op 50,lijkt me tch vochtig genoeg he.

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lion, doe zelf normaal... lees ns terug 90 liter kuipen niet ingewaterd..5 liter veel vind je?? denk na man..

geen ervaring met tensios doe dat op mijn gevoel en vingerwerk

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de tensio goed voorbehandeld is dan is d'r niks mis met een waarde van 50 en kunnen ze nog ff, kan je niet een foto maken zodat wij kunnen zien wat er mis is.

 

ik vermoed dat je wel ff had moeten inwateren en in een metsel kuip is 5 liter echt niet zo vreemd hoor, is nog onder 10% totaal volume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderin kan het medium te droog zijn waardoor je planten voor het grootste gedeelte alleen boven wortelen, en beetje zonde van de grote kuipen die je ze geeft. Meer wortels betekend een gezondere grotere plant met meer opbrengst uiteindelijk..

Als ik het goed heb heeft aarde een caputulaire werking icm. water, het kruipt als het ware omhoog waar ook een groot gedeelte verdampt..

 

Wel zou een foto kunnen helpen idd.

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg voorlopig geen foto opgelowd :P maar je kan het vergelijken met een klein palm boompje.

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als straks de lamp aangaat zal ik ze inwateren,maar hoeveel raden jullie me aan te geven?

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik het goed heb heeft aarde een caputulaire werking icm. water, het kruipt als het ware omhoog waar ook een groot gedeelte verdampt..

 

Capillaire werking zal je bedoelen! :P

 

5L inwateren op 90l grond was ok geweest op voorhand.... nu 5L gaan toevoegen is niet aan te raden!

Je sprak tevens van water geven de eerste keer dat het eronder uit druppelt... hoeveel water heb je dan nodig denk je?

 

Grond mag/moet vochtig zijn maar niet zeiknat!

Het beste is idd langs onder water te geven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik mijn bakken klaarmaak staan ze 2 weken met het medium afgedekt en ingewaterd klaar, zo nat dat het er onderaan uitdrupt. Met wortelstimulator, na twee weken is dat echt niet meer zeiknat, voordeel dat je ze de eerste tijd ook echt niks hoeft te geven.

En ik caputuleer dan maar want ik zal wel gek zijn en het niet goed doen... succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk teveel water , toen ik me zaadjes had gepoot in de bakken en deed er 1 liter bij hingen ze ook slap , heb het pas na 7 dagen weer gedaan , teveel wateren in begin is een veel voorkomend probleem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik denk teveel water , toen ik me zaadjes had gepoot in de bakken en deed er 1 liter bij hingen ze ook slap , heb het pas na 7 dagen weer gedaan , teveel wateren in begin is een veel voorkomend probleem :P

Dat denk ik eerlijk gezegd ook,mijn tensio staat nu op 50 en heb ze gisteren voor de eerste keer water gegeven(borrel glaasje)en sindsdien hangen ze.

Straks als de lamp aangaat zal ik ze nog eens bekijken.

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens die bakken heb ik van jou afgekeken :P ik werk ook met buffertabletten en bio.

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van 1 borrelglaasje gaat een zaailing niet hangen hoor.. wat voor lampen heb je erboven en hoe warm is het, waren je zaailingen goed geworteld in de stekpluggen????

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze waren zeker goed geworteld,heb 400 watt lamp en die hangt op 50 cm.

 

Grts

 

Temp rond de 25-27gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hang in het begin de lamp zo hoog mogelijk, elke dag een 10 cm. lager zodat het jonge kiempje goed kan wennen aan het licht onder tl of spaarlamp is dit een ander verhaal.

Ook is voorgroeien in een klein potje met zaai en stekgrond ook een goede mogelijkheid, goed luchtig en eigenlijk niet te nat te krijgen.

Bij deze houd ik op met mijn comments zonder foto blijft het gissen..

gtrz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...