Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Perseverence2

165watt LED, 1ste kweek

Recommended Posts

hai pedrse

mischien er overheeen gelezen maar wat zijn de afmeteingen van jouw kastje??

gr woesie

Share this post


Link to post
Share on other sites
hai pedrse

mischien er overheeen gelezen maar wat zijn de afmeteingen van jouw kastje??

gr woesie

sorry al gelezen

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als led-pessimist moet ik toch bekennen dat dit er erg goed uitziet.

Goed te zien dat die led's dus inderdaad ook niet zo hoog moeten hangen.

Goed werk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die plantjes gaan prima. Als led optimist ga ik er ook mee beginnen binnenkort als ik een lamp heb gekocht. Weet iemand nog een goed adresje? Niet te duur dus. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

De planten staan nu op bloeivoeding + fosfor plus (opbouwend, nu aan 1/2)

 

Even een overzicht:

hpim1341.jpg

hpim1326.jpg

hpim1347z.jpg

hpim1346.jpg

hpim1357.jpg

 

Ze staan nu stevig in bloei, hier en daar begint er al een haartje licht te verkleuren, lijkt mij wat vroeg maar zal wel geen kwaad kunnen.

 

Ik kan de planten nu niet meer appart fotograferen.

hpim1334x.jpg

hpim1335.jpg

hpim1336.jpg

 

En nu wat foto's van de buds in ontwikkeling! Hier kan je wel mooi het onderscheid maken tussen de verschillende soorten.

 

Brainstorm:

hpim1348h.jpg

hpim1349.jpg

hpim1329t.jpg

hpim1354.jpg

 

Blue widow:

hpim1350.jpg

hpim1355.jpg

hpim1356q.jpg

 

Pineapple Chunk: Deze staat wat achter op de rest maar gaat nu toch ook goed bloeien.

hpim1333.jpg

hpim1353t.jpg

hpim1352.jpg

 

Dus zoals je ziet gaat het nog steeds goed, hopelijk gaan de toppen wel nog goed zwellen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop ook voor je

dat ze met die led er boven goed in de bloei gaan

 

ben benieuwd

groeien gaat iig prima met leds

 

fijne dagen gewenst

:)

 

;)

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo volg al een tijdje maar weinig gezegd:P

 

maar dat let word steeds aantrekkelijker ;):D

 

maar we wachten nog even zijn zo fucking duur.

 

En ik denk dat ik voor iedereen mag spreken die dit verslag volgt, en ik een verzoekje mag indienen????

graag een upgrade en het verzoekje is.. nog een foto zelfde als je laatste maar dan up-to-date dan kunnen we ze met elkaar vergelijken. ben ik namelijk wel heel benieuwt naar, ook even de datums van foto's erbij.

 

Alvast bedankt (Y)

 

Gr L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ben ik de tel kwijt, hoeveel dagen bloei zitten we onderhand?

 

Ik had toch al wat dikkere topjes verwacht zo rond die kerstdagen.

 

Hopelijk zwelt het nog even flink aan!

 

gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt ervan af wat je als begin van de bloei ziet. De klok is omgedraaid op maandag 21 november, dan hadden ze zo'n goeie anderhalve maand gegroeit. Eerste bloeiharen lieten toch ff op zich wachten zo'n 1 à 2 weken. nu 40 dagen bloei gerekent vanaf de klokomschakeling, als je rekent vanaf de eerste bloeiharen wordt dat zo'n 30 dagen bloei. De toppen zijn inderdaad nog wat mager, maar ik verwacht dat ze toch nog een heel stuk zullen zwellen, de planten moeten immers nog minimum een 3 à 4-tal weken gaan. Ik heb zelfs nog nergens vergeling van de bladeren, ziet er nog allemaal ferm groen en gezond uit :-)

 

PS: de pineapple chunk loopt achter, later bloeiharen, later topontwikkeling (deze lijkt nu pas echt gestart)

 

@ Leon: Foto-updates gebeuren eens per week (meestal zaterdagnacht of zondagmorgen), meer zou de zichtbare evolutie ten nadele komen. ik probeer telkens hetzelfde stramien aan te houden om foto's te nemen, dat je dus idd de toppen met elkaar kan vergelijken, wel is dit makkelijker theoretisch dan in de praktijk. De foto's hebben geen timestamp (crappy digitale camera, iedere keer de SD-kaart wordt uitgehaald reset de datum omdat dat naast de batterijen zit, geweldig irritant), de foto's zijn wel op de dag van de post genomen, ik upload die direct. Datum van de post komt dus overeen met de datum van de foto.

