Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nooitnuchter

beste voeding?

Recommended Posts

kan geen veschil zien heb een hoek geen voedinbg (hammerhead en plagron booster)gegeven en zie absoluut geen verschil.

 

Welke voeding zal nou gaan kopen? graag wat advies;)

 

thx.

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

Er is geen "beste" voeding.

iedereen heeft ze eigen manier bij een bepaalde voedingslijn!

 

Als je beginner bent is de sannie manier wel makkelijk

dus een ligtmix, buffertabs, en verder alleen bac bloei voeding.

de rest is aan jezelf om te tweaken zeg maar....

tenminste dat is mijn mening!

 

Greetz,

Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er is geen "beste" voeding.

 

Klopt!

Er is verschil in opneembaarheid.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH is trouwens GHE fan!

en bij hem zijn de resultaten duidelijk :)

(kan ook aan zijn plant/stekken liggen denk ik)

als ik mineraal zou gaan kweken zou ik de GHE lijn eerst proberen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Advanced Nutrients

BAC

Humboldt

Sannies producten

 

Mijn 4 favorieten in niet willekeurige volgorde.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

snelste GHE, langzaamste bio...

 

kies zelf maar, je kunt met beide dezelfde resultaten behalen als je weet hoe je moet kweken. :)

 

bij de 1 krijgen ze biefstuk in 1 groot stuk, de ander is voorgesneden, GHE gooit de biefstuk in de gehaktmolen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kippe shit B) ...voor Outdoor / Guerilla

 

pervect..en kost geen drol :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podhead5x:

ik wil foto's van de planten, merk van het zeezout, link waar ik kan bestellen, hoeveelheden gram per liter grond en hoevaak per week meegeven aan het gietwater :)

dan heb jij mijn dag weer helemaal goed gemaakt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kies voor de GoldLabel voeding. :)

Als minerale met eddhma chelaten.(lekker puh ph)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Shililzous .Moet je Elmanito in roepen B)

 

Hier een combi van >KLIK

 

Ik zeg HIER nix over GHE.......... :)

 

@Doc zit dat ook allemaal in een flesje?

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het makkelijk was deed iedereen het

 

Hardness quantifies the combined concentrations of calcium and magnesium. Hardheid kwantificeert de gecombineerde concentraties van calcium en magnesium. Although these are useful plant nutrients, when hard water is used in recirculating systems, the calcium level may become excessive after several additions of top-up water. Hoewel deze nuttig zijn voedingsstoffen voor planten, wanneer hard water wordt gebruikt in recirculerende systemen, kan het calcium-niveau overdreven te worden na een aantal toevoegingen van top-up water. This can result in a white precipitate (calcium sulfate) forming in the system. Dit kan resulteren in een witte neerslag (calciumsulfaat), vormen in het systeem. This can cause the blockage of plumbing components such as pipes and drippers (Fig 6.5). Dit kan leiden tot de blokkade van het sanitair componenten zoals buizen en druppelaars (figuur 6.5). It also reduces the amount of available sulfate. Het vermindert ook de hoeveelheid beschikbare sulfaat.

 

This problem can be minimised by using a customised nutrient formula, or by maintaining the pH well below 6.0. Dit probleem kan worden geminimaliseerd door gebruik te maken van een aangepaste formule voedingsstof, of door het handhaven van de pH-waarde ruim onder de 6,0. “Base exchange” resins are also appropriate for removing hardness. "Base uitwisseling" harsen zijn ook geschikt voor het verwijderen van hardheid. These are now commonly installed in domestic dishwashers. Dit zijn nu algemeen geïnstalleerd in binnenlandse vaatwassers. They use a 'cation' exchange resin to replace the scale-forming calcium (and magnesium) ions with non scale-forming 'sodium' ions. Ze gebruiken een 'kation' uitwisseling hars om de schaal-vormende calcium (en magnesium)-ionen met ionen niet schaal-forming 'sodium' te vervangen. When the resin is exhausted, it can be restored by being flushed with common salt (sodium chloride). Als de hars is uitgeput, kan deze worden hersteld door wordt gespoeld met keukenzout (natriumchloride).

 

High hardness is often associated with waters having high pH. Hoge hardheid wordt vaak geassocieerd met water met een hoge pH. While hardness is not the cause of high pH, the association is due to the fact that hardness and alkalinity (the source of high pH in this instance), typically both originate from the same source - limestone (calcium carbonate) deposits in aquifers. Terwijl de hardheid is niet de oorzaak van de hoge pH-waarde, de vereniging is te wijten aan het feit dat de hardheid en alkaliteit (de bron van de hoge pH-waarde in dit geval) typisch, zowel afkomstig zijn uit dezelfde bron - kalksteen (calciumcarbonaat) deposito's in aquifers. When the limestone is attacked by the CO2 dissolved in rainwater, these deposits are slowly dissolved. Wanneer de kalksteen wordt aangevallen door de CO2 opgelost in regenwater, worden deze deposito's langzaam opgelost. This produces both calcium (causes 'hardness') and bicarbonate (causes ' alkalinity '). Dit produceert zowel calcium (oorzaken 'hardheid') en bicarbonaat (oorzaken ' alkaliteit ').

