Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Peperfreak

Economie

Recommended Posts

Wat ik zo triest vind is dat alle financiële en economische ellende van de laatste 4 jaar allemaal begonnen is door de VS, met name dankzij de hypotheek crisis

Dat is inderdaad één van de oorzaken van de crisis, maar het is niet het hele verhaal. De problemen die nu spelen zijn voornamelijk het gevolg van een slechte begrotingsdiscipline van de zuidelijke eurolanden. Wat wel heel frappant is, is dat Goldman Sachs in zowel de huizencrisis in Amerika een hoofdrol heeft gespeeld (ze hebben gigantisch verdiend aan het doorverkopen van hypotheken en vervolgens door te speculeren op het instorten van de huizenmarkt), maar ook bij de huidige crisis hebben ze een kwalijke rol gespeeld. Ze hebben Griekenland destijds op frauduleuze wijze de euro binnengeloodst en toen het mis dreigde te gaan hebben ze gespeculeerd op een faillissement van Griekenland en de ondergang van de euro. Dit zijn echt types met het ethisch besef van een pinda.

 

Het is een mooie dag in een klein Grieks dorpje.

 

De straten zijn leeg; het zijn slechte tijden, want een ieder heeft schulden, en allen leven op de pof.

 

Dan rijdt een welgestelde Nederlandse toerist het Griekse dorp in en stopt bij een klein hotelletje.

 

Hij vertelt de eigenaar dat hij graag de kamers wil bekijken om er misschien voor een nacht een kamer te huren, en legt als onderpand 100 Euro op de balie.

Die Nederlander heeft geen 100 euro, want die had hij uitgeleend aan de Griekse staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jan de ripper, het is niet het hele verhaal nee, ik had het woord "trigger" erin moeten vermelden, dat was duidelijker geweest met wat ik bedoelde :D

Goldman Sachs, ja die mensen verkopen hun eigen moeder als het moet...Ze verkopen ook veel meer dan dat ze bezitten, kijk maar naar de speculatie in edelmetalen...hallucinant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

95% van de geldstromen op deze aardkloot is in handen van slechts 5% van de bevolking.

Denk daar maar eens over na.

Share this post


Link to post
Share on other sites
God sta ons bij: het worden woelige jaren.

Dat staat als een paal boven water. Maar het systeem moest een keer klappen en dan is het maar beter dat dat zo vroeg mogelijk gebeurt. Wat we in ieder geval geleerd hebben is dat het toezicht op banken, verzekeraars en overheden veel te slap is geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn er bijna, bijna bij de bron waar ALLES wegkomt.

De naam is al een paar maal gevallen ........Goldman Sachs !!

 

De volgende link geeft een mooie bloemlezing van de instelling die de wereld letterlijk in zijn greep heeft.

Rondje Goldman Sachs

En dan vooral op de linken in de tekst klikken.

 

En dan komt de vraag op: Hoe Gaan We Dit Stoppen ??

Dit is veelomvattend, metaal, voedsel, landen, crisis voor jaren om als slaven de schuld bij deze mannen

af te betalen terwijl zij de veroorzakers zijn en dit hele spel opgezet hebben !!

 

 

 

 

En om het hele plaatje compleet te maken; de vernieuwde versie van " The money masters " dan weet je waar we weg

komen en waar we naartoe gaan......Als we ze niet met hun b..len voor het gerecht slepen en dan niet te vergeten

JP Morgan/Chase Bank Of Amerika en Citybank en dan meteen, de politici erbij voor landverraad :D

 

 

I rest my case

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 jaar geleden ik beelf maar doorzeuren dat ik aandelen HITT wilde kopen voor 1 cent per stuk, maar ik kreeg geen toestemming. ik had er 100.000 kunnen kopen. (was toen 17 en moest toestemming van pa en ma hebben)

 

nu waren die aandelen laatst 7 euro per stuk waarde. en de enige opmerking die ze gaven "nou en ? " op sarcastische toon ik had gevoon 7 ton kunnen verdienen gvd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als dit bericht ook maar een beetje waar is dan gaat mijn wens om ze voor het

gerecht te slepen toch nog waarheid worden :D

 

Rechtzaak over Biljoenen !!