 

Wel ff vermelden, bij de volgende ronde zal de setup weer gewijzigd worden, ik wil de wattage opdrijven over de 200. Aangezien een 2de aankoop van een LED-lamp mij te duur lijkt ga ik combineren met CFL. 4x30watt CFL (warm white, enkel actief voor de bloei, groeien doen ze goed onder de led alleen) zullen worden toegevoegd langs de zijkant met de ledlamp in het midden. Kwestie van het beste van de 2 energiezuinige lampen te combineren, eens vergelijken wat dat zal geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat het allemaal nog zo groen is. Toch gaat er ergens iets mis. Ik vermoed dat je beter geen potgrond en tomatenvoeding kan gebruiken.

Even ter vergelijk: 21 dagen 12/12 bubbels onder 2x 90watt led spectrabox zonder extra hardware:

 

gallery_25909_13195_123191.jpg

 

Dat staat op een lightmix speciaal voor de cannabis teelt met nog een paar upgrades zoals wormenmest en bloed/beendermeel.

 

Leuk kastje geworden verder zo, succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed dat er teveel zijn die de lamp te dicht op de planten zet.

Met mijn led moet ik minimaal 60-70 cm boven de toppen blijven om mooie snelle groei en bloei te krijgen.

Dichterbij geeft kleinere plantjes, en dichter dan 30 cm geeft bij mij zelfs dode plantjes.

Nu is elke led lamp anders, en dat komt door de gebruikte kleuren, maar vooral door de verschillende brandhoeken die gebruikt worden, en het vermogen wat uit de drivers komt, en sterkte van de leds.

Daardoor is het het beste om zelf voor de lamp die je hebt, de ideale hoogte te bepalen.

 

met de lamp 40-50cm boven de plant bleef hij klein en kreeg ik amper 7 vingers aan het blad, nu met 70-80cm erboven heb ik al 11 vingers bij de 6e node. 1-3-5-7-9-11 bij de grootste, en de kleinste gaat van 3 vingers naar 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwjaarsupdate!

 

Eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar iedereen, ook wens ik iedereen de beste kweekjes toe dit jaar ;-) lijkt me wel gepast op dit forum.

 

De plantjes dan, er komt schot in de zaak, ze zwellen! Alles ging wat traagjes tot nu toe, begon me al wat zorgen te maken. Het ziet er echter week na week beter uit en krijg terug vertrouwen dat dit wel goed komt.

Waarschijnlijk hebben deze soortjes ook een iets langere afbloeitijd wat onder led wel benadrukt wordt.

 

Overzicht:

hpim1363k.jpg

hpim1364.jpg

hpim1365.jpg

hpim1366.jpg

hpim1367o.jpg

hpim1368.jpg

hpim1362.jpg

 

 

En dan nu wat budpics! Denk dat deze binnen enkele weken toch wel serieuze buds zullen worden, indien ze aan dit tempo doorgaan verheug ik me al op het eindresultaat.

hpim1369.jpg

hpim1370.jpg

hpim1371.jpg

hpim1378e.jpg

hpim1379y.jpg

hpim1380w.jpg

hpim1381x.jpg

hpim1382h.jpg

hpim1384.jpg

hpim1385.jpg

hpim1386s.jpg

hpim1387v.jpg

hpim1390.jpg

hpim1391o.jpg

hpim1392y.jpg

 

Pineapple Chunk! Komt nu toch ook wel aanzetten, al mag ik hier toch 2 weken langer tellen dan de andere plantjes.

hpim1374j.jpg

hpim1375f.jpg

 

 

Nog een laatste sfeerbeeldje, geeft toch wel een mooi beeld van de badende plantjes in het goddelijke led-licht :-D

Een half bos met 3 plantjes.

hpim1383m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updatetijd.

