Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

renessy

Shackzilla's.

Recommended Posts

Daar zijn we weer met een update!

 

@Top shield en Taiga: Thanks! :tu Schoon werken is belangrijk! Altijd eerst je handen wassen! :lol:

 

Dan de meiden! Als ik de foto's van vorige keer en nu bekijk dan is er best een hoop veranderd. Eerst foto's dan het verhaal....

 

Kijk en vergelijk!

 

Genomen op de 2e.....

gallery_20080_13141_589323.jpg

 

gallery_20080_13141_806627.jpg

 

Vanavond genomen, 4 dagen later.

 

gallery_20080_13141_157646.jpg

 

gallery_20080_13141_1300330.jpg

 

gallery_20080_13141_1002752.jpg

 

Best een verschil. Alhoewel ik zelf eigenlijk meer 'explosie' had verwacht. Zit nog steeds op 250WattSL en 11 dagen op 12/12 nu. Heb gelezen dat de Shack nog wel tot 5 weken wil doorgroeien dus ik heb daar in ieder geval de ruimte voor... ;)

Vanavond wel de 250Watt lamp vervangen door de 400Watt lamp. Als ik de eerste bloeiverschijnselen zie gaat de ESVA op 400.

Helaas is de inlaat temp ook aan de lage kant. Op een foto kun je zien dat het 'slechts' 17 graden is..... Misschien is da de reden van de achterstand wel??

 

De inlaat en uitlaat van het groeigedeelte van de kast is nu ook af. Nog niet getest op merkbare verschillen. Ga ik nog wel doen. ;)

 

Growze! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks de wat koudere nacht zien ze er erg mooi uit Rene, die kast staat toch gewoon in een kamer, lijkt me, is daar geen cv aanwezig die dit zou kunnen oplossen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buig dat net nog verder door zou ik zeggen, dan ga je voor een halfpipe scrog ;) Kom maar eens bij mij kijken als je wilt zien hoe dat werkt, dan kan je ook in de breedte bijna een meter netruimte creëren als je wilt, de opbrenst is dan ook hoger!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi, helaas, de kast staat in de garage. Geen CV what so ever.... :tu staat wel op de to do list..... Haal de verse lucht wel uit de hal.... Een verschil van 7 graden.... Meer kan ik niet doen of ik moet er een kachel in gaan zetten maar dat vertik ik een beetje. ;)

 

@tw!chy, heb even snel gekeken en ziet er goed uit. Hoe hoog hing het net boven je aarde? Ik kan het net inderdaad bij nog wat meer kromming geven maar dan komt het net 20 cm boven de aarde te hangen..... Is dit niet te laag dan? Wat kun je als advies geven??

 

Net nog even bij de dames wezen kijken en nog geen zichtbare bloei. Ze gaan nog even door dus. Heb wel besloten dat ik over twee dagen naar 400 watt ga. 2 weken SL vind ik genoeg geweest. De temp met lamp aan is nog prima te doen.

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alweer 12 dagen geleden sinds de laatste uodate en het is hard gegaan. Volgende ronde sla ik mooi de 250SL over denk ik. Gewoon rustig vorgroeien op 250 en dan BAM! naar 400Watt.

 

Het net is aardig vol maar heb nog wat ruimte an de zijkanten voor de laatste groei. Ook is er goed zichtbare bloei aanwezig (dit op 12 december, dus 17 dagen.....) Maargoed, verder ben ik happy! Alles is groen, gezond en heeft het best naar dr zin in de kast.... :)

 

Overzichtje:

gallery_20080_13141_930436.jpg

 

Losse toppen:

gallery_20080_13141_1485469.jpg

 

gallery_20080_13141_2250410.jpg

 

Krijgen nu elke dag 300ml boven en 300 ml onderlangs, EC heb ik deze week volgens mn schema ook omhoog gehaald en lijkt ook goed te gaan!

 

Nog vragen???

 

:huh:

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

so far so good.

ziet er gelikt uit.

mooi hokkie, mooie plantjes, nog geen enge dingen.

wat wil je nog meer ?

lekker doorgaan zo, regelmatig updaten wij blij jij blij :)

 

grtn Erazer :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, no worries, happy growing :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer dan 1000 keer gelezen!!!!!

 

:P

 

Dank je wel voor de relaxte reacties, Krasi, frikadel_speciaal, Pac en Erazer!

