Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CarreraGT

zwart/wit folie?

Recommended Posts

hello crackheads :wacko: ,

 

Ondanks het gebruiken van de zoekfunctie alhier op dit grootse forum heb ik niet kunnen achterhalen wat nu precies zwart/wit folie is? Waar kun je het halen en wat kost het ongeveer? (waarschijnlijk bij de growshop). Is er een alternatief voor dit folie? De sport voor me is om tegen zo laag mogelijke kosten een zo hoog mogelijk renderende "kweekfabriek" te fabriceren

 

Ciao,

 

CarreraGT :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

je kan ook aluminum folie gebruiken

Wit/zwartfolie 25 x 2 mtr. 34,00

50 x 2 m. 70,00 interpolm prijs

ja kan het in alle growshops kopen, of gewoon op internet bestellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je voor de info. Ik zal eens zoeken op het net. Zilverpapier? zoals in de keuken? Lijkt me een k*tklus om die reepjes van 30 naast elkaar te plakken. mijn kweekruimte is ongeveer 6 m³....

 

Cheerio :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon z/w folie nemen of een emmer witte latex indien er behang op de muur zit zou ik die folie nemen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De latex zou ik vergeten, dat deden we in de oudheid. :D

 

Zwart / wit folie is een plastic folie waarvan de ene kant wit is en de andere kant zwart. Het heeft uitstekende reflecterende eigenschappen.

Zwart / wit folie is verkrijgbaar in diverse maten: bv 8 * 2.5 m, kosten ca € 15. Het is ook op grote rollen verkrijgbaar en die zijn dan meestal 6, 8 of 10 meter breed en 50 bij 100 meter lang. Denk dan aan prijzen varierend van € 200 tot € 300.

Spiegelfolie kan ook maar is lastiger te verwerken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd witte latex is niet doorlatend het beste is gewoon witte kalk is doorlatend en ook ontsmettend en reflecteerd ook goed :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank aan allen voor deze nuttige info.

 

vraagje nog... Moet een wand (binnenwand) wit van kleur zijn? ivm zw/wit folie.

 

En moet een binnenwand doorlatend zijn of juist goed reflecteren?

 

Bambo zegt: Zwart / wit folie is een plastic folie waarvan de ene kant wit is en de andere kant zwart. Het heeft uitstekende reflecterende eigenschappen.

 

jean zegt: idd witte latex is niet doorlatend het beste is gewoon witte kalk is doorlatend en ook ontsmettend en reflecteerd ook goed.

 

Ben ik nu zo stoned? :D

 

Los ballos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dank aan allen voor deze nuttige info.

 

vraagje nog... Moet een wand (binnenwand) wit van kleur zijn? ivm zw/wit folie.

 

En moet een binnenwand doorlatend zijn of juist goed reflecteren?

 

Bambo zegt: Zwart / wit folie is een plastic folie waarvan de ene kant wit is en de andere kant zwart. Het heeft uitstekende reflecterende eigenschappen.

 

jean zegt: idd witte latex is niet doorlatend het beste is gewoon witte kalk is doorlatend en ook ontsmettend en reflecteerd ook goed.

 

Ben ik nu zo stoned? :D

 

Los ballos

Ja, als je de binnenkant van bijvoorbeeld je kast wit verft dan reflecteerd de muur het licht beter.

De binnenwand moet reflecteren en zeker niet doorlaten ivm. pottekijkers :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwart/wit folie kun je gewoon bij de Boerenbond krijgen.8meter breed kost per strekkende meter ong. 4 euro.Daar kun je ook terecht voor grond wormenmest,perliet,kalk,voeding etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessant woppy! Heb ik nog in de weekenden gewerkt toen ik op school zat nog.

Maar de Boerenbond hier is al jaren niet meer...Mischien bij de welkoop? Spullen zijn bij dit soort firmas wel goed van kwaliteit en prijs ;=))

 

Ga zo ff op hun site kijken....

 

dank voor de tip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu gebruik ik aluminiumfolie, maar weet iemand of die kalk of latexverf geschikt is in een kunststof-kast?

 

Ik zou het erg vervelend vinden als die kalk of latexverf zou afbrokkelen telkens als ik de kast open of dicht deed (kunststof plooit een beetje bij die handelingen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is nu beter, spiegelfolie of zw/wit plastic??

Ik heb van dat zilverkleurige spul wat ook als iso onder laminaatvloeren word gelegt tegen de muren gemaakt voor extra isolatie maar dacht eigelijk dat dat ook wel voldoende voor weerkaatsing zou zorgen!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwart-wit folie is licht dicht , geurdicht, en goedkoop,waterdicht.

echt perfekt spul , makkelijk te verwerken met een tecker

spiegelfolie werkt minder goed heb ik ergens gelezen, en het is idd een klote klus om er mee te werken.

en dat van die radiator folie, dat ziet er een beetje hamerslag achtig uit.

moet volgens mij goed werken. maar is heel duur.

met zwart -wit folie heb ik ook mijn ramen bedekt op zolder , weet ik zeker dat mijn zolder licht dicht is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De latex zou ik vergeten, dat deden we in de oudheid.  B)

 

Zwart / wit folie  is een plastic folie waarvan de ene kant wit is en de andere kant zwart. Het heeft uitstekende reflecterende eigenschappen.

