Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
HighLife

Binnenkort drank verkrijgbaar bij pompstations

Recommended Posts

Nieuws link

 

Tankstations willen weer bier verkopen

 

woensdag 19 oktober 2011 | 10:55 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 19 oktober 2011 | 12:03

 

ROTTERDAM - Enkele benzinestations gaan binnenkort weer bier en wijn in de schappen zetten. De pomphouders willen zo een proefproces uitlokken omdat zij het oneerlijk vinden dat zij geen alcoholhoudende drank mogen verkopen.

Zie ook:

 

'Alcoholverbod tankstations handhaven'

 

Dat heeft voorzitter Ewout Klok van Beta, de belangenvereniging van tankstationhouders, woensdag aangekondigd. Hij vindt dat er sprake is van "pure rechtsongelijkheid”.

 

In wegrestaurants wordt wel bier en wijn geschonken en in het buitenland verkopen benzinestations langs de snelweg ook wijn en bier.

 

Zwak alcoholische drank

Het gaat Klok om verkoop van zwak alcoholische drank voor thuisgebruik. Hij is het eens met de stelling dat alcohol en verkeer niet samen gaan. Maar iedereen moet wel gelijk worden behandeld.

 

Het verbod op verkoop van alcohol bij benzinestations werd elf jaar geleden van kracht. Sindsdien lobbyt Beta in politiek Den Haag voor intrekking. "Maar steeds kregen we de deksel op de neus”, aldus Klok. „ In november 2010 hebben we besloten vol de aanval te zoeken.”

 

Proefproces

Volgende maand ligt op vijf locaties verspreid over het hele land wijn en bier in de schappen om een proefproces uit te lokken. "We gaan door tot het Europese Hof”, stelt Klok strijdvaardig.

 

 

De shops kunnen hun deuren sluiten omdat ze te dicht bij scholen staan (waarvan de leerlingen niet eens naar binnen kunnen) En alcohol gaat gewoon weer de weg op?

 

15+% THC te veel ?

Rook je 2 jointjes.. ben je evengoed super stoned.. ?

 

 

'het gaat om milde alcoholische drank'

Kun je van bier en wijn niet aangeschoten worden dan?

 

 

Wie snapt het nog ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet is drugs druuuugs DRUUUUUUUUGGGGSSS, alcohol is dat niet want de wet laat het toe...althans de retard-logica van velen. Men denkt toch niet echt dat het geloofwaardig blijft dat die maatpakjes ook maar één lul om onze gezondheid geven? Enkel geld en moraal opdringen, daar is het ze om te doen. Dat ze maar niet verschieten als de burger zich binnenkort eens opdringt...Meestal sta ik achter vreedzaam protest maar Den Haag en Brussel mag van mijn part in brand staan. Laat de 'untouchables' maar eens voelen hoe onraakbaar ze zijn. Een afgebrande villa, uitgebrande auto of een slag van een staaf tegen het aangezicht doet voor iedereen pijn;). En dit gaat niet om het drugsbeleid maar om zoveel dingen waar die smeerlappen het gewoon uithangen terwijl de burger het gelag betaalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kies voor de Italiaanse aanpak zoals ze het deden in de jaren '80 met al die ministers & rechters.

 

Voor eens en altijd opgelost ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat 'onaanraakbare' heb je gelijk in rock fever.

Net als in het nieuws van die buitenlandse diplomaten.. Amehoela .. :)

 

Partijleiders die hun eigen gang gaan en niet naar de kiezer luisteren...

 

Ik denk ook dat een harde aanpak veel meer en directer impact zal hebben.

 

 

Het zal niet lang meer duren heb ik het op ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat alcohol gewoon te koop moet zijn bij iedere winkel die dit wil aanbieden.

De verantwoordelijkheid ligt gewoon bij de gebruiker.

 

Als iemand met drank op achter t stuur kruipt vind ik ook niet eens erg. Het wordt pas erg als deze persoon een ongeval veroorzaakt. Pas in dat geval mag er ingegrepen worden.

Niet iedereen met alcohol op is namelijk gelijk gevaarlijk.

Begrijp me niet verkeerd, ik rijd niet met alcohol in mn lijf, want ik ken mezelf, ik val in slaap dan.

Dus neem ik het ook niet, lekker makkelijk toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroegah ;) voor 2000 dus , kon je tot 15% alc kopen in bijna elk tankstation.

 

Maakt volgens mij niet echt veel uit.

Dont blame the gun but the killer .

 

 

grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van mij mogen ze het gewoon verkopen hoor. Het is de drinker die problemen kan veroorzaken, niet de drank. MAAR dan wel alle supermarkten een zondags openstelling gunnen, of mogen die alleen open als ze ook benzine en diesel gaan verkopen bij de drank ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja oké..

 

Degenen die met drank het verkeer in willen... doen het toch wel.

Maar het stimuleert zo niet om het gebruik van alcohol op de weg naar beneden te helpen.

 

 

Het probleem ligt bij de gebruiker.. yeah..

Probleem is dat de gebruiker het probleem negeert of zelf niet ziet.

 

 

Ach opzich kan me het ook niet schelen met die drank allemaal..

Ik vind het alleen erg scheef dat de shops ondertussen zo hard worden aangepakt.. Keer op keer op keer...

 

 

De overheid weet zelf ook wel dat alcohol véél meer ongelukken en problemen veroorzaakt als dat ons geliefde fakkeltje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha.. het verbaast me niet, in het buitenland kun je ook zat alcohol bij de pomp halen.. maar wat me wel frustreert is dat alcohol weer in populariteit MAG stijgen.. en ons wietje nog verder de grond in gedrukt word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...