 

Ik hoop dat het zo blijft gaan. :)

 

Er zijn altijd punten voor verbetering maar dat gebeurd voor de volgende ronde nog. Ik heb toch wel een lucht aanvoer probleempje. De kast trekt aardig vacuüm want de deuren willen moeilijk open als de lamp een tijdje aanstaat.

De afzuiger gaat ook harder draaien omdat er te weinig koude lucht binnen komt. Zo warmt de boel lekker extra op natuurlijk..... Denk alleen dat de twee aanvoer een passieve word met een terugslag klep....... Zo kan je via die kant aanvoeren wat de afzuiger extra wil hebben met de lamp aan en als de lamp uit is geforceerd met een 100m3 fan.

 

Klinkt goed zo....

 

(Dit even hardop gedacht........ :huh: )

 

Zal proberen oom weer gewoon elke week op donderdag/vrijdag te updaten heren.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer dan 1000 keer gelezen!!!!!

 

:P

 

Dank je wel voor de relaxte reacties, Krasi, frikadel_speciaal, Pac en Erazer!

 

Ik hoop dat het zo blijft gaan. :)

 

Er zijn altijd punten voor verbetering maar dat gebeurd voor de volgende ronde nog. Ik heb toch wel een lucht aanvoer probleempje. De kast trekt aardig vacuüm want de deuren willen moeilijk open als de lamp een tijdje aanstaat.

De afzuiger gaat ook harder draaien omdat er te weinig koude lucht binnen komt. Zo warmt de boel lekker extra op natuurlijk..... Denk alleen dat de twee aanvoer een passieve word met een terugslag klep....... Zo kan je via die kant aanvoeren wat de afzuiger extra wil hebben met de lamp aan en als de lamp uit is geforceerd met een 100m3 fan.

 

Klinkt goed zo....

 

(Dit even hardop gedacht........ :huh: )

 

Zal proberen om weer gewoon elke week op donderdag/vrijdag te updaten heren.....

 

Growende groeten

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo! Net nog voordat de lamp aangaat wat foto's genomen van de dames. Alles gaat nog steeds aardig al zijn er wat punten voor verbetering ook...... Dat komt straks. Nu eerst de bewijzen....

 

gallery_20080_13141_1698579.jpg

 

gallery_20080_13141_1102991.jpg

 

gallery_20080_13141_78251.jpg

 

En een totaal plaatje...

gallery_20080_13141_1922350.jpg

 

Dan ook een keer wat cijfers....

 

Temp min: 16

Temp max: 33

 

RV laag: 27

RV hoog: 56

 

Gemeten EC voor week 3 12/12: 1.44 Micro Siem

Ph, altijdens de hele kweek tussen 5,8 en 6.

 

Vooral de temp is niet helemaal optimaal maar ik hoop na de jaarwisseling de inlaat asap aan te kunnen pakken.

 

Tot volgende week weer!

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je verschil in temp is veels te groot, gaat je grammen kosten en stilstand , wat je niet wilt neem ik aan???

22 min temp 28 max is ideaal onder de 20 sowiezo niet goed..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn, I know...... Ik hoop er in de loop van komende week wat aan te kunnen gaan doen. Ook maar een keer een stand kacheltje proberen voorde donker periode.... Ik moet wel, lijkt zo..... De inlaat ga ik sowieso aanpassen.

 

Hoop uitpluizen deze eerste ronde..... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renessy,

 

Deze week is er nog een aanbieding bij de aldi een Convectorkachel Deze hebben bij ook gekocht om ff uit te testen en hij doet het perfect!

 

Convectorkachel

- vrijstaand te gebruiken, ook geschikt voor wandmontage

- 3 verwarmingsstanden: 750, 1250 en 2000 watt

- met turboventilator, regelbare thermostaat, 24-uurs timer en vorstvrijstand

- beveiligd tegen oververhitting

24.99 Euro

 

Verder een erg mooi eind plaatje!!

 

Groet,

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de tip. Ik heb al een klein standkacheltje staan. Heeft 3 standen en een thermostaat dus die ga ik eerst proberen. :)

 

Alweer een week voorbij, wat gaat dat snel!

 

Wat is er gebeurd of veranderd? Eigenlijk niets behalve dat ik de inlaat iets heb

veranderd waardoor ik wat meer verse lucht naar binnen toe heb. Nog wel te weinig maar

daar moet ik gaten voor maken in de kast en dat doe ik liever zonder de meiden erin..