 

De aanklacht is filed onder nr: Civil Action #8500

Die ga ik via google eens bijhouden ( of het überhaupt waar is )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

:D ^^ ik had dit ook al gelezen, maar die Benjamin Fulford had in een in NL vertaalde tekst over de door de kliek gecontroleerde regeringen in Spanje, Italië en Griekenland moesten aftreden en ongetwijfeld zullen er meerdere volgen en ipv daarvan hebben we nu mannetjes zitten die bij Goldman Sachs hebben gewerkt, dus wie moeten nu geloven.

 

http://www.bovendien.com/laatste-nieuws/ge...1-november-2011

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Kwam een leuk verhaaltje tegen op een ander forum dat ik jullie niet wil onthouden.

 

Wat is economie toch een mooi vak:

 

De Griekse Crisis

 

Het is een mooie dag in een klein Grieks dorpje.

 

De straten zijn leeg; het zijn slechte tijden, want een ieder heeft schulden, en allen leven op de pof.

 

Dan rijdt een welgestelde Nederlandse toerist het Griekse dorp in en stopt bij een klein hotelletje.

 

Hij vertelt de eigenaar dat hij graag de kamers wil bekijken om er misschien voor een nacht een kamer te huren, en legt als onderpand 100 Euro op de balie.

 

De eigenaar geeft hem een paar sleutels.

Als de bezoeker de trap op is, pakt de hoteleigenaar het geld, rent naar de slager en betaalt zijn schulden.

De slager neemt de 100 Euro, loopt de straat uit en betaalt de boer.

De boer neemt het geld en betaalt zijn rekening bij de koelopslag.

De man daar neemt het geld en rent naar de kroeg om zijn drankrekening te betalen.

De kroegbaas schuift het bedrag door naar een aan de bar zittende prostituee, waarbij hij nog schulden had.

De prostituee rent naar het hotel om daar haar uitstaande rekening van 100 euro te betalen.

De hotelbaas legt het geld weer op de balie.

Op dat moment komt de toerist de trap weer af, pakt het geld van de balie en geeft aan dat de kamers hem niet aan staan en hij verlaat het dorp.

 

Niemand heeft iets geproduceerd.

Niemand heeft iets verdiend.

Iedereen is zijn schulden kwijt en ziet de toekomst met optimisme tegemoet.

 

Groetjes

PF

 

Bij schulden horen meestal rentes', dus je betaalt meer...

 

Dus de hotel eigenaar betaalt dan 107 euro aan de slager en ga zo maar verder...

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een thc-econoom aan het redeneren:

 

(We gaan er vanuit dat er geen rente word gebruikt. maar kan wel en dan draait iedereen een euro extra verlies maar maakt mijn voorbeeld onnodig ingewikkeld) Je zou ook kunnen zeggen dat het binnen de terwmijn word betaald en het bedrag inclusief rente is.

 

 

nu heeft de belastingdienst 108 euro verdient als je uit gaat van 18% belasting en de prostituee is dan legaal en draagt ook belasting af)

 

Als de bezoeker de trap op is, pakt de hoteleigenaar het geld, rent naar de slager en betaalt zijn schulden En moet dan 18 euro aan de belatingdienst betalen

.

De slager neemt de 100 Euro, loopt de straat uit en betaalt de boer. de boer betaalt nu 18 euro aan de belasting dienst

 

De boer neemt het geld en betaalt zijn rekening bij de koelopslag. en ook die betaalt nu 18 euro aan de belastingdienst

 

De man daar neemt het geld en rent naar de kroeg om zijn drankrekening te betalen. en ook die betaalt 18 euro aan de belastingdienst

 

De kroegbaas schuift het bedrag door naar een aan de bar zittende prostituee, waarbij hij nog schulden had. en ook die betaalt nu 18 euro aan de belastingdienst

 

De prostituee rent naar het hotel om daar haar uitstaande rekening van 100 euro te betalen. en betaald dan ook 18 euro aan de belastingdienst

 

De hotelbaas legt het geld weer op de balie.

 

Op dat moment komt de toerist de trap weer af, pakt het geld van de balie en geeft aan dat de kamers hem niet aan staan en hij verlaat het dorp.

