Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SoufBoef

Inschrijven bij gemeente verplicht ?

Recommended Posts

Ik weet niet of het een gepast vraag is maar vroeg me af als je particulier huurt, ben jij je dan verplicht om je daar in te schrijven bij gemeente ? kun je dan bezoek verwachten als je dat niet doet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgensmij is het als volgt. In Nederland ben je verplicht je in te schrijven in de gemeente waar jij woont. Mocht het zo zijn dat jij in gemeente X woont, en daarnaast particulier wat huurt in gemeente Y, dat je je daar niet voor hoeft in te schrijven. Maar die huurbaas zal ongetwijfeld wel gegevens van je willen hebben. De juridische haken en ogen daaraan weet ik verder ook niet. Hoop dat dit helpt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het een woonruimte betreft, is de huurbaas verplicht om jou gegevens door te geven aan de gemeente.

De gemeente controleert dan of je ook ingeschreven staat op dit adres, zoniet dan wordt er contact opgenomen met jou en je huurbaas.

 

Zo gaat het hier tenminste...

 

Boze plannen? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet je daar wel inschrijven anders krijg je problemen ivm met onderhuur controlle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gehoord van kwekers die een huis huuren en daar maar 1 kweek in draaien en daarna een andere huuren,hoe zit het daarmee dan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan altijd proberen de bureaucratie een stapje voor te blijven.

 

Of schijt hebben aan alles, dat kan natuurlijk ook.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal niet de eerste zijn die meerdere huizen huurt.

 

 

Edit:

 

1 kweek draaien en dan weer weg gaan ??

 

Tering wat een hoofdpijn is dat zeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook een postbus neme hoef je je helemaal nergens in te schrijven

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ken iemand die heeft al 3x rondes achter de rug in een huis waar niemand op staat ingeschreven.. ik wil het misschien ook gaan doen maar moet wel zeker weten dat t dan goed gaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het goed wil doen.......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

moet je het 'n ander laten doen...

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kent iemand die het doet

 

why the F***** vraag je het ons dan nog .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat je meer hebt aan de ervaringen van meer mensen die het dito doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb op dit moment 2 huizen en sta sinds 2009 nergens meer ingeschreven.

er is nog nooit iemand ter controle langsgekomen.

 

......

Geplaatst op: 27 May 2011, 23:25

 

 

daddy koul

 

 

Groep: New Members

Berichten: 8

Sinds: 15 May 2007

Lid Nr.: 11070

 

 

tja... degene die ze hebben aangehouden is me maatje die daar op dat moment toevallig aanwezig was (met mij)

hij deed de deur open zodat ik me kon verstoppen.

 

voorderest had hij er nix mee te maken dus is niet vreemd dat hij zo weer weg was.

 

hij moest overigens wel eerst 3 uur in een celletje zitten voordat ze hem 10 minuten verhoorden.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent helemaal niet verplicht om jezelf ergens in te schrijven.

 

Je bent immers vrij om meerdere woningen te huren,.....je kunt je tenslotte ook niet op meerdere plaatsen inschrijven :lol:

Sterker nog, al wil je op een rond vaarende boot wonen.

 

Een gemeente wil uiteraard graag dat je jezelf inschrijft, rioolbelasting, waterschapsbelasting, gebruikersbelasting, enz, enz.

 

Je mag immers ook 6 maanden per jaar in een recreatie woning wonen, en vervolgens na die 6 maanden in een andere recreatie woning gaan wonen voor 6 maanden,......in veel gevallen MAG je jezelfs van de gemeente daar niet inschrijven.

 

Hoe krijg je dan je belasting teruggaaf ??

 

Je kunt bij de gemeente een zgn: Postadres opgeven,.....dit is voor hun en andere instanties een adres waar ze met jou in contact kunnen komen,.....denk hierbij aan: belasting, notaris, verzekeringsmaatschappijen, enz.

Deze instanties kunnen dus in dat register kijken. Let wel eeen Postbus mag niet.

Het moet dus een adres zijn waar een levend persoon achter zit, broer, zus, kennis, enz

 

Ook als verhuurder die prive verhuurd, ben je helemaal niet verplicht om te melden wie er bij je huurt, en hoe lang.

De gemeente controleert immers pas, als iemand zich op dat adres wilt inschrijven,.....dan pas nemen ze contact met de verhuurder op of dit juist is,....en niet met de huurder.

Als iemand zich niet inschrijft, nemen ze dus ook geen contact op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een huurcontract word dus niet geregistreerd?

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, van een particulier zeker niet,....wat een woningbouw corporatie doet/verplicht is, zou ik niet weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
contract reggen verplicht :o

 

:lol: B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

een eigenaar moet HIER het contract registreren dat hij met de huurder afsluit.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar is hier ??? en laat mij maar zien van wie dat daar dan moet,......registreren aan de huurregistratiebalie ???? :lol: B) :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digi is een zuiderbuur vermoed ik......

 

Vroegah wel eens met de verhuur te maken gehad. De verhuurder moest alle huurders bij de gemeente melden. Zo werdt gezegt tenminste.

 

Als er een woning gehuurd werd en er was niemand ingeschreven op dat adres bij de gemeente, werdt er meteen actie ondernomen.

 

De huurders maakten er ook wel een potje van moet ik zeggen.......Of dit verplicht is/was weet ik niet, maar het was wel de gang van zaken.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe het vroegha zat, weet ik niet :lol:

 

 

Wat wel voorkomt is dat de gemeente controleerd bij de verhuurder, of een huurder ook daadwerkelijk bij hem een woning huurt.

 

De verhuurder is echter helemaal niet verplicht om daar inzage in te geven.

 

Uiteraard zullen de meeste vehuurders dat wel doen, het is immers in hun belang......want de eigenarenbelasting vervalt, want die gaat over naar gebruikersbelasting (de huurder) zodra iemand zich in het verhuurde inschrijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...