Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Onzeker

Eerste lampentest werd fiasco

Recommended Posts

Nadat ik mijn kast bijna had afgewerkt (behalve inlaat en electro) dacht ik eens een lampentest te doen.

Om een idee te krijgen van de warmte die mijn spaarlampjes afgeven.

 

Omdat ik schrik had van geurtjes tijdens mijn kweek had ik alle kiertjes en hoekjes afgeplakt met ( 6 rollen ) Powertape.

De deurtjes had ik afgewerkt met zelfklevende folie om keukenkastjes een nieuw jasje te geven.

Het overige hout had ik drie lagen primer gegeven en de deuren had ik ook voorzien van tochtstrips.

 

Dan kwam het moment van de waarheid, het licht ging aan.

Behalve aan de tochtstrips zag ik nergens licht, tot ik de deur opendeed.

Zo snel heb ik nog nooit een deur weer dicht gedaan, ik kon nog niet eens op de termometer kijken hoe warm het was.

Een zonnebril is wel een vereiste als ik in de kast kijk.

 

Op mijn powermeter zie ik dat mijn lamp van 250w maar 190w consumeert, nice.

Tijd om ook eens mijn Ruck 125L te laten draaien zodat ik weet wat voor lawaai die maakt.

Alles valt wel mee en met het lawaai kan ik nog wel leven, het testen gaat dus verder.

 

Na een uurtje lampje testen voel ik me toch niet echt lekker meer.

Ik voel me bedrukt en ook wat duizelig en ik heb nog niet eens een plantje staan.

Maar, wat ruik ik nu toch, dacht ik, het lijkt wel of een kaars is uitgegaan.

 

Blijkt dat de lijm van de zelfklevende folie en/of de Powertape giftige gassen afstoote.

Snel een raampje opgen gezet en de lamp uitgeschakeld.

Gelukkig was ik nog niet te bed of het had misschien erger kunnen uitdraaien.

 

Vanmorgen, eerste werkje, alle plastic uit de kast getrokken en een nieuwe bestelling folie en afkit spul geplaatst bij een online shop.

 

gallery_32461_13083_215992.jpg

 

Ps: meer afbeeldingen v/d kast

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoiezo is tape niet bedoeld om een hokje mee in elkaar te flanzen. door vocht en warmte laat de tape los omdat de lijm oplost, net wat jij ruikte dus. naadjes afkitten is beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoiezo is tape niet bedoeld om een hokje mee in elkaar te flanzen. door vocht en warmte laat de tape los omdat de lijm oplost, net wat jij ruikte dus. naadjes afkitten is beter.

Mee eens. Tape is een mooi lap middel; ff snel iets doen. Echter is tape niet voor deze doeleinden bedoeld. (en kan hier dus niet mee uit de voeten)

 

Als je kit haalt, let dan ff op wat hij wel en niet aankan. (de bijvoorbeeld aan vochtige ruimtes, hectbaarheid en evt. gassen zoals bij de tape)

 

Op je foto zie ik echter dat je je kast aan de binnenzijde (nog) niet hebt bekleed met een reflecterend matriaal/ verf.

Afhankelijk hoe groot je kieren zijn in je kast, kun je erover nadenken de kieren dicht te smeren met een reflecterend product.

 

Afhankelijk wat je budget en doel is. Kun je je kast dus schilderen en of kitten.

 

Zelf heb ik ervaring met Q-Therm om scheurtjes in de muren te dichten. Misschien dat het iets is voor jou.

 

Behalve de witte kalk kleur en z'n functie om ademend scheuren te dichten heeft het ook andere interessante functionaliteiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reacties :lol:

 

Heb al Aluminium Tape, AQUAKING MS SEALER, vijverfolie en zwart-wit folie besteld.

 

@Pirus:

Op je foto zie ik echter dat je je kast aan de binnenzijde (nog) niet hebt bekleed met een reflecterend matriaal/ verf.

Dan had je niet alle afbeeldingen gezien v/d kast.

De foto laat de tape zien, onder de foto staat een link naar meerdere foto's.

 

Album

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tape = kut! of het nu duck, chicken, dog of alu tape heet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gator tape is ook kut maar heeft het wel volgehouden toen ik op wintersport ging was net mn wijk uit pleurt mn elektrische raam van me auto naar beneden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra een lijmlaag tape/folie warm wordt, dan wordt hij stroperig, waardoor hij los komt.

 

Acrylaatkit voor de naadjes doet wonderen en is overschilderbaar :lol:

Je kunt je hokje ook gewoon wit rollen ipv. beplakken met folie's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...