Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bassiey93

PC Grow 2x36 watt PLL

Recommended Posts

ik heb ook zo'n ding... is idd erg moeilijk om de trichjes goed te zien zo...

je moet de microscoop echt in je top duwen zo'n beetje, dan is het goed te zien...

ik heb het geprobeerd met shopwiet, is niet echt heel goed te zien, maar het werkt wel!

ff oefenen!

 

good luck,

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het lukt prima om ze te zien alleen het verschil tussen doorzichtig/wit is slecht te zien, dus ik dacht mischien ff een blaadje onder 'normaal licht bekijken ipv kweeklicht :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohh, haha...

naja, dan weet je gelijk hoe ver je bent jah...

je ziet het verschil echt heel duidelijk hoor, je plant is gewoon nog niet klaar voor de oogst...

nog langena niet in mijn ogen :D

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 65 Bloei

 

De toppen zijn nog een klein stukje in de hoogte gegroeid, zag ook nieuwe bloemetjes onstaan maar nu zijn ze daar volgesmij mee gestopt :D De geur was eerst een beetje zurig (ssh ) maar is nu weer enorm zoet :) echt fakking sweet aroma's. Kan ik de laatse dosis bacto geven vlak voor oogst? of moet dit niet in je plant zitten :)

 

gallery_28658_13105_363442.jpg

 

gallery_28658_13105_13960.jpg

 

gallery_28658_13105_9830.jpg

 

gallery_28658_13105_7537.jpg

 

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij kan bacto tot in de laatste week/dag gegeven worden, vergeef me al ik mij vergis...

je topjes zitten wel iets te warm daarzo volgens mij... je krijgt hele lange toppen nu...

voor de rest ziet het er echt geweldig uit! nog steeds niks op aan te merken...

 

maar je plantje kan echt nog een beste tijd mee hoor! :D

moeilijk hea, zo lang wachten nu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker man :D

 

'k dacht ook dat je bacto kon blijven geven (al stop ik zelf een weekje voor ik oogst, just in case :dope:)

En je kan een blaadje of klein topje nemen en daar op af gaan :) Komt naar mijn mening meestal aardig in de buurt.

 

Ivm je foto's door de microscoop, 'k weet ni wat voor camera je hebt, maar even met de focus/witbalans spelen en pas na't focussn de microscoop ervoor houden (en stuk van de foto dat je nodig hebt even uitsnijden in GIMP ofzo :) PM me even als je meer uitleg wilt ivm foto's :D

 

Namaste,

DL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 67 Bloei

 

Foto's van 2 verschillende camera's. Binnekort een goeie schaar halen voor het trimwerk, hoe lang zou het nog moeten staan :D

 

gallery_28658_13105_1572492.jpg

 

gallery_28658_13105_302448.jpg

 

gallery_28658_13105_1734333.jpg

 

gallery_28658_13105_485025.jpg

 

gallery_28658_13105_138200.jpg

 

gallery_28658_13105_493832.jpg

 

gallery_28658_13105_352669.jpg

 

gallery_28658_13105_1120363.jpg

 

gallery_28658_13105_1277581.jpg

 

 

Gr

 

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee bassiey

 

ziet er lekker glinsterend uit :)

 

ben wel benieuwd naar het gewicht :D

 

 

Greetzz GF

Share this post


Link to post
Share on other sites

die kunnen nog zo'n 8 tot 12 dagen zeg ik...

nog 1 keer voedig geven en dan spoelen, je zit ook echt aan de max van de plant...

je hebt haar tot de nok toe vol zitten met voeding, gewoon ff spoelen voor de zekerheid.

 

maarehh, dat word wel 1 op 1 kerel :D

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi zeg!

 

Ik hoop dat ik het zelfde resultaat mag behalen met m'n 150w HPS kast, dan ben ik al tevreden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het wel met Lemon eens, dat wordt een lekker rokertje voor je Sebas :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GanjaFyah Als het droog zal ik het gewicht uiteraard neerzetten :P , maar het gaat me meer om de kwaliteit eigenlijk alhoewel veel wiet ook relaxt is ;)

@lemonhaze 1 op 1 in de 1e ronde zou wel heel sick zijn ^^ en het spoelen, moet dat met demi water of gewoon kraantjeswater?

