Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

john beton

sannie's sugar punch / lady caine en Madshack !

Recommended Posts

@Indicaan: Andy had toch na circa 14 dagen al de eerste bloei, ik snap niet dat het bij John zoveel langer heeft geduurd?

 

Ben het wel met John eens dat je bijna altijd in de praktijk wat later klaar bent, zeker onder een lager wattage lamp. Denk dat ze onder een 1000 watter bijvoorbeeld wel sneller klaar zijn en in de bloei schieten. :D

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet uit welk gehucht jij precies komt John, maar je komt over als een behoorlijk lompe boer.

 

 

Er is hier niemand die jou tot iets dwingt, jij stelt een vraag en daar komen antwoorden op. Dit is namelijk een forum, waar je een vraag kan stellen en antwoorden krijgt, in discussie kan gaan. Maar blijkbaar wil jij alleen maar antwoord van Sannie zelf, en dat terwijl sannie zelf al een compleet sugar punch verslag op het forum heeft gezet dus je had zelf zijn sugar bloeidagen kunnen tellen. Blijkbaar te weinig intelligentie om op het idee te komen dat je zelf ook zijn bloeidagen kan tellen...of lukt dat tellen gewoon niet?

 

Stel dan geen vragen als je toch je eigen weg gaat en het zelf beter weet.

 

Succes met je (overdatum) suikerklonten, bloei ze lekker af als een volle haze, van mij heb je geen last meer ik laat jouw topics voortaan links liggen.

 

 

Groet Indicaan :D

 

 

 

@Donnie: lagere wattages valt best mee dat de bloei dan iets langer duurt, ik heb me daar ook op verrekend in het begin. Met 400w vs 250w merk ik nagenoeg geen verschil. Mijn sugars gaven de eerste bloeiharen op dag 16, ook niet echt snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het makkelijk te houden spreken we in de cannabis branche over bloei als de klok op 12/12 staat.Dus niet vanaf dat je de eerste bloeiverschijnselen ziet.Dat doe je buiten omdat je daar geen tijdklok heb en afhankelijk bent van mama natuur.Binnen forceren wij alles en zullen de bloeitijd dus ingaan op het moment dat de klok omgaat.

 

Dan houd je altijd nog wat principelingen tussen die eigenwijs binnen ook vanaf de eerste bloeiverschijnselen gaan rekenen.Moeten ze allemaal zelf weten,99% van de mensen die ik tegenkom praat over bloei bij 12/12 en niet bij pluizebolletjes.

 

Daarnaast word ssh totaal niet goed meer afgekweekt.Het gaat allemaal om de centen en die willen ze na 9 weken al pakken.Laat die plant eens 11-12 weken staan en je zal echt silverhaze roken ipv commerciele rommel.Dus met andere woorden,als er bij je zaadjes 9 weken word gezegd,houd er rekening mee dat je ze zeker 2 weken langer kan laten staan.Vaak staat er bij zaden ook een wat kortere bloeitijd vermeld om ze commercieel aantrekkelijker te maken.Ik heb iig nog nooit zaden gevonden die ook echt klaar waren in de tijd die er voor stond beschreven.

 

Uiteindelijk is de kweker de verantwoordelijke over het verloop.Hij kan door fouten er al voor zorgen dat je het einde niet eens goed gaat redden en dus al na 9 weken MOET oogsten.Ik noem tekorten,ziektes of beestjes.Er is veel van invloed om een bloeitijd te kunnen bepalen.De ervaring zal het je gaan leren.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

De juiste oplossing komt dus van twin daddy

 

Btw hier lopen geen boeren in deze stad.

Ik had na iets meer als 20 dagen voorbloei dan is pas na 10 dagen de bloei werkelijk op gang gekomen.

 

Verder houd ik niet zo van die reactie's ik volg mijn dames op de voet.

Ik bedoelde wat twin zegt verder houden we er over op want zinning is deze conversatie niet!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

u dames zijn zo laat in bloei gegaan omdat u ec van u grond veeeeels te hoog was?

een sativa moet daar niet van weten e.

 

dey manne vaan 't staaad zen gin boeren ey :D

 

ik ben wel een boer btw ;)

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn sugarpunch hier had na 3 weken voorgroei na 2 weken 12/12 zichtbare bloei..(onder 400 watt hps)

Zonder voeding en of stimulatoren (alleen rizotonic als bladvoeding)

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagt zich iemand af hoelang er voor gegroeid is hier

Begin van het topic even lezen dan maar.

 

Ik vraag me af wanneer sannie er even tussen komt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sannie help den jb effe want hij weet nimeer wa zeggen :D

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ben jij idd. een boer zeg, laat je topic ook links liggen de groeten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens jongens, John bedoelt het anders dan dat het overkomt, dat weet ik zeker. :D

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 dagen bloei dit ocharme ziet er uit als 3 dagen bloei

 

In de volks mond 12/12 is bloei maar goed bekijk het zelf maar ik zie wel naar de plant zelf.