 

Heb ff een fototoestel van een vriend geleend die beduidend mooiere foto's neemt dan het mijne :-)

 

Overzicht:

dscn0110large.jpg

dscn0082large.jpg

dscn0111large.jpg

dscn0112large.jpg

dscn0113large.jpg

dscn0114large.jpg

dscn0115large.jpg

dscn0116large.jpg

dscn0088large.jpg

dscn0087large.jpg

dscn0086large.jpg

 

Brainstorm Buddies:

dscn0092large.jpg

dscn0091large.jpg

dscn0083large.jpg

dscn0084large.jpg

dscn0078large.jpg

dscn0076large.jpg

dscn0077large.jpg

dscn0103large.jpg

dscn0075large.jpg

dscn0073large.jpg

dscn0071large.jpg

dscn0093large.jpg

 

Blue Widow Buddies:

dscn0089large.jpg

dscn0090large.jpg

dscn0080large.jpg

dscn0079large.jpg

dscn0096large.jpg

dscn0095large.jpg

dscn0069large.jpg

 

Pineapple Chunk Buddies (in ontwikkeling):

dscn0081large.jpg

dscn0098large.jpg

dscn0097large.jpg

 

Close-ups!

dscn0101large.jpg

dscn0102large.jpg

dscn0099large.jpg

dscn0100large.jpg

 

Mijn excuses voor de overvloed aan foto's, ik kon namelijk niet kiezen. Ze zagen er allemaal zo lekker uit! :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat je topjes nu serieus beginnen aan te zwellen :rofl

 

Succes!

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een weekje verder. Deze middag had ik niets om handen dus ik ben dan maar aan het bouwen geslagen (ter voorbereiding voor de volgende ronde).

 

 

Volgende toevoegingen zijn aangebracht:

 

4x30 watt staafvormige spaarlampen, kleur 2700K, lekker warm wit dus. Fittingen zijn porselein E27, de 4 lampen zijn parallel geschakelt dmv een lasdoos en lasklemmen bovenop het armatuur. De lampen zitten 2 bij 2 langs links en rechts van de Led-lamp, binnenkant van linker en rechterkant is bekleed met Mylar Diamond Reflection foil en doet dienst als reflector.

 

De binnenkant van de kast krijgt een Mylar Diamond reflection foil laagje. Links, rechts en aan de deur hangt het er al aan, de achterkant zal moeten wachten tot deze ronde is afgelopen.

 

Nieuwe ophanging, gedaan met kettingen en haakjes, het geheel zit nu vast met een rekkensysteem. Een heel stuk steviger.

 

De ledlamp zit middenin het armatuur vastgeklemd.

 

2x18 watt TL-lamp (model T8) zit voor en achteraan, parallel geschakelt op 1 stekker dmv lasklemmen en lasdoos. 2 nieuwe stekkers dus, 1x4 spaarlampen en 1x2 TL-armaturen.

 

De bedoeling van dit doe-het-zelf combinatie-armatuur is om te gaan groeien met LED + 2x18watt cool white T8-TL om dan in de bloei over te schakelen op LED + 4x30watt CFL warm white. Om zo het optimale uit de kweek te halen.

 

 

Het verdere verloop van de kweek zal nog uitsluitend met de LED-lamp doorgaan, om toch een referentie te hebben voor verdere rondes. Eerst de kracht van enkel de led-lamp bepalen. De lampen staan aan op de foto's louter om te demonstreren, het licht laat fotograferen ook beter toe.

 

De fotos dan!

Armatuur:

hpim1422env.jpg

hpim1402.jpg

hpim1403s.jpg

 

Overzicht:

hpim1423l.jpg

hpim1414.jpg

hpim1415.jpg

hpim1416j.jpg

hpim1417k.jpg

hpim1418f.jpg

hpim1419.jpg

 

Budpics:

hpim1404w.jpg

hpim1405j.jpg

hpim1406.jpg

hpim1407.jpg

hpim1408w.jpg

hpim1409h.jpg

hpim1410.jpg

hpim1411p.jpg

hpim1413j.jpg

 

Het einde sluipt dichterbij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas op met je voeding, zie al aardig wat verbreande puntjes op de foto's voorbij komen.

 

Waarom heb je overigens gekozen voor een relatief kleine pot? Je hebt mooie ruimte voor een aardebakje toch?

 

Ben verder benieuwd hoeveel je eraf haalt. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn we weer met een update!

 

Overzicht:

hpim1424e.jpg

hpim1443d.jpg

hpim1442p.jpg

hpim1441t.jpg

 

Hier en daar zijn er idd wat zichtbare tekenen overvoeding. Volgende kweek zal er dus minder gedoseerd worden dan voorgeschreven op het schema.

