Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
carpe_diem

Klusjesman weet niets van wiet

Recommended Posts

Klusjesman weet niets van wiet

dinsdag 04 oktober 2011 | 07:00

 

 

 

Zwolle/Steenwijk - Het leek er op dat de 64-jarige R.A.K. uit Leeuwarden er gloeiend bij was, toen hij in augustus vorig jaar door de politie in zijn kraag werd gevat in een pand in Steenwijk.

 

Daar bevond zich immers een hennepkwekerij met ruim duizend planten. De politie had het pand al een tijdje op het oog nadat een tip was binnengekomen dat de ramen van het pand altijd vochtig waren. Een warmtemeting gaf er bovendien een bovenmatig energieverbruik aan.

 

De politie bezocht de woning nadat een bewoner alarm had geslagen, dat iemand in de woning aanwezig was.

 

K. beweerde gisteren bij de politierechter in Zwolle echter dat hij daar alleen even was geweest, omdat hij een klusje moest uitvoeren in opdracht van een kennis. In het voorste gedeelte van het pand moest hij een kachel repareren.

 

"Ik ging even naar het toilet en toen hoorde ik hard bonzen op de deur. Daar stond de politie en vervolgens werd ik aangehouden", aldus K.

 

De huureigenaar van de ruimte waar de hennepkwekerij zich bevond, werd ook gehoord door de politie. Ook hij ontkende ook maar iets met de kwekerij te maken te hebben.

 

De ruimte bleek keer op keer te zijn onderverhuurd. Op het laatste huurcontract waren een valse naam en handtekening gezet, waardoor de daadwerkelijke huurder nooit werd gevonden.

 

De rechter sloot om die reden niet uit dat K. alleen in het pand aanwezig was, om een klusje uit te voeren, mede omdat de verdachte een tas met gereedschap in zijn auto had liggen. Ze zag te weinig bewijs en sprak de vermeende hennepteler vrij.

 

De officier van justitie was uitgegaan van een ander scenario. Ze geloofde niets van het verhaal van de verdachte. ,,Wie zet midden in de zomer zijn kachel aan'', vroeg ze zich af.

 

Zij vermoedde dat K. die dag naar het pand toe was, om een van de ventilatoren die werd gebruikt bij de plantage te repareren. Ze eiste daarom een gevangenisstraf van zeven maanden tegen hem, waarvan twee maanden voorwaardelijk.

 

In haar eis hield ze er rekening mee dat K. in het verleden vaker veroordeeld is voor dergelijke zaken.

 

 

http://www.destentor.nl/regio/nwoverijssel...ts-van-wiet.ece

Share this post


Link to post
Share on other sites

whahahaha dat is geweldig toch :rofl

 

weten we allemaal wat voor een smoes we moeten gebruiken als we in die situatie terecht komen.

gewoon een gereedschapskistje in je kofferbak en klaar is kees :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga zo ook even de kachel repareren, gereedschapskoffertje staat al op de achterbank

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verhaal zo, maar toch 1 dingetje

 

een warmte meting gaf aan dat er een bovenmatig stroomverbruik was????

 

volgens mij geeft een warmte meting aan dat het er warm is ))

en specifieke hittebronnen.

 

correct me if i am wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een warmtemeting gaf er bovendien een bovenmatig energieverbruik aan.

 

 

goed lezen...bovenstaande.. staat er... B)

 

de kachelmonteur kwam dus... een werkende kachel repareren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nadat een tip was binnengekomen dat de ramen van het pand altijd vochtig waren.

 

Het zijn de mensen in dit land die "meld misdaad anoniem" hebben mogelijk gemaakt. :) [/font]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat het anonieme er snel af is door een goede kraker die alle namen openbaar maakt !! :rofl

 

 

Ja toch? wees gewoon een vent.. kom op..

Mensen die dat doen zijn zelf geen haar beter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...