Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Horticus@Work

Warme lucht in de winter

Recommended Posts

Beste medetuinders,

 

Ik heb een vraag over een set-up met 14x600 B.A.L op 15 m3 met als afzuiger 5000 m3 .

inlaat passief eenmaal 315 eenmaal 250 verse lucht komt uit huis en warme lucht gaat direct naar buiten via dakraam dat naar binnen staat geklapt, met een kast eromheen ( 140 x 70 x 30 ) Lengte, breedte, diepte kast.

ik zit me nu af te vragen of dit idee gaat werken;

 

ik blaas dus af in die kast met die 2 flinke ramen door het vacuum van de kist trek ik passief naar binnen...er zit een rolluik op dat dakram wat ietsjes omhoog staat...ik weet dat ik warmtebronnen creer en bij metingen geen kans maak. Dit neem ik voor lief mits ik weet dat ik geen condens cq stoomvorming krijg bij het uitblazen bij temp onder 0. Het is dus een 14x600 aan warmte en kamertemparatuur is altijd 26 graden tot dusver

Ik weet dat je uitgangshitte vele malen hoger is maar of dit gaat stomen dat dus. Wegens waterkwesties heb ik geen opticlimate of watergekoeldgebeuren opgehangen. Zou het mogelijk zijn dat als ik een 200 mm gat maak in die kast waarop ik afzuig en deze in de ruimte leg zodat deze meeloopt in het vacuum van de kamer dat de lucht zich dan mixt in die kast en je dan geen of minder stoom krijgt ???? en mocht de onderdruk wegvallen dan sluit ik een van de 250 mm inlaten wel af zodat er genoeg vacuum op de overgebleven slangen zit.

 

hoop dat ik het een beetje heb kunnen uittikken

 

Horticus

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou ook koude buiten lucht onder je pannen vandaan kunnen halen en uitblazen in die kast....

dan is je uitgeblazen lucht mix minder warm.....als je dan 15-20 graden uitblaast is toch wat anders als 28-30...

mja...ik ben niet para...net als jij.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das een optie inderdaad die overweegde ik ook, mijn parafactor valt mee heb dit nooit eerder gedaan direct op raam vandaar de vraag. eerder blies ik af in andere ruimte met raam op kier en dat werkte buiten condensvorming...wat weer werd opgelost met vochtvreter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe je het doet maakt me niet uit, als er maar een kweekverslag van komt :) .

Eindelijk weer een kwekert met iets formaat ;) .

 

Succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
.

Eindelijk weer een kwekert met iets formaat

 

Het is dat je een lady bent, anders ging ik nog rare dingen over je denken..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen de combinatie van 16 lampen/5000m3 en een 315 en 250 inlaat gaat niet bepaald werken. Meer inlaten heb je zeker nodig.

 

Hou er rekening mee dat het stoom niet je probleem is, maar een dak zonder sneeuw.

 

Ga voor safe en hang er wat minder op, draai 12 om 12 zodat er maximaal maar 5 lampen branden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien aan een warmte wisselaar denken.

 

Overigens denk ik niet dat je stoomvorming krijgt, de lucht zal flink zijn afgekoeld voordat deze buiten is. Ik heb een keertje voor 16x 400w door een balkondeur geblazen en dat gaf geen stoom in de winter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem ;)

Lang gedaan. Al was het raam niet zichtbaar omdat de pannen bij dat huis niet aan de voor/achterkant zitten maar aan de zijkant en de buren in spiegelbeeld dit ook hebben.

 

Als je een droger of wasmachine op zolder hebt onder zo een raam heb je toch ook geen sneeuw.

 

Ik zeg...doen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
.

Eindelijk weer een kwekert met iets formaat

 

Het is dat je een lady bent, anders ging ik nog rare dingen over je denken..........

 

Ach ja.... ;) , ik ben ook maar een mens en heb ook behoeftes ;)

Jij weet er alles van ;)

 

green-lady :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey medetuinders,

 

ten eerste bedankt voor de reactie,s..... 12/12 is helaas niet mogelijk...warmtewisselaars heb ik ook even aan gedacht, maar aan de reactie,s te zien red ik het zo ook wel.