 

Ben nu een goeie week vrij dus ga ook een keer testen/proberen met een stand kacheltje

om de donker periode wat warmer te maken. Dat zou al wat moeten schelen.

 

Maargoed, eerst de foto's dan de info ;)

 

gallery_20080_13141_2345680.jpg

 

gallery_20080_13141_1124830.jpg

 

gallery_20080_13141_1478100.jpg

 

gallery_20080_13141_2229567.jpg

 

gallery_20080_13141_2229567.jpg

 

Dag 35 op 12/12

Dag 18 zichtbare bloei

 

Temp min: 16,5

Temp max: 30

RV min: 33

RV max: 66

 

Ph deze week: 5,8

EC deze week: 1.7

 

Het lijkt wel of de toppen iets achterlopen.. In dikte bedoel ik dan.. Hoogst

waarschijnlijk te wijten aan de temperaturen. Jammer maar helaas. We hebben nog een lange weg te gaan dus er kan nog van alles gebeuren. Verder is alles groen en gezond!

 

Tot slot; "jullie natuurlijk ook allemaal een gezond 2012 en moge het een mooi, groen, growend

jaar worden!"

 

Laters!

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu je klimaat een beetje op orde weet te houden kunnen ze je nog verassen idd. nog een lange weg te gaan, houd er rekening mee dat als de temp. op orde is de planten 2 keer zoveel gaan zuipen...

grtz.. en de beste wensen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sowieso lijkt het alsof ze wel een slokje water lusten. De wortels zullen veel actiever worden, dus inderdaad meer water geven. Als de worteltemperatuur in orde is wordt de kans op overbewatering ook een stuk kleiner. Zelfs al geef je ze een keer te veel, dan wordt dat overschot snel weggewerkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een weekje voorbij. jan de ripper en Andy, ze zijn idd wat meer gaan drinken. Ze krijgen nu zo'n 600 ml per dag verdeeld over boven en beneden....

 

De kachel staat in het hok. Ben alleen nog niet helemaal tevreden zo. Volgens mij is de thermostaat vrij ruim. Hij pendeld tussen de 22 en 31 graden. Ook de plaats ben ik nog niet tevreden over. Hij blaast nu tegen de reflector aan. Misschien wel goed voor de verdeling maar als ik hem hoger hang dan blijft de warmte ook bovenin hangen en als ik hem onder de relector door laat blazen worden de bladeren te warm en droog.

 

Zo is het nu:

 

gallery_20080_13141_420086.jpg

 

Als iemand advies heeft het anders te doen hoor ik het graag..

 

Uiteindelijk misschien wel het inlaat/uitlaat gedeelte aanpassen. Zodat de kachel daarin kan en de warmte lucht met de inlaat meekomt.

 

Dan een klein dramatje gehad. Voor de kachel moest ik in het hok een enkel stopcontactvervangen door een dubbele. Hierdoor heeft de ventilator een klein uurtje niet gedraaid. Lamp stond gewoon aan..... Gevolg: 3 verbrande toppen! :wacko:

 

gallery_20080_13141_118170.jpg

 

Wel raar dat het alleen in dat hoekje is..

 

Ow en ik heb het al in het "domme kweekfouten" topic gepost dus daar ben ik jullie voor.... :rofl

 

Hopelijk geen blijvende schade......

 

Dan zijn de cijfers hetzelfde als de vorige keer behalve dan dat de temp met lamp uit tussen de 22 en 31 graden is nu....

 

We tobben lekker verder! Ik weet dat we (pas) in week 6 van 12/12 ziten en misschien ligt het aan mij of lijken ze wat achter te lopen?? Of ik heb ze flink zitten stressen door steeds ff te kijken naar de temp met het afstellen van de kachel.... Mmmmm.....

 

Nog wat overzicht fototjes en dan is het weer wachten op de volgende update....

 

gallery_20080_13141_1040963.jpg

 

gallery_20080_13141_1949523.jpg

 

gallery_20080_13141_1687989.jpg

 

Toedels

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg jammer van die 3 mooie toppen!!

maar verder ziet het er erg goed uit :wacko:

 

gr,

Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry en het is inderdaad jammer van die drie mooie toppen. Heb wat van de verdorde bladeren weggehaald maar verder laat ik het zo veel mogelijk met rust.....

 

Alweer een weekje verder dus tijd voor een update!

 

Wat is er deze keer allemaal veranderd???