Zwart / wit folie is verkrijgbaar in diverse maten:  bv 8 * 2.5 m,  kosten ca ? 15. Het is ook op grote rollen verkrijgbaar en die zijn dan meestal 6, 8 of 10 meter breed en 50 bij 100 meter lang. Denk dan aan prijzen varierend van ? 200 tot ? 300. 

Spiegelfolie kan ook maar is lastiger te verwerken.

als je in belgië woont: voor 8x2.5m zwat-wit folie heb ik in in de AVEVE maar 3.5 EUR betaald hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
zwart-wit folie is licht dicht , geurdicht, en goedkoop,waterdicht.

echt perfekt spul , makkelijk te verwerken met een tecker

spiegelfolie werkt minder goed heb ik ergens gelezen, en het is idd een klote klus om er mee te werken.

en dat van die radiator folie, dat ziet er een beetje hamerslag achtig uit.

moet volgens mij goed werken. maar is heel duur.

met zwart -wit folie heb ik ook mijn ramen bedekt op zolder , weet ik zeker dat mijn zolder licht dicht is.

Dat zou ik toch maar eens gaan controleren want de natrium lampen schijnen hier dwars door heen! Zo dik is dat plastic niet hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites
zwart-wit folie is licht dicht , geurdicht, en goedkoop,waterdicht.

echt perfekt spul , makkelijk te verwerken met een tecker

spiegelfolie werkt minder goed heb ik ergens gelezen, en het is idd een klote klus om er mee te werken.

en dat van die radiator folie, dat ziet er een beetje hamerslag achtig uit.

moet volgens mij goed werken. maar is heel duur.

met zwart -wit folie heb ik ook mijn ramen bedekt op zolder , weet ik zeker dat mijn zolder licht dicht is.

Dat zou ik toch maar eens gaan controleren want de natrium lampen schijnen hier dwars door heen! Zo dik is dat plastic niet hoor...

dat wist ik niet, maar goed dat ik er eerst een gordijn en dan een houten plaat voor heb hangen en dan de folie.

maar bedankt voor de correctie B)

groet fingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is antidetectie folie dan niet beter ? Wel gehoord dat het duur spul is. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet dat het een isolerend effect heeft , maar ik weet niet wat beter is qua reflectie.

ik ben van plan om het te gaan gebruiken, maar weet niet of ik ook nog over de detectie folie, de onderste 2 meter nog zwart-wit folie moet bevestigen voor reflectie en schoonmaken.

het is niet echt duur, de rol is 122 cm breed en kost 2,5 euro de meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het gaan halen in belgië in een aveve tuincentrum

 

 

en het koste niet zo veel het was 1 meter op 10 en het koste 3 euro denkek kweet niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiegelfolie

 

Spiegelfolie, zoals glasfolie vaak ook wordt genoemd, geeft het pand een spiegelend uiterlijk. Wij hebben met deze folie de kans om tot 80% van de zonnewarmte te weren. Aan dit spiegelend effect heeft de spiegelfolie zijn naam te danken. Spiegelfolie zorgt niet alleen voor warmtewering maar ook lichtfiltering kan belangrijk zijn. Afhankelijk van het soort spiegelfolie kan er heel veel of heel weinig licht gefilterd worden.

 

De folie wordt ook voor anti inkijk veel gebruikt. Het voordeel van spiegelfolie is dat men wel van binnen naar buiten kan kijken maar niet van buiten naar binnen. Je maakt dan eigenlijk gebruik van het neveneffect van spiegelfolie.

 

Spiegelfolie kan gecombineerd worden met veiligheidsfolie. De lage prijs maakt deze folie zo aantrekkelijk.

 

 

kzie wel op veel foto's dat ze werken met spiegelwanden.

of het nu beter is? geen idee. maar kzou het wel eens willen proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met spiegelwanden zijn beter, alleen de diffuse reflectie van een mat witte w3and zijn beter, want bij spiegels is hoek van inval is hoek van weerkaatsing dit is bij z/w folie dus heel anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Mat)wit geeft inderdaad een diffuse reflectie , d.w.z. het reflecteerd je licht ALLE kanten op , dus ook naar plaatsen waar je het niet nodig hebt . Metinge toonden bij mij aan dat ik met spiegelfolie meer licht in de dieper gelegen delen van de planten had.

 

De beste spiegelfolie is degene die net zo glad is als een spiegel en geen licht doorlaat,maar alles reflecteerd .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn van die rollen tape met 50 meter spiegelfolie voor 5 euro te koop bij bv de kwantum . maar ook bij bouwmarkten . Het wordt geloof ik voor he tafdichte nvan naden tussen vloerdelen gebruikt . verwar het niet met de aluminiumfolie tape ,daar zit namelijk veel minder lengte op en is minder spiegelend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...