Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
michdekerf

veiligheid op internet

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik doe soms zaken op internet via een forum waar er wiet verkocht en aangekocht word.

 

Nu heb ik enkele vragen over de veiligheid omdat ik toch liever niet wil ontdekt worden door mijn ip-adres of via mijn gsm.

Via mijn ip adres kan mijn adres worden opgespoord? zeker door de politie. nu bestaan er wel programmas om je ip te veranderen,

maar om er zo eentje te vinden is niet moeilijk, maar eentje dat werkt is wat anders. Daarom kennen julie zo een programmatje?

 

En ook lees ik soms mijn mails op mijn gsm. nu is mijn vraag kan mijn locatie worden opgespoord vanwaar ik die mail verzonden heb?

en ook als je gewoon een sms of belt ofzo kan dit worden opgespoord? of zelfs waar je bent als je niet belt kan je dan worden opgespoord via je gsm? kan de politie ook zien waar je bent geweest een tijdje terug via je gsm?

 

alle info hierover is toch wel handig om te weten. Bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen maak een e-mail adres aan op een internet cafe'en gebruik die mailadres nooit via je thuiscomputer of gsm. je kan bij diverswe bedrijven op openbaar internet. of ga met je laptop via onbeveiligde wifi in sommige steden of cafés en kroegen

 

Want je e-mail word met je ip adres meegestuurd, dus weten ze meteen wie de mail heeft gestuurd

 

En de locatie van je gsm is altijd bekend, ook als deze uit staat .behalve als je je batterij eruit haalt,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ze kunnen ook weten waar je bent geweest een tijd terug? en als ik nu zo een ubs ding koop waar je in heel het land mee op internet kan kunnen ze dan ook zien waar ik die gebruik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik een proxy server, dan ga je eerst naar dat ipadres toe en die vraagt de info van die website op en stuurt t naar jouw ip door zodoende komen ze nooit achter jouw ip adres (als je een anonieme gebruikt tenminste)

 

ga in je internetexplorer naar "extra" dan naar internetopties dan naar t tabblad verbindingen, druk dan op de knop lan instellingen druk dan op proxy server en voor daar t adres van de proxyserver in.

 

ik gebruik op dit moment deze proxyservers:

 

193.53.4.252 poort 8080

188.138.115.21 poort 8181

195.113.194.185 poort 80

 

als deze het niet doen kan je op deze website andere proxyservers vinden:

 

http://nntime.com/proxy-country/

 

ze doen t niet allemaal maar je vind er altijd wel eentje die het wel doet.

 

s6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@daddy Koul: hartelijk bedankt man :P hier help je me enorm mee!

 

ik vraag me ook af of er kan worden nagetrokken worden van waar er gebeld of een sms verzonden is. maar dat betwijfel ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gebruik een proxy server, dan ga je eerst naar dat ipadres toe en die vraagt de info van die website op en stuurt t naar jouw ip door zodoende komen ze nooit achter jouw ip adres (als je een anonieme gebruikt tenminste)

 

ga in je internetexplorer naar "extra" dan naar internetopties dan naar t tabblad verbindingen, druk dan op de knop lan instellingen druk dan op proxy server en voor daar t adres van de proxyserver in.

 

ik gebruik op dit moment deze proxyservers:

 

193.53.4.252 poort 8080

188.138.115.21 poort 8181

195.113.194.185 poort 80

 

als deze het niet doen kan je op deze website andere proxyservers vinden:

 

http://nntime.com/proxy-country/

 

ze doen t niet allemaal maar je vind er altijd wel eentje die het wel doet.

 

s6

 

 

moet ik dit eenmaal instellen of elke keer als ik browser opzet? of...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je neemt een auto en laptop, zet die neer op de parkeerplaats van hoge flat.

Plug de wifi antenne in en genoeg onbeveiligde netwerken. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk je nou echt dat ze jou gaan opsporen voor een paar zakjes wiet ? haha weet je wel wat dat kost

en als het om kilos gaat ben je een pannekoek als je dat op internet doet

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis niet altijd even makkelijk ********

Edited by Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze topic gesloten,

 

Uitlokken van handel is verboden op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...