De Blue Widow komt volgens mij aardig dichtbij oogsten, al zijn de toppen van deze plant heel wat minder dan de Brainstorm of de Pineapple Chunck. Mss bloeit deze soort niet zo goed onder led of is ze gewoon een beetje verdrongen door de overige twee.

Met zicht op oogsten van de Blue Widow krijgt die al sinds vorige week zaterdag enkel maar water. Na opmerken van de overvoedingstekenen zijn de overige planten ook op gewoon water gezet, de Brainstorm zal nog zo'n dikke week te gaan hebben dus is net op tijd om te beginnen spoelen.

De Pinappel Chunck zal wel nog iets langer nodig hebben en zal volgende week nog 1x het voedingswater toegediend krijgen, overigens staat deze nu ook op een gewoon waterdieet.

Ik verwacht niet echt veel schade van het overvoeden omdat dit pas laat in de kweek is opgedoken.

Conclusie: Het kleinere verbruik aan water moet dus gecompenseert worden met een onderdosering ten opzichte van het voorgeschreven voedingsschema.

 

Heb nog eens een poging gewaagd om de foto's te rangschikken per soort om toch een duidelijk beeld te vormen dat de Blue Widow zichtbaar kleinere buds heeft geproduceerd.

 

Blue Widow:

hpim1433r.jpg

hpim1444u.jpg

hpim1446m.jpg

hpim1447v.jpg

hpim1448t.jpg

Deze wordt geoogst na bekijken van de trichromen, heb eerder deze week een handmicroscoop besteld, verwacht hem maandag of dinsdag in de bus.

 

Brainstorm:

hpim1431.jpg

hpim1432l.jpg

hpim1434ae.jpg

hpim1439m.jpg

hpim1452.jpg

Nog een dikke week, mss 2. De microscoop zal het zeggen!

 

Pineapple Chunk:

hpim1429q.jpg

hpim1430u.jpg

hpim1435.jpg

hpim1436y.jpg

Deze mag nog wel ff gaan, moet er wel bij vermelden dat ze een langere voorgeschreven afbloeitijd heeft dan de andere 2. Lijkt mij dus wel logisch dat ze langer zal moeten. Hier is nog geen enkel bloeihaartje bruin gekleurd.

 

Krijg het water in de mond iedere keer ik de kast ga bekijken, hoop dat ze zo goed zullen smaken als ze er al uitzien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi mooi mooi.

 

Ik ben zelf van plan om de voeding van Hesi te gaan gebruiken bij mijn LED kweeks. Ben nog nergens een LED-kweker tegengekomen dewelke deze gebruikt. Ik was erg benieuwd naar de verhoudingen in het water. Bij deze zijn deze een beetje ingelost. Thx for that.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een weekje verder. De planten krijgen zo goed als geen voeding meer, wat al duidelijk te merken is aan het vergelen van de bladeren.

Het oogsten komt echter dichterbij dus ik denk nog zo'n week tot 2 weken spoelen. De Blue Widow laat op zich wachten, heb zo al 2 kleinere topjes geknipt om makkelijk te bekijken met de microscoop. Ze vertonen al aardig wat milky trichromen, slechts hier en daar een amberkleurige. Ook vertoont ze nog wat clear trichromen, zal nu wel niet lang meer zijn.

 

Overzicht:

hpim1463.jpg

hpim1479l.jpg

 

Budpics:

hpim1467n.jpg

hpim1468.jpg

hpim1469v.jpg

hpim1470f.jpg

hpim1472d.jpg

hpim1473a.jpg

hpim1477.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Blue Widow is geknipt. Het zal wel een magere opbrengst zijn aan deze plant, maar ik verwacht dat de brainstorm en pineapple chunk dit wel aardig zullen optrekken. Het ruikt in ieder geval zeer aangenaam :-)

 

hpim1480i.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man wat zonde :wacko:

die hadden nog veeeeel langer kunnen staan met veel meer opbrengst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterk hoe jij met het blote oog het aantal amber-gekleurde trichromen kan bekijken (op 800x600 foto's). Mijn ogen zijn zo goed niet en heb hier een microscoop voor nodig, was 50% milky, 50% amber, ongeveer. Er waren zo goed als geen heldere trichromen meer te bekennen. Bij de overige planten zijn het nog voornamelijk heldere trichromen, met als logisch gevolg dat ze nog steeds ten volle in het kastje staan te bloeien. Bij mijns weten is dit nog altijd de meest betrouwbare manier om het juiste oogstmoment te bepalen.

