Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kweeknoob

Wietpas vanaf januari ingevoerd

Recommended Posts

Drugstoeristen zijn al over enkele maanden in het zuiden van het land niet langer welkom. De coffeeshops zijn daar vanaf 1 januari besloten clubs.

 

Die clubs mogen dan nog maar maximaal 2000 leden uit de eigen gemeente binnenlaten. Een jaar later worden in heel Nederland buitenlandse drugsgebruikers geweerd. Dat blijkt uit de uitgewerkte plannen van minister Opstelten (Veiligheid en Justitie).

 

De exploitanten van coffeeshops moeten ’controleerbare ledenlijsten’ bijhouden.

 

telegraaf.nl

 

Coffeeshops in het zuiden van het land moeten vanaf 1 januari toeristen weren. De coffeeshops moeten daar besloten clubs worden. Een jaar later geldt de beperking ook voor coffeeshops in de rest van het land. Dat schrijft De Telegraaf op basis van uitgewerkte plannen van minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD).

 

Om een coffeeshop binnen te gaan is straks een pasje nodig. Klanten kunnen alleen lid worden van een coffeeshop in hun eigen gemeente. Coffeeshopuitbaters moeten een ledenlijst bijhouden. Aan de hand daarvan moet kunnen worden gecontroleerd of mensen de drugs niet stiekem door verkopen aan toeristen.

 

Opstelten gaat ook werk maken van de beperking dat coffeeshops niet binnen een straal van 350 meter bij een school mogen zijn. Ze krijgen tot 2014 de tijd om te verkassen. Daarna gaat hij handhavend optreden.

 

De plannen waren al aangekondigd in het regeerakkoord. Opstelten heeft nu een tijdschema bekendgemaakt voor de invoering

 

 

fok.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
controleerbare ledenlijsten’ bijhouden.

Dat was dus het doel een registratie van drug gebruikers.

leuk als je hard werk en een huis wilt kopen.

Ga je naar de bank krijg je geen hypotheek omdat je een risico ben in hun ogen.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geregistreerd als ''drugs''gebruiker met als smoes om te controleren of ze niet aan toeristen verkopen.

 

Hier doe ik niet aan mee.

Wie weet hoe de tijd later word, en dan sta je geregistreerd.

 

Nee dank je, ik mag het niet zeggen maar ik kan enkel hopen dat er goede huisdealers bijkomen.

Maar die kans is uiteraard zeer groot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ze doen, I don't care!

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit zo een tegengesteld effect heeft dat ze er op moeten terugkomen..

 

Gouden tijden voor de simpele thuiskweker, daar zijn we het allemaal wel over eens

Spijtig genoeg zijn er nu ook zware criminelen die veel meer gaan verdienen, zeg nu zelf een drugsrunner is makkelijker dan telkens de shop te moeten leveren

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben ze bij de ministers al nagedacht dat het hele circuit zwart gaat worden?

Alle drugstoeristen worden gewoon naar illegale coffeeshops gedirigeerd ergens in de binnenstad of op een industrieterrein. Alles gaat gewoon verder en door, behalve dat er belasting wordt misgelopen, maar dat doen ze zelf :lol:

 

Sukkels! (ministers)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet van plan om mezelf aan te geven bij de overheid als drugsgebruiker om vervolgens met spreekwoordelijke pek en veren te worden besmeurd. Mezelf overgeven aan een echte drugsdealer lijkt mij nou echter ook niet echt fijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

betekend dit dan ook dat elke gemeente een coffeeshop krijgt

 

anders moet ik het bij een illegaale shop halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach hier is 't laatste nog niet over gezegd, dit soort berichten worden dagelijks gefabriceerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop echt dat hier nog iets tussenkomt. En anders moeten ze hier in Belgie maar eens dringend hun ogen openen en legaliseren verdomme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alles gaat gewoon verder en door, behalve dat er belasting wordt misgelopen, maar dat doen ze zelf ;)

 

Sukkels! (ministers)

 

green-lady

 

hoezo misgelopen ;) ?.....ze hebben plukze als belasting achteraf :o ...

en daarmee wordt dat leger ambtenaren betaald....dat heet creatief...creeeren van banen....

 

ook die rechters moeten wat... en die cipiers ook...schuld hulpverleners...ga zo maar door :lol:

 

sukkels zijn die idioten... die deze regeerings parteien gekozen hebben ;) ...ze voeren gwoon uit wat ze belooft hebben... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze voeren gewoon uit waar ze zin in hebben. Die heele stemmingsverkiezing is slechts een toneel spel om de gewone jan modaal het idee te geven dat hij er wat aan kan doen. En dat noemen ze dan democratie.

 

Oja en beter weten doen ze echt wel, ze willen alleen eens en voor altijd af zijn van dat 'heilige' kruid. Maarja dat gaat natuurlijk niet werken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou jongens.

het is over het is voorbij het is zover :lol:

Er wordt dus gedacht in Den Haag,en even voor de duidelijkheid daar zitten mensen die 8 keer mijn jaarsalaris verdienen en een hoge opleiding hebben genoten.

dat er zonder dat simpele wietpasje geen softdrugs meer kan worden verkocht.

om zo overlast tegen te gaan.

ja ja B)

de gevolgen en de feiten zijn.

1.De nederlandse staat loopt miljoenen aan belasting mis.

2.De toeristen komen toch wel naar Nederland ongeacht pasje of niet want of ze voor drugs komen is oncontroleerbaar ze hebben immers geen pasje dus kunnen ze nooit hard maken dat ze voor softdrugs komen,niemand die ze tegen houdt we zijn een europa dus de grenzen zijn er niet meer.

