Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weeds

10 Bubblicious op DWC (deep water culture)

Recommended Posts

Hehe,

Heb eindelijk door waar het overgaat,

Tja zet die pic als aventar.

Snap best dat je het jammer vind,

 

Maar je kijken hoeveel mensen er van gaan balen als jij stopt je info hier te delen

Zijn al veel mensen die er over denken jou systeem te kopieeren,

Waaronder ik, zei de gek.

 

Ik hoop dat je door gaat met info delen hier of ergens anders.

als je maar als je hier stopt post dan even een link ofzo dat we je kunnen vinden

 

Echt mooi systeem en jammer dat het zou moeten eindigen om plaatje

 

Gr kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft lang geduurd. Hij heeft meer van die fratsen, dan schiet het in zijn bol. Andere mag hij voor de gek houden , maar zelf kan hij niets hebben. Hij heeft het sinds een jaartje onder de knie met hulp van MRDUNHILL. Maar ja, we moeten nu gaan slijmen naar hem hé. Ik niet, hoop nooit meer wat van hem te lezen.

Ga hulp zoeken Weeds

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het heeft lang geduurd. Hij heeft meer van die fratsen, dan schiet het in zijn bol. Andere mag hij voor de gek houden , maar zelf kan hij niets hebben. Hij heeft het sinds een jaartje onder de knie met hulp van MRDUNHILL. Maar ja, we moeten nu gaan slijmen naar hem hé. Ik niet, hoop nooit meer wat van hem te lezen.

Ga hulp zoeken Weeds

 

val dood mafketel, wie ben jij dan pannekoek :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit gaat echt nergens over :D

ik had al gereageerd in het topic waar het begon, maar ik snap niet waarom je het zo veel groter wil maken dan het is.

hij vraagt gewoon alleen of je 1 van de regels van het forum wil na leven om het forum op kwaliteit te houden.

 

maar ik begrijp dat je nu naar een ander forum gaat, ben benieuwd welk forum dan zo veel beter is... ;)

ik ben hem namelijk nog niet tegen gekomen..

 

zonde.....

succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk heb ik hem nu ook door. Jammer dat je hier stopt maar ik vind het wel een beetje sneue reaktie, of heb je al veel meer aanvaringen gehad???

grtz..

Succes elders..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kerel,

 

 

Wat ga jij nou weer doen?

Je laat je zelf wel goed kenne zo he?

Ga gewoon door waar je goed in ben...... kweken!

En laat mij en de anderen gewoon lekker meekijken hoe je het doet.

Tja en wat vaginakweker hierboven al zei; regels zijn regels!

Ik ben ook al op mijn vingertjes getikt door 1 van de mods maar jij denkt toch niet dat ik met mijn rotterdamse temperament dan gelijk naar een ander forum toe gaat he?

Ik heb ook wel eens zin om iemand hier helemaal de t$%fus in te schelden terwijl ik op mijn vingertjes getikt word maar dan opeens bedenk ik dat het toch geen zin heeft om dat te doen want daar heb ik alleen mezelf maar mee.... en in jou geval ook anderen die van jouw kweek genieten!

 

Soms moet je dingen gewoon nemen zoals ze zijn, ookal vind jij dat op dat moment kinderachtig of whatever....

 

 

Nou ik heb weer lang genoeg gespeeld voor dr phil dus nu ff ontopic!

 

 

Ik zie dat je al begonnen ben met de madshack :D

Lekker soortje ook hoor! Mooie volle plant met veel bladeren en ik vind hem heerlijk zoet qua geur.

In mijn topic had ik al een foto voor je neergezet maar vooruit hier nog een keer ookal ben je er al aan begonnen.....

 

 

gallery_27271_13059_1600826.jpg

 

 

Nou kerel ik hoop dat je toch maar afziet van je beslissing, want het zou zonde van dit topic en ook forum zijn als jij er niet meer zal zijn!

 

 

 

Groet Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien het advies ga hulp zoeken, mee eens als je zo over de zeik gaat om zo een flutsding nou jong succes met het echte leven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Weeds,

sorry, voor het geval dat ik jouw met mijn opmerking kwaad gemaakt heb. :D

Het was echter niet de bedoeling!

Als moderator ben ik medeverantwoordelijk voor naleven van de forumregels, welke jij met jouw

lidmaatschap van het Wietforum goedgekeurd hebt.