-De inlaat is eindelijk af. Heb van de week wat gaten in de kast erbij gemaakt en eentje groter gemaakt. Nu is het als volgt: Continue draat er een inlaat fan (110m3) die lucht vanuit de hal naar de kast blaast.... Dat is voor de donker periode.

Als echter de lamp aan gaat zal de temp hoger worden en de afzuiger vervolgens harder gaan daaien. Nu ontstaat er vacuum op de kast en daardoor wordt de terugslagklep geopend en haalt ie de extra lucht om te koelen uit de garage.

Zo draait het nu 2 dagen en tot nu toe top!

 

gallery_20080_13141_1137678.jpg

 

-Heb een tensiometer aangeschaft. Een blumat. :wacko: Zit er net een dag in dus ben hem nog een beetje aan het uitvogelen en het bijbehorende topic hier aan het doorspitten. Waarschijnlijk volgende update dus meer hierover.....

 

De plantjes! Staan nu 34 dagen in zichtbare bloei. Het gaat gestaag en sommige haartjes kleuren een beetje maar we zijn er nog lang niet. Wel kun je zeggen dat de groei er echt uit is dus nu mag de boel gaan aandikken van mij. Door het vele geklooi in en om het hok zal het geen optimale ronde worden maar voor de eerste keer maakt me dat ff niet uit.....

 

De temp gedurende een hele dag is nu tussen 21 en 28 graden.... Jippie!!

Met de voeding zit ik nog hetzelfde als vorige keer....

 

 

Foto's zeggen more than 1000 words......

 

gallery_20080_13141_950618.jpg

 

gallery_20080_13141_2402074.jpg

 

gallery_20080_13141_270411.jpg

 

gallery_20080_13141_1379839.jpg

 

gallery_20080_13141_1507074.jpg

 

gallery_20080_13141_102051.jpg

 

Tot volgende keer weer!

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey nice man deze volg ik lekker mee :wacko:

Ik heb deze namelijk ook liggen en wil wel eens zien hoe ze het doen.

 

Grtz,

Jamnesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jamnesiacase; Bedankt voor de complimenten! Ik hoop ook dat het een lekker wietje gaat worden....

 

Ik hoop dat je wat aan mn verslag hebt! Succes!

 

Ren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo!

 

Had net ff 5 minuten tijd over dus ik heb nog wat kiekjes geschoten van de dames. Geen bij verlichting dus puur flits!

 

gallery_20080_13141_1147549.jpg

 

gallery_20080_13141_717034.jpg

 

Heb deze keer ook van een paar hoeken een foto genomen. Om ff wat te laten zien, het lijkt wel of er echt verschillen zitten in plant. De éen heeft donkergroene stugge bladeren en de ander licht groene zacht bladeren. Ook lijkt de éen meer compactere toppen te hebben als de andere. Trekt mschien nog wel bij, we zien wel, komt goed!

 

gallery_20080_13141_59674.jpg

 

gallery_20080_13141_2125342.jpg

 

gallery_20080_13141_1609628.jpg

 

 

 

Ook een blumat tensio meter aangeschaft. Aardig wat over gelezen en hij hoort rond de 80 te zijn en bij 120 kun je gaan voeden. Weet niet wat ie precies doet als de lamp aan staat want ik gebruik nacht stroom en ben er mn nest nog niet voor uit geweest. Wel is ie nog niet boven de 230 uit geweest en niet onder de 60 geweest. Ik geef 2,7 liter per dag om hem elke dag bij voeden op 180 te hebben.

Een beetje dorst mogen ze wel hebben. Verder is het een leuk ding om te hebben. Je kan er je voordeel mee doen!

 

Wat is verder de stand van zaken?

 

-Dag 58 op 12/12.

-Dag 41 Zichtare bloei.

-Temp min 21, temp max 28 (over 24 uur)

-Ph op 5,8

-EC deze week op 1,7 (in 2 weken wil ik nog naar 1,9 en dan terug naar 1,7 en spoelen maar...)

-Geef nu alleen maar onderlangs voeding. Elke dag. 2/3 uur na zonsopkomst in de kast.

-De lamp staat ook sinds een week op 400SL. Dit omdat het wat temperatuur gewoon prima gaat.

 

 

Ben tot nu toe ook erg tevreden met de aanpassingen wat betreft de ventilatie. Door de terugslagklep kan de kast als de lamp aanstaat veel beter de temperatuur lager houden. Minder vacuum en meer CO2 als de lamp aan staat. :rofl

 

Tot de volgende keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...