3.op elke hoek van de straat zal stiekem worden gedeald omdat niemand het in zijn hoofd zal halen om zich vrijwillig te laten registreren als softdrugsgebruiker,iets wat later met dit kabinet altijd in je nadeel kan werken,indien je geregistreerd bent.

4.onschuldige inwoners van nederland worden straks meerdere malen gevraagd op straat of zij drugs verkopen.

5.dit zorgt er tenslotte voor dat er binnen niet al te lange tijd duizenden en duizenden wietkweekjes binnen komen en daar zitten ook mensen tussen die geen besef hebben wat ze doen,dit zal voor extra risico's zorgen.

 

Dit compleet idiote circus jegens de cannabis rijst de pan uit omdat kookpunten bereikt gaan worden.

dit heeft op geen enkele wijze te maken met een fatsoenlijk Nederland zo wordt er juist overlast en criminaliteit gecreerd.

er moeten toch op een of andere manieren mazen in de wet zitten om hiertegen een keiharde vuist te maken en dit de kop in te drukken.

we leven toch in een democratie.

ik heb nu het idee dat wat dictator opstelten beslist die (dik)tator ook gewoon voor elkaar krijgt.

 

Geloof mij beste cannabis liefhebbers,dit kabinet zal zo ontzettend hard de deksel op den neus krijgen dat ie op vier plaatsen is gebroken,om nog maar te zwijgen hoe diep de snede's in hun vingers zullen zijn.

dit gaat totaal maar dan ook totaal averechts werken.

 

mvg bokito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet niet dat heleboel shops ook nog sluiting boven het hoofd hangt vanwege de 350m regel die strak gehandhaafd gaat worden volgens zelfde bericht.

Ook lagere scholen tellen mee. :lol: :o

 

Blijven er weinig shops over. B)

 

Die krijgen vervolgens de grootste moeite om 2000 leden in te schrijven die geregistreert willen staan ---> Einde gecontroleerde verkoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vergeet niet dat heleboel shops ook nog sluiting boven het hoofd hangt vanwege de 350m regel die strak gehandhaafd gaat worden volgens zelfde bericht.

Ook lagere scholen tellen mee. :lol: :o

 

Blijven er weinig shops over. B)

 

Die krijgen vervolgens de grootste moeite om 2000 leden in te schrijven die geregistreert willen staan ---> Einde gecontroleerde verkoop.

 

 

ja en dat zijn in mijn ogen ook gewoon mensen die elke dag echt keihard werken die hebben geen vakantie zijn elke dag open.

en daar heb ik echt geen overlast van hoor.

ik heb niets tegen mensen die keihard voor hun boterham werken.

kabinet schaam je ,schaam je diep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk een goed bericht om het weekend goed in tegaan hahah

het wordt allen maar meer waardt

gr bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 4 jaar tijd wordt alles wat zeg maar begin jaren 80 is ontstaan, deskundig de nek omgedraait.

Het kweken en gebruiken gaat gewoon door.

In deze tijd van smartphones en internet is het reuze simpel om de shop mobiel te maken.

Prepaid anoniem simmetje en gaan. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedenk me net, als je er een clubje van maakt, en ik meld me aan bij coffeeshop Aklabebesh, dan mag ik blij zijn dat ik legaal m'n wiet mag kopen. ben 1 van de uitverkorene etc. maar wat doet dat met de kwaliteit van de wiet? de ene coffeeshop verkoopt rommel en verdiend daar meer aan dan de andere coffeeshop die echt goed materiaal verkoopt. je hebt nu nog een soort van "concurrentie" tussen de ene en de andere shop. dus coffeeshophouders maken NU nog een keuze om rommel of goed spul te verkopen. Immers, meer tevreden klanten = meer omzet.

 

maar wat nou als coffeeshop Aklabebesh zoiets heeft van, m'n klanten kunnen toch nergens anders terecht, dus ik ga eens even mooi wat goedkope rommel inslaan, en voor de hoofdprijs verkopen. desnoods nog wat meer bewerken etc. Klanten zullen dit gewoon moeten slikken als dit gebeurt (zie geen reden waarom dit niet zou gebeuren, omzet daalt ook als je nog maar een beperkt aantal klanten in je winkel krijgt) De motivatie om TOPSPUL te verkopen verdwijnt. slecht een enkele goedzak zal kwaliteit blijven inkopen en verkopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

des te meer mogen we trots zijn op een forum zoals dit.

waar kwaliteit boven kwantiteit staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop eigenlijk dat Opstelten zo rond kerst of uiterlijk 31 dec sterft. Niet dat het er iets toe doet, maar dat zou symbolisch gezien wel mooi zijn. zo rond de invoering van z'n bierviltplannetje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de eerste al gebeld.

Ik hoef hem niet meer voor te stellen:

Hier is speciaal voor jullie........ ratatataaaaa.... PETER;

 

gallery_14245_4385_27503.jpg

 

En even een pasfoto gejat, komt ie....(zie 'm lachen, die oetlul!)

 

gallery_14245_4385_7047.jpg

 

Maar..... we gaan door en zetten onze waakhond in:

 

gallery_14245_4385_6705.jpg

 

 

We redden het wel :lol:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang de vraag blijft bestaan

zo zal de verkoper niet vergaan

 

gr east

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Weer ouderwets underground. :o Ik verheug me er nu al op. :lol:

Net als vroegâh B)

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...