Op 07-08-2007 had de Admin Whazzup regels voor de handtekeningen opgesteld,

in deze topic:http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=30151&st=0

Jij bent sinds 31-01-2009 lid van het Wietforum.

Deze regel bestond al 1 1/2 jaar en jij hebt deze toen ter tijd geaccepteerd.

En nu?

-Ga je stoppen met een super-topic omdat ik je gevraagd heb om jouw handtekening aan te passen?

-Ga je je trouwe topic-volger`s in de steek laten vanwege een verandering van jouw handtekening?

-Dreig je het forum te verlaten?

 

Sorry,hoor!

De regels zijn voor ons allen gelijk! Gaan wij uitzonderingen toestaan, openen wij de box van Pandora

en het ontstaan meer van deze nare situaties.

Het is dus aan jouw. Gewoon effe de handtekening aanpassen en doorgaan.

 

Het is trouwens een wonder, dat je nog hier op het forum mag posten!

Ik heb de zoek-machine in gang gezet om te zien hoe je vroeger een handtekening geplaatst had:

Voor de trouwe topic-volger´s nog wat leesvoer: ;)

http://www.wietforum.nl/topic-verwijderd-t53760.html

http://www.wietforum.nl/-t52763.html

http://www.wietforum.nl/hoe-haal-ik-mijn-o...ier-t54516.html

http://www.wietforum.nl/-t53683.html

 

Forumvandalisme!

Hoelang blijft deze topic dan nog bestaan? :)

Een andere forumoptie, het "editten" is misschien ook door jouw toedoen

verandert worden!

 

Maar ja, het is nu aan jouw!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsti,

 

Is het forum nu wel beter beveiligt?

Bedoel kan nu nog steeds mensen hun topic verwijderen?

Of al hun eigen posts?

 

Zou zonde zijn, niet alleen voor dit topic,

 

Gr kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kutkweker,

de forumsoftware is aangepast.

Je hebt drie dagen de tijd om jouw eigen post´s te veranderen.

Latere veranderingen kunnen alleen door de sectie-mods doorgevoerd worden.

Dat gebeurt dan meestal bij de topic-titels.

Dus het leeghalen is niet meer mogelijk.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote name='Torsti' date='30 Nov 2011, 23:57 '

Dus het leeghalen is niet meer mogelijk.

 

Groetjes

Torsten

 

Oke, dat is beter,.. Jammer dat het nodig is

 

Gr kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

super jammer, dat zo leerzaam & nuttig topic op deze manier moet eindigen, ik denk dat vele met mij op deze manier erover denken.. dit was dan wel 1 van mijn favo topicss, met de vele updatess foto's & uitleg..

 

weeds bedankt, en hoop je tog terug te zien op dit forum!

 

pablo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga zo even eens kijken of ik zelf iets kan maken,

Eerst maar eens in het klein,

Een grote bak of emmer moet er wel ergens zijn, luchtpompje heb ik ook nog wel

Heb alleen geen hydrovoeding, zal het veel uitmaken als ik er hesi aarde voeding zal gebruiken

Het zal om 1 of 2planten gaan

 

Hoeveel water/wortelruimte zou een plant moeten henben?

Emmer van 10liter zou dat groot genoeg zijn?

 

Groeten Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

f off topic gaan,

wat voor zever is dat hier allemaal in dit topic, snap er de ballen van.

alleen heeft het jullie forum echt een slecht imago, heb al veel gelezen en veel mensen tegengekomen die denken dat ze god zijn op het forum en spreken met een rare attitude.

 

consequent zijn voor ieder lid is een moeilijke opgave .. maar toch ...

 

dit was mijn mening, zal wel nog ff afwachten of we doorgaan hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle zevers

ga lekker op dat "super drukbezette" andere forum zitten waar je alles mag :tu

 

@kut en alle anderen die zich afvragen hoe dat DWC nu allemaal werkt en hoe je het ook "anders" zou kunnen doen is dit een leuke start

 

 

je moet met deze manier van kweken wel weten wat je doet en als je de mogelijkheid hebt om geen luchtsteentjes/pompje te gebruiken benut die dan... scheelt je weer oplopende ph want co2 toevoegen is wat je doet en dat verhoogt de ph weer.