@BertS Bedankt :D 150 watt HPS, als je er goed voor zorgt heb je dan mischien wel meer dan dit hoor ;)

@Krasi het wordt zowiezo een lekker rook/damp ertje

 

 

Ik zat zo eens te denken over punten die ik kan verbeteren voor de volgende ronde en dat waren er toch aardig wat:

 

*Een verwarmingsmatje met thermotimer

*Een groter medium

*Filter + bijpassende afzuiger, die automtisch gedimt wordt (met een temperatuursensor)

deze: http://www.desjop.nl/index.php?item=can-15...831&lang=NL

en deze : http://www.desjop.nl/index.php?item=mini-f...674&lang=NL

Iemand ervaringen ? of een idee hoe je dat automatisch kunt dimmen met een temperatuur sensor?

*Blumats :) Via de blumat water geven, en dan de voeding 'handmatig' omdat die blumat anders dichtslipt

 

 

Ik ben niet van plan om gelijk een nieuwe ronde te draaien omdat ik (nu nog) elke dag op de kast moet letten, en er komt ook een vakantie aan voor me ( of ik moet blumats binnekort

al kopen). Zijn toch een aantal investeringen dus ik moet ff kijken of ik dat er wel voor over heb :spliff:

 

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites
en het spoelen, moet dat met demi water of gewoon kraantjeswater?

 

Gewoon kraanwater ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@GanjaFyah Als het droog zal ik het gewicht uiteraard neerzetten :D , maar het gaat me meer om de kwaliteit eigenlijk alhoewel veel wiet ook relaxt is :P VEEL IS ALTIJD BETER ;)

@lemonhaze 1 op 1 in de 1e ronde zou wel heel sick zijn ^^ en het spoelen, moet dat met demi water of gewoon kraantjeswater? (GEWOON KRAANWATER)

@BertS Bedankt :) 150 watt HPS, als je er goed voor zorgt heb je dan mischien wel meer dan dit hoor :)

@Krasi het wordt zowiezo een lekker rook/damp ertje

 

 

Ik zat zo eens te denken over punten die ik kan verbeteren voor de volgende ronde en dat waren er toch aardig wat:

 

*Een verwarmingsmatje met thermotimer

DEZE MOET U HEBBEN

*Een groter medium -KOM IK ZO OP TERUG :D

*Filter + bijpassende afzuiger, die automtisch gedimt wordt (met een temperatuursensor)

DIE FILTER HEB IK OOK, JE KAN BETER 1 SLAG GROTER NEMEN, DEZE IS NAMELIJK NIET ERG LICHT EN ERG GROOT VOOR 75M3! VENTILATOR MOET JE BIJ DE GAMMA HALEN, 15 EU MET 10% KORTING NU! ;)

deze: http://www.desjop.nl/index.php?item=can-15...831&lang=NL

en deze : http://www.desjop.nl/index.php?item=mini-f...674&lang=NL

Iemand ervaringen ? of een idee hoe je dat automatisch kunt dimmen met een temperatuur sensor?

THERMOSTAAT IS VOOR 20 EURO OP CONRAD VERKRIJGBAAR... GA NIET ALLES VOOR JE OPZOEKEN :spliff:

*Blumats :) Via de blumat water geven, en dan de voeding 'handmatig' omdat die blumat anders dichtslipt

VAN DE AUTOPOT SITE:(GEWOON VOEDING GEVEN DOOR JE SLANGETJE!)

6mm afdichtingsring

PF906/6

€1,10

€1,10

6mm filter

PF905/GOLF

€2,50

€2,50

1Pot uitbreidingsset

AP200/SQ

€26,50

€26,50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bassie ik gebruik precies zon fan en die dim ik nu met een action dimmer 2 euro 49 en werkt prima..