Ps de inlaten hebben zich in het verleden al perfect bewezen een mooi licht vacuum en ik trek verse lucht uit huis dus daar verwacht ik geen problemen mee.

Dee ruimte is dan ook wel erg goed geisoleerd, verwacht geen sneeuw op dak problemen.

 

Aangaande het verslag deze gaat komen, ben wel eerlijk te zeggen dat ik hem pas ga posten na de draai in een geheel.

De set up:

 

15 x B.A.L 600 w son-t light plus bulbs

5000 m3 afzuigkist staal

2 x 2500 Can filters (worden deze draai geruild voor carboriginals)

Fancontroller sms com 7 amp

Elektra schakelkast met automaten 20a elk met 3 bals erop + thermostaat beveiliging in de ruimte zelf + Dip (voor metingen al twijfel ik of het werkt) B.A.L worden in stopcontacten in het plafond geplukt welke via 2.5 kwadraat naar automaten lopen dus behoorlijk afgezekerd.

Potmaat 12 ltr

Bewatering Eb en Vloed (met dieper punt in vloer voor totale afwattering)

Medium: Na een hel op kokos nu al 2 ronden mapito

Mabo blussers en automatische blussers over gehele ruimte

Voeding: Hypro A+B / APTUS Startbooster/ SuperPK/ KBoost / en tijdens de groei beetje N-boost mee van premium collection

 

Ik pomp het water tot 10 cm op en pomp het dan terug in het vat om de 3 dagen PH 5.6 in het begin en daarna werken om de drain heen.

Ben verre van expert leer graag lees al heel lang hier en heb bijna alles hier ook geleerd thanx to Lady, schenkie, eskobar na een lange tijd op leesbank ga ik binnenkort mijn schuld aan het forum aflossen haha.

Ik verwacht geen gr/w (heb dit in zeldzame gevalletjes weleens aangetikt) sindsdien i,m just chasing the whitte rabbit ik ben blij als dit project 0.7 gr/W gaat opbrengen...foto,s dus na afloop.

 

nogmaals bedankt voor alle reacties...

Share this post


Link to post
Share on other sites

15x600 in een woonhuis op zolder? Je zal het enige dak in de straat hebben zonder sneeuw vrees ik. Bovendien vind ik zo'n vermogen in een woonhuis wel erg veel. Ik ga maar niet eens vragen wat je met de electriciteit doet ;)

 

Onverantwoord risico.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker vochtig in huis dan..

 

En whazzup: Valt toch nog wel mee, dubbele word vaak genoeg gedaan.

Maar onverantwoord weet ik niet, er is altijd een risico maar dat is 2 lampen ook...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi medekwekers,

 

Dat sneeuw op het dak dat komt helemaal goed volgens mij. er zit 2 x 10 cm rockwool met gipsplaten tegen het plafond en de wanden...grenzende muren 5 cm geluidsisolatie erbij.

inblazen in huis lijkt me niet slim vanwege vochtproblemen etc... Ja de stroom ik heb 300 meter verderop 230 zonnepaneeltjes met dikke accureserve staan ;-) Ik denk dat whhzup het antwoord op die vraag wel kan inschatten.

Onverantwoord is het als je niet weet wat je doet...ik denk dat deze lokatie vele malen beter is afgezekerd dan die davin kastjes of tijdschakelaartjes waarmee sommigen hun lampjes aansturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een beetje oplet en het goed aansluit is de kans groter dat je tv brand veroorzaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prcs zoals je zegt amnees.

Welliswaar is dit vaak niet het geval....

Het verbaasd me vaak dat sommige hokken nog niet afgebrand zijn

puur doordat men niet weet hoe je een veilige installatie Aanlegd.

 

Een mabo of blusinstallatie is ook geen zekerheid op een goede aflioop.

Want ik vertrouw die cheap ass dingen voor geen meter..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...