Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zeebodem

TEST: AN Kushie Kush...9x Vanilla Kush Fem.

Recommended Posts

minerale toevoegingen slopen je bodemleven dus niet echt slim om op die manier te kweken...

en daarnaast denk ik niet dat zeebodem met 2 man rondjes om ze hok aan het rennen is om het naar 1200ppm te brengen...

 

hij heeft de max van de plant al aangetikt en is daarom zelfs gaan minderen in voeding, dus dat ec verhaal gaat hier echt niet op..

en hij gebruikt ook geen tarantula of piranha, dus ook dat is niet aan de orde...

 

Dit is niet volledig waar.Er zijn zeker wel bacterien die overleven.Daar maken wij dan ook gebruik van.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees ff de vorige post... :huh: doelde namelijk niet alleen daar op dat het slecht is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die enzymen niet toevoegt zal je ze toch van je bodemleven moeten krijgen.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg.

kweek je 100% organisch laat de enzymen in de kast.. (hergebruik de aarde)

kweek je 100% mineraal pak de enzymen uit de kast.. (vernieuw de aarde)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel voedingslijnen zijn qua middelen op elkaar afgestemd. Niet alleen qua hoeveelheid, maar ook de toepasbaarheid. Daarom hou ik er ook niet van om ze door elkaar te gebruiken, al doe ik het nu wel.

Ik had ook liever AN tarantula en piranha gebruikt ipv de myco die ik nu gebruik. Door wat gebrekken heb ik mijn oude myco gebruikt. Toch heb ik wel mooie schimmels. Ik heb namelijk de bacto's/myco's met elkaar vergeleken en er zitten een hele hoop dezelfde in.

En zoals twin zegt, zijn er bacto's die wel overleven in hydro en die gebruiken ze. Net als de enzymen, die je toch ergens vandaan moet halen als je wilt hergebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu komt hydro weer om de hoek kijken.. :)

zo wordt discussie voeren wel moeilijk... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat niet om het medium. Het gaat erom dat dingen op elkaar afgestemd zijn, ongeacht medium.

Of je nou een hydro of aarde cultuur gebruikt. En enzymen worden bij minerale lijnen gebruikt om de aarde te kunnen hergebruiken.

Niemand zegt dat je die in je bio aarde moet gooien.

 

Net zoals een Kush van de breedte houdt, en hier op elkaar gepropt zijn. Met pk en kushie kush als vergelijking tegenover elkaar, en dan pk samen met de kushie kush wordt gebruikt. Weg vergelijking. Dat is gewoon zonde.

 

En over de offtopics, sorry, maar ik vind dat er vaak dingen verkeerd begrepen worden als ik iets neerzet. En dat er wel heel hard tegenin gegaan wordt, of commentaar op gegeven wordt.

Ik geef gewoon wat tips, over voeding, en wat andere dingen, en zeg toevallig dat je bij dwc niet zo op de ec hoeft te letten. Daarmee wil ik alleen aangeven dat sommigen vaak teveel naar de ec kijken. Niet speciaal voor dit topic, maar in het algemeen. Dan hoeft er niet op gereageerd te worden dat hydro niks met het topic te maken heeft, want dat snap ik ook wel. Ik geef vaak wat extra info over dingen die ik geleerd heb, en mee geëxperimenteerd heb, als algemene info. Daar kan je van leren. Hoef je niet tegenin te gaan, of commentaar op te geven. Er zijn genoeg mensen die het topic lezen, en er wel wat aan hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaaahhh manneke toch, niet zo snel op je tenen getrapt zijn he.. :)

lees anders eerst het topic zelf even goed door, :huh: want waar wordt gezegd dat hier pk's met kushikush vergeleken wordt..? :P

het is batboost tegenover kushi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe dan ook, als je zoveel toevoeging gebruikt, bouw je vanzelf een grote buffer op in je aarde waarbij je het verschil echt niet gaat zien.

Die buffer komt vrij elke keer als je water geeft. En laten planten dat nou beter op kunnen nemen als je een goede bacto/myco cultuur hebt.

Zowel bij minerale als organische voeding. :huh:

Als ik ergens een tip geeft over bepaalde lichtkleuren, is dat geen led gebrabbel. Dat geldt voor elke lamp...

Als ik dan een tip geef over voeding, is dat niet specifiek voor hydro, maar geldt het voor elke kweek....

Net als met co2...en de hoeveelheid licht...

En als je dan heel goed leest, en minder commentaar levert, kan je misschien ook de 1 op 1 halen....net als ik....

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha..!

Wees maar trots op je 1 op 1 op die vierkante meter met dat hoere lampje van je...!

en volgens mij ken je stikkie niet anders wist je wel dat 1 op 1 zooooo 2010 is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha voordat ik weer even on topic op Zeebodem reactie wil geven, wil ik even aangeven dat jij, Kweekfreek altijd voor de nodige discussies zorgt.. ik snap eigelijk ook niet zo goed waar jij precies na toe wil.. wat je zegt is eigenlijk is dat je gewoon commentaar wil geven, commentaar wat niet eens perse in dit topic past, als jij zo graag over je eigen ervaringen verhaaltjes vertelt.. waarom start je niet een eigen topic en vertel je je verhaal.