 

 

BRON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga gewoon naar de boerenbond en koop organische vaste meststoffen(culkterra of ecostyle)

 

 

goedkoop en een top resultaat + makkelijk, die flessenvoeding is vooral goed om je portefueille lichter te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuivere organische stoffen zoals humuszuren en zeewier kunnen toevoegen waardevolle componenten aan voedingsstoffen oplossingen en bodems. However, they have a limited ability to provide an actual 'nutrient' effect. Echter, ze hebben een beperkte mogelijkheid om een werkelijke 'voedingsstoffen' effect te geven. The reason for this is that they typically contain only a narrow selection of macronutrients and trace elements, all of which are in an organic form. De reden hiervoor is dat ze meestal slechts een smalle selectie van macro-en sporenelementen, die allemaal in een organische vorm bevatten.

These “organic” macronutrients and trace elements must first be converted into “inorganic” nutrients before they can be absorbed by roots. Deze "biologische" macro-en sporenelementen moeten eerst worden omgezet in "anorganisch" nutriënten voordat ze kunnen worden opgenomen door de wortels. Hence, pure organic nutrients are slow to act and give variable results because their conversion into inorganic form takes time and also requires the action of micro organisms. Vandaar dat, puur organische voedingsstoffen zijn traag om op te treden en variabele resultaten te geven, omdat hun omzetting in anorganische vorm kost tijd en vereist ook de werking van micro-organismen. For this reason, inorganic nutrients are preferred. Om deze reden zijn anorganische voedingsstoffen de voorkeur. They are a short cut method of providing plants with exactly what they want, as required. Ze zijn een short cut methode om planten met precies wat ze willen, zoals vereist.

 

 

Goed lezen (ook de links!) dan snap je de winst!

We praten hier niet over buiten spelen he' :)

Er word hier meer verwacht van de plant die 12uur aan een constante temp en lichkracht word bloot gesteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[We praten hier niet over buiten spelen he' wink.gif/quote]

 

buiten spelen???? k dan

 

img7073c.jpg

 

 

enne ik heb ook al binnen zo gekweekt met top resultaten

 

die vloeibare voeding is duur en maakt alles zo zoet

 

 

ik zeg gewoon laat je niet beetnemen door die hele marketing

 

 

met goedkope vaste organische meststoffen in voorgemaakte grondmengsels die ff kunnen gisten haal je top resultaten en heel goedkoop

 

enne ik kan uitstekend engels

 

, moet je per se zo kutarrogant doen?

 

"""""Deze "biologische" macro-en sporenelementen moeten eerst worden omgezet in "anorganisch" nutriënten voordat ze kunnen worden opgenomen door de wortels."""""""

 

daarom moet je de grond laten gisten, dan wordt alles direct opneembaar zonder verbranden , dan daarna het topdressen leren timen

 

enne meer opbrengst is zeker niet betere kwaliteit, iets dat velen in NL blijkbaar niet goed begrijpen, als ik veel opbrengst wil gebruik ik green sensation e.d. maar mij gaat het om de smaak

 

 

met beste voeding bedoel ik niet dat wat meeste opbrengt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
ik wil foto's van de planten, merk van het zeezout, link waar ik kan bestellen, hoeveelheden gram per liter grond en hoevaak per week meegeven aan het gietwater :rofl

med_gallery_16467_6951_15925.jpg

 

Dit was gekweekt met Sea-Agri 90 door een US grower wel op hydro, dosering ligt 2 a 3 gr per liter & in principe 1 x per week buiten bij droog weer, bij nat weer natuurlijk meerdere keren.Het is goed te combineren met rietsuikermelasse + boosters van Canna ofzo.

Soort zout is het beste Keltisch zeezout te bestellen bij de zoutkamer in Amsterdam.

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb maar even wat opgeschoond, de vraag was:

 

Welke voeding zal nou gaan kopen? graag wat advies;)

 

Graag on topic pls.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De opname van nutriënten van organisch voeding is afhankelijk van de activiteit van het bodemleven.Zit er in je grond weinig goede micro-organismen, dan is het natuurlijk eerst de noodzaak daar iets aan te doen dmv het toevoegen van compostthee bv.Bodem temp is ook belangrijk.Verhaaltje van PH Donner is een beetje achterhaald mbt biologische voeding.GHE heeft trouwens ook een organische lijn. :rofl

 

Beste voeding imo

 

- compostthee (geen voeding, maar voegt wel bodemleven toe)

- gesteentemeel (> 200 mesh, dus zo fijn als tarwebloem)

- zeezout of zeewater extract (Immutin)

- wormenmest

 

dit wel in combinatie met goede grond.

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verhaaltje van PH Donner is een beetje achterhaald mbt biologische voeding.

dit wel in combinatie met goede grond.

GHE heeft trouwens ook een organische lijn. :rofl

Namaste :D

 

 

Kijk GOEDE grond daar zeg je het al ;)

 

Op die organische lijn zit Octrooi en werk je ook met DIT er bij op hydro :wacko:

 

Zoals Meneer THC :) en jij ook al geeft is helemaal waar!

Maar zie je je zelf al 1o1 potjes elke keer bewerken en juist te timen en dan TOP dressen.......?

 

Tijd en gewicht is geld hier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...