 

Bloeitijden kloppen nooit met wat ze voorschrijven

 

@ digi als ik eerlijk moet zijn wel maar of het nut heeft zie je binnen 6 weken wel als ik zou moeten oogsten volgens jullie

volgens mij ben ik de eerste die zolang op bloei gewacht heb en toch kunnen jullie mijn berekenning maken

moet je egt een pro voor wezn hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan helaas over bloeitijden van zaden van sannie niets zeggen.

geen ervaring ermee.

wel met andere zaden,en dan duurt de bloei meestal wel wat langer idd.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee laat ik het nog een keer proberen dan, omdat Donnie het zegt

;)

 

 

Je had al een slechte start toen je de bloei inging, de planten gingen niet lekker (zie de bladeren) doordat het medium te zwaar was of teveel voeding gegeven. Hoe meer sativa invloeden in het soortje, hoe minder ze dat trekken. Deze hybride heeft daar blijkbaar last van, beter alles light en minimaal houden. Heeft bij jou mischien daardoor iets langer geduurd voordat de bloei erin kwam. Je kan waarschijnlijk best de planten nu de tijd langer staan die jij ook langer moest wachten op bloei, want je had nu eenmaal een achterstand. Dus die 2 weken bij jou die het langer duurde, er nu ook maar bij optellen. Dat heeft niks te maken met de voorgeschreven bloeidagen die niet kloppen, ik vermoed dat je wel eerder bloeiharen had gehad als je schraal had begonnen.

 

 

Ben zelf een semi-stadsboer trouwens ;-)

 

 

Groet Indicaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi john, vond nog een topic met dezelfde discussie waar ook Sannie zijn mening geeft (al kan DLS het ook prachtig verwoorden :D )

 

Bloeitijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dat is waar nu dus ik ben 4 weken in bloei

dan vraag ik me af hoeveel mg ik ga halen dit maal

 

0,001 g/ w?

 

Je snapt toch waar het schoentje wringt hier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

komaan mannen , smoor een jointje en relax .

bloeitijden zijn iets persoonlijk . je oogst toch immers op de trichomen die jij wilt .

en ik ben zeker een voorstander van cloudy / amber . dat haal je met 6 weken bloei niet .

voor de rest vind ik het enkel spijtig voor dit topic . daarom ook men laatste reactie omtrent dit .

voor mij bloeit sugar punch 10 weke minimum . groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik houd me aan de gewone kweek wijze

 

dag36 12/12 bloei dag 6

 

de hele bende

gallery_26932_11597_107312.jpg

 

sugar punch op 10 liter met 2 buffer tabs

gallery_26932_11597_132935.jpg

 

madshack

gallery_26932_11597_37388.jpg

 

de lange slungel achter is de lady cane

gallery_26932_11597_10098.jpg

 

tussen de planten getrokken

gallery_26932_11597_297787.jpg

 

madshack dag 13 bloei

gallery_26932_11597_82327.jpg

 

mijn bloei tijden stemmen meer over elkaar met mijn planten vind ik persoonlijk

als ik dit na 35 dagen zichtbare bloei heb kap ik het hele zaakje om !!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kom er lekker bij zitten

mooi zeg

nog een goede raad Jhon luister inderdaad naar jezelf

je bent goed bezig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol we komen binnen 6 weken terug op deze conversatie

En laat de planten spreken of ik er naast zit of jij want dit is nutteloos gezever van je.

Nu back on topic want er is meer als genoeg gezeverd iedereen heeft zijn zegje gedaan.

Dan kan dit topic verder met zinnige reacties en het verslag .

 

Meninhgen zijn ver uiteenlopend de enie zegt vorige ronde dat ik niet deftig afbloei

en nu word er gezeg je bloeit te lang mijn mening moei je dan met je eigen kweek dan.

 

 

@khali bedankt voor je reactie er zijn leden waar ik wel dingen van aanneem als ze wat zeggen

Of me wat willen bijsturen ik maak al een jaar en half zo mijn topic en nu gaan ze zagen kinderachtig is het ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wijzer geworden van de link die ik neergezet had?

 

Denk dat de Lady Cane nog wel even doorgroeit, of valt het mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die eens door genomen

ook sannies reactie gelezen

Ik ga zien tot hoever de planten gaan.

 

Vanafze oogst klaar zijn haal ik ze om wanneer gaan we hen laten beslissen.

ik kan niet meer als dat zeggen onrijpe wiet oogst ik niet bazz

 

De llady cane is gestopt met groeien zoals de rest.

Na 30 dagen 12/12 mag dat ook wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

John heeft me gevraagd hier eens een lichtje op te schijnen en aangezien het een knel puntje is die regelmatig terug komt zal ik mijn visie hier op geven.

 

Het verschil in bloei tijden bij kwekers komt altijd omhoog wanneer er verschillende kweek methode's wordt gebruikt, wanneer de zaailing direct op 12/12 wordt gezet zal de plant uit zichzelf een periode groei in lassen van een aantal weken om tot volwassenheid te komen. Grote voordeel is dat dit gebeurd onder minder licht als wanneer er onder 18/6 wordt gegroeid maar dit is een andere discussie.

Wanneer je de zaailing een week of 3 groei geeft en dan de klok op 12/12 zet heeft die deze groei periode al gehad en zal eerder bloei laten zien en door zetten.

 

Als je de totaal aantal weken optelt lopen de twee niet ver van elkaar af in totaal met een voordeel voor de 12/12 methode.

 

Sugar Punch is een stevige groeier en heeft sativa invloeden maar is zeker geen sativa maar een echte hybride.

 

Met het hierboven in hoofd houdend kun je ongeveer zeggen dat je bij de eerste bloei verschijnselen 9-10 weken bloei kunt rekenen en tel er 2 weken bij op als 12/12 start.

 

Ook dit is allemaal leuk maar is maar een indicatie aangezien verschillende kwekers en of kweek methode's ver uit elkaar kunnen lopen en hierdoor ook de bloeitijden verschillend kunnen zijn.

 

Hoop dat jullie er wat aan hebben ;)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk al een heel groot gedeelte van Sannies replay was je al wel genoemd.

Is het zo moeilijk om Sannie een mail te sturen met je vragen en niet zo bot te doen tegen diegene die de moeite nemen om met je mee te denken??

grtz/..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...