 

Beter een circulatiepomp met stuk slang (wel inlaat ervan afschermen) wat via waterval effect voor circulatie en zuurstof in water zorgt in de bak zelf, kun je de deksel ook dicht houden en zul je merken dat de temperatuur veel constanter blijft waar je met bruissteentjes wel zit met "waar haal ik de lucht vandaan en hoe beheers ik die luchtstroom om nog maar niet te spreken van het getril en gebrom van de luchtpomp wat ze na een tijdje allemaal wel enigzins gaan doen.

 

Heb mezelf ff gegoogled, verslagen niet meer terug te vinden want OG is niet meer maar dit wel, ergens uit 2005 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
val dood mafketel, wie ben jij dan pannekoek

 

 

Hahahaha nou kijk dat vind ik dan wel weer een lollige opmerking als hij iig zo bedoelt is ;)

 

He weeds ik ben hier nog maar net en heb helemaal geen recht van spreken maar ik lees dit forum al een tijdje en ik vind oa dit topic waanzinnig leuk.

Ik wou je dan ook vragen om niet te diep in te gaan op iets onzinnigs als een handtekening want als ik eerlijk ben ik vind ze wel leuk maar ze werken soms ook erg verwarrend in topics, ik vind dus eigenlijk de regels we goed ivm leesbaarheid.

 

Ik denk ook niet dat torsti het lullig bedoelde maar gewoon de regels hanteert

 

Met andere worden ga gewoon door met posten want ik vind het te geinig om te zien hoe jij dat spul laat groeien. kortom ram die signature in je avatar en klim achter je toetsenbord. schrijf !!! zodat ik het later als ik groot ben ook zo kan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pannekoek ;)

 

Pannekoek mag vindt ik. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
alle zevers

ga lekker op dat "super drukbezette" andere forum zitten waar je alles mag :tu

 

@kut en alle anderen die zich afvragen hoe dat DWC nu allemaal werkt en hoe je het ook "anders" zou kunnen doen is dit een leuke start

 

 

je moet met deze manier van kweken wel weten wat je doet en als je de mogelijkheid hebt om geen luchtsteentjes/pompje te gebruiken benut die dan... scheelt je weer oplopende ph want co2 toevoegen is wat je doet en dat verhoogt de ph weer.

 

Beter een circulatiepomp met stuk slang (wel inlaat ervan afschermen) wat via waterval effect voor circulatie en zuurstof in water zorgt in de bak zelf, kun je de deksel ook dicht houden en zul je merken dat de temperatuur veel constanter blijft waar je met bruissteentjes wel zit met "waar haal ik de lucht vandaan en hoe beheers ik die luchtstroom om nog maar niet te spreken van het getril en gebrom van de luchtpomp wat ze na een tijdje allemaal wel enigzins gaan doen.

 

Heb mezelf ff gegoogled, verslagen niet meer terug te vinden want OG is niet meer maar dit wel, ergens uit 2005 ;)

 

 

Misschien stomme vraag, maar moet dit echt vallen ? kan je het niet door een schuine buis ofzo laten "vallen"/"glijden"scheelt weer geluid.

Ik denk zelf dat dat niet echt voldoende is maar wie weet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met dwc is het wel de bedoeling dat je een luchtsteen gebruikt om veel zuurstof in het water te krijgen.

Veel zuurstof, dus een sterke pomp is aan te raden. De voeding is goed genoeg om minimaal een week in een dwc/hydro setup te kunnen blijven zonder verversen.

 

Als je niet met een luchtpomp wilt werken is gewone hydro of aeroponics een keuze.

Daar heb je dan wel weer een extern voedingsvat bij, en die heb je niet bij dwc. Daar is je voedingsvat de wortelzone.

 

Minimaal 10-15 liter water per plant, voor de ontwikkeling/ruimte van de wortels en als voedingsbuffer.

Een 15-20 liter emmer per plant is prima, aangezien het water onder het netpotje blijft, en de emmer dus niet volledig met water gevuld is.

Zo veel mogelijk zuurstof erin, liefst tot het punt van verzadiging. Daarboven is onnodig en kan zelfs slechter werken.

Watertemperatuur altijd tussen 18-21 graden houden.

Probeer een emmer te vinden die volledig lichtdicht is, en dek het netpotje ook af, tegen het licht. Anders kan je alg en wortelrot in je bak krijgen.

 

Gewoon continue voeding langs de wortels laten stromen zou ik niet doen, dat lijkt mij een tekort aan zuurstof geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het eens rustig zitten door lezen

 

Vooral met bewondering voor de uitgebreide verklaring van Torsti, complimenten voor het geduld.

 

We zijn een open forum met een aantal simpele regeltjes waar we ons allemaal aan houden en maken daar geen uitzondering op.

Deze regel komt van mijn eigen hand af aangezien ik me altijd irriteer aan schreeuwende handtekeningen welke vooral op buitenlandse fora nog gebruikt word.

 

Als je je topic gesloten wilt hebben en of je account verwijderd wilt zien kun je hier een pb versturen naar een admin en dan regelen we dit voor je.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle reacties over dit onderwerp verwijderen, en door gaan zodat er niets te zien is. Kom op.

 

Volgende update please!

 

We leren zoveel, ik tenminste.

 

Ik kijk uit naar de volgende update!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met dwc is het wel de bedoeling dat je een luchtsteen gebruikt om veel zuurstof in het water te krijgen.

Veel zuurstof, dus een sterke pomp is aan te raden. De voeding is goed genoeg om minimaal een week in een dwc/hydro setup te kunnen blijven zonder verversen.

 

Als je niet met een luchtpomp wilt werken is gewone hydro of aeroponics een keuze.

Daar heb je dan wel weer een extern voedingsvat bij, en die heb je niet bij dwc. Daar is je voedingsvat de wortelzone.

 

Gewoon continue voeding langs de wortels laten stromen zou ik niet doen, dat lijkt mij een tekort aan zuurstof geven.

 

DWC is all about altijd in voedingswater staan en wat heeft voeding in water nu met aandeel zuurstof in dat water te maken?

temp is tussen 18-23C beste omdat je dan genoeg zuurstof in het water houdt en een recirculerende 10 emmer DWC setup hoe wou je dat doen zonder een los voedingsvat erbij?

lees je nog eens goed in freek, vooral over zuurstof geforceerd toevoegen aan water en wat dat met ph doet, strippen noemen ze het ook wel en hoe groter en dikker je die luchtpomp maakt des te groter het strip effect.

 

@boefje

zet maar eens een 50ltr emmer vol met water neer, hang er een luchtsteen in en bubblen, maakt nog aardig wat lawaai tezaam.

doe nu eens een cklein circulatie pomje in deze bak en koppel er een stuk slang aan wat je voorziet van een T-stuk en zet deze pomp zo dat je T's richting de netpotten wijzen en zet de pomp aan

 

wat hoor je het meest (wel deksel op bak doen natuurlijk..)?

 

Daarnaast houdt een circulatiepomp de watermassa goed in beweging, iets wat met luchtstenen behoorlijk lokaal wordt nadat de wortelkluit bezit heeft genomen van de luchtstenen en door het natuurlijk proces van "vallend" water bevat het water meer dan genoeg zuurstof.

 

voor losse emmers met kleinere inhoud is een circulatiepomp niet te doen maar als je grote bakken hebt is het aan te raden, jullie nemen de single bucket als uitgangspunten dat is maar 1 van de vele DWC opties.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vanwege dat domme gelul, weeds???? come on kerel....

En er is altijd nog een ander forum waar ze daar niet moeilijk over doen hoor weeds ;-), Dat heet JD-forum..... want wil toch echt deze kweek helemaal afzien.

Grtz

 

1. regels zijn geen gelul en je vond het goed toen je lid werd.

2. ja we zeggen ook altijd het gras is groene bij de buren.

 

 

Beste weeds ik hoop echt dat je veder met het topic gaat.

Zo interessant en zo fijn om mee te genieten dat het jammer zal zijn als je stopt.

Is het bijvoorbeeld niet mogelijk om het zo te doen.

Dan begin je

Update van,

gallery_20709_13170_7729.jpg

En dan de update.

Er zijn genoeg mensen die met een youtube filmpje beginnen.

Ik weet niet als dit tegen de regels is maar dan zal er wel info over gegeven worden.

 

./zODd

 

PS, Veel sterkte en hoop dat je verder gaat al vast bedankt.

 

 

PS, 2 mensen vergeet niet.

Van nature zijn we broeders, door opvoeding worden we vreemden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...