 

En als je dan iets gezegd hebt wil je dat ook nog graag doen zonder dat andere mensen zoals Stikkie nu daarover een discussie over willen voeren met jou. Logisch dat je de hele tijd wordt tegengesproken als jij denkt op deze manier op een forum met andere leden te kunnen omgaan. Leden die vaak hun verhaaltje beter klaar hebben staan dan jou en die ook bewijzen waar ze mee bezig zijn. Ik ken jou niet, lees altijd veel vage praat en veel loze woorden.. we kunnen allemaal informatie van internet trekken om een beetje met woorden te smijten!

 

Ik denk dat jij vooral moet leren na jezelf te kijken waarom jij juist het gevoel krijgt dat allemaal andere mensen perse tegen jou in willen gaan? Of denk je dat dit allemaal aan andere ligt? :)

 

Peace MJ :huh:

 

@ ZB, de andere post komt er nu aan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha MMJ :huh:

 

Komt u maar hoor....ik ben zit er klaar voor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm na al dat filosofie gepraat ben ik de weg naar de foto`s kwijt van Zeebodem of stond er niks op page 8 :huh:

 

 

Fijne woensdag, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmm na al dat filosofie gepraat ben ik de weg naar de foto`s kwijt van Zeebodem of stond er niks op page 8 :)

 

 

Fijne woensdag, /zODd

 

 

Hihihi...

Op pagina 7 m8 haha :huh:

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo ZB!

Excuse moi dat het toch weer even duurde, ben vandaag bieteke een slome ;)

Waar blijven die foto's vanaf de ladder? Of was die 2e vanaf de ladder geschoten?

Ik ben eigenlijk wel zeer benieuwd hoe je veldje er van boven af uit ziet.. ik zie serieus door de bomen het bos niet meer :P

Hoelang zijn de armen van je dames eigelijk? Ik schrik gewoon van die hoofdtoppen van je :huh:

 

Blijft beetje jammer van de genetica, volgende ronde gewoon weer goeie uitzoeken en knallen met die zon van jou :D

Zou jij niet eens een SCROG willen doen met die lamp van je? Creer je gewoon een lekker bedje met toppen, maar laat je ze wel nog stevig doorgroeien boven je netje (kan ook met buigen en knakken enzo ofc) Volgens mij krijg je dan echt ziekelijke foto's, ik kan me nog van whazzup een foto van zn amnesia Moeder in een scrog in 90L onder een 1000watter herinneren, zon beeld vergeet je niet snel ;)

 

Op naar die lekkere rijpe buds! :)

 

Peace MJ :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey MMJ :D

Ach....beter laat als nooit toch :huh:

 

Alle drie de foto's heb ik vanaf een ladder gemaakt.Ik heb naaktuurlijk wel het beste op de foto gezet...want er zitten echte messed up stukken bij zo van boven af haha :P

De genetica's voor mijn volgende rondje heb ik al een poosje liggen,en t zal aanzielijk beter gaan als deze Barneys crap farm..maar goed,ik zal daar nog niet te veel over uitwijken :)

De zij armen zijn ook echt huge...ik schat ook met gemak ook wel 1,80 ofzo haha...

Bij de volgende foto update zal ik het veldje van boven vast leggen en een paar referentie punten erbij plaatsen...je gaat schrikken haha :j

 

SCROG is ook zeker door mijn hooft gegaan en gaat ook zeker nog een keer gebeuren...enkel niet de.volgende ronde.

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zeebodem,

 

je moet maar een dakkappeltje maken boven je hokje, met een ingebouwde camera erin. :) zo op de ladder klimmen voor wat plaatjes zal ook niet meevallen.

 

ben wel benieuwd naar de foto's straks, en de keuze voor de volgende ronde. :huh:

 

beetje jammer dat het nog steeds wat tegenvalt, maar als het geen kilo is, maar wel hele lekkere wiet, gaat het toch niet echt verkeerd.

 

Succes verder.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha DJ Broertje,

Bedankt voor je reactie man ;) Ik weet nu al dat deze ronde geen kiloknaller zal gaan worden..maar net wat je zegt inderdaad...als de wiet maar lekker is in iedergeval.

Soortjes voor de volgende ronde zullen uit de stal van Fusion seeds zijn...wat oude bekende..maar ook wat leuk nieuw spul ;)

 

Hier weer even een korte update.

Inmiddels zijn we aanbeland op dag 49 12/12.

Verder weinig te melden eigenlijk...behalve dan de half weg gefikte bovenkant :) Maar goed,daar doe ik nu toch niets meer aan.

Ik heb wel op sommige dames uitschieters zitten,dus zegmaar dat er boven de top nog een takje doorgroeid..dit weer waarschijnlijk door de wat hoge EC.

