Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bassiey93

PC Grow 2x36 watt PLL

Recommended Posts

Haha geen poedersuiker of sneeuw, maar sugarpunch ;) Als het goed is komt deze week ergens een mini-microscoop aan vanuit China ^^ dan kan ik gewoon op trichomen oogsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bassiey, de TNEONs die jij hebt gebruikt zouden 45cm lang zijn, heb ik gelezen op de eerste de beste site die ze aanbiedt/die ik tegenkwam, jouw case is echter maar 43cm lang, hoe heb je dat klaargespeeld? En hoe breed zijn de lampen, zou je er ook zo 3 langs elkaar kunnen plaatsen als je ze elk een aparte reflector zou geven? Standaard case is meestal maar zo een 20 cm breed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

He GeorgeKush,

Ik heb de bij de afzuiging van de computerkast de tneon een klein stukje uit de kast laten steken. Er zat eerst zo'n paneeltje voor de 'normale' computeronderdelen maar die heb ik er afgehaald en later weer op gezet. Ik zal daar vanavond wel ff een foto van maken, het is lastig uit te leggen ;) Je kunt er mischien wel 3 naast elkaar maar dan moet je zelf iets in elkaar zetten met losse reflectoren. Ik wilde er eerst ook 3 naast elkaar maar er werdt toen gezegd dat de lampen dan meer elkaar gaan beschijnen. Als je iets betere koeling dan mij hebt, kun je ook denken aan een 70/100 Watt HPS.

deze set paste namelijk ook maar nauwlijks, ik moest de reflector bij de uiteindes bijbuigen.

 

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 word for you,

 

JESUS CHRIST!

 

Wat een heerlijke topjes man!

Daar mag je echt trots op zijn kerel!

 

Lekkeeuurrr!

 

Lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt lemonhaze ;) ben benieuwd of dit smaakt als de ssh uit de shop, ik hoop beter :execute

 

Dag 61

 

Deze week afbouwen met voeding en gaan spoelen. Ik lees bij veel kweekjes dat de sugarpunch klaar is met 10 weken, heeft die van mij dan achterstand of is ie ook al bijna klaar?

m.a.w. moet ik al stoppen met voeding of nog een weekje afbouwen? Heb meer zin in een high-wietje dan stoned-wietje, sugarpunch experts in de buurt ^^

 

Feuteuss

 

 

gallery_28658_13105_1396200.png

 

 

gallery_28658_13105_1076328.png

 

 

gallery_28658_13105_3962786.png

 

 

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebas, de kwaliteit van je wiet is iig top, mooie kristalvolle wiet, die gaat je zeker smaken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef nog maar een dag of 5 normaal voeding, daarna 5 dagen afbouwen, daarna 5 dagen spoelen, licht geven totdat de potjes bijna droog zijn, 2 dagen in het pikkedonker zetten en alles eraf tjakkeren...

mocht je nou over 3 dagen alle haren bijna bruin hebben, dan gauw spoelen, daarna gelijk oogsten..

maar ik heb zo'n gevoel dat je plantjes nog wel 2 week mee gaan, met gemak eigenlijk.

je hebt werkelijkwaar nog geen 1 bruin haartje... NIKS!!! ;)

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bassiey, dat heb je mooi gedaan zeg ;)

 

Oogsten zou ik nog niet doen. Je krijgt toch deze week je microscoop binnen? Dan kan je het van dichtbij zien. Ben benieuwd of je daar foto's door kan maken. Ik zou ze zelf nog even laten staan.

 

Arnold63

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij kunnen die nog wel even ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat ze blijkbaar nog zo lang door mogen, zal het vast nog mooier worden

Is het zo dat hoe langer je laat staan hoe meer het een stoned effect word bij de sugar punch?

Ik ga zeker proberen voorbeeld te nemen aan hoe mooi je de plant klein hebt gehouden want dat zal ik ook moeten doen bij mn eerste kweek

Nou er zal toch niets mis meer gaan dus proficiat alvast ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is het zo dat hoe langer je laat staan hoe meer het een stoned effect word bij de sugar punch?

 

is bij elke plant zo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@George kush Ik maak die foto's morgen ik krijg het er niet netjes op en heb er ff geen zin meer in ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

George Kush:

 

Dit is de achterkant van de kast:

gallery_28658_13105_43230.jpg

 

Aan het losse 'plaatje' heb ik de fan gemonteerd plus filter. ik heb het niet evenwijdig aan de kast gehangen maar boven wat karton ertussen gedaan zodat het 'scheef' hangt maar das de bedoeling :D

 

De voeding/transformator unit (zwarte ding) past precies in de uitsparing van de computerkast. Het past dus echt precies aan de linker en rechterkant zoals je op de foto's ziet. Ik wilde de lamp zo hoog mogelijk dus zit ie tot het niet meer verder kan, en daar boven zit nog een mooie gleuf voor de stroom kabel van de unit.

