Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kwekertj..

Zijn er nog een paar jagers actief heb wat vragen.

Recommended Posts

Goedendag,

 

Mijn vraag is: Waar in EU is het mogelijk om te jagen zonder jachtvergunning?

Jacht trips?

 

Ben al een site tegen gekomen, waar ze jacht trips geven naar Engeland!

 

Iemand al eerder gedaan?

 

Grz Kwekertj..

 

Voor dat mensen raar doen, ik ga voor het eten, en het survival gevoel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als Nederlander is het volgens mij niet mogelijk om in Europa ergens legaal op jacht te gaan zonder vergunning. Er zijn wel Europese landen waarvan alleen inwoners vergunningsvrij mogen jagen.

 

Ik ga meestal met Noorse vrienden mee jagen, zij hebben een vergunning en ik niet. Zo maak je toch deel uit van de jacht en vul je de vriezer weer met superkwaliteit elanden- en hertenvlees :rofl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Azagthoth Waar in het noorde is dat noordwegen? mooi Omgeving daar :rofl Heb je meschien wat meer informatie?

 

Engeland is geen EU daar hebben ze andere regels, heb wel een paar sites gevonden maar nog niet genoeg info.

 

info..

 

Vergunningen & verzekering

 

Elke jager moet in staat zijn om een geldende jachtverzekering voor te

leggen.

 

Wat ik hier aan begrijp is dat je alleen een jachtverzekering moet hebben tog?

 

Kan niet wachten binnenkort jarig (3maandjes)

 

Grz kwekertj..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga meestal naar de omgeving van Kongsvinger. Ik jaag niet via organisaties maar met locals, dus echt gratis en voor niets. Over prijzen weet ik dan ook weinig. Ik weet wel dat een klein fortuin wordt betaald door buitenlandse jagers die hier specifiek op eland willen jagen. Deze kosten bestaan vooral uit vergunningen, verzekeringen en met name reisorganisaties verdienen er flink aan.

 

Wat betreft de jachtverzekering heb ik helaas ook geen idee. Ik kan mij voorstellen dat de verzekeraar om een jachtvergunning vraagt om deze verzekering af te kunnen sluiten.

 

Reken voor een week jagen in Zweden of Noorwegen op minimaal 1200-1500 euro :rofl.

 

Ik kan geen goede bronnen van informatie noemen, ik heb alleen ff snel gezocht via Google. Poeh hé, nu ik mij erin verdiep realiseer ik mij pas wat een geluk ik heb met mijn jagende vrienden, scheelt veel kosten en geregel!

 

 

gallery_6240_12341_77723.jpg

 

Ik heb zojuist een pond van deze dame uit de vriezer getrokken, hmmmmm (:=3.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor dat mensen raar doen, ik ga voor het eten, en het survival gevoel.

Even raar doen hoor... :rofl

Blijft de vraag waarom je deze vraag op dit forum plaatst?

Vermoed sterk als ik op een jagersforum weedvragen ga stellen,dat dat niet bepaald op prijs gesteld zal worden.

Voor het eten lijkt het me een beetje erg veel gedoe,het survivalgevoel snap ik ergens nog wel,maar dit begint wel erg op ordinair tourisme te lijken IMAO. :wacko:

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Azaqthoth Heb jij even een massel, ook nog eens een mooi gebied waar ik zo zou wonen, meschien een keer een tripje die kant op.

@Aad je hebt helemaal gelijk, maar ik kan wel op zoeen forum zitten maar hun zijn net karpervissers, Net als ik.

 

Hun gaan je niets vertellen, en de mensen hier zijn allemaal relaxe jointjes rokers, die wat sneller iets kwijt willen snapie :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...