Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bots

vietnamezen in wietteelt

Recommended Posts

Vietnamezen mogelijk spil Europese wietteelt

Van onze verslaggever Weert Schenk − 20/02/09, 00:00

Vietnamese bendes in Nederland worden verdacht van organiseren van wietteelt elders...

 

AMSTERDAM De politie onderzoekt of Vietnamese bendes vanuit Nederland de wietteelt organiseren in Engeland, Scandinavië en voormalige Oostbloklanden. Drugsbestrijders in die landen zien lijnen lopen vanuit Nederland. In het buitenland maken de bendes gebruik van kwetsbare illegalen en kindslaven.

 

Commissaris Max Daniel van de Taskforce Aanpak Georganiseerde Hennepteelt bevestigt dat volgens de informatie in Nederland woonachtige Vietnamezen materiaal exporteren zoals lampen en filters, kennis van de hennepteelt en stekken. Vermoed wordt dat hier het ‘internationale hoofdkantoor’ zit waar de operaties worden geleid.

 

Voor Daniel is de Vietnamese connectie met de hennepteelt nieuw. Tot nu toe is bij de ontmanteling van wietplantages slechts een handjevol Vietnamezen opgepakt. Dat gaf niet de indruk dat Aziaten een positie in de hennepteelt proberen te verwerven. In Nederland komen Vietnamezen geregeld in beeld vanwege hypotheekfraude.

 

Vietnamezen hebben vooral in Engeland, Schotland en Canada, en in mindere mate in Scandinavië en de Oostbloklanden, een belangrijk aandeel in de grootschalige productie van wiet. In Canada hebben ze, met andere Aziatische bendes, de hasjmarkt volledig in handen.

 

Het lijkt erop dat de Vietnamezen vanuit Canada enkele jaren geleden hun territorium hebben uitgebreid naar Australië en Europa. De inkomsten zouden ze volgens Britse onderzoekers investeren in andere vormen van criminaliteit, zoals prostitutie, mensensmokkel en de handel in wapens en hard drugs.

 

Het is onbekend hoe de bendes precies zijn georganiseerd. Wel blijkt uit buitenlandse media dat drugsbaronnen uit Vietnam huizen huren en kopen en elke ruimte volzetten met wietplanten. Er wordt illegaal elektriciteit afgetapt voor de warmtelampen en andere professionele apparatuur.

 

Voor zover bekend is de hennepteelt in Nederland grotendeels in handen van Marokkanen, Turken en een beperkte groep Nederlanders. De Vietnamese gemeenschap in Nederland omvat ongeveer twaalfduizend mensen. In Engeland zou nu driekwart van de ‘hasj-fabrieken’ eigendom zijn van Vietnamezen.

 

Door de teelt op te zetten in landen waar de gebruikers wonen, zijn minder riskante smokkeltransporten nodig. Net als in de beeldvorming over Nederland is ook in het buitenland hennepteelt geen ernstig delict en zijn de straffen vrij mild. Als een kwekerij wordt ontmanteld, is het eenvoudig elders opnieuw te beginnen.

 

Vaak moeten illegale Vietnamezen de planten verzorgen. Deze zogeheten ‘tuinmannen’ zijn veelal vanwege schulden in aanraking gekomen met de bendes. Ze worden volledig afhankelijk gemaakt, omdat ook bijvoorbeeld de extreem hoge reiskosten naar Engeland moeten worden terugbetaald. Doordat de huizen maximaal benut worden voor de teelt, hebben de tuinmannen zelf amper leefruimte.

 

De bendes zouden ook gebruik maken van honderden kindslaven die onder de belofte van een beter leven naar Engeland worden gesmokkeld. Maar daar moeten ze in de hennepkwekerijen werken en komen ze nauwelijks buiten. Volgens de Britse krant The Independent treft de politie zulke kindslaven wekelijks aan. Vanwege de dreiging dat hun familie in Vietnam iets wordt aangedaan, durft vrijwel niemand te ontsnappen.

 

In Nederland krijgt de hennepteelt sinds juli vorig jaar extra aandacht. Volgens de Taskforce Aanpak Georganiseerde Hennepteelt is het een miljardenindustrie, groter dan de Nederlandse bloemenhandel, en zijn de belangen enorm. Ruim driekwart van de vastgestelde criminele samenwerkingsverbanden zit ook in de hennepteelt. In Zuid-Nederland zijn nu 25 liquidaties geregistreerd die rechtstreeks verband houden met de hennepteelt.

