Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

speeskees

Onderkant planten uitgedroogd

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Ik heb verschillende pogingen gedaan om een topic te vinden dat mijn probleem behandelt, helaas tevergeefs, dus ik plaats mijn vraag hier.

 

Ik heb 6 PP's in 50 ltr potten Mapito staan in een tentje á 120x240 onder 2x600 watt in cooltubes. Ik heb aan twee kanten de flappen openstaan voor inlaat, tevens heb ik twee slangen naar binnen, ook voor verse luchtinlaat. Afzuigen gebeurt met een 1500m3/u boxje. Er hangen twee ventilatortjes voor circulatie binnenin. Deze hangen thv de lampen en blazen door de hele tent, net over het plantendek.

 

Nu; Ik zit een week of 4 van de oogst af, en de planten beginnen onderaan erg uit te drogen.

 

Enig idee hoe dit komt??

 

Misschien ook onderaan een ventilator plaatsen?

 

De bovenste laag van de Mapito is vrij droog, aan het oppervlak dus, zeg maar. Kan dat ermee te maken hebben???

 

HELP!!!

THANKS!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

blad sterft af? gebrek aan licht onderin? denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. anders.. FOTO

 

dat je mapito bovenop droog is is logisch als je eb/vloed doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat hoort erbij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef water als volgt: 2x per nacht (Lees: 2x als het licht aan staat) 1 minuut water, hoeveelheid ingesteld met een kraantje. Voeding staat netjes op 5.8 EC op 2.3 Water wordt met termostatisch waterverwarmingselement op ca. 19'C gehouden. Overdag staat er een kacheltje die de temperatuurschommelingen (het wordt weer koud!) opheft, en het netjes op temperatuur houdt. Temp met licht aan: ca. 27'C. Temp met licht uit: ca. 22'C. Luchtvochtigheid zit de laatste weken absoluut onder de 50%.

 

De dames zijn ca. 2 meter hoog. Het bovendek ziet er prachtig uit. Ik moet nog een paar weken dus die toppen groeien mooi dik/dicht straks. Moet nog met topbooster beginnen.

 

Had ik simpelweg (meer) moeten dieven/fimmen aan de onderkant, en de kleine scheuten weghalen? Daar komt het nu uiteindelijk ook op aan.

 

Vast bedankt voor het meedenken en adviezen.

 

Foto's:

 

cimg2236medium.jpg

 

cimg2225medium.jpg

 

cimg2226medium.jpg

 

cimg2228medium.jpg

 

cimg2229medium.jpg

 

cimg2230medium.jpg

 

cimg2231medium.jpg

 

cimg2232medium.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

maakt geen kut uit.

 

 

vind wel dat je de ec fucking hoog opgeschroeft hebt.. je meet en hebt ook geen drain neem ik aan? ben wel erg benieuwd naar wat de waardes van je mapito zijn. als je net water hebt gegeven, even wat vochtige mapito eruit halen, uitknijpen in een maatbeker, ec en pH meten. ik schat dat de ec HEEL hoog is en de pH HEEL laag is. met het oog op de komende weken, denk ik dat je toch iets moet aanpassen om er een leuke hoeveelheid lekkere wiet vanaf te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maakt geen kut uit.

 

 

vind wel dat je de ec fucking hoog opgeschroeft hebt.. je meet en hebt ook geen drain neem ik aan? ben wel erg benieuwd naar wat de waardes van je mapito zijn. als je net water hebt gegeven, even wat vochtige mapito eruit halen, uitknijpen in een maatbeker, ec en pH meten. ik schat dat de ec HEEL hoog is en de pH HEEL laag is. met het oog op de komende weken, denk ik dat je toch iets moet aanpassen om er een leuke hoeveelheid lekkere wiet vanaf te halen.

 

Thanks amnees, voor de heads-up! Dit is iets wat ik best zelf had kunnen bedenken (shit, geen smiley die z'n kop tegen 'n muurtje ramt), maar helemaal niet opgekomen om de drain en Mapito te checken!

 

Ik heb niet echt een drain. het teveel aan water komt aan de onderkant uit de potten. Hieraan kan ik ook zien of ik niet veel te veel of veel te weinig water geef. Overtollig 'drain' pomp ik weg met een dweilpompje...

 

Ik ga de Mapito meten, en laat het hier weten.

Stay tuned...

 

NB: Andere/meer suggesties zijn uiteraard van harte welkom!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het laatste wat uit je potten druppelt IS je drain ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het laatste wat uit je potten druppelt IS je drain ;)

 

Yeah I know. 't Kwam er 'n beetje raar uit. Ik bedoelde te zeggen dat er geen 'putje', of ander soort afvoer is. Er gaat dus niets "down the drain". De 'drain' blijft in de tent staan...

 

Pardon my French! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

van bovenaf watergeven met drain eb/vloed systeem.. zoiets ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
van bovenaf watergeven met drain eb/vloed systeem.. zoiets ;)

 

Ik heb de Mapito gemeten; EC 2.60 // PH 5,40

Dat valt wel mee toch??

 

Ik ga sowieso eens effe lekker spoelen met schoon water, afgezuurd met citroen -.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...