Misschien kan je hem met Tneon lampen wel op een vaste stand zetten zodat je geen thermostaat nodig bent maar dan moet je het wel een beetje bijhouden denkik

Ik had een setje met 180m2* filter, buis, aansluitsnoer en van die slangklemmen voor 60 euro, maar kan misschien wel goedkoper als je idd bijv de fan haalt bijd e gamma ofzo

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bassiey, ik heb ook zo'n slangventilator maar dan 100mm. Die heb aangesloten op een eurotech fan controler maar ik denk dat die te zwaar is voor het ventilatortje. Ik kan maar dimmen tot 75%. Bij minder gaat de fan brommen en stopt er dan mee ;)

 

Morgen ga ik even bij de action zo'n dimmertje halen en kijken wat die doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

was bij mij een heilig ding hoor, werkte perfect in combo met die afzuiger!

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites
@GanjaFyah Als het droog zal ik het gewicht uiteraard neerzetten :) , maar het gaat me meer om de kwaliteit eigenlijk alhoewel veel wiet ook relaxt is :P VEEL IS ALTIJD BETER ;)

@lemonhaze 1 op 1 in de 1e ronde zou wel heel sick zijn ^^ en het spoelen, moet dat met demi water of gewoon kraantjeswater? (GEWOON KRAANWATER)

@BertS Bedankt :) 150 watt HPS, als je er goed voor zorgt heb je dan mischien wel meer dan dit hoor :)

@Krasi het wordt zowiezo een lekker rook/damp ertje

 

 

Ik zat zo eens te denken over punten die ik kan verbeteren voor de volgende ronde en dat waren er toch aardig wat:

 

*Een verwarmingsmatje met thermotimer

DEZE MOET U HEBBEN

*Een groter medium -KOM IK ZO OP TERUG :D

*Filter + bijpassende afzuiger, die automtisch gedimt wordt (met een temperatuursensor)

DIE FILTER HEB IK OOK, JE KAN BETER 1 SLAG GROTER NEMEN, DEZE IS NAMELIJK NIET ERG LICHT EN ERG GROOT VOOR 75M3! VENTILATOR MOET JE BIJ DE GAMMA HALEN, 15 EU MET 10% KORTING NU! ;)

deze: http://www.desjop.nl/index.php?item=can-15...831&lang=NL

en deze : http://www.desjop.nl/index.php?item=mini-f...674&lang=NL

Iemand ervaringen ? of een idee hoe je dat automatisch kunt dimmen met een temperatuur sensor?

THERMOSTAAT IS VOOR 20 EURO OP CONRAD VERKRIJGBAAR... GA NIET ALLES VOOR JE OPZOEKEN :spliff:

*Blumats :) Via de blumat water geven, en dan de voeding 'handmatig' omdat die blumat anders dichtslipt

VAN DE AUTOPOT SITE:(GEWOON VOEDING GEVEN DOOR JE SLANGETJE!)

6mm afdichtingsring

PF906/6

€1,10

€1,10

6mm filter

PF905/GOLF

€2,50

€2,50

1Pot uitbreidingsset

AP200/SQ

€26,50

€26,50

 

okeee

De link van de verwarmingsmat werkt niet, is het deze?: http://www.rainforest-frogs.nl/shop/produc...products_id=744

Ik weet niet of ik die fan haal bij de gamma, heb op het moment geen haast eigenlijk :D Maar een groter filter heb ik eigenlijk niet nodig voor de PC kast denk ik zo.

Is er niet een filter dat past op de 100mm versie?

 

Deze set zie ik nu ook staan: http://www.desjop.nl/index.php?item=mini-f...676&lang=NL (of het filter wat hier aangeboden staat halen en de fan bij gamma :) )

 

Op conrad staan inderdaad genoeg thermostaten, maar ik weet niet of ik met 1 thermostaat genoeg heb om te bereiken wat ik wil :) Ik wil eigenlijk dat wanneer de lampen aangaan de thermostaat ziet dat het warmer wordt en hierdoor de fan harder laat draaien, en dat als ze uitgaan dat ie dan gedimt blijft draaien (maar niet uitgaan, wil s'nachts natuurlijk ook verse lucht) Zou ik die slangventilator dan hierop kunnen aansluiten of heb ik meer nodig? >> http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=180404

 

Chille site van Autopot , maar het is allemaal voor vrij grote potten. Ook bedenk ik moet ik nog kijken waar het watervat zou moeten komen, zou opzich bovenop de kast kunnen staan want heb ik de kast beperkte ruimte.