 

Verder heb ik ook weer 2 vaatjes sap klaar gemaakt voor de komende week.

 

De Kushie kush dames krijgen geen Kushie kusk meer,maar staan nu op de AN Overdrive.

de Goldlabel dames hebben dinsdag een shot met Batboost gehad.1ML op een liter.

 

De vaatjes:

Kushie kush vat:

 

-60 liter water.

-66ML GL a&B.

-6ML GL enzyme.

-6ML GL Ultra PK.

-100ML AN Overdrive.

 

Goldlabel vat:

 

40 liter water.

-44ML GL a&b.

-4ML GL enzyme.

-3,6 ML GL Ultra PK.

 

In het kushie kush vat heb ik de Ultra PK verlaagt met meer als de helft van de aanbevolen hoeveelheid.

Beide vaten uiteraard weer op PH 6.0

 

Dan de foto,s...

Deze zijn gisteren genomen,dus dag 48 12/12.Kijk en huiver...aardig heet onder de Gavita.

 

Korte gedrongen indica`s :P :D :j

 

gallery_27684_13014_41737.jpg

 

Reken maar uit :huh:

gallery_27684_13014_710550.jpg

 

gallery_27684_13014_520587.jpg

 

gallery_27684_13014_865380.jpg

 

gallery_27684_13014_1135107.jpg

 

gallery_27684_13014_367132.jpg

 

gallery_27684_13014_1154244.jpg

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeetje das wel HEEL ERG VOL.. toppen lijden er onder zo te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

holy holy crap !!!!!!!

 

ga nog ff zo door en ze groeien je dak uit hahahahahaha

mijn hemel hoe hou je dat onder controle ?

 

ik heb zo het idee dat deze hoogte ook niet helemaal de bedoeling was of wel hahahahaha

 

maar vind het wel machtig om te zien woei !! succes met de laatste loodjes ik hoop dat je de hitte een beetje kunt beheersen maar petje af man dat in een omgebouwde wc (geintje )

Die lamp is trouwens helemaal te gek ik bedoel die dingen gebruiken ze normaal op een voetbalveld om keepers beter zichtbaar te maken voor iets te enthousiaste fans ;)

 

Ik volg met een lichte huivering hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het de volgende keer ook zo doet alleen hou je dan de planten iets lager zal het echt een toppertje worden.

Ook nu ben je al Cola's aan het kweken.1sm191coke.gif

Ik denk dat het einresultaat hier gaat tellen.

De blaadjes rook je toch niet op dus dat die er minder uitzien maakt ook niet uit op het eindresultaat. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook nu ben je al Cola's aan het kweken.

 

Deze flessen bedoel je toch ?

 

IMG_1948.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongelooflijk wat een vol hok.

 

Kan je die achterste planten nog wel water geven?

 

Via het topic van de Hericules kweek ben ik hier beland. Toen had je last van uitschieters, leek in deze ronde ook te gebeuren, maar als iedere plant tot aan het plafond groeit kan je het moeilijk uitschieten noemen :)

 

Naar aanleiding van de uitschieters wilde ik je adviseren om eens na te denken over SOG/SCROGG zodat je veel meer invloed kan hebben op je lamphoogte en derhalve meer rendement kan halen uit je licht.

 

Als ik dit zie echter heb je een heel ander probleem. Lijkt mij op een combo van veel te warm/te veel stikstof. In ieder geval kan dit niet bevorderlijk zijn voor je opbrengst (ook gezien het aantal toppen onder "het bladerdek" wat eigenlijk weggedieft had kunnen worden.

 

Heb je al een idee wat je gaat doen om het strekken de volgende ronde te voorkomen?

 

Anyway ik vind dat je wel zeer secuur en netjes aan het kweken bent en ga er vanuit dat er toch een goed resultaat behaald wordt.

 

Succes en een goede bloei verder gewenst ;)

 

Edit:

 

Volgens mij krijg je dan echt ziekelijke foto's, ik kan me nog van whazzup een foto van zn amnesia Moeder in een scrog in 90L onder een 1000watter herinneren, zon beeld vergeet je niet snel :o

 

Ja, ik heb ook nog zoon foto, Pukkeltjes zijn 20 weken bloeiende Nevilles Haze toen ik deze laatste foto zag moest ik gelijk hieraan denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat dacht je van een update.. :rofl

 

duurt allemaal weer veeeeeel te lang.. :wacko:

 

(edit) ik zou je blumat niet precies bij de stam laten druppelen ivm ''afvalzouten''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt helemaal gelijk hoor... :wacko: ..druk druk druk...

 

Ik heb gisteren alwel vast foto,s gemaakt en in mijn album gezet.

Vanavond zal ik jullie even beatwoorden en tekst en uitleg geven,ook daar heb ik nu geen tijd voor :rofl

 

 

Horror hokkie op 60 dagen 12/12 ;)

 

gallery_27684_13014_667615.jpg

 

gallery_27684_13014_1296327.jpg

 

gallery_27684_13014_89970.jpg

 

gallery_27684_13014_1190771.jpg

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...