 

 

 

ook in het 18:00 nieuws op ned 1 ging het er over met wat beelden

greeetzzzz bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm. Dat ze af en toe als kweker worden ingezet kan ik nog wel inkomen, maar hele organisaties? ;) Lijkt me een beetje overdreven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm zie ze toch regelmatig in de GS en die gasten komen geen 1000kuubjes kopen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Chinezen hebben de loempia business overgenomen, dus je moet toch wat om aan de kost te komen.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt hier kopen ze ook alles leeg.. ( bij wijze van spreken ;-) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een kweekverslag van een Vietnamees:

 

Hành trình vào văn hóa Việt Nam.

Văn hóa Việt Nam đã luôn là một đối tượng yêu thích của tôi và tôi đã thu thập rất nhiều thứ mà tôi nghĩ rằng bạn sẽ quan tâm. Vì vậy, hãy có một cái nhìn xung quanh và tận hưởng chính mình . Tôi có thể thêm vật liệu mới thường xuyên để giữ cho trang web của tôi tươi, vì vậy hãy kiểm tra lại thường xuyên ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry hoor maar ik kan toevallig wel vietnanees....

 

jij schrijvt...:

 

Reis in de cultuur van Vietnam.

Cultuur van Vietnam is altijd een favoriet onderwerp van mij en ik hebben verzameld een heleboel dingen die ik denk dat je geïnteresseerd zou zijn. Dus laten we eens een kijkje en geniet van jezelf. Kan ik regelmatig toe nieuw materiaal te houden mijn site fris, dus kom later gerust

 

========================

 

....in de jaren 70 hing buiten aan bijna elk chinees restaurant...

 

de heroine dag prijzen aan de voorgevel :) ...niemand die het kon lezen... ;)

 

 

dr is niks verandert.... ;)

Việt trồng cần sa có thể trung ương châu Âu

Từ phóng viên Weert Schenk của chúng ta - 20/02/09, 00:00

Các băng nhóm Việt Nam tại Hà Lan đang bị nghi ngờ tổ chức trồng cần sa ở nơi khác ...

 

Amsterdam Cảnh sát đang điều tra xem liệu các băng nhóm Việt Nam từ Hà Lan tổ chức trồng cần sa ở Anh, Scandinavia và các nước khối Đông cũ. Máy bay chiến đấu thuốc ở những quốc gia nhìn thấy đường chạy từ Hà Lan. Ở nước ngoài làm cho các băng nhóm sử dụng trái phép nô lệ nhạy cảm và trẻ em.

 

Ủy Max Daniel Phương pháp tiếp cận của Nhóm Đặc trách về gai tổ chức xác nhận rằng theo thông tin cư trú trong các thiết bị Hà Lan xuất khẩu của Việt Nam như các loại đèn và bộ lọc, kiến ​​thức về cây gai dầu và cắt. Đó là nghi ngờ rằng đây là "quốc tế trụ sở" là nơi mà các hoạt động được quản lý.

 

Daniel là kết nối Việt Nam với các cây gai dầu mới. Cho đến nay trong các đồn điền cần sa chỉ tháo dỡ một số ít người Việt Nam bị bắt giữ. Điều đó đã không nghĩ rằng người châu Á ở một vị trí để cố gắng để có được việc trồng cần sa. Trong Việt Nam định cư ở Hà Lan hình ảnh do gian lận thế chấp.

 

Việt chủ yếu là ở Anh, Scotland và Canada, và đến một mức độ ít hơn ở Bắc Âu và Đông Âu, một phần đáng kể của việc sản xuất quy mô lớn cần sa. Tại Canada, họ, với các băng đảng châu Á khác, sự kiểm soát hashish thị trường đầy đủ.

 

Có vẻ như người Việt Nam từ Canada cách đây vài năm, đã mở rộng lãnh thổ của họ tới Australia và châu Âu. Các khoản thu theo các nhà nghiên cứu người Anh, họ sẽ đầu tư vào các hình thức khác của tội phạm như buôn lậu, mại dâm và buôn bán vũ khí và thuốc cứng.

 

Đó là chưa biết chính xác cách thức các băng nhóm đã được tổ chức. Nó xuất hiện rằng thuốc ông trùm truyền thông nước ngoài từ nhà để thuê hoặc mua từ Việt Nam và được bán ra mỗi phòng có cây cần sa. Đó là khai thác bất hợp pháp điện cho đèn nhiệt và thiết bị chuyên nghiệp khác.

 

Để kiến ​​thức của chúng tôi, việc trồng cây gai dầu ở Hà Lan trong tay của Morocco, Thổ Nhĩ Kỳ, và một nhóm nhỏ của Hà Lan. Các cộng đồng người Việt ở Hà Lan bao gồm khoảng 12.000 người. Anh nên bây giờ ba phần tư của các nhà máy băm "thuộc sở hữu của Việt Nam.

