Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Collega Ouwe Ketser

EC waarde van kokos bricks.

Recommended Posts

Een kennis van mij is ook een paar plantjes aan t laten groeien. maar nu heeft deze persoon kokosbricks ofsow gehaalt.

Deze moesten met een aardige hoeveelheid water vermengt worden en door elkaar gehusselt zeg maar. Er moest ook nog een zakje bij gestrooit worden.

Ik had dit zelf nog nooit gezien, het eindresultaat lijkt op aarde.

Maar nu het volgende probleem: ik vroeg of de persoon dat spul wilde inwateren, en dan het water meten.

De PH lag op 6.3 en de EC op 5.8.

De PH lijkt me nog niet heel verkeerd, alleen die EC gaat niet goedkomen zo denk ik.

Zal ik de mensjes gewoon een paar zakken goede aarde cadeau doen, of valt er wel wat mee te beginnen met die kokos?

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Proberen te spoelen met demiwater om de EC naar beneden te krijgen.Veel kokos worden nml met zoutwater gespoeld.

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal dan heel veel demiwater moeten worden, want het zijn 4 bakken van 40 liter vol met dat spul.

Ik heb er zelf geen goed gevoel bij, want ik ga morgen al de kleintjes brengen bij hun.

Het zijn ook niet echt vezels ofsow, het lijk gewoon aarde, en op die manier word het ook gebruikt.

De goede mensjes hebben er niet veel verstand van, dus ik wil het zo makkelijk mogelijk maken voor hun.

Dus als ik het goed begrijp is dit spul niet zo te gebruiken met deze waardes? De mensen hadden zich laten vertellen dat de hoge ec waarde komt door dat zakje wat erbij moest, en dat er dan voor 5 weken voeding inzit...

Helaas waren beide verpakkingen blanco.

Gewoon maar op safe spelen en aarde halen voor de mensen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Dat zal dan heel veel demiwater moeten worden, want het zijn 4 bakken van 40 liter vol met dat spul.

Dat is veel, dan beter op safe spelen.Wat hadden die bricks voor een prijs??

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties, ik ga gewoon 5 zakken aarde halen voor ze.

Ik heb hier nog wat, dus ik kan ze in 2 liter potjes zetten alvast, dan kan er op t gemakkie 1 zak per dag naar binnen daar.

Ik weet de prijs niet van dat spul, die mensen hadden dat zomaar gehaald. Ik snap hun wel een beetje, het schenen kleine blokken te zijn die zo in 1 x in een boodschappentas naar binnen kunnen. en dan met water gaat het volop uitzetten.

Ik ga er morgen heen, en zal het eens vragen, anders rij ik wel even bij de grow langs waar ze het vandaan hebben, want die wilden de mensjes daar gewoon hun plantjes in laten zetten met het verhaal dat er al voor 5 weken voeding inzit.

Als de kleintjes er zo ingaan overleven ze het denk ik niet eens, en anders iig een tegenvallende oogst.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P he hallo ,je bedoelt toch niet de coco brick van de action van 70cent voor 10 liter aarde wat je er uit haaltn ,want daar wou ik ook me schuurtje mee vol zetten alleen wate er bij en je heb voor weken voeding en aarde voor je planten dacht is een slimme manier om 220 kilo aarde te maken maar als ik het zo lk lees word dit idee hem dus net niet en als aanvulling op gewone aarde mischien een idee?

 

dampende groet wallythc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...