Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kick Smit

Heribei

Recommended Posts

Tot mijn grote verrassing zitten er zaden in mijn female heribei planten.

Mijn planten hebben bijna alleen maar binnen gestaan onder een (400watt) lamp alleen helemaal in het begin hebben er 2 auto. AK47 bij gestaan maar ook volgens mij alleen maar vrouwtjes en daar zaten geen zaden in.

Natuurlijk hebben ze af en toe heel even buiten gestaan maar dat is niet veel geweest.

In elke top zoals te zien op de foto, zitten 1 a 2 zaden die er op zich goed uitzien.

Nu wilde ik vragen.

 

Wat kan hier gebeurd zijn?

Heeft het invloed op de kwaliteit wiet?

Kan ik de zaden volgend jaar gebruiken?

En kan ik deze zaden gewoon in de koelkast bewaren (als ik ze kan gebruiken)

 

Kick :)

 

gallery_27642_10773_5090993.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat kan hier gebeurd zijn?

 

Optie 1: Stuifmeel kan ver vliegen, dus in die korte tijd kan het alsnog heel goed gebeuren dat je plant is bevrucht.

Optie 2: Het was een herma, dus een mannelijke en vrouwelijke plant. (slechte zaak)

Heeft het invloed op de kwaliteit wiet?

Als optie 1 het geval is: Neen, vooral niet omdat zij dan niet heel erg bevrucht is. Er kan her en der wel een zaadje dus tussen zitten en dat kan wat minder lekker zijn om te roken maar verder is het gewoon nog steeds dezelfde kwaliteit.

Als optie 2 het geval is: Weinig, want er zullen dus her en der ''banaantjes'' zitten, dat rookt natuurlijk anders als dat het ''haartjes'' zouden zijn, maar aangezien je maar weinig zaad hebt kunnen vinden zitten er dus ook maar weinig ''banaantjes'' tussen. Je zal er waarschijnlijk niets van merken.

Kan ik de zaden volgend jaar gebruiken?

Als optie 1 het geval is: Ja gewoon doen, al weet je natuurlijk niet wie de vader is, is dit bijvoorbeeld een mannetje van vogelzaad dan zul je dus slechte wiet krijgen. Maar is het van een andere mannetjes plant van gewoon een soortje dan zal je lekkere verrassingswiet krijgen. Maar als het stuifmeel waardoor je plant is bevrucht van een herma komt dan zou ik het niet doen. Je zal dus niet weten wat het zal brengen!

Bij optie 2: In theorie wel, maar ik zou het niet doen, je plant heeft dan grote kans om ook een herma te worden!

En kan ik deze zaden gewoon in de koelkast bewaren (als ik ze kan gebruiken)

Ja dat kan altijd. Het liefst wel donker in een doosje o.i.d. en met rijst erbij want het kan nog wel eens vochtig worden in een koelkast.

 

PS: de zaden zien er niet rijp uit. Maar je hebt nog steeds kans dat ze het doen met af en toe een afvaller dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heribei outdoor:

gallery_1563_2071_784921.jpg

gallery_1563_2071_1974294.jpg

 

Denk dat er zich een banaantje (of meerdere uiteraard) heeft gevormd, waardoor bestuiving heeft plaats kunnen vinden. Het zal geen invloed hebben op de kwaliteit, je zal enkel af en toe een zaadje tegenkomen.

 

Heb er 3 rijpe zaden uit gehaald, maar die liggen al in de kliko. Grote kans dat het nageslacht dezelfde trekjes vertoont.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

die wiet is gewoon goed te roken

wel je bud ff goed inspecteren en zaad verwijderen voor je hem door de grinder haald

en uit die zaadjes komen vooral vrouwelijke heribei planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor jullie snelle en duidelijke reacties.

Eerst baalde ik als een stekker toen ik die zaden zag maar nu begin ik het wel leuk te vinden en ga ze mooi volgend jaar proberen :-)

 

uit die zaadjes komen vooral vrouwelijke heribei planten

 

Dat zou helemaal mooi zijn

 

PS: de zaden zien er niet rijp uit. Maar je hebt nog steeds kans dat ze het doen met af en toe een afvaller dan.

 

Ik heb nog 4 planten staan dus die zaden zullen er rijper afkomen :)

 

Drogen die zaden gewoon mee met de wiet en kunnen ze dan in de koelkast? En hoelang kan je ze in de koelkast bewaren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit jaar voor het eerst in mijn leven een plant gekweekt.namelijk de heribei

Ik had er eentje op mijn balkon staan en heb hier 173 gram droog afgehaald.best netjes voor de eerste keer

Dacht ik zo.nu ging ik een lekker jointje draaien en zag ik tot mijn verbazing hetzelfde als jou, in elke

Top wel 1 a 2 zaadjes.en net als jij dacht ik eerst van: kut maar nu ben ik er blij mee.zeker nu ik hier lees dat er voornamelijk

Vrouwelijke planten uitkomen.

 

Ps.wat een krachtig wietje is die heribei.heb nog nooit zo een lekkere buitenwiet gerookt, lijkt

Wel binnen wiet!

 

Greets,newmicro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat grappig om te lezen dat je het zelfde heb.

En 173 gram is lekker ik ben al blij met de helft maar goed ik heb er dan weer 5 staan en nog die 2 mad shack die ook als de brandweer gaan. Wel een heel ander soort wietje maar ze zien er smakelijk uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drogen die zaden gewoon mee met de wiet en kunnen ze dan in de koelkast? En hoelang kan je ze in de koelkast bewaren?

Als je wiet droog is zijn je zaden dat ook. Voor de zekerheid kan je wat rijstkorrels bij de zaadjes doen zodat ze goed droog blijven. Als je ze goed licht- en luchtdicht verpakt blijven ze wel een paar jaar goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu een paar toppen geoost om alvast wat te smoken te hebben maar ik merk dat er ook 1 is met heel veel zaad.

Is de kwaliteit van dat zaad minder als van een plant waar maar weinig zaad in zit?

 

Ik heb de heribei staan waar ik zeer tevreden over ben maar heb ook de 2 gratis mad shacks erbij gezet en ik moet zeggen die is echt VET!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Jammer dat ik nog geen normale tent heb om zulke knallers in te kweken, want... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...