 

Ik kon ze idd nog langer laten staan en wat meer opbrengst hebben, maar wat ben je met een wietje die geen knars doet, ook al heb je er veel van. In mijn visie staat kwaliteit nog altijd boven kwantiteit. Heb er trouwens m'n twijfels bij of ze nog veel zouden aanzwellen, ze stonden zo goed als stil de laatste 2 weken. Ergens heb ik een gevoel dat dit soortje de led niet zo graag heeft als de overige 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

De planten krijgen nu geen voeding meer en worden gespoeld om alle resten er uit te krijgen. Spoelen is nu makkelijk, ze drinken aardig veel :-)

 

Overzicht:

hpim1485.jpg

hpim1487.jpg

hpim1488a.jpg

hpim1507.jpg

 

De Blue Widow mag dan al weg zijn, het kastje is nog goed gevuld met de overige twee dames. Lijk mij dat het beste nog moet komen!

 

Pineapple Chunk:

hpim1491b.jpg

hpim1492o.jpg

hpim1493.jpg

hpim1489.jpg

 

Brainstorm:

hpim1495i.jpg

hpim1500.jpg

hpim1501k.jpg

hpim1502.jpg

hpim1503m.jpg

 

Droogkast:

hpim1508.jpg

 

De grootte van de buds die de Blue Widow geproduceerd heeft valt echt weg in het niets in vergelijking met de 2 andere. Toch lijkt het me dat die Blue Widow wel zeer aangenaam om roken zal zijn, ik kijk er naar uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de planten die nog staan kunnen nog wel wat voeding krijgen

overal nog witte haren en dus nog niet uitgebloeid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn we weer dan. De twee dames zien zichtbaar af van het low-dieet, ze krijgen enkel water en de bladeren vergelen nu in sneltempo. Ook zie je allerlei gebreken opduiken, de restjes van de voeding zullen dus mooi weggespoeld zijn. Veilig om roken dus!

 

Overzicht:

hpim1522y.jpg

hpim1523.jpg

 

Brainstorm:

hpim1531o.jpg

hpim1533f.jpg

hpim1532a.jpg

hpim1535w.jpg

hpim1536t.jpg

 

Hier komt de oogst dichtbij, de bloeiharen zijn mooi bruin aan het kleuren en hier en daar is er al een amber trichroom te vinden, de overige trichromen zijn nu mooi milky wit. Nog even wachten tot de ambers in aantal toenemen!

 

 

Pineapple Chunk

hpim1525.jpg

hpim1526v.jpg

hpim1528.jpg

 

De bloeiharen beginnen licht aan te kleuren, maar deze dame is zeker nog verder weg dan de Brainstorm. De soort heeft dan ook een iets langere verwachte afbloeitijd. De milky trichromen beginnen wel goed in aantal toe te nemen. Mss had ik deze dame wel wat langer mogen voeden, maar dat staat dan genoteerd voor de volgende keer ik me waag aan deze soort. De plant produceert in ieder geval smakelijke buds.

 

 

 

Dan heb ik nog een kleine update aan de kast (wederom). Aangezien de reuk toch nog door m'n doe-het-zelf filter drong heb ik nu een Can koolstof filter aangeschaft.

Het armatuur heeft ook wat aanpassingen, het ding was namelijk aardig in gewicht toegenomen na m'n vorige ingreep. Het werd te zwaar om makkelijk te verstellen qua hoogte. Daarom heb ik besloten de zijkanten eraf te zagen om zo 2x(2x30watt) armaturen te verkrijgen, deze staan allemaal parallel geschakelt op 1 stekker dmv lasklemmen. De LED-lamp wordt nu afzonderlijk via een schakelketting verstelbaar. Het vergemakkelijkt de hele boel en laat perfect toe de verschillende elementen in hoogte aan te passen.

De PC-fans worden nu gebruikt om de luchtcirculatie te stimuleren. Ze zitten vastgeschroeft op de achterkant met 1cm tussen wand en fan, dmv lange schroeven.

 

hpim1540y.jpg

hpim1541k.jpg

 

Op naar volgende week!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...