Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

[LED + HPS] > Bubbles in Aeorponic-Systeem

Recommended Posts

vraag me af waar die deksel van gemaakt is, en of je straks geen probleem krijgt met die hele kleine netpotjes, als daar gewicht op komt van de toppen, blijven ze dan ook rechtop staan?

 

als ze schuin gaan staan valt er weer extra licht in je bak op je wortels

 

je kan ook nog de netpotjes afdekken met wat zilverfolie, dat houd ook licht tegen die nu tussen de kleikorrels ook in je bak komt

 

erg belangrijk dat je wortels absolute geen licht krijgen

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat weet ik dus ook niet.. het werd mij geadviseerd om de planten niet te groot te laten worden.. en evt als ze wel groot worden met draad aan de bovenkant v/d tent vastmaken zodat ze omhoog blijven staan ipv een net zoals bij SOG. Wat vinden jullie hiervan?

 

 

ps. tnx voor de folietip ik ga morgen zilverfolie halen ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dan gooi je ze op 12/12 en dan kijken wat er gebeurd

 

je kan het volgende keer altijd weer aanpassen, ervaring leert zegt men lol

 

ik vind het op zich een grappig systeem en in combo met die led's zelfs nog beter ivm de warmte afgifte

 

nog een vraagje, heb je een vat waar je pomp inhangt en het water in die bak spuit en met een drain terugloopt naar je vat, of een pomp in die bak bij de wortels? of hoe zit dat?

 

mijn systeem is DWC en iets wat te vergelijken (klik hier om te kijken)

 

ik blijf je volgen en veel succes :verrygood

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf deze ook volgen ondanks ik bijna nooit bij indoor kijk, alleen micro/fluo.

Maar aero/dwc in combinatie met leds is wel iets wat mij boeit. :verrygood

 

Ik heb ook al wat gelezen over aeroponics en omdat ze dan continue besproeid worden met voeding denk ik dat er dan veel makkelijker met led gekweekt kan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weeds//

mijn pomp ligt in de tank zelf waar de wortels zijn, hij heeft wel een soort van spons voor de inlaat zodat die geen wortels kan aanzuigen (zie het als een filter).

Je hebt een hele mooie kweek by the way, ik ben jaloers :showoff:.. deepwaterculture vind ik echt interresant. Ik ben jou aan t volgen! :verrygood

 

kweekfreek//

Je hebt gelijk, leds en aarde was veel moeilijker omdat water geven met led's erg tricky is op aarde medium, vooral omdat je geen warmte hebt en soms moet je week lang niks geven, kan erg frustrerend zijn de hele tijd potten wegen enz. :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hè led kroket mooie steun man

Denk dat je de afzuiger niet vak zal draaien voor de warmte ondercontrolen te houden

 

Allen de watering mag wel vaker denk ik .volgens mij komen stukken droog te vallen

Als je ze in de bloei zet worden ze wel 3x groter

Succes met je kweek

Gr. Bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LEDKROKET

Dat is idd het grootste probleem met (light) aarde en voeding. Bio met buffertabs en bio voeding/bacto's is misschien wel een optie voor led omdat ik daar wel betere resultaten mee zie. Ik zit nu in de laatste weken van de bloei met een klein testplantje en geef nu nog steeds maar een paarhonderd ml per week, verdeeld over 2 keer, en daarbij moet ik een hoge ec meegeven, anders heb ik binnen no time al voedingstekorten, of teveel water. PH en EC sturen zonder buffertabs/biokweek is echt heel lastig met led.

Ik ben zelf erg benieuwd naar letgrow.net aero of aerofarm, of eventueel dwc. Helaas is de prijs nog iets wat me tegenhoudt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan, ik kan die pompjes wel, oase pompje als ik me niet vergis :verrygood

 

ik heb die led's een keer zien branden bij iemand, maar die gebruikte het voor zijn stekkenkast

 

hoop dat je volgende week weer wat foto's post

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal.. ik post morgen weer wat fotos!