 

Niemand heeft nu geld en iedereen heeft nu een schuld bij de belastingdienst. en de hoteleigenaar is het bokje, want die heeft nu 100 euro kastekort en 18 euro belastingschuld.

 

 

 

Die toerist staat nu symbool voor de Europese unie. De Unie geeft renteloos een geldbedrag aan bedrijven en krijgt hetzelfde weer terug( of aan landen geven en weer terug) . Iedereen die er mee investeerd betaald dan belasting voor de pruducten en of diensten die hij en zij verlenen. waardoor de Unie dus heel veel verdient aan renteloze leningen verstrekken. Je denkt dan dat de staat iets voor je doet. maar nee is het antwoord.

 

 

Dus als het goed is gaat er een lampje branden. De Staat geeft iemand geld, wat deze weer terug krijgt. en daardoor geld verdient aan iedereen. als er nu 10.000 mensen waren die elkaar een dienst hebben verleend. ter waarde van 100 euro. en op deze manier het geld rond gaat. Dan is er dus met 100 euro ineens 18.000 euro schuld gemaakt. alleen maar door mensen die op een eerlijke manier elkaar voor hun diensten betaalt( of voor producten betaald)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update met video´s die het kijken waard zijn

 

Waarom het fout MOET gaan met de westerse econimiëen vanuit een BBC standpunt

 

 

En nog een over het falen van het kapitalisme

 

 

De sluipende macht van " Europa ", is wel in het duits.....

 

 

 

Dat het fout gaat lijkt me meer dan duidelijk, ik ben er alleen nog niet achter hoe fout het gaat,

en dan bedoel ik; welke maatregelen per wanneer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt vanzelf, nog eerste helft van dit jaar :wacko:

 

De economie dwaalt nog verder af, de bouw huizenmarkt stort nog verder in, dit heeft gigantische gevolgen voor heel de wereld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dat je een stukje land hebt bij je huis om je eigen groente te kweken wat Kippen voor het vlees en de eieren etc.

Wat zonnecellen een windmolen en een waterbron.

 

Dan overleef je het wel. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal niet meevallen als je in de stad woont. In dat geval kan het geen kwaad om een voorraadje van het één en ander aan te leggen zodat je niet in de rij hoeft te staan bij de gaarkeuken en wat te ruilen hebt. Sigaretten, benzine, medicijnen, edelmetaal, wiet, blikvoer enz.

Als het stelsel in elkaar dondert heeft geld geen waarde meer en het zal een paar maanden duren voordat de rust weer een beetje is weergekeerd en we kunnen gaan bouwen aan een betere toekomst. Ik zeg niet dat het zal gebeuren (hoop van ganser harte dat de hervormingen zullen plaatsvinden voor de crash i.p.v. erna), maar 'better safe than sorry'. En rust in je kop is ook wat waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit wordt te makkelijk vergeten,een paar tellen stilte per jaar is te kort.

 

EN geloof mij nou dit soort shit is onderweg

 

 

 

Mooi stukje van Herman v Veen. Tja, ik denk wel eens dat het zo weer kan gaan en

kans dat wij allen het nog meemaken.

 

Eigenlijk is het simpel mensenkennis hebben. Als je weet hoe de mens vooral dan op

emotioneel vlak werkt, dan is het heel goed te manipuleren.

Zaai angst, verdriet en haat; Laat de verschrikkelijke "terreur bendes" maar genoeg revue

passeren, laat de zedendilicten, de massamoorden, slachtoffers maar vaak genoeg in beeld,

maak de mensen verdeeld, wanhopig want deze emoties drijft mensen uit elkaar.

 

En dat is wat het elite-heerschap nu net graag heeft. Zo zal er weinig gevaar voor opstand

aanwezig zijn. De controle over het "lage" volk beheersbaar zijn. De roep naar een goede

leider groter zijn, dus ze kunnen het op hun manier regelen, wetten en voorwaarden stellen.

Afhankelijkheid heet dat.

 

Terwijl... wij allen de mogelijkheid hebben ons beter te verdragen, door eens de luxe en

materialistische verslaving een stapje terug te draaien. Meer met het zorgen en helpen onder

elkaar. Dat hoeft dan ook niet zoveel te kosten. Laat die vaak geestbedervende TV eens vaker uit

lijkt mij een zo'n beetje een "brainwash apparaat" te zijn. En zo zijn er nog tal van dingen.