 

Bằng cách trồng vào các nước nơi người dùng sinh sống, buôn lậu được vận chuyển ít rủi ro. Như trong hình ảnh của cây gai dầu ở nước ngoài Hà Lan không có hành vi phạm tội nghiêm trọng và các hình phạt khá nhẹ. Nếu một trang trại là tháo dỡ, nó rất dễ dàng để bắt đầu lại ở nơi khác.

 

Thông thường, bất hợp pháp Việt chăm sóc cây. Những cái gọi là "vườn" thường do các khoản nợ liên lạc với các băng đảng. Họ là hoàn toàn phụ thuộc, ví dụ, bởi vì ngay cả việc đi lại rất cao đến Anh để được hoàn trả. Bởi vì nhà ở tối đa cho trồng trọt, những người làm vườn mình chỉ sống không gian.

 

Các băng nhóm sẽ tận dụng lợi thế của hàng trăm nô lệ trẻ em dưới hứa hẹn về một cuộc sống tốt hơn được buôn lậu vào nước Anh. Nhưng họ làm việc trong các trang trại cây gai dầu và họ hiếm khi để lại. Theo tờ báo Anh The Independent Cảnh sát tìm thấy những đứa trẻ nô lệ trên cơ sở hàng tuần. Bởi vì các mối đe dọa mà gia đình của họ là cái gì đó được thực hiện tại Việt Nam, hầu như không có ai dám trốn thoát.

 

Tại Hà Lan, cây gai dầu kể từ tháng Bảy năm ngoái, thêm sự chú ý. Theo Tổ công tác về Giải quyết vấn đề gai có tổ chức là 1000000000 ngành công nghiệp, thương mại lớn hơn hoa Hà Lan, và các cổ phần là rất lớn. Hơn ba phần tư thành lập tổ chức tội phạm cũng đang trong cây gai dầu này. Tại miền nam Hà Lan, bây giờ 25 thanh lý được ghi trực tiếp liên quan đến cây gai dầu.

 

 

 

06:00 trong những tin tức trên BBC 1 đã đi về nó với một số hình ảnh

greeetzzzz chương trình

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hành trình vào văn hóa Việt Nam.

Văn hóa Việt Nam đã luôn là một đối tượng yêu thích của tôi và tôi đã thu thập rất nhiều thứ mà tôi nghĩ rằng bạn sẽ quan tâm. Vì vậy, hãy có một cái nhìn xung quanh và tận hưởng chính mình . Tôi có thể thêm vật liệu mới thường xuyên để giữ cho trang web của tôi tươi, vì vậy hãy kiểm tra lại thường xuyên

 

Me vrouw zat al te kijken naar wat er stond maar had niks met wiet te maken.

 

@carpe_diem; vet ik kan het maar een klein beetje.

;).

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha.

 

Had ik niet verwacht met de tekens en al (Daarom was ik onder de indruk).

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Vond het toch wel kk even de vrouw voor de gek gehouden ;)

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chinezen hebben de loempia business overgenomen, dus je moet toch wat om aan de kost te komen.

 

Namaste :)

 

Hier hebben ze de friettenten ook al overgenomen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang ze binnen spelen vind ik het best... ;)

 

....en goedkope witwas Vietnaneese loepia's... vind ik lekkell...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja die gasten hangen iedere maand 40 pitten weg

 

 

Loempia restaurants hebben dikke afvoer pijpen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
ja die gasten hangen iedere maand 40 pitten weg

Vietcong style ;) & die hebben andere boobytraps zoals de punji trap.

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn ook een stuk geruislozer.........

.....geen kogel, maar een werpster tussen je ogen ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb niet voor niks... Vietcong kelders ;) .......i am prepared :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe hem maar niet open Carpie ;) , straks vind je er nog een complete familie in ;)

:) ;)

Uitroeien met sate-stokjes ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Vrachtwagens vol met opdruk van Mora gevuld met wietloempia's op door het land, afleveren bij de loempiastalletjes.Het is weer iets nieuws dan die eeuwige blunts. ;)

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doe hem maar niet open Carpie ;) , straks vind je er nog een complete familie in :)

;) ;)

Uitroeien met sate-stokjes :P

 

green-lady

 

...lijkjes zijn goede voeding op guerilla ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

das mooi dan ;)

dus als ik straks wiet koop in de shop krijg ik er gelijk sambal bij.

mijn advies hou het maar gewoon bij loempia-kraampjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die gasten zijn best slim....ze gaan kweken waar de markt is....

dus Nederland met 80% export... is dan niet zo interessant.. :lol: ...

wel om spulletjes te kopen als het echt zo goedkoop is hier...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...