Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sologreen

Zin in Jack Herrer op Co2 in kleine set up (semi- gesloten)?

Recommended Posts

Ik heb een Co2 meter aangekocht. Ik heb geen controller, maar hoe ik het aan wil pakken is eerder al beschreven.

 

Hier op WF had pas iemand een topic online gezet over kweken met co2. daar legde hij heel goed uit dat je ook je temp en LV moet verhogen als je co2 gaat toevoegen.

Wat je zou kunnen doen is NIET het klokkenspel systeem gebruiken, maar de afzuiger dimmen co2 toevoegen tot ongeveer 1200ppm dan mag je temp ook op lopen tot iets van 34/35 graden.

 

Helaas is dat verhaaltje achterhaald.....

 

 

Hey Racker. Kan je dat uitleggen, waarom moet je geen temp verhogen? Ben erg benieuwd hoe het dan wel zit.

 

Gezein de reacties zou het dus via fles, en continu afzuigen NIET lukken, waarom is dat zo. Want wat ik is egens gezien heb, dat zach er toch niet verkeerd uit.

Ik zou graag alles achter de theorie willen weten. Ook omdat co2 kweken mij voor ooit ook wel een keer leuk lijkt.

 

Graag meer info.

 

 

enne: SoLoGreen.... hoe ga je co2 meten, en alles afstellen, heb je een controller? co2 meter? oid?

 

 

Groet Johan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een nieuwe update!! Het is 13 dgn geleden. Ik ben non stop in het buitenland geweest voor werk en het nieuws is dat dit blijft...Dat houdt in dat ik deze ronde helaas niet zal beginnen met CO2, itt wat de titel van het verslag is. Ik vind het erg jammer, maar werk gaat uiteraard altijd voor.

Desondanks zit er nog wel een interessant element in dit verslag en dat is het volgende: zoals eerder geschreven is er een oppas die de planten naloopt. Diegene heeft 0 ervaring met het kweken van deze plant. Echt totaal nooit eerder gedaan. Ik instrueer diegene en 2 weken later zie ik wel wat het resultaat is, want tussentijds bijsturen is niet mogelijk omdat deze persoon geen idee heeft van een plant lezen.

Ik was dus erg benieuwd naar het resultaat nadat ik het volgende heb doorgegeven:

- lamp na 1 week op 60 cm

- klok na 7 dagen om, eventueel iets later

- pas watergeven indien meters op 250 staan

 

Overigens gaat het watergift punt nu omlaag naar 180 want ik vind 250 toch wat te droog. Ik denk wel dat het heeft geholpen om in 1 week een aardig wortelstelsel te ontwikkelen want ze drinken nu ongeveer 5 liter per m2 p/d. Verder blijven zo nog zeker 1 week onder HPI; het is mij goed bevallen. Er is in het geheel geen sprake van geweest van een terugslag van Tneon naar het bloeitentje.

 

Watergift is als volgt geweest:

Week 1 groei: bij overpotten 7 liter, einde week 1 groei stond in 1 bak de meter op 250, deze heeft 2 liter gekregen.

week 1 bloei: 3 giften: 1) 5 liter met 2ml bac bio bloei en 2 ml bug igniter per liter 2) 10 liter met bacto, BN roots, BN X-cel, bac bio bloei en AN bug ignitor 3) 5 liter met 2ml bac bio bloei en 2 ml bug igniter per liter .

 

Het resultaat is best goed te noemen! Mijn complimenten aan de oppas. De klok is idd na 1 week omgezet, dus de planten staan vanaf 13-11 op 12/12 (nu bijna 1 week).

 

Zie de foto's. Ik ben benieuwd of de zijkanten tussen de planten voldoende zullen dichtgroeien, normaal scrog ik maar dat is nu uiteraard ook niet mogelijk..

 

Er is bovendien een (groot) verschil tussen de linker en rechterkant van de tent. Rechts blijft achter. Mogelijk komt dat doordat ik in de rechterbak wat meer Plagron Bio supermix heb gedaan. De planten zijn wat donkerder en hebben enkele verbrande bladpuntjes. Komende week zal deze bak alleen water krijgen.

 

foto's zijn van dag 6 bloei, dag 20 na ontkiemen.

Eerst verschil links- rechts:

gallery_29076_13080_1534048.jpg

gallery_29076_13080_1333374.jpg

 

bovenaanzicht met linker en rechterbak

gallery_29076_13080_961615.jpg

gallery_29076_13080_753558.jpg

 

Woensdag volgt de volgende update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn toch van start gegaan met CO2 volgens de klokkenspel methode sinds vandaag! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

Verder sinds vandaag (dag 10 12/12) de HPI verwisseld voor HPS IR. De planten hebben net een watergift gehad, alleen kraanwater 2.5 liter per 90 liter bak. Hier doen ze ongeveer 2 dagen mee. Soms krijgen de planten bac bloeivoeding mee met AN bud igniter (lijkt te werken; na 8 dagen voor het eerst waarneembare bloei gezien), ook hebben ze 1 keer bacto gehad en soms X-cel en BN roots. De planten doen het goed, sommigen hebben nu al 11 vingerig blad, maar ik vind ze nog wat te klein blijven. Wellicht is dit de invloed van HPI.