 

Dat zijn vaak kleine dingen, maar grote daden.

 

 

gr, Zappi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Zappi:

 

Quote

" Eigenlijk is het simpel mensenkennis hebben. Als je weet hoe de mens vooral dan op

emotioneel vlak werkt, dan is het heel goed te manipuleren.

Zaai angst, verdriet en haat; Laat de verschrikkelijke "terreur bendes" maar genoeg revue

passeren, laat de zedendilicten, de massamoorden, slachtoffers maar vaak genoeg in beeld,

maak de mensen verdeeld, wanhopig want deze emoties drijft mensen uit elkaar.

 

En dat is wat het elite-heerschap nu net graag heeft. Zo zal er weinig gevaar voor opstand

aanwezig zijn. De controle over het "lage" volk beheersbaar zijn. De roep naar een goede

leider groter zijn, dus ze kunnen het op hun manier regelen, wetten en voorwaarden stellen.

Afhankelijkheid heet dat."

Einde quote

 

Met jouw hersenspinsel ben ik het behoorlijk eens, eigenlijk kan de 95 % er niets aan doen :rofl

Hier een link die jow gedachten deelt, maar dan wat meer uitgewerkt:

 

Quote

En die mensen dan niet dat er iets (veel) niet klopt? Zien die mensen niet dat onze politieke leiders, onze media en onze onderwijsinstellingen sprookjes vertellen en er iets heel anders gaande is dan ze ons willen laten geloven? Zien die mensen niet de flagrante hypocrisie, de platvloerse leugens?

 

Ze zien het wel.

 

Maar ze verdrukken het, willen het niet luidop erkennen,

willen niet worden geconfronteerd met de consequenties van een dergelijke erkenning

Einde quote

 

Lees meer

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 jaar geleden ik beelf maar doorzeuren dat ik aandelen HITT wilde kopen voor 1 cent per stuk, maar ik kreeg geen toestemming. ik had er 100.000 kunnen kopen. (was toen 17 en moest toestemming van pa en ma hebben)

 

nu waren die aandelen laatst 7 euro per stuk waarde. en de enige opmerking die ze gaven "nou en ? " op sarcastische toon ik had gevoon 7 ton kunnen verdienen gvd.

Waren speculatie en hebzucht nou niet juist de oorzaken van onze problemen? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El Tulipan, ik heb het stukje gelezen en was interessant. Ik kan mij er

grotedeels in vinden. Ik ben het er deels mee eens dat velen het wel weten,

maar niet tot uiting durven brengen, hardop zeggen dat men liegt.

Ik denk en heb het varbazen en ongeloof vaker gemerkt onder de mensen

zoals de schrijver van het artikel zegt "verketterd" worden, of zoals men

mij al eens zei "je bent een doemdenker".

Er zijn nog veel mensen overtuigd van het goede wat er in de wereld gebeurd.

"9/11.. een opzettelijke aanslag? welnee, amerikanen vermoorden toch geen

3000 mensen van eigen volk " Een monarchie die veelal nog geprezen word? Naja,

ik wil hier niet teveel ouwehoeren over dit. Maar ik heb mijn eigen idee

over zoiets.

 

Er is nog een ander artikel die heel simpel beschrijft

hoe geld bestuurd word. Een pokerspel van banken word het genoemd.

 

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp...=P1480&l=NL

 

Het schetst een simplistische indruk hoe het volk o.a ook beheersbaar/gecontroleerd

kan blijven.

 

 

gr, Zappi

Share this post


Link to post
Share on other sites
We zijn er bijna, bijna bij de bron waar ALLES wegkomt.

De naam is al een paar maal gevallen ........Goldman Sachs !!

 

......

 

En dan komt de vraag op: Hoe Gaan We Dit Stoppen ??

Hopelijk zo (klik). Als het ABP z'n recht haalt zullen veel benadeelden volgen en zal barbertje moeten hangen. Ik vraag me alleen af hoe onafhankelijk de rechters en de jury zullen zijn. Als deze rechtszaak slaagt en Europa een schadevergoeding voor de Griekse chaos gaat eisen is het snel gedaan met Goldman Sachs en trawanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...