 

De dames zijn vandaag op 12/12 gegaan (dag 8-9 dus). Ze beginnen al aardig in de breedte te gaan, ik vraag me af of ik nu moet dieven of pas als zijtakjes echt gevormd zijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar je foto's

vind het nu al interesant worden ik kijk mee mooie setupje zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hooi daar ben ik weer.. ik zal eerder updaten maar m'n camera was leeg.

 

 

UPDATE 9-11-2001: Dag 2 op 12/12 na 9 dagen op 18/6.

Ik blijf ze dieven want ze proberen erg rap in de breedte te gaan.

 

gedievd.jpg

 

hier de afkinipselen van 't dieven

knipknipdieven.jpg

 

nog wat fotos..

 

temperatuurenz.jpg

 

tuing.jpg

 

handht.jpg

 

 

Verhaaltje en vragen..

Ik heb de stekken die niet aangslagen zijn nog steeds niet weggehaald dus let niet op de paar hele kleintjes tussen die moeten nog verwijderd worden. (is inmiddels al gebeurd)

 

Ik zit al bijna op 2 weken met dezelfde water.. EC is 1.5 en PH +-5.9 ze zitten nog in de Groeivoeding water.

 

Ik heb in mijn 100L ton al EC 1.5 PH 5.8 oplossing gemaakt met alles erop en eraan voor de bloei. Alleen staat er op de Canna Aqua Flores dat ik pas met die voeding mag beginnen als de eerste bloemvormingen komen.

Maar die zijn er dus nog niet.. zal het erg zijn als ik de water nu al vervang of krijg ik dan tekorten?

 

EXTRA INFO Wauwww! :P :

Ik had 2 doppen waterstofperoxide 3% in mijn water toegevoegd en alles goed lichtdicht afgesloten. En nu ben ik van de stommen algen eindelijk AF! Wortels zien er spierwit en gezond uit, fotos komen met volgende update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar de PH van mijn water lijkt niet vanuitzelf te droppen zover, sterker nog om de paar dagen zie ik een verhoging met 0.1 ofso..

 

vandaag kom ik mijn eerste probleem sinds ik met aeroponics bezig ben.. op 4 van de planten zie ik op sommigen bladen beetje geel op de bladpuntjes. Ik denk dat ik misschien aan het overvoeden ben omdat de PH 1.0 was toen ze gingen aanslaan en nu 13 dagen later is de PH 1.5 ,dat is 0.5 in minder dan 2 weken, wat vinden jullie?

 

Ik zit te denken om wat kraanwater met wortelstimulator erbij te gooien om de ec te verlagen... doen of niet?

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph van 1.0 en 1.5?

 

bedoel je ec?

 

gele puntjes idd indicatie van te veel voeding, zet ze terug op ec 1.2 en ph 5.8-5.9

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik bedoelde inderdaad EC .. nu zie ik het pas :P

 

Ik denk dat ik wat afgezuurde water morgen(lampen staan al uit) ga toevoegen om de EC lager te krijgen.

 

De HPS lamp gaat eerst uit en daarna 10min later vallen de LED lampen uit, ik was daarnet precies in die 10min binnen, als de HPS aan staat ziet alles er goed groen uit zoals de plantjes op de background van dit forum >>

maar als de HPS uit staat en alleen de LED's aan zijn zie ik pas echt de kleur van 't blad en inderdaad alle blad is echt donkergroen geworden, te veel voeding inderdaad.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante kweek dit.

Zag laatst ook al een 600W LED bij mijn GS met aangepaste spectrums enzo maar mocht hem niet meenemen om te testen :P

 

Dat bijvullen:

beter water met een lage EC en op juiste ph toevoegen waarmee je de balans vd voeding intact houdt :)

Als je allleen water gaat geven haal je de EC wel omlaag maar weet jij veel waar die EC nog uit bestaat (hoeveel NPK en de rest?)

 

Aftoppen altijd nav je EC verloop en dan hoger of lager toevoegen net zoals de ph op juste waarde afstellen scheelt een boel problemen.