 

Klokkenspel: 2 digitale tijdschakelaars: 1 voor het magneetventiel van de CO2 cilinder en 1 voor de (vijf standen schakelaar van de) afzuiger. Het klokkenspel werk als volgt: de afzuiger gaat 30 minuten uit en direct stroomt er gedurende 2 minuten CO2 in de tent via de actieve inblaas. Geleidelijk daalt de CO2, na 30 minuten is het nu (net gecontroleerd) 950 ppm. Ik verwacht dat dit bij grotere planten veel lager zal zijn door grotere opname. Dit spel gaat de hele nacht door.

 

Pics! dag 10 op 12/12 daarvoor 7 dagen HPI 18/6 en daarvoor 10 dgn Tneon 24/0. Omdat het veld wat ongelijk wordt en sommige planten niet heel hard groeien heb ik de grootste planten gebonden.

gallery_29076_13080_662333.jpg

gallery_29076_13080_1598733.jpg

gallery_29076_13080_19603.jpg

 

Hier nog een foto van het schakelbordje met de digi tijdschakelaar voor de 5 standen schakelaar, in de rechterhoek zie je nog net de ingang van de actieve inblaas met daarin het slangetje van de CO2 cilinder.

gallery_29076_13080_693425.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De afgelopen 2 dagen hebben de planten CO2 gehad. Ik vind ze er goed uit zien. Helaas heb ik spint, ik heb 1x behandeld met PVP en 1x met Cannacure. We gaan het zien.

Ik heb gisteravond de oppas gesproken en die ziet het CO2 klokkenspel niet zitten. We herstarten dit pas weer wanneer ik terug ben van werk (1-2 wkn).

Ik vind de planten wel wat klein blijven, het is nu dag 12 van 12/12. Ik hoop op een mooie eindsprint onder HPS. Mogelijke oorzaken: ik geef pas water wanneer meters op min. 180 staan, toch wat te kort voorgegroeid, genetica, geen groeivoeding gegeven maar direct bloeivoeding. Ze zien er wel erg gezond uit. Alle uitschieters zijn gebonden met een wit touw aan de rand van de bak. De rechterkant blijft achter, maar lijkt nu wel harder te groeien, vooral in de breedte.

 

Dag 12 bloei. Lampen zijn net uit, er is net gespoten met cannacure.

gallery_29076_13080_2568182.jpg

gallery_29076_13080_652488.jpg

gallery_29076_13080_339548.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor Solo, handige bindmethode ook :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er tot nu toe erg top uit !!:D

Cannacure gebruiken wij ook tegen spint ..

 

 

die 2x 400 watt IR klinkt als een mooi verslagje dus verwacht er veel van ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ben ik weer. Om van een verslag te spreken slaat inmiddels nergens meer op, maar mijn werk verplicht mij momenteel om zoveel en zolang weg te zijn. Volgende ronde zal ik in principe helemaal thuis zijn en een nieuw verslag maken.

 

In de tussentijd heeft een oppas die nog nooit een wietplant heeft verzorgd de gehele verzorging gedaan. Het resultaat overtrof mijn verwachting ruimschoots!! En weet je wat nog meer verbaasd? Er is een fout gemaakt in de voeding. Ik gebruik BAC bloei en top booster: allebei 2 ml per liter, 2 keer per week. Alleen heeft de oppas 2ml per gieter aangehouden!!!!!!!! De planten hebben nu dus na 4.5 week nauwelijks voeding gehad. Alleen een de linkerkant is het blad wat licht geworden, maar je moet er op letten om het te zien. Vooral de groei van de planten heeft mij positief verbaasd. De hoogte is nu ongeveer 56 cm.

 

pics van Jack Herrer van de rokerij, 30 dgn bloei, 47 dagen na ontkiemen.

gallery_29076_13080_1784918.jpg

gallery_29076_13080_1115684.jpg

gallery_29076_13080_1614272.jpg

gallery_29076_13080_1793299.jpg

gallery_29076_13080_2094758.jpg

gallery_29076_13080_1900271.jpg

gallery_29076_13080_505709.jpg

gallery_29076_13080_318237.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag gedieft, maar de foto's zijn van daarvoor. De planten zien er goed uit. Geen verkleuring van het blad (op de linkerhoek na zoals je ziet; door te weinig voeding denk ik), geen strek. De tent staat propvol. Ik hoop dat de toppen straks over de gehele lengte dichtgroeien, dan ben ik een gelukkig man!

Als de kweek goed gaat loopt het bijna vanzelf.

Temp 16-28C. Er wordt bijverwarmd via de verwarmingskabel in de aardebakken. Geen paarse steeltjes ondanks de lage temp, bodem temp komt niet onder de 20C. Ik ben vanaf gisteren gaan bijvoeden met 2ml/L bac bloei en 2ml/L top booster. Vandaag hebben ze 5 liter per bak gekregen. Hiervoor kregen ze telkens ongeveer 2.5 liter per bak maar de meters stonden nu na 24 uur op 200-300.