 

bedankt voor alle tips en als ik salaris heb morgen rijd ik wel ff langs gamma

 

gr

Sebas

 

 

edit: Als ik een verwarmingsmat neem met thermostaat hoef ik de fan niet te dimmen , dan laat ik hem gewoon op dezelfde stand draaien day/night

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update gister en vandaag

Dag 68 Bloei

Gister het laatse bitje Bacto gegeven aan me plant, daarna nog een halve liter water (spoelen) , met een heel klein beetje drain

 

gallery_28658_13105_159044.jpg

 

 

gallery_28658_13105_41650.jpg

 

 

gallery_28658_13105_648446.jpg

 

 

zwellende

 

gallery_28658_13105_322308.jpg

 

 

Vandaag

 

Dag 69 Bloei

 

Enkelt water, toppen beginnen nu echt te hangen en eentje was soort van omgevallen.

 

gallery_28658_13105_427997.jpg

 

Hangende

 

gallery_28658_13105_321135.jpg

 

 

gallery_28658_13105_136033.jpg

 

Planning is morgen + donderdag spoelen en als vrijdag de lamp uitgaat 48 uur donker en dan zondag vroeg knippen. Het wordt dan 1 dag eerder geknipt dan jullie geadviseerd hebben, maar op de kleine sugar leaves zitten nu ook aardig wat amber trichomen en de rest is ook pretty milky.

 

gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bassiey93,

 

Dat spoelen moet je niet TE letterlijk nemen :D . Het is niet de bedoeling dat je nu water blijft geven tot het onder uit de pot komt, maar gewoon normale dosis water zonder voeding.

Ik zit nu zelf ook in de laatste week en geef alleen water (oké met een beetje BAC bloeistimulator, maar da's geen voeding :D ) en bouw het deze week zelfs een beetje af, zodat ze einde van de week bijna droog staan en dan gaan ze om :) . Volgens mij moet je ze bij het afbloeien nou juist niet te nat zetten OF ik heb het al die tijd verkeerd gedaan ;) (wat dus heel goed mogelijk is en ik vandaag weer iets belangrijks heb geleerd :P ).

 

Succes met de laatste loodjes en geduld wordt beloond ;) .

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Beaker,

 

Ik zal gewoon de normale dosis water geven ;) En over dat te nat zetten heb je gelijk, heb net ergens gelezen dat je dan alleen de bloei je plant aan

het remmen bent.

 

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

 

Mijn koolstoffilter is niet sterk genoeg om de sugarpunch lucht tegen te houden nu bij de laatste dagen, en nu beginnen mn ouders te zeiken dat mijn

kast naar buiten moet ( schuurtje dat niet verwarmd is), vanwege de lucht. Is dit niet erg voor de laatste dag + 48 uur donker, omdat je de plant toch wilt stressen of gaat

de plant het niet leuk vinden in de kou en kan ik me ouders beter ompraten dat het nog maar 2 dagen binnen moet staan?

 

Het drogen gebeurt zowiezo wel binnen, heb een klein kartonnen doosje met filter, deze is ook getest en werkt wel dus dat zou geen problemen moeten

opleveren ;)

 

Advies gevraagd dus eigenlijk over het 1e punt..

 

Gr

Sebas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grotere filter kopen en afzuiger lijkt me , zeg dat je die koopt zodra de planten klaar en droog zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bassiey, afzuiger voluit zetten en een zakje kkoolstof korrels bij een aquariumzaak halen.

En een stukje filter spons, hol de filterspons uit en doe daar ff koolstofkkorrels in.

Dan druk jje die in je filter en je kan weer een paar dagen vooruit.

Anders kan je ook een filtermatje halen voor in een kattebak voor een ppaar euro.

Of rek fff een paar dagen uit en oogst dan gewoon.

Et wel op...

 

Bij het drogen komt meestal de stank echt vrij!

Was bij mmij iig het verhaal!

 

Lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...