Naast licht zijn ook de werkomstandigheden van grote invloed op algen vorming en je rhizosfeer, schoon werken is een must.

 

Lijkt me toch wel lastig, LED gaan de planten heel anders dan onder TL of HPS helemaal met water geven en voeding en dit aero systeem is, onder TL en HPS, in staat om 6x pjr te oogsten in SOG met de helft vd plekken gevuld.

 

Volgens mij passen er in die netpotgaatjes precies schijven neopreen, kun je mediumloos B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

Ik heb vandaag water met -PH bloei gemengd tot een mengsel van ph 6.0 en ec 0.5

ik heb ongeveer 2-3 liter daarvan in mijn watertank toegevoegd tot uiteindelijk mijn hoofdmengsel op ec 1.3 ph 6.0 kwam

ik vond het zo wel genoeg kloten met die toestand. ph 6.0 voor eventjes ipv 5.7-5.8 kan geen kwaad.

Eigenlijk vond ik het in het begin wel fijn toen mijn ph langzaam van 5.6 tot 6.3 kwam in paar dagen, want dan kunnen de plantjes goed elk nutrient opnemen omdat ze door de hele bruikbare PH gamma gaan :)

 

Ik probeer zo schoon mogelijk te werken, ik doe zelfs mijn schoenen uit als ik in de tent ga :P

Wortels zijn mooi schoon nu en heb geen algen meer, spierwitte worteltjes. Ik heb voor de zekerheid een anti-alg theezakje gekocht bij de dierenwinkel. Het is bedoeld voor aquaria met vissen en planten (dus plantvriendelijk) en ph neutraal, dat zakje laat je gewoon in je tank liggen en hij helpt tegen algenontwikkeling.

 

 

Ik heb 1 algemene vraag.. Normaal stonden de bladeren een beetje naar boven gericht (zoekend naar meer licht) maar ik zie sommigen met halfhangend blad, te warm? Of heb ik de lampen veels te laag gehangen?

 

specs nu: temp 26.5 graden

afstand lampen: LED's 50cm , HPS 40cm (250watt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

halfhangend blad is verdamping.

 

Ik weet niet veel van aero, kan zijn dat ze te vaak of te lang water krijgen of te weinig maar ik las dat op aarde je met LED heel weinig water hoeft te geven maar wel veel voeding wat dan weer niet de standaard voeding kan zijn.

 

Mogelijk loop je ook tegen zoiets aan nu, dat je EC te laag is en je waterbeurten te hoog/lang?

 

In begin is het een beetje schipperen met hydro en hoe dat nu werkt met de PH en EC, helemaal bij een recirculerend systeem.

Zolang je rekening houdt met iets oplopen vd EC door verdamping en je merkt dat de EC daalt dan kun je 0.2 hoger gaan zitten wat je bereikt door aftoppen met voedingswater waarmee je ook de ph wer in de gewenste range brengt/houdt zonder al teveel ph spul omdat j goed gebruikt maakt vd buffer die in de voeding zit, ik vond het wel erg gaaf om te doen op DWC, je bent echt moedertje natuur maar dan in een kwekhok wat dat aangaat :P

 

Ik zou dat zakje er niet in doen, je weet nooit met bacterieen.. en als de deksel lichtdicht is gemaakt (de wanden zijn dat al van zichzelf?)

dan heb je geen last meer van algen, eerder zaak je water temperatuur goed onder controle te houden, even 25C kan maar een dag en je hebt 1e aanleg wortelproblemen (Pythium en fusarium oa).

 

succes en ik kom af&toe nog even langs

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

Okee.. dus water afzuren met voeding ipv ph spul.. maar dan krijg ik toch juist water met hogere EC. Met de groeivoeding van GHE zakt de ph niet zo snel namelijk, om water mee af te zuuren naar 6.0 krijg ik al gauw een ec van 1.4 of meer.

 

Ja ik heb dat zakje ook niet erin gedaan, ik had waterstofperoxide erin gedaan en alles lichtdicht afgesloten, nu geen last meer van.