 

gallery_28658_13105_122621.jpg

 

gallery_28658_13105_35513.jpg

 

De voeding past dus net aan en de reflector (met een klein beetje buigen) ook en doordat het plaatje scheefhangt heb je nog 1/2 cm waar de t-neons doorsteken

 

gallery_28658_13105_13417.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

voorderest topjes:

 

gallery_28658_13105_143806.jpg

 

 

wordt bruiner qua haartjes

 

 

gallery_28658_13105_180813.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dacht ik haal me plant eens uit die kast :) w000tt

 

gallery_28658_13105_123970.jpg

 

 

gallery_28658_13105_504371.jpg

 

 

Verscherpen

 

gallery_28658_13105_361061.jpg

 

 

gallery_28658_13105_677984.jpg

 

 

grtzzz

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is bizar wat je met 1 plant voor elkaar hebt gekregen onder zo weinig licht, en mooie kwali, alleen jammer dat de EC op een gegeven moment te hoog werd, gaat erg makkelijk met zo weinig medium, dat lijkt me een verstandige verbetering de volgende ronde, een groter medium :D

Evengoed puik werk hoor Sebas :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die allerlaatste foto...

die toppen zijn echt onmogelijk dik voor een 72 watt bij elkaar...

jij gaat echt wel 1 op 1 draaien of je gaat er overheen...

of die toppen zijn puur fluff maar dat lijkt me onmogelijk!

 

ziet er iig lekker uit kerel! pffff wat word dat een lekker rokertje...

 

goed laten drogen straks hea.. en daarna toch echt even een week of 3 curen voordat je alles op gaat roken!

dat wietje moet na al die moeite wel tot zijn recht komen!

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bassiey93,

mooie kweek! :D

Goed gedaan!

Ga er vanuit dat je misschien nog een week extra tijd moet nemen.

Bij biologische voeding is het spoelen niet onbedingt noodzakelijk.

Werk je met minerale voeding is spoelen zeker aangeraden.

 

Veel succes nog :)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok tx Bassie, das duidelijk, het zit goed vol :) :) Wat een prachtige plant, supermooi resultaat!!

Kan me niet meer inhoude, ga doen wat ik al veel eerder had moeten doen..voor mijn eigen voorziening is zo een wiet pc een prima idee! :D

Succes met de laatste loodjes, en alvast smakelijk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg mooi hoor Sebas, daar ga je zeker van genieten. :D

 

Succes nog de laatste loodjes, neem de tijd die nodig is.

 

Grtrz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BertS Ja dat gaat wel goed komen :D

 

@Krasi Ja ik heb aan het begin gekozen voor een klein medium omdat de plant dan niet de kast uit zou groeien. Uiteindelijk is ze toch vrij groot geworden ondankt de hoge ec en ik heb ook niet van onderen kunnen bewateren omdat de bak scheef staat.

 

@lemonhaze Ik heb wel bij 1 top gekeken hoe hard/zacht het was en ik kon het wel gewoon indrukken, maarja het moet ook nog ff staan :) Drogen gaat ook in dit kastje gebeuren, donker en redelijk lage temperatuur. Na alles wat ik heb gelezen over drogen kan ik volgesmij het beste de plant in zijn geheel ophangen, na 24 uur donker oogsten (het losknippen ook donker omdat je anders voedingstoffen weer de toppen in laat sturen) en dan de grote bladeren eraf halen. Dan 1/2 week(en) laten hangen

en de kleine blaadjes trimmen als dan de stammetjes breken in de weckpot doen ( met hygrometer) en dan elke dag laten luchten tot je uiteindelijk de goeie LV hebt , volgesmij rond de 55% als je het lang wilt bewaren. Heb alleen nog geen zieke knip schaar of iets :dope: en heb wel een LV meter van een pakketwinkel, maar ik weet niet hoe nauwkeurig die is. Moet ook ff kijken hoe ik dat doe als ik er dan iets van wil roken/vaporisen, want als je elke dag die pot opent droogt het volgsmij weer helemaal uit? Of maakt het niet uit als die 10 sec open is :D

Het gaat zowiezo een ziek weedje worden:)

 

@Torsti He Torsti, bedankt voor de tip ik laat het gewoon staan tot het snoeitijd is :rofl Ik vind jou T5 verslagen ook awesome, zo ben ik een beetje op het idee van deze verlichting gekomen B)

 

