Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Gunther

Help, NACHTVORST!

Recommended Posts

Ik heb 3 plantjes buiten staan ,WW's zijn in bloei sinds begin september,

zijn mooie struiken,zo goed als geen toprot, maar nu heeft het deze nacht voor het eerst iets onder vriespunt gegaan.

Ik veronderstel dat dit niet goed is voor de plant ? staat dan nog gans open dus kan veel koude vangen.

Wat moet ik hiermee doen ? Deze nacht word het terug 1-2 graden .

Wat kan ik nu beste doen ? plantjes laten staan nog of oogsten ?

Zijn nu zogezegd eind week 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarschijnlijk kan je met je struiken niet ff naar binnen omdat ze te groot zijn of in volle grond?

als het richting oogstrijp gaat zou ik oogsten .

en volgend jaar voor een vroeger soortje kiezen .

succes met wat je ook doet

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ze lekker laten staan, vanaf dat het regent, kan je ze best oogsten,

 

Als het koud is gaan ze lekker veel hars aanmaken om zicht te beschermen, dus je krijgt er alleen maar wittere wiet van :rofl

 

 

veel succes nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten zijn 2 meter hoog en 1.5 meter breed, staan idd in volle grond,

dus binnen plaatsen is geen optie.

 

Idd met vroege soortjes heb je dit niet voor :rofl

 

Ja maar als het deze nacht -3 is bv,

bevriest de plant dan bv niet waardoor ze na ontdooien kompleet rot worden ?

Staan onder een dakje dus met regen hoef ik geen rekening te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

er word hier voor de komende week lang nachtvorst uitgegeven :s,

iemand ervaring met planten buiten bij vries temperaturen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze onder een afdak staan, hebben ze tenminste nog iets van beschutting.

Ik heb Deense kweken gezien die met nachtvorst tot een goed einde kwamen.... ik heb er geen vrees voor/van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan ook onder afdakje, maar erachter wel groot open veld :s,

kan er dus keihard langs waaien, ook de reden waarom ik zo lang van toprot gespaard ben wss ,

maar nu niet zo goed .Als ik eens juist uitreken eigenlijk maar 45 dagen in bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is geen echte strenge vorst, dus ik zou ze laten staan, maar ja da's mijn mening :rofl

Niet klaar is niet klaar......ik vind dat een wietje tenminste afgebloeid moet zijn, anders is het zonde van de moeite die je hebt genomen al die maanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je wel gelijk in, maar heb plantjes nu al 7 maand bemoederd en bepamperd in de tuin, zou het jammer vinden als ze nu dood vrooren .

ik ga vanacht ze beetje uit de wind steken met zeil, en eens temperatuur in de gaten houden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Als je het niet vertrouwt, kan je ze altijd nog vliesdoek gebruiken in soort van een tentje, maar bij zulke grote heb je wel wat aardig nodig.Verder kan je mulch om de grond warm te houden, bv hennepstro.

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je zeil, stro en de temperatuur.

We horen het verloop wel van je, ik denk dat het je reuze mee gaat vallen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
er word hier voor de komende week lang nachtvorst uitgegeven :s,

dan zit je niet in nl :rofl ....op pag 704 staat iets dik in de plus... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben idd woonachtig te belgie :rofl, hier geven ze komende week minima van 2 graden,

maar plaatselijk kan het wel tot -3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel ervaring met vorst en geen leuke...

-1 / -2 gaat nog wel..

 

Bij kouder als -3 kan je problemen krijgen,dwz ik heb eens planten gehad die waren wit bevroren in de ochten en hadden nergens last van en ik heb eens gehad dat in die zelfde nacht op een andere spot ze kapot gevroren waren,dwz dag 1 gaan de grote bladeren hangen en 3 dagen daarna is alles slap,de mmm hoe zal ik het zeggen:

de buitenste laag van de stam/takken is dan kapot gevroren die hangt der wat aan als verbrand vel van de zon..

 

 

Je kan geluk hebben of pech...Ik hang der nu vlies doek overheen...Ben aan mijn laatste planten bezig en dit zijn stekken...en ieder jaar is het het zelfde gezeik met die stekken:

 

Vertakken veels te veel en gelijk vanonder uit...als de wind komt met regen en der zitten redelijke toppen,liggen die planten weer in onderdelen op de grond...Tes de te groter des te erger..En iederjaar is het eind sep begin october wel eens regenachtig met veel wind,zoals dit jaar toen complete planten in stukken braken,die heb ik weer veels te vroeg moeten knippen...

 

Rotten als de nete met dit weer...lange vochtige koude nachten en amper opdrogen gedurende de nacht is geweldig voor schimmels.

 

Bevriezen erg graag die dingen..-3 en meer en ze kunnen bevroren zijn..

 

Na 15 october gaat de jacht open,en zijn die planten nog niet of net wel klaar,soms te vroeg moeten oogsten door de jagers die vandaag massaal zijn gaan jagen..

 

Geef mij in de toekomst maar zaden....en laat die binnen plant stekken maar mooi binnen blijven,voor buiten moet je buitensoorten hebben..Met stekken of andere late soorten vraag je in NL/BE gewoon om ellende....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies tegen het einde van de oogst 3 koude nachten van -1 of -2 is juist heel goed .

Dit zal de plant stimuleren nog net iets meer hars/thc te produceren.

 

Maar als de plant nog een paar weken moet is het niet goed,

ik zou de planten goed aan kijken en als je maar iets verkeerds ziet gaan, oogsten.

beter iets te vroeg oogsten dan alles kapot zien gaan....wat erg zonde zou zijn lijkt mij.

Zolang het goed gaat, gewoon laten bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral indica's houden best van wat kouw,de pest is dat ze meteen beginnen te meuren als de wiedeweerga

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen alvast bedankt voor de raad,

Zal de planten dagelijks opvolgen en er proberen het beste van te maken,

zal later nog eens foto'tje posten

 

zonet eens gaan kijken, alles ziet er nog goed uit tot nu toe !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...