 

gallery_29076_13080_1462966.jpg

gallery_29076_13080_1082622.jpg

gallery_29076_13080_1486560.jpg

gallery_29076_13080_10756.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er top uit :spliff:

 

Kan je messchien wat foto's maken van het geheel?

de lampen en de boven kant van je tent:P

 

 

groetjes

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er top uit :huh:

 

Kan je messchien wat foto's maken van het geheel?

de lampen en de boven kant van je tent:P

 

 

groetjes

Taiga

 

Hoi Taiga hierbij de fotos!

 

Met de planten gaat het gestaag vooruit. Ik hoop (en denk ergens) dat er nog een flinke eindsprint aankomt. De planten zien er namelijk goed uit, maar ik vind de topopbouw wat tegenvallen. Ik ken de genetica niet maar hoop dat dit de verklaring is. Ik zie geen enkel tekort bij de dames. De groei verliep in eerste instantie ook traag waarna de planten wel goed doorgroeiden t/m week 4. Dit doet vermoeden dat er meer sativa aanwezig is dan de rokerij vermeld.

Dag 33 bloei

gallery_29076_13080_1223266.jpg

gallery_29076_13080_780788.jpg

gallery_29076_13080_2475148.jpg

gallery_29076_13080_1629748.jpg

gallery_29076_13080_1082622.jpg

gallery_29076_13080_2369316.jpg

gallery_29076_13080_2522721.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 van de lekkerste wietjes die ik gerookt heb kwam ook van de rokerij, weet je toevallig of ze ook die Sour Diesel zaadjes verkopen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de mooie foto's :huh:

 

 

Spreekje

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zijn eindelijk goed toppen aan het bouwen! Ik begreep niet waarom de topopbouw achterbleef: de planten zijn er gezond uit. Wel ben ik denk ik te zuinig geweest met de voeding: ik heb de eerste 4 weken nauwelijks voeding (laten) geven, week 5 is 3x gevoed en vanaf toen eigenlijk vooral kraantjeswater. In totaal is er misschien 8 keer gevoed met BAC bloei en BAC topbooster+ BN X-cel, uiteraard biologisch. De kweek is in zijn geheel biologisch van aard, met heeeeeeeel weinig voeding. Vandaag hebben ze wat bacto gehad, omdat ik het toevallig nog had staan. De minimum temp zijn nog steeds "te laag" met 16-17 graden, maar de planten hebben er echt geen last van lijkt het wel; geen enkel paars steeltje tot nog toe. De bodem temp is altijd minimaal 21 graden. So far, so good. Het is alleen wel zo dat ik denk dat de Rokerij rekent in zichtbare bloei, dus de bloeitijd van 8 weken is eigenlijk 10 weken! Dat betekent dat er niet rond 9 januari geoogst wordt maar eind januari; nog 1 maand topopbouw!! Dat worden dikke toppen als dit zo doorgaat. Hopelijk boven de 600 gr per m2! En dat met een uber en uber simpel regime. Al dat meten toch....Op de foto zijn een paar lichte bladeren te zien; de reden dat ik vanavond toch maar een keer wat voeding heb gegeven.

 

pics!

dag 42 12/12

gallery_29076_13080_1652402.jpg

gallery_29076_13080_2906780.jpg

gallery_29076_13080_2012408.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, ondanks de voedings fout van de oppas is het toch goed gegaan.

Proficiat, and keep 'm green zou ik zeggen benieuwd naar het volgende verslag. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette kweek man!

 

ziet er nog goed uit:P

 

Spreekje

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat er niet ge-update word:(

Leek er op dat het een mooi kweekje werd..

 

-Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is tegenwoordig ook een co 2 bucket te koop iemand daar ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoor (of je/ik het moet geloven is een 2e) dat het troep is en dat het niks toevoegd...

 

maar het test het maar uit, ben benieuwd... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wist niet dat er nog volgers waren; er waren zo weinig reacties dat ik het topic niet heb afgemaakt. Mijn doel was een soort logboek bij te houden en dat is gelukt. Overigens ben ik wel foto's blijven maken voor mezelf. Ik ben prettig verrast dat er blijkbaar toch belangstelling was.

 

Conclusie klokkenspel: niet te doen!!!! Waarom? Geuroverlast!!! Temperatuur is nog wel onder controle te houden.

 

Ik heb wel een heel mooie draai gehad: 1.2 m2, 10 weken bloei, 9 planten, 880 watt..............910 gram droog!!! Vrijwel geen voeding jongens!!!!

 

Succes en wie weet begin ik nog eens aan een verslagje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die mooie strak glimmende bladeren van jou zijn een van de mooiste die ik gezien hebt..

 

Mooie opbrengst

Share this post


Link to post
Share on other sites

meer als 1 gram per watt ondanks de fout en geen voeding noem ik een toppertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...