@GeorgeKush Nice plan :rofl Ik heb ook wel tijdje over het ontwerp gedacht en tijdens te kweek nog wat dingen aangepast :) Alleen koop ik denk wel een keer een goed filter, want soms komt er nog wel een luchtje door de home-made one. Als je een beetje over het ontwerp nadenkt en dingen creatief oplost ipv alles gelijk duur te kopen, heb je je investeringen er zo uit. Computer fans kun je bv op een oude mobiele lader aansluiten, of een regelbare volt adapter (iets van 8 eu bij de karwei). Ik heb nu deze ronde ook maar 1 zaadje gebruikt, en zou met dit starterspakket mischien nog wel 4 rondes kunnen kweken. Het is ook echt gewoon best droog dat je in een computerkast een plantje hebt. Dat :D komt wel goed ^^

 

 

@djbroertje Dat gaat zekers goedkomen, na al die tijd wachten maken die extra dagen ook niet uit :D

 

 

 

Wil mischien ook nog pollem/hasj maken van het knipafval, of zou dit net te weinig zijn van 1 plant? En als je de kleine blaadjes met je handen trimt, kun je toch van die residuen hash maken :rofl

 

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou alle knip gewoon drogen en bewaren; kan het lekker curen, en dat komt de kwaliteit van een toekomstig te maken hasje, ernstig ten goede :D

grtz ammelov

 

ps wat een prachtkweek!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man...

 

als je weckpot 1 keer per week open gaan en dat doe je een jaar lang met een wietje... ja, dan zal je allerlaatste topje wel iets droger zijn dan de 1e... of je dat merkt? denk het niet hoor.... en dat maakt het topje echt wel weer goed in smaak en zachtheid... heb toevallig laatst een topje white diesel gerookt van mijn 1 na laatste kweek... dat is nu toch al wel zo'n jaar geleden denk ik, mischien nog wel meer! de wiet viel tussen je vingers uiteen, heerlijk zacht van smaak, zag er geweldig uit en toen ik mijn jointje ervan rookte... mmhhhhm lekker zacht aan de bek man :)

 

alleen niet teveel in je toppen knijpen en doen hea, is echt niet goed voor je plantje man, op het laatste moment nog ff beetje rot of een ziekte pakken, daar ga je echt van balen kerel!

 

ik zou toch wel gelijk alle bladeren eraf knippen hoor, als je plantje net een halve week hangt word je hele plantje slap, de topjes slap, stammetjes slap, etc. etc. het knippen word dan echt zwaaaaaar kut.. met mooie stevige en levendige toppen staan als het goed is de bladeren heel mooi haaks op de toppen, zo kan je de blaadje er ideaal vanaf knippen!

hang je je toppen eerst op zullen de blaadjes zich om de toppen heen vormen wat kans geeft op rot en het knippen verloopt gewoon gigantisch moeizaam!

 

een 55% LV in je weckpotje is volgens mij echt veels te hoog kerel..

ik zou niet teveel om cijfers denken maar als je toppen hangen te drogen 1 keer in de 2 dagen in je toppen knijpen(zachtjes)

je toppen moeten niet knisperen dat is te droog... je takjes waar je toppen aan zitten moeten knakken niet knappen...

eehhmm, als je een takje buigt moet hij op een bepaald moment een knakje geven maar niet compleet afknappen :D

als het zover is knip je alle topjes los en in de pot ermee... ik lucht de pot trouwens de 1e paar dagen niet alleen... haal echt alle toppen eruit om zo echt te voorkomen dat er schimmel in komt... dat willen we njet!

 

als iemand mijn mening niet deelt hoor ik het ook graag hoor,

voor het zelfde geld zit ik er compleet naast maar zo doe ik het altijd, de paar kweekjes die ik gedraaid heb tot zover is het iig goed gegaan, hoop dat je er wat aan hebt!

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het half verkeerd gezegt :D ik bedoelde de grote fan leaves er direct afhalen, en dan eerst laten drogen, en dan die kleine blaadjes trimmen. En die 55% is niet te hoog, je hebt namelijk vocht nodig om de wiet te laten kuren.

Was trouwens ook maar 1 top waar ik in zachtjes op heb gedrukt, maar daarmee kun je ook de thc van de blaadjes/bloemen slopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed nieuws mijn zakmicroscoop is binnengekomen :) gelijk ff gekeken net, ziet er echt ziek uit :D Het enige probleem is dat ik door het licht niet kan zien of de trichomen nog clear zijn of al cloudy. Heb echt een paar amber kunnen vinden. Maar als ik een blaadje ofzo deels afknip kan ik het beter bekijken denk ik? of moet het een stukje bloem zijn

Kan helaas geen foto's maken door de microscoop want het is echt een mini-ding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...