 

Ja wat betreft LEDs en aero maakt het niet veel uit bij mij, want ik heb een 250watt hps tussen beide leds hangen en die zorgt voor goede warmte alsof je dus gewoon hps kweekt.

 

temperatuur van me water is gemiddeld 20-24 graden

 

 

ik wacht op de eerste bloemvorming om eindelijk de water te vervangen.

Ik begin echter wel te twijfelen met wat ik moet doen om ze straks omhoog te houden, zo´n scrog-net of touwtjes vanaf t plafond... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE 12-11-11

 

HUmm ik zie niet veel ontwikkeling om eerlijk te zijn, sinds ze gedievd zijn lijken ze gestressed ofso. :P

 

Ik begin echter wel bladproblemen enzo te krijgen en paarsachtige stammetjes. IK heb in een online schema gekeken en blijkt Fosfor (P) en Magnesium (Mn) want ik krijg ook soort van heel zacht blad op sommige plekken waarbij lijkt dat de blad aan de randjes zacht wordt en naar beneden gaat krullen (Is nog niet aan de hand, maar gaat wel die richting op).

 

IK heb mijn ec en ph gemeten en ph was 6.4, dus even snel afgezuurd naar 5.8 alleen 't probleem is.. ik heb het afgezuurd met -PH Groei , ik had het moeten afzuren met -PH bloei omdat ik 't dan met fosforzuur had afgezuurd en dat had misschien geholpen bij 't bladproblemen.

 

IK heb mijn groeivoeding erbij gepakt en ik lees helemaal geen Fosfor erop (P) en maar weinig Magnesium (Mn).. hoewel ik heb mijn vat klaar met mijn bloeivoeding ec 1.5 en ph 5.8 (zeer stabiele waardes, al 4 dagen niet veranderd) maar de canna aqua flores gebruiksaanwijzing zegt gebruiken pas bij bloemvorming...

 

 

dilemma... help anyone ? :)

 

Dit heb ik btw ook al 5 dagen of meer.. maar ik weet dat het door overvoeden komt, ec is inmiddels al lager gebracht:

jdbsnipe-199598-albums-first-grow-picture867084-yellow-tips.jpg

 

 

PS. kan ik niet gewoon 1L water afzuren met -PH bloei (fosforzuur 59%) tot dezelfde ph als wat nu in de tank is en erbij gooien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

waarom maak je je topic niet af?

Op dit forum zijn er volgens mij niet veel mensen die op deze manier kweken.

Was wel benieuwd naar je opbrengst en of dit (veel) beter is dan op aarde kweken.

 

Hopelijk maak je hem af,

 

Succes :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat er nog een Update komt dit systeem zie je niet vaak!

 

Gr datacode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er zelf binnenkort ook aan beginnen daarom vond ik deze kweek wel handig zodat ik fouten kan voorkomen en de oogst kan zien.

Weet ik gelijk of het relevant is, laten we hopen dat er nog een update komt.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry allemaal voor het niet updaten ik zat aardig in de knop de laatste weken.

 

Alles ligt in de KLIKKO !

 

Jullie willen natuurlijk weten waarom.. ik kreeg een bladprobleem die niet verholpen werd ondanks mijn velen pogingen met water vervangen en zelfs van voedingslijn switchen.

 

 

Binnen paar weken begin ik een nieuwe TEST ronde op Aeroponic, daarnaast 2 DWC emmers, daarnaast 1 aardepot van 20L. Alle 3 in hetzelfde tent, ik MOET weten of het weekmakers zijn, en op deze manier kan ik het wel/niet uitsluiten als het bij alle 3 colturen gebeurt :huh:.

 

 

Dit topic mag een slotje krijgen.

 

 

dank aan iedereen voor de hulp en support :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg jammer dat je het niet onder controle hebt gekregen. :huh:

Het is een erg mooi systeem als het goed aanslaat. Ik hoop dat je de oorzaak kan vinden, en dat het voortaan beter gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...