Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nico M

Een woord van dank.

Recommended Posts

Het avontuur zit erop. Nou ja avontuur, ik wilde gewoon kijken of het zou lukken of ik mijn eigen voorraad kon kweken. Eerst buiten begonnen maar door het slechte weer, alles binnen in mijn kweekruimte gezet. Dat was ik helemaal niet van plan maar als je ergens aan begint moet je het ook afmaken.

Door problemen met de ontkieming van de ICE zaadjes zijn er 2 uitgegroeid tot planten met volle zoetgeurende toppen.

Daarnaast had ik van iemand nog 10 zaadjes gekregen, maar wist niet wat voor soort het was.

Alle zaadjes ontkiemd en de groei ging voorspoedig. Een vijftal waren heren, die dus de nek omgedraaid. Vier planten weggegeven dus ik had er nog 3 over. Die heb ik zeker 2.5 maand laten groeien onder LED groei lampen. Ik heb alleen gebruik gemaakt van biologische voeding en de dames stonden er mooi bij. Met een constante temperatuur van 28 C en een luchtvochtigheid van 55% ging ik over op 12/12 en de planten begonnen met bloeien. Om ze goed te laten bloeien heb ik toch maar een bloeilamp gekocht. En na een week of 9 was het tijd om te planten los te snijden van de wortels.

Van het knipafval heb ik o.a. wiet koffiemelk gemaakt en heerlijke wiet brownies. Na 2 weken was het tijd om de toppen eraf te halen. En ik kon natuurlijk niet wachten hoe mijn eigen kweek zou smaken en wat het effect zou zijn. De smaak was zoet en het effect......knetterstoned. Maar niet zo stoned dat je niets meer wilde doen. Het was een heerlijke buzz in mijn hoofd maar kon gewoon functioneren. Zelfs fietsen was opeens een heel andere beleving. De volgende dag heb ik de wiet van de andere plant gerookt. Deze had een totaal ander effect. Helder, actief maar lichamelijk super relaxed. Ik was trots op mezelf dat ik, voor mijn eerste keer, zulke lekkere wiet had gekweekt. De opbrengst was best veel, 420 gram, dat ik een groot deel al weer kwijt ben :wacko: De (stroom) kosten haal ik er niet uit maar ja hobby's kosten nu eenmaal geld. Dit was in het kort mijn kweekverslag.

 

En nu mijn woord van dank. Ik wil iedereen bedanken die mij tips hebben gegeven. En het forum waar ik zoveel bruikbare informatie vanaf gehaald heb.

 

Of ik er mee door ga weet ik nog niet, hoewel ik heb nog 10 zaadjes liggen :) Ik zal jullie zeker op de hoogte houden als toch doorga met deze geweldige bezigheid.

 

 

Nico M :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd wat voor lamp je had als je er geen stroomkostte uit kan halen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alleen de lamp (400 watt) natuurlijk. Met de LED lampen moest ik bijverwarmen met een kacheltje van 800 watt, de afzuiging, de fan. Dat is meer dan ik normaal verbruik, maar het zal niet in de papieren gaan lopen.

:rofl

 

hij heeft veel zelf gerookt neem ik aan.. :wacko:

 

Klopt, op dit moment zeker. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Loekino

ik zeg maximaal 2 weken tot een nieuwe post: "10 zaadjes onder 400wat + LED"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef het ook niet lang

 

 

gretsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...