Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

poko

ice-hash "gumby" fotoverslag

Recommended Posts

Geinspireerd door wat ik voorbij zag komen hier op WF (met bakken ijs hash maken) had ik besloten 1 van mn buitenplanten om te zetten in ice. Ik had 34 gram droog van mn buitenplant (Mixed Kush, zaadkweek van een bestelling van Sanniesshop uit 2009)

 

 

 

gallery_25006_13053_2176078.jpg

 

Dus dat ging een nachtje de vriezer ( -18C ) in ;)

 

gallery_25006_13053_928500.jpg

 

En toen: 3 liter ijskoud water, 165 ijsblokjes... en de accuboormachine (liever lui dan moe! :huh: )

 

gallery_25006_13053_3002429.jpg

 

Alles in de emmer gemikt:

 

gallery_25006_13053_1777682.jpg

 

Toen maar even een deksel op de emmer gelegd omdat het nogal spat, gaatje erin, roerstaaf er doorheen en draaien maar! 10 minuten roeren met de accuboormachine :D 10 seconden linksom, 10 seconden rechtsom!

 

Resultaat:

 

gallery_25006_13053_2545588.jpg

 

2 foto's hierboven zie je links op de foto een grote glazen kan staan met een panty eroverheen, hierdoor heb ik de inhoud van de emmer overgegoten in de glazen kan. Wel eerst alle ijsblokjes eruitgevist (BRRRRRR Kkk.kkkk...oud!!) en toen de pap uitgeknepen boven de kan.

 

gallery_25006_13053_1885592.jpg

 

Toen het goedje even laten zakken, zo ongeveer 4,5 uur. Eigenlijk te kort maar ik kon niet wachten ^_^ :D

 

Vervolgens het bovenste deel weggezogen dmv van een stukje slang en vervolgens het residu overgegoten in een kommetje en dat kommetje in de oven gezet op 70 C om het vocht weg te dampen.

 

gallery_25006_13053_1821687.jpg

 

gallery_25006_13053_2066471.jpg

 

Het bakje heeft 6 uur in de oven gestaan met de temp op 70 C en daarna 12 uur met alles uit.

Dit was het resultaat; een heel plakkerig goedje ! ;) :) ;)

 

gallery_25006_13053_2186960.jpg

 

gallery_25006_13053_1575790.jpg

 

gallery_25006_13053_1934313.jpg

 

En weer 2 uur later: 0,9 gram ;) :P :) :) Valt me wel een beetje tegen.. maar van de andere kant gezien; die buitenwiet had anders ook niks liggen doen aangezien ik dat zelf weinig tot niet rook en nu heb ik er toch iets lekkers van :)

 

 

gallery_25006_13053_1761392.jpg

 

Ik ga dit even een nachtje laten liggen, het is nu goed kneedbaar lekker zacht ik heb wel het gevoel dat dit iets heul errug lekkahs gaat worden!

 

Ciao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

NOOIT!!! in de oven drogen, gaat je kwaliteit van achter uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je toppen had verkruimeld had je waarschijnlijk ook wel wat meer resultaat gehad. Desondanks ziet het er wel erg licht en lekker uit :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 min met een accuboormachine roeren zal ook wel hebben volstaan als verkruimelen :lol:

Ziet er idd wel erg smakelijk uit, rook ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, thanks voor de reacties.

 

Volgende keer wordt er dus wel gekruimeld, want ik heb het idee dat de kristallen van het binnenste van de toppen niet losgekomen zijn, althans, niet allemaal.

 

Er ligt nu een dikke zak (360 gram) te wachten in de vriezer en dat ga ik in 3 keer "gumby-en" met verschillende bezinktijden om te kijken wat het beste resultaat geeft. Uiteraard maak ik ook hier weer een fotoverslagje van, maar dan in een nieuw topic. Ik zal het linkje hier plaatsen tzt.

 

Poko out.

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook altijd zo gedaan maar idd wat Gobru zegt.. in de oven gaat je kwaliteit achteruit en dat niet alleen!

Wat ik merkte is dat er dan ook een bijsmaak bij komt: De geur en smaak van gebakken wiet. Bijv als je wiet in een cake doet en dan bakt.. :) niet echt mijn favoriete smaak.. alhoewel de uitwerking altijd ;) is geweest.

 

Ook blijft alles wat niet verdampt achter in je hasj.. dat kan ook zorgen voor bijsmaken.

 

Pollinator zeefzakken lijken me dan de uitkomst.

Die staan op mijn verlanglijstje voor aankomend jaar :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet rekenen als alles goed gaat op zo'n 10%

 

dus als je 100gr knipafval en top heb liggen

zal daar gemiddeld 10gr hasj vanaf komen

 

ben benieuwd op het verslag van die 360gr

 

kan niet wachten wat de resultaten zeggen over de bezink tijden

 

wacht met smart op de link

